It is currently Thu Mar 28, 2024 4:53 pm



Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: OBS: Omfattende endringer i barnevernloven ut på høring
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 7:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Pressemelding fra BLD i dag:

Quote:
Omfattende endringer i barnevernloven ut på høring

Barne- og likestillingsminister Anniken Huitfeldt tar nå et helhetlig grep om barnevernloven gjennom en rekke endringsforslag. Blant forslagene er styrking av ettervernet og plikt til å utarbeide individuelle planer. Forslagene sendes nå ut på høring.
(...)
Om hjelpetiltak ikke fungerer etter hensikten, må barnevernet vurdere tidligere omsorgsovertakelse enn i dag. – Den hjelpen vi setter inn i hjemmet må ikke føre til at barn blir værende for lenge under forhold som er skadelige for dem, sier Anniken Huitfeldt. Hun vil også ha strengere kriterier for tilbakeføring til foreldrene etter omsorgsovertakelse. – Tilbakeføring må ikke skje dersom det er reell tvil om at foreldrene kan gi barnet forsvarlig omsorg, sier Huitfeldt.
Osv..


Kilde: Regjeringen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 7:32 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Det er hårreisende!

I min sak har di kun satt inn en udugelig miljøarbeider i hjemmet. Hun var her 2 ggr i uken i 2 år. Å det kaller di omfattende hjelpetiltak.

Jeg kan være enig i Huitfeldt i at hun ikke skulle ha vært her så lenge. Da hadde saken min sett helt annerledes ut. Barnevernet hadde ikke kunnet samle inn så mange negative falske opplysninger som i dag.

Men!

Hva innebærer
Quote:
styrking av ettervernet og plikt til å utarbeide individuelle planer
?

Tvungen psykolog og ut i arbeid. Glem barna dine?

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 7:36 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er de samme mytene om at det foreldre er for barna kan byttes ut. Hun styrker virkelig sitt kandidatur til Årets Idiot.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 7:40 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Arild Holta wrote:
Hun styrker virkelig sitt kandidatur til Årets Idiot.


Jepp jepp jepp! :evil:

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 26, 2008 9:57 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Anniken panikken kan bare bli en mulig kandidat til årets idiot.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 27, 2008 1:43 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Myndighetene fornekter seg ikke. Hver gang de åpner kjeften på gløtt, så beviser de at de er en gjeng med tullinger. Men jeg er redd det må bli verre før det kan bli bedre, om denne loven går igjennom noe jeg tror den gjør så vil det ramme mange fler og vi får flere røster som skriker opp om overgrep. De røstene er også velgere...

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 12:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja loven som vil evt. komme vil ramme flere . Og flere vil skrike opp mot barnefjernet. Det kan jo bety en liten vendimg i barnefjernet. Det er jo et ordtak som heter . Ikke så ondt at det ikke er godt for noe. Fælt med alle tragedier i familier den nye loven vil medføre. Vil det ikke komme noe godt ut av det onde er det vel bare for flere å forlate landet. Loven vil ramme fattige m\mer og di herjer jo alerede der. Men det blir vel mer at di systematisk vil ta barna fra fattige med den nye loven. Annikken passer som årets idiot.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Link
PostPosted: Wed Oct 29, 2008 12:24 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Tue May 22, 2007 9:48 am
Posts: 82
Noen som har link til denne greia?

_________________
Munnkurver er kun for å beskytte andre enn barna - Løvetannbarna knekker ikke!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 29, 2008 12:26 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Sjekk nyhetene, eller søk på mylder etter "denne greia", du.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: OBS: Omfattende endringer i barnevernloven ut på høring
PostPosted: Wed Oct 29, 2008 12:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Nina wrote:
Pressemelding fra BLD i dag:

Kilde: Regjeringen

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: GBB jobber egentlig FOR barnevernet! Huttetu!!
PostPosted: Wed Oct 29, 2008 10:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg har tidligere ikke heftet meg for mye med grupperingen Gruppen for et Bedre fungerende Barnevern - GBB. Men jeg kom tilfeldigvis innom nettstedet deres ved googling. Jeg fant noe underlig...

Slik jeg ser saken så er barnevernet så gjennomsyret av krenkende mekanismer og ditto elementer at man ikke kan snakke om å forbedre barnevernet. Barnevernet med hele sitt vesen må bort!

Så er det likevel enkelte som gjerne sender barnevernet på naboen, men som mener at de selv er urettmessig forfulgt. De har ikke prinsippielle motforestillinger mot omsorgsovertakelse, men ønsker å innføre sin egen terskel for tvangsbruken. Jeg har nå forstått at GBB-folkene tenker sånn. For se her hva de skriver (tema er regjeringens forslag til omfattende endringer i barnevernloven):

Quote:
Endog skal vi også huske på at ikke alle foreldre er like. Noen er bare ikke istand til å være gode foreldre for sine barn. Her har vi de klassiske eksempler som narkomane, alkoholikere og volds personer. I disse tilfeller, ja absolutt, økt bruk av adopsjon.

Kilde: http://barneverne.ning.com/forum/topic/ ... pic%3A6743

Hva synes dere om dette? Skal vi virkelig støtte at barnevernet går løs på dem som er svakere enn oss - med hele sitt løgn-apparat? Skal barnevernet få behandle folk på en uverdig måte? Er vi fornøyde bare vi og våre går fri?

Jeg gremmes når jeg ser at folk som er rammet av barnevernet støtter overgrepskulturen. Hvordan kan de det?? :shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 29, 2008 10:50 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Man burde vel kanskje vurdere å rett og slett advare barnevernsofre mot denne gjengen
- og det bygger jeg mine egne erfaringer over lang tid, med noen av disse på.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: GBS
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 10:02 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Jeg er glad for at jeg leste denne skrekkelige nyheten i dag, og ikke i går kveld, for ellers så hadde ikke jeg fått sove i natt...

Gruppen for et bedre barnevern fortjener så sannelig sitt slengnavn: GRUPPEN FOR ET BEDRE SADDAM!

Jeg er rystet i mine innvoller av Frank Terje E. Risa sin uttalelse, hvem er det som putter penger på den mannen?

Altså, jeg blir titt og ofte oppringt av narkomanes slektninger, de er helt fortvilet fordi at de ikke får treffe sine barnebarn og tantebarn, og ei heller overta omsorgen for dem, til tross for at de er like oppegående som statsministeren sjøl,

og så mener altså den dusten, Frank Terje E. Risa at det er okei at disse barna blir adoptert?

Her er min plan: Pengene som barnevernet sløser vekk på fosterhjem og på lønninger til seg selv, skal overføres til avdeling omsorg og pleie og til familiene som sliter og barn skal hjelpes i hjemmet sitt, og i og av sin øvrige familie. Denne metoden har ikke vært utprøvd ennå, derfor er det ingen som kan komme her og si at det ikke funker. -De som måtte mene det, er ihvert fall ikke den rette til denne jobben.

Dessuten; mennesker som lever av å ordne opp, har ingenting imot at det skjer litt hulter i bulter. Og å unnlate å hjelpe dem som ligger nede for telling, er en utpreget unnlatelsessynd.

Og ja, jeg vil straks sende mine venner en mail om denne saken, sånn at de også kan få hjelpe til med å advare bv-ofre om GBB-gjengens forkvaklede menneskesyn.

Se også:

Foreldre som ruser seg kan fungere OPTIMALT

Min begrunnelse for hvorfor alle foreldre er gode nok:

GBB: BARE INTERESSERT I Å KURERE SYMPTOMER - IKKE ÅRSAK


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Last edited by Mona Lygre on Thu Oct 30, 2008 4:00 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 2:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Helt forferdelig med den nye loven. Til å få frysninger av.Man vet jo ikke hvem den helt vil ramme. Tro om noen bør vurdere seriøst å dra fra landet.Kanskje det man bør råde folk til nå mens den værste stormen herjer. Tror vær og en bør ta sine vurderinger her . Og selfølgelig opplyse barnversofre om monsterloven.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: GBB jobber egentlig FOR barnevernet! Huttetu!!
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 4:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Nina wrote:

Quote:
Endog skal vi også huske på at ikke alle foreldre er like. Noen er bare ikke istand til å være gode foreldre for sine barn. Her har vi de klassiske eksempler som narkomane, alkoholikere og volds personer. I disse tilfeller, ja absolutt, økt bruk av adopsjon.

Kilde: http://barneverne.ning.com/forum/topic/ ... pic%3A6743



Jeg vil også atter en gang presisere følgende:

Samtlige menneskerrettighetskonvensjoner er designet med tanke på å beskytte de svakeste av oss, og de gjelder i aller høyeste grad for "narkomane, alkoholikere og voldspersoner".


Liksom som om ikke de som er annerledes skapt enn deg sjøl, ikke skal ha samme rettigheter som de med den rette moralkodeksen?

-Selvfølgelig skal de det, og spesielt da med tanke på barna til disse såkalte dysfunksjonelle foreldrene, de har nemlig også like store rettigheter til å få være med sine foreldre og å bli kjent med dem.

De som mener om seg sjøl at de innehar den rette moralkodeksen, burde jo vært de første til å trø til og hjelpe dem som strever,

og yndlingssitatet mitt kan best presisere hva jeg mener:

Anonym wrote:
Et veloppdragent menneskes kvalitet kan man som regel vurdere ut fra den måten det omgåes uoppdragne mennesker på.



_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]