It is currently Thu Mar 28, 2024 2:45 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Meningsløse bekymringer?
PostPosted: Fri Jun 03, 2011 11:22 pm 
Offline

Joined: Wed Apr 27, 2011 10:01 am
Posts: 5
Ja etter undersøkelsen var ferdig var jeg jo på et oppsumeringsmøte der vi gikk gjennom undersøkelsesraporten. Det stod egentlig ikke noe bemerkelsesverdig negative ting, men det stod småting som at jeg virket ¨flat i følelsene¨og at de mente jeg ikke reagerte så sterkt som jeg burde da de fortalte at den som hadde skrevet bekymringsmeldingen var sikker på at faren min var pappaen til sønnen min og at jeg var blitt utsatt for incest. Jeg ble jo selvfølgelig sint inni meg, men klarte heldigvis å kontrolere meg.. Så jeg klarte å ta det rolig og så sa at det ikke stemte... Har en misstanke om at hvis jeg hadde reagert slik de sa jeg burde på konklusjonsmøtet så hadde jeg enten blitt tatt får å være agressiv eller ustabil (de mente at jeg enten burde banket i bordet og kjeftet på de eller gråte)... Og så sa de til slutt at når de observerte meg så gjorde jeg alt riktig, men de trodde at jeg ikke følte at morsrollen var naturlig (jeg føler selv at morsrollen går naturlig og da er det jo det som er rett) og så la de til at jeg var for teknisk, fordi jeg gjorde alt ¨riktig¨... De mente at jeg burde latt babyen ligge å grine litt istede for å ta han opp med en gang..
Er det flere som har opplevd slike usakelige begrunnelser?
Det gikk jo bra med meg da, saken er nå henlagt...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Meningsløse bekymringer?
PostPosted: Fri Sep 30, 2011 11:05 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
AnonymUser wrote:
Ja etter undersøkelsen var ferdig var jeg jo på et oppsumeringsmøte der vi gikk gjennom undersøkelsesraporten. Det stod egentlig ikke noe bemerkelsesverdig negative ting, men det stod småting som at jeg virket ¨flat i følelsene¨og at de mente jeg ikke reagerte så sterkt som jeg burde da de fortalte at den som hadde skrevet bekymringsmeldingen var sikker på at faren min var pappaen til sønnen min og at jeg var blitt utsatt for incest. Jeg ble jo selvfølgelig sint inni meg, men klarte heldigvis å kontrolere meg.. Så jeg klarte å ta det rolig og så sa at det ikke stemte... Har en misstanke om at hvis jeg hadde reagert slik de sa jeg burde på konklusjonsmøtet så hadde jeg enten blitt tatt får å være agressiv eller ustabil (de mente at jeg enten burde banket i bordet og kjeftet på de eller gråte)... Og så sa de til slutt at når de observerte meg så gjorde jeg alt riktig, men de trodde at jeg ikke følte at morsrollen var naturlig (jeg føler selv at morsrollen går naturlig og da er det jo det som er rett) og så la de til at jeg var for teknisk, fordi jeg gjorde alt ¨riktig¨... De mente at jeg burde latt babyen ligge å grine litt istede for å ta han opp med en gang..
Er det flere som har opplevd slike usakelige begrunnelser?
Det gikk jo bra med meg da, saken er nå henlagt...


Ble undersøkelsen henlagt med eller uten "bekymring"? Hvis den ble henlagt med "bekymring" så vil "barnevernet" automatisk gjenåpne den etter seks måneder.

Ellers kan det kanskje interessere deg at såkalte "flate følelser" er et av tegnene på schizofreni.

Schizofreni er en psykisk lidelse preget av psykose (vrangforestillinger, hallusinasjoner), uorganisert tale og «negative symptomer». Negative symptomer kan være flate følelser, mangel på vilje, manglende evne til nytelse, oppmerksomhetssvikt, dårlig tale og språk, og stereotyp atferd (hensiktsløs, gjentakende atferd).

Selv om de ansatte i "barnevernet" bedyrer at de ikke stiller diagnoser, kan det virke som om de forsøker å antyde en mulig diagnose, som senere kan bli bekreftet av en av deres sakkyndige psykologer for et større kronebeløp.

Hvis man ikke viser følelser når "barnevernet" kommer med sine avsindige anklager (incest, alvorlige personlighetsforstyrrelser, sinnslidelser, vold, rusmisbruk etc.), så blir man anklaget for å ha flate følelser, les: schizofren. Hvis man derimot gir uttrykk for sinne, blir man betegnet som psykisk labil, les: personlighetsforstyrret.

Hvis man begynner å gråte, kan du være sikker på at de kommer til å karakterisere deg som "sårbar" og da SKAL du ha "hjelpetiltak" enten du vil eller ikke. Sårbarhet blir på sin side betraktet som et sikkert tegn på seksuelt misbruk.

Oppsummering av "fagkunnskapen" til bv-idiotene:

    flate følelser = schizofreni (symptom: ingen reaksjon på alvorlig anklager/pokerfjes)
    sinne= alvorlig personlighetsforstyrrelse (borderline)
    sårbarhet=seksuelt misbruk (symptom: gråt)

Den tre-årige sosialopplæringen gir barnevernspedagogene en rudimentær innføring i en rekke forskjellige emner, nok til at de føler seg som eksperter på alle. Den ubegrensede makten øker selvfølelsen deres ytterligere.

Foreldre kan reagere på mange måter når de opplever trusler mot barna sine. Hvis man er kjent med "barnevernet", er vel den mest naturlige reaksjonen å vise ingen eller få følelser. Hvis det er første gang man er i kontakt med "barnevernet", vil jeg tro den naturlige reaksjonen er gråt. Sinne er mellomfasen. Man er kommet over den første fortvilelsen og forsøker å slå tilbake. Barna er ennå ikke tatt, men trusselen er overhengende.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]