It is currently Thu Mar 28, 2024 10:29 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Forbudte følelser?
PostPosted: Wed May 11, 2016 5:29 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Hva har jeg lov å føle som barnevernsoffer?

Spørsmålet er aktuelt, etter at Bufdir har klaget advokat Olav Sylte inn for advokatforeningens disiplinærutvalg:

http://www.advokatsylte.no/barn/bufdir- ... ot-advokat

Bufdir mener at Sylte bidrar til å svekke tilliten til landets barneverntjenester:

"Videre trekkes det paralleller til nazistenes forfolgelse av den jødiske befolkningen under andre verdenskrig:

Den som ikke ser at familier som utsenttes for slikt, får samme opplevelse som det jøder fikk under krigen da NS plukket opp deres familiemedlemmer, mangler gangsyn.

(...)

Etter direktoratets syn er den siterte påstanden grovt usaklig, og egnet til å skape mistillit til landets barneverntjenester."


Det at barnevernet nå slåss for sin ære, er kanskje et godt tegn. Det er også nokså beskrivende for hele etaten at den kun ser utover, og ikke innover, når den funderer på hvordan den har blitt så beryktet.

Selv flyktet vi en søndags morgen. Vi fryktet at skolen ville melde oss om vi reiste en hverdag, og at vi kunne bli innhentet om det skulle skje noe uforutsett. Skolen sendte da også folk hjem til boligen vår da barna ikke møtte mandags morgen, og i løpet av kort tid var det gått meldinger til barnevernet. Vi sa det til få på forhånd. Barna fikk vite det kvelden før vi dro. Vi fikk beskjed av advokaten at det kunne være farlig å bli sett av folk fra barnevernet på vei ut av landet. Vi pakket noen kofferter og ryddet litt, men lot resten være. Vi ble fortalt at det kanskje var uklokt å reise fra nærmeste flyplass, og at vi kanskje skulle ha valgt å forlate landet på annen måte.

Kanskje det tryggeste hadde vært å gå til fots over svenskegrensen, som i riktig gamle dager? Eller reise i liten båt over Nordsjøen?

Var vi forbrytere? Nei, enda verre: Vi var foreldre mistenkt for dårlig omsorgsevne.

Jeg har sett intervju med den nå avdøde jøden og politikeren Jo Benkow som brister i gråt når han forteller at moren ikke trodde at det kunne være så ille, og derfor ble igjen når Jo og faren dro over grensen til Sverige.

I vår situasjon følte jeg meg ikke trygg, selv da vi mellomandet på Arlanda. Det var først da et flyselskap fra et land vi ikke liker å sammenligne oss med, tok oss til et land vi ikke liker å sammenligne oss med, at jeg igjen følte friheten for første gang på flere år.

Jeg har kanskje ikke lov å føle det jeg føler. Barna våre skulle jo "bare" inngå i statistikken over ødelagte, rotløse sjeler, og vi selv skulle knuses på livstid. Men rett skal være rett: De skulle ikke drepes, og vi skulle ikke gasses ihjel.

Ifølge Mari Trommald har jeg lov å føle meg krenket, fordi jeg er veiet og funnet for lett med hensyn til "det vanskelige foreldreskapet". Men de andre følelsene som jeg antyder, er antagelig upassende, og kanskje blir slike følelser etterhvert også forbudt i Norge.

Min far forteller at Gestapo dundret på døren en grytidlig morgen under krigen. Min farfar gikk likblek og åpnet opp, men de hadde kommet til feil adresse - det var naboen de skulle ha tak i.

Når norske familier får slått dørene sine inn av norsk politi, fulgt av barnevernet som tar spedbarn fra mors bryst, eller tar gråtende barn med seg ut i ventende biler, har foreldrene ifølge Bufdir lov å føle seg krenket.

Og takk for det.

Forbudte følelser bør de imidlertid, slik jeg nå forstår det, antagelig holde for seg selv.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Forbudte følelser?
PostPosted: Wed May 11, 2016 7:25 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Bare for å tydliggjøre lenken over:
:arrow: http://www.advokatsylte.no/barn/bufdir-til-klagesak-mot-advokat

De kjekke her er jo at han blir bevisstgjort mht holdninger rundt ytringsfrihetsproblematikken, hvilket er det jeg har kritisert han mest for.

Jeg skrev følgende på Facebook (sitat):

Var det nesten 740 norske jøder som ble drept i leire under krigen?

Fra 1990 til 2002 døde 702 barn i barnevernet. I Sverige fant man at dødeligheten blandt unge som hadde vært i barnevernet var 5 ganger høyere enn blandt andre unge. I Norge var det 8 ganger flere selvmord under barnevernet.

Har vi samme statistikken senere, så har det fra 1990 til i dag dødt 1520 barn under barnevernet. I tillegg kommer de unge som dør i ettertid. Som ikke det var nok kommer de foreldrene som dør av galskapen.

Som under krigen er politiet nyttige idioter for dødsengelen.

Hvor lenge skal vi finne oss i det?

Barnevernsdøden:
https://www.google.no/search?q=døde+barnevernet+702

Jødedrapene:
http://www.hlsenteret.no/kunnskapsbasen ... erige.html

Vi bor i et oppskrytt søppelsamfunn!
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Forbudte følelser?
PostPosted: Wed May 11, 2016 11:43 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Dec 16, 2015 7:14 pm
Posts: 82
Jeg har ikke en gang opplevd å miste mine barn, men overvåkningen. Hvor gjennomsyret denne overvåkningen er, har gjort at jeg har følt meg forfulgt. Jeg har ingen vanskelighet med å se sammenligningen med krig, eller totalitære regimer hvor en opplever å "forsvinne" i løpet av natten. Jeg har fått hjertebank av å se biler jeg ikke kjenner senke farten utenfor huset, og av at barna har vært 15 min forsinket hjem fra skolen. I mange år!

Dette på bakgrunn av sladder fra x-mann. Jeg har ikke en gang blitt anklaget for missbruk, vold eller vannskjøtsel. Det har bare blitt listet opp snåle ting som "ser filmer som ikke passer for alder", smører for mye (å så fin at den ser ferdigkjøpt ut) skolemat, sover på sofaen, osv osv.. i det uendelige.

For dette har jeg blitt tatt inn til regelmessige AVHØR.

Jeg har blitt tilbudt hjelpetiltak på tross av at jeg har motbevist det som er mulig å motbevise (hvordan motbeviser en at en har sovet på sofaen?).

Hjelpetiltakene har blitt tilbudt i denne settningen: Vi tilbyr hjelpetiltak...om du takker nei, må vi trekke oss tilbake å se om vi må vurdere omsorgsovertakelse.

Hjelpetiltak? Hjelp til hva? Jeg har jo brukt et halvt år på å motbevise at beskyldningene ikke er reelle. Eneste problemet jeg har er en x-mann som ikke er i stand til å få seg ny dame, og derfor har masse energi til å sitte å koke sammen tull.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Forbudte følelser?
PostPosted: Fri May 13, 2016 7:39 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Sliten wrote:
Hjelpetiltak? Hjelp til hva? Jeg har jo brukt et halvt år på å motbevise at beskyldningene ikke er reelle. Eneste problemet jeg har er en x-mann som ikke er i stand til å få seg ny dame, og derfor har masse energi til å sitte å koke sammen tull.


Det er nok mange som blir meldt til "barnevernet" fordi eks'er og andre ikke har noe fornuftig å foreta seg på fritiden. Straks de får seg en partner, forsvinner også "bekymringen" deres. Da er det ikke lenger så nøye. "Barnevernet" misbrukes av kontaktsøkende mennesker som savner oppmerksomhet. De lengter etter å bli sett. Uten en partner føler de seg ensomme og hvis de da ikke får tilstrekkelig oppmerksomhet hos egne barn, kan veien til barnevernskontoret være kort. "Barnevernet" lytter og skriver ned deres "alvorlige bekymringer". Det føles godt for dem. Så får det heller være at det utløser et helvete for dem som blir meldt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]