It is currently Thu Mar 28, 2024 10:26 am



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Er du enig i at "barnevernets" undersøkelser er basert på sladder?
Ja 100%  100%  [ 5 ]
Nei, de gjør en god jobb 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 5
Author Message
 Post subject: "Utredningar baseras på skvaller"
PostPosted: Sat Feb 19, 2011 10:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Den som blir utredd av socialtjänsten har rätt till en opartisk bedömning. Men i många fall är det utredarnas egna tolkningar och känslor som styr. Det hävdar Bo Edvardsson, docent i utredningsmetodik.

Att motbevisa subjektiva, luddiga och osakliga anklagelser kan vara mycket svårt. För den som utsätts för felaktiga, negativa omdömen och påståenden i utredningar som görs av exempelvis socialtjänsten eller psykiatrin kan det vara snudd på omöjligt att få upprättelse.

Det händer att barn far illa i sina hem och att socialtjänsten inte ingriper i tid, eller på rätt sätt. De senaste åren har medierna berättat om flera upprörande fall där barn misshandlats till döds i sina familjer.

Men det händer också att social tjänsten omhändertar barn på felaktiga grunder. Ett sådant ingripande med separation mellan föräldrar och barn kan också få mycket svåra konsekvenser för framför allt barnen, säger Bo Edvardsson.

Båda problemen - att socialtjänsten inte ingriper tillräckligt, och att den ingriper "för mycket", har samma bakgrund, hävdar han: undermåliga utredningar där uppgifter inte kontrollerats, där man låtit bli att hämta in viktiga uppgifter, där man bygger på subjektiva omdömen och "skvaller", och där man ofta har strävat efter att bekräfta en bild som man bestämt sig för redan på förhand.


Kommentar: At "barnevernet" baserer sine såkalte "undersøkelser" på sladder, er ikke nytt for dem som har vært utsatt for denne hersketeknikken. Det er imidlertid nytt at det blir sagt så åpent av en person som åpenbart vet hva han snakker om. Bo Edvardsson er dosent i psykologi ved universitetet i Ørebro og har spesialisert seg på utredningsmetodikk. Derfor er det intet mindre enn oppsiktsvekkende at han mener at "barnevernets" undersøkelser er undermåls, for dette betyr at "barnevernet" mangler verktøy til å avdekke alvorlig omsorgssvikt, som er "barnevernets" kjerneoppgave. Isteden misbrukes ressursene til å spre sladder om foreldrene og barna og hvitvaske falske beskyldninger. Dette er også domstolene med på.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Utredningar baseras på skvaller"
PostPosted: Thu Feb 24, 2011 11:19 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
En meget treffende artikkel, Agrippa.

Quote:
- Man kan ibland tala om en "organisationspsykos", säger Bo Edvardsson. Gruppsykologiska processer gör att enigheten blir viktigast, man bortser från verkligheten och kan drabbas av ett slags kollektiv förföljelsemani där man ser klienterna och andra kritiker som onda.

- En stark enighetssträvan är ingen bra miljö för kritiskt tänkande, det blir svårt att ha civilkurage och våga ha en annan åsikt. Det behövs en bättre kontroll och reglering av den makt som socialtjänsten har.
Paranoide ansatte, organisasjons-psykoser og mangelfull kontroll, dette er virkeligheten altfor mange barnevernsoffere har lidd og lider under.

Det kan knapt sies bedre og mer presist. Denne artikkelen burde vært distribuert til hver eneste politiker i landet.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Utredningar baseras på skvaller"
PostPosted: Fri Feb 25, 2011 2:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
mater familias wrote:
En meget treffende artikkel, Agrippa.
Det kan knapt sies bedre og mer presist. Denne artikkelen burde vært distribuert til hver eneste politiker i landet.


Enig. Artikkelen er utrolig god. Arild burde legge ut lenke til den på et synlig sted.

Her blir vi fortalt av domstoler at det har vært en grundig prosess, og så er prosessen ikke annet enn kjerringsladder. Det skal litt mot til å gå mot strømmen. Det krever at man kan tenke fritt. Selv jeg har hatt problemer med å stå imot massemenneskets forsøk på hjernevask. Mange advokater kjøper også argumentene til barnevernet, for det forklarer ellers "uforståelige" tap i retten.

Når det er sagt, så har alle mennesker ting de kan arbeide med og styrke. Kravet til at et barn skal kunne tas med makt fra foreldrene er likevel at det foreligger "alvorlig omsorgssvikt", og da trengs grundigere bevis enn synsing og magefølelse.

Jeg ser stadig for meg min kvinnelige saksbehandler der hun står i vitneboksen og beføler magen sin. Hun stryker seg stadig over denne magen, akkurat som om den taler til henne, og kommuneadvokaten virker helt fjetret, akkurat som om det var et slags magedans-show. Følelsene i magen til saksbehandler blir i retten forvandlet til bevis for alvorlig omsorgssvikt. Sammen med falske beskyldninger som hvitvaskes, veves løgner og sladder sammen til et tett stoff.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Utredningar baseras på skvaller"
PostPosted: Sat Feb 26, 2011 4:39 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
agrippa wrote:
Enig. Artikkelen er utrolig god. Arild burde legge ut lenke til den på et synlig sted.

Lagt ut her blandt disse lenkene:
viewforum.php?f=229
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Utredningar baseras på skvaller"
PostPosted: Mon Mar 14, 2011 9:32 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Undersøkelser basert på sladder.

Et eksempel fra virkeligheten, iflg Avisen Agder; Politianmeldte barnevernet:
Melinda Kvinlaug, fylkespolitiker for Venstre og leder av flyktningemottaket i Flekkefjord, oppdaget ved en tilfeldighet at hun figurerte som voldsoffer i en barnevernssak. Hun forsøkte å oppklare misforståelsen skriftlig.

Quote:
REAGERTE: - Jeg avsluttet brevet med å si at jeg reagerer sterkt på at mitt navn blir brukt i en slik sammenheng, og at de ikke har sjekket ut disse opplysningene med meg før de griper inn med undersøkelser i en familie.

Nei, det er helt normal "saksbehandling" å starte forfølgelse av familier basert på anonymt sladder, det stilles ingen krav til verifisering av angiver-opplysninger.

Quote:
- Ressurssvake mennesker opplever nærmest å bli forfulgt, men våger ikke ta opp kampen. Jeg oppfatter deler av barnevernet som «moralens voktere», men etter det jeg har opplevd, er etaten full av feil og mangler. Hvor er respekten? Og hva med den faglige kompetansen? Hvem kontrollerer barnevernet? spør Kvinlaug.

Ja, hvem kontrollerer barnevernet? Kvinlaug så seg til slutt nødt til å politianmelde det såkalte barnevernet i denne Lister-kommunen:
Quote:
Frem til nå tenkte hun at var en eller annen uprofesjonell ansatt som ikke hadde gjort jobben sin, men barnevernet svarte at de hadde fulgt sine rutiner.

UTEN RUTINER: - Det betyr at hvem som helst kan anmelde anonymt, navngi personer og sende anmeldelsen til dem det angår. De beklaget at dette gikk ut over familien og meg, men de hadde ikke rutiner på at jeg skulle bli kontaktet. Heller ikke etter at saken var henlagt ville det være naturlig å kontakte meg. Jeg tenker at det er på tide barnevernets rutiner blir endret.


Helt lovløse tilstander.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Utredningar baseras på skvaller"
PostPosted: Tue Mar 15, 2011 1:12 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
mater familias wrote:
Melinda Kvinlaug, fylkespolitiker for Venstre og leder av flyktningemottaket i Flekkefjord, oppdaget ved en tilfeldighet at hun figurerte som voldsoffer i en barnevernssak. Hun forsøkte å oppklare misforståelsen skriftlig.


Det står mye rart om alle og enhver i det såkalte barnevernets mapper. Så det er bare å spørre folk:

Har DU sett mappen DIN?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]