It is currently Thu Mar 28, 2024 11:50 am



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Barnevernsstudent skryter av "kompetanse" i nettdebatt
PostPosted: Fri Jul 27, 2012 10:13 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Kom over en nettdebatt på Dagbladet, kronikk 13.07.12; Familielykke fanget i nettet; der nicket DianaG89 skryter uhemmet av sin "kompetanse".

Debatten var allerede stengt, men, DianaG89 hadde rukket å spy ut noen mildt sagt oppsiktsvekkende uttalelser.

Sakset fra angivelig barnevernspedagogstudent DianaG89's utgytelser:

Quote:
Hilsen Barnevernspedagogs student med praksiserfaring fra barnevernstjenesten og barnepsykiatrien
Jah ... her mangler det ikke pompøs oppblåsthet nei.

Quote:
Du sa: «Men det forundrer meg ikke at barnevernspedagoger bruker studietiden sin til å sette seg inn i unyttige diagnoser som ikke finnes. Og som man uansett ikke kan ha noen mulighet for å vurdere, da barnevernspedagoger ikke blir utdannet for å praktisere psykiatri. Det skal psykiatrien ta seg av, der har de kunnskapen og innsikten som kreves.»

Det du sier nå er ganske ignorant. Blant fagene som inngår under barneverns-utdanningen er psykologi, sosialpedagogikk, juss, miljøterapi, pedagogikk og politikk.Hvem tror du jobber i barne- og ungdomspsykiatrien?
Nei, multigeniene velger tydeligvis barnevernspedagogsstudiet.

Mens dumminger bruker 5 og 10 år på å bli psykolog og sånt... Gud forby.

Quote:
Du sa: «Du påstår at den biologiske tilknytning mellom mor og barn, er "situasjonsbetinget". Jeg fatter ikke at staten investerer penger i en slik "utdanning". Der vranglære, som går på tvers av medisinsk og kvalitetssikret kunnskap, blir spredt en masse.»

Vennligst legg fram denne medisinske og kvalitetssikrede kunnskapen, fordi jeg trodde jeg var oppdatert innen klinisk psykologi, nyere hjerneforskning/neurologi, miljøets påvirkning av genetisk utforming og genetisk predisposisjon som ikke utarter seg uten påvirkning fra miljøet.
Jess. Det tror hun nok. Tragisk nok. Fordi DianaG89 vil få makt til å ødelegge familier en dag. I nær framtid, er jeg redd.

Vet ikke helt om jeg skal le eller gråte. DianaG89 burde være en eller annen dårlig spøk.

Selv tror jeg at den viktigste kompetansen DianaG89 sitter på ... sitter hun på ... bokstavelig talt.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]