It is currently Thu Mar 28, 2024 9:14 pm



Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 11:26 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Annette Olsen wrote:
Myndighetene fornekter seg ikke. Hver gang de åpner kjeften på gløtt, så beviser de at de er en gjeng med tullinger. Men jeg er redd det må bli verre før det kan bli bedre, om denne loven går igjennom noe jeg tror den gjør så vil det ramme mange fler og vi får flere røster som skriker opp om overgrep. De røstene er også velgere...


Det må ikke/kan ikke bli verre før det kan bli bedre. Dette må stoppes!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 11:29 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Svane wrote:
Annette Olsen wrote:
Myndighetene fornekter seg ikke. Hver gang de åpner kjeften på gløtt, så beviser de at de er en gjeng med tullinger. Men jeg er redd det må bli verre før det kan bli bedre, om denne loven går igjennom noe jeg tror den gjør så vil det ramme mange fler og vi får flere røster som skriker opp om overgrep. De røstene er også velgere...


Det må ikke/kan ikke bli verre før det kan bli bedre. Dette må stoppes!


Støttes,ingen vits å legge seg flat før man reagerer

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: GBB jobber egentlig FOR barnevernet! Huttetu!!
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 11:33 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Nina wrote:
Jeg har tidligere ikke heftet meg for mye med grupperingen Gruppen for et Bedre fungerende Barnevern - GBB. Men jeg kom tilfeldigvis innom nettstedet deres ved googling. Jeg fant noe underlig...

Slik jeg ser saken så er barnevernet så gjennomsyret av krenkende mekanismer og ditto elementer at man ikke kan snakke om å forbedre barnevernet. Barnevernet med hele sitt vesen må bort!

Så er det likevel enkelte som gjerne sender barnevernet på naboen, men som mener at de selv er urettmessig forfulgt. De har ikke prinsippielle motforestillinger mot omsorgsovertakelse, men ønsker å innføre sin egen terskel for tvangsbruken. Jeg har nå forstått at GBB-folkene tenker sånn. For se her hva de skriver (tema er regjeringens forslag til omfattende endringer i barnevernloven):

Quote:
Endog skal vi også huske på at ikke alle foreldre er like. Noen er bare ikke istand til å være gode foreldre for sine barn. Her har vi de klassiske eksempler som narkomane, alkoholikere og volds personer. I disse tilfeller, ja absolutt, økt bruk av adopsjon.

Kilde: http://barneverne.ning.com/forum/topic/ ... pic%3A6743

Hva synes dere om dette? Skal vi virkelig støtte at barnevernet går løs på dem som er svakere enn oss - med hele sitt løgn-apparat? Skal barnevernet få behandle folk på en uverdig måte? Er vi fornøyde bare vi og våre går fri?

Jeg gremmes når jeg ser at folk som er rammet av barnevernet støtter overgrepskulturen. Hvordan kan de det?? :shock:


Frank Terje Risa har sitert noe fra høringen ser det ut til. Om enn litt klønete, da det ved første blikk kan se ut som det er han som mener det.

Men her er det han mener selv:

For mine ører kan det virke som at dette vil stride i mot menneskerettighetene.
(NB! har ikke dekning for dette utsagn, grunnet manglende kunnskap).

Disse forslagene til endring, later allerede til å bli dømt av FN-konvensjonen for menneskerettigheter.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 31, 2008 12:03 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
GBB - splitt og hersk. Det er alltid "de andre" det er feil på. De som er annerledes enn oss og meg. En kommer ikke lengre med å være enige med Regjeringen, i visse synspunkter. Man virker kanskje mere nyansert, mindre ekstrem. For det er vitterligen ekstremt å hevde at barnevernet må legges ned, Barnevernsloven oppheves, og sosialhøgskolene i samme slengen. Helt på tvers av det alle andre mener, i en tid da alle kjemper desperat om å få være med på omsorgssvikt og barnets beste kampen. Mot foreldre og barn. Huitfeldts nye lovforslag er et godt eksempel på dette. Mulig noe har gått meg forbi, men jeg har ikke sett noe politisk parti skrike og rase over forslagene hennes.

Det er ikke noe som heter "narkomane", det heter mennesker med rusproblemer. GBB stigmatiserer ved å sette likhetstegn på høyst ulike mennesker. Mennesker like forskjellige som meg og deg. Just slik barnevernsovergripere gjør, for eksempel ved å si "barn av psykisk syke". Det kommuniserer at alle foreldre med psykiske problemer eller lidelser, er ute av stand til å ta seg av sine barn, eller at barna trenger "tiltak", trenger å "bli sett" (av andre enn familien) etc.

At for eksempel mødre har rusproblemer, trenger ikke bety at de ikke gir barna omsorg. Svært få av de med rusproblemer ruser seg hele tiden. Hva de så ruser seg på, varierer. Mødre kan sette grenser selv, for hvor grensen går på kombinasjonen rus og det å ha barnet sitt hos seg. Det er utstrakt vanlig at mødre for eksempel lar ungene bo ho tante eller mormor, når moren ser at dette er mere enn godt er. Mang en mor med rusproblemer angrer bittert på at hun tok kontakt med barnevernet og ba om fosterhjem for barnet sitt. De ender ut med å knapt få se barnet sitt, moren vet hvor mye barnet lider under det. Barnet mister hele sin slekt og sin identitet. Fosterfamilien barnet fikk, bryr seg tydelig ikke om barnet, - det er pengene.

Så er det alkoholikere. Det er ikke noe som heter alkoholikere. Det heter mennesker med alkoholproblemer. Kun de i AA (anonyme alkoholikere), har lov å bruke ordet "alkoholiker". Og da kun om seg selv. Alle vi andre kan holde munn.

Og voldsmenn, hva er det? Menn som utøver vold? Mot barna? Vold mot barn er straffbart, det har ingenting i noe barnevern å gjøre. Det er en politisak. Og barnevernet har bevist nok, at de ikke er i stand til å bidra med noe positivt, der barnet er utsatt for vold fra den det bor hos. Det må være noe helt annet enn barnevern, som skal se til at barn som ikke har foreldre eller slekt, får en så god oppvekst, og et så godt voksenliv som mulig.

Barn skal ikke selges, mennesker som "åpner sine dører for andres barn", får gjøre det for barnetrygden som andre folk, mere presist sagt, for det samme som foreldre får. Kan de ikke det, er de neppe de rette til å ha barnet hos seg. Og barn trenger foreldre hele livet, ikke kun til de er atten. Er det rart det går galt, når barn frarøves sin identitet, og attpåtil vokser opp med den kunnskapen at den dagen jeg er atten kastes jeg ut? Fordi mine "foreldre" ikke lenger får betalt for å ha meg der?

Når barn på atten står "temmelig alene og på bare ben", så er det oftest ikke fordi absolutt alle i slekten var så narkomane, alkoholiserte og voldelige, at de ikke kunne se barnet og formidle sin kjærlighet. Det er fordi barnevernet gjennom alle disse årene forhindret med alle midler, en god tett kontakt som kunne gjort at barnet i det minste fikk familien sin tilbake når de fylte atten. Men den dagen er de fleste desverre fremmede for hverandre. Et hav av smerte, lengsel, sorg og ensomhet ligger i mellom dem.

Det er ran å ta barn fra foreldre. Det er ingen jeg vet, som er dårligere til å ta hånd om barn, enn barnevernet selv.


Top
 Profile  
 
 Post subject: unnskyldning
PostPosted: Fri Oct 31, 2008 12:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Jeg er blitt orientert om at følgende setning ikke er Frank Terje E. Risas eget utsagn og mening, men et sitat fra høringen:

Quote:
Endog skal vi også huske på at ikke alle foreldre er like. Noen er bare ikke istand til å være gode foreldre for sine barn. Her har vi de klassiske eksempler som narkomane, alkoholikere og volds personer. I disse tilfeller, ja absolutt, økt bruk av adopsjon. Men dagens forslag åpner til at det ved skjønns bruk, åpner for adopsjon.


Jeg legger meg flat, og ber så mye om unnskyldning for at jeg har feiltolket hans innlegg.

Men, så gale kan det altså gå, dersom en slurver med tegnsettingen, slik som f.eks. gåse/herme-tegn (=) og komma.

Her er "klassikeren":

agrippa wrote:
[url=http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=1685#1685]Her er klassikeren:

Skyt ham ikke vent på svar!

For dem som behersker kommaregler skal det enten være:

Skyt ham, ikke vent på svar!

elller

Skyt ham ikke, vent på svar!

Konsekvensene er store dersom setningen feiltolkes som følge av manglende komma.
[/url]



_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 31, 2008 12:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Ja ok, men hva eller hvem er det han har sitert, da? Jeg finner ikke utsagnet noen steder enn under "min mening" altså hans egne kommentarer. Skal vi uten videre legge oss flate da?

Her er alt om høringen: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/do ... ?id=533035
(Fristen er 12. desember - om noen vil lage høringsuttalelse.)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 31, 2008 2:32 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Apr 03, 2007 3:48 pm
Posts: 207
Arild har påpekt at omsorgsovertakelsene økte med 400% etter at bv-loven ble forandra i 1992. Dette vil skje igjen om det nye lovforslaget går igjennom. Allerede nå er kampanjen igang for å rekruttere flere fosterforeldre:

http://www.tk.no/article3890384.ece

Så får man bare se hvor mange hundre % økning det blir denne gang :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 31, 2008 8:09 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Hm... nei nå er det min tur til å legge meg flat. For jeg klarer heller ikke å se den uttalelsen i høringen. Så kansje det er hans mening likevel. Hva med å spøre ham?

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: GBB jobber egentlig FOR barnevernet! Huttetu!!
PostPosted: Wed Nov 19, 2008 4:50 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Nina wrote:
Jeg har tidligere ikke heftet meg for mye med grupperingen Gruppen for et Bedre fungerende Barnevern - GBB. Men jeg kom tilfeldigvis innom nettstedet deres ved googling. Jeg fant noe underlig...

Slik jeg ser saken så er barnevernet så gjennomsyret av krenkende mekanismer og ditto elementer at man ikke kan snakke om å forbedre barnevernet. Barnevernet med hele sitt vesen må bort!

Så er det likevel enkelte som gjerne sender barnevernet på naboen, men som mener at de selv er urettmessig forfulgt. De har ikke prinsippielle motforestillinger mot omsorgsovertakelse, men ønsker å innføre sin egen terskel for tvangsbruken. Jeg har nå forstått at GBB-folkene tenker sånn. For se her hva de skriver (tema er regjeringens forslag til omfattende endringer i barnevernloven):

Quote:
Endog skal vi også huske på at ikke alle foreldre er like. Noen er bare ikke istand til å være gode foreldre for sine barn. Her har vi de klassiske eksempler som narkomane, alkoholikere og volds personer. I disse tilfeller, ja absolutt, økt bruk av adopsjon.

Kilde: http://barneverne.ning.com/forum/topic/ ... pic%3A6743

Hva synes dere om dette? Skal vi virkelig støtte at barnevernet går løs på dem som er svakere enn oss - med hele sitt løgn-apparat? Skal barnevernet få behandle folk på en uverdig måte? Er vi fornøyde bare vi og våre går fri?

Jeg gremmes når jeg ser at folk som er rammet av barnevernet støtter overgrepskulturen. Hvordan kan de det?? :shock:


GBB har øyensynlig solgt seg til familiestiftelsen (som om at noe skulle bli bedre av den grunn).
I alle fall, om man nå følger linken til deres sider viser fanen at det er Familiestiftelsen, mens innholdet er det samme forkvaklede og selvopphøyende svadaet.

Man må jo spørre: har de ikke skjønt noe, disse som følger disse selvgestaltede "guruene" der oppi Troms?

- eller blir de "bare" narret?

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 19, 2008 6:47 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
Vet ikke hva det er med barneverning gruppen, men jeg er ivertfall utestengt derfra.
Sånn:
Du er blitt utstengt fra Familiestiftelsens barnevernsgruppe
Beklager, Ms, du får ikke tilgang til Familiestiftelsens barnevernsgruppe fordi du er utstengt. Hvis du tror du er utstengt ved en feiltakelse, kan du ta kontakt med administratoren, hvis du vet hvorfor, la være.


Meldingen til administratoren


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 19, 2008 9:34 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Diamanten wrote:
Hvis du tror du er utstengt ved en feiltakelse, kan du ta kontakt med administratoren, hvis du vet hvorfor, la være.


Vet du da "hvorfor"?

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 20, 2008 1:48 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Diamanten wrote:
Du er blitt utstengt fra Familiestiftelsens barnevernsgruppe
Beklager, Ms, du får ikke tilgang til Familiestiftelsens barnevernsgruppe fordi du er utstengt. (...)


Nå er jo ikke du kjent for å være lite hensynsfull i diskusjoner, så dette var drygt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: GBB jobber egentlig FOR barnevernet! Huttetu!!
PostPosted: Sat Nov 22, 2008 9:22 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Bjørn Erik wrote:
GBB har øyensynlig solgt seg til familiestiftelsen (som om at noe skulle bli bedre av den grunn).
I alle fall, om man nå følger linken til deres sider viser fanen at det er Familiestiftelsen, mens innholdet er det samme forkvaklede og selvopphøyende svadaet.


http://familiestiftelsen.no/node/10378

Quote:
17. november 2008. Styrene i respektive organisasjoner har nå besluttet å slå seg sammen under Familiestiftelsens organisasjons-nummer, logo og vedtekter. Ledere for førstnevnte gruppe er Ann-Hege Graftås og Gro Johansen fra Finnmark. De går inn som henholdsvis leder og nestleder i Barnevernsgruppen i Familiestiftelsen

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 22, 2008 4:05 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
GBB + Familiestiftelsen= sant

Barnevernsgruppe- les: barnevern, ja der kunne de fungert akkurat like dårlig som det vi har i dag, noe som til tider synes meg å være deres mål også.
Bare de kan gjøre unntak av deres egne saker.

Da vet vi vel omtrent hvor seriøst dette kommer til å bli, med tanke på begge disses tidligere og nåværende profil og "policy".
Altså dobbelt så mye av det samme.
- og det reduserer ikke akkurat myndighetenes prognoser for å klare å skjerpe inn på regimet mot barn og familier.

De burde virkelig SKAMME seg overfor norske barn familier disse "mer spiselige" enn alle andre.
At ingen av dem har skjønt noe unnskylder dem ikke lengre
- og har de det, unnskylder det i alle fall ikke.

Dermed har de vel gitt seg selv de samme "arenabetingelsene" som de øvrige systemprofitørene og som gjerne vil profitere både på overgriperen og på offeret- point of no return.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]