It is currently Fri Jun 20, 2025 6:42 am

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Sep 26, 2007 10:49 am 
Superposter

En slik definisjon av sosialisme som forfektes her vil innbære at hele den vestlige verden er sosialistisk.

Den tankegangen som jeg refererte til fikk nemlig Rockefeller og Carnegie til å bruke mer penger på den offentlige skolen enn myndighetene gjorde. De sørget også for utdanningen til undervisningspersonalet og forskningen på området. De har lykkes så godt at befolkningen i USA har opplevd en stadig reduksjon i inntekstsnivået samtidig med at de har fått lengre arbeidsdager og rikdommen har samlet seg på enda færre hender. Der har vi sosialismen i det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 26, 2007 12:35 pm 
Rang: Ivrig bruker

Anne Brit Raaen wrote:
En slik definisjon av sosialisme som forfektes her vil innbære at hele den vestlige verden er sosialistisk.

Jeg definerte ikke.

Anne Brit Raaen wrote:
Den tankegangen som jeg refererte til fikk nemlig Rockefeller og Carnegie til å bruke mer penger på den offentlige skolen enn myndighetene gjorde. De sørget også for utdanningen til undervisningspersonalet og forskningen på området. De har lykkes så godt at befolkningen i USA har opplevd en stadig reduksjon i inntekstsnivået samtidig med at de har fått lengre arbeidsdager og rikdommen har samlet seg på enda færre hender. Der har vi sosialismen i det.

Vanskelig å vite hva du mener med nedgang i inntektsnivået? I fohold til ØNSKET kjøpekraft for EN familie, har vi vel snart halvert inntektsnivået i Norge...

Om rikdom "på enda ferre hender" betyr at man utøver vold mot enkelte grupper og at slike får mindre, så er jeg MOT. Betyr det bare at de som har evne til å skape seg rikdom, skaper seg mer grunnet mindre kontroll, så er jeg FOR.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 26, 2007 8:24 pm 
Superposter

Antipsykopaten skrev:

Quote:
Vanskelig å vite hva du mener med nedgang i inntektsnivået? I fohold til ØNSKET kjøpekraft for EN familie, har vi vel snart halvert inntektsnivået i Norge...

jeg orker ikke å legge ut linker, men faktum er at det i store deler av den vestlige verden er slik at inntektsøkningen kommer et stadig mindre antall til gode - det ser ganske bra ut når en fordeler inntekten på hele befolkningen, men dersom en ser nærmere på tallene ser en jo at det meste av økningen kommer de rikeste til gode - det medfører at de andre må dele på en stadig mindre pott (i forhold) - dette er også i fred med å skje i Norge med vår velvillige velsignelse - det er jo ingen forbrytelse å tjene penger må vite.

dette er den suksessen som Hitler og Stalin drømte om - at folk velvillig underordnet seg makten. Vi har fått plassert en liten politimann i hodet i stedet og tror vi lever i frihet og at lykken er å likne de rike.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 26, 2007 8:29 pm 
Superposter

Antipsykopaten skrev:

Quote:
Betyr det bare at de som har evne til å skape seg rikdom, skaper seg mer grunnet mindre kontroll, så er jeg FOR.

Politimannen i arbeid. Se deg rundt - hvem er det som jobber og står på?

Har noen av oss vanlige folk tid eller krefter til å opptre på så mange fester og samlinger som de som visstnok er rike fordi de arbeider så mye?
Det er riktig som Benjamin Franklin sa at Gud hjelper den som hjelper seg selv, men det er god hjelp i djevelen også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 26, 2007 8:51 pm 
Rang: Ivrig bruker

Veldig rik blir man av riktige investeringer.

http://www.procando.com/ :D

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2