It is currently Thu Mar 28, 2024 2:34 pm



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: mari egner i sørum bvs hersketeknikker
PostPosted: Thu Feb 17, 2011 7:22 pm 
Offline

Joined: Mon Feb 22, 2010 7:31 pm
Posts: 12
Location: Sørumsand
først får hun startet en sak ved å kreve ett sykehus en bekymringsmelding da ett sykt barn med medfødte misdannelser hadd rett på hjelp i hjemmet sa sykehuset. barnets foreldre ble fortalt av bv at dem skulle få avlastning. gikk 4 mnd uten hjelp og det viser seg at bv hadde sendt buf etat skjema på å plassere dette "friske" barnet i fosterhjem/barnehjem. uten sakkyndig vurdering. klagen til foreldrene på vedtak ble aldri sendt til fylkesmannen. saken ble så upåkagd sendt til fylkesnemda fo fratakelse. fortsatt ingen sakkyndig inne i bildet. hersketeknikker av alle slag ble brukt. instruks på at andre instanser skulle disriminere foruten dem selvs tlf trussler fra mari egner spilt inn via tlf samtaler. men foran nemd og andre offentlige instanser hevde dem at dem aldri har gjort det på "tape". bv henviste ikke som veiledningsplikten §11 tilsier, personer med særlige tyngende omsorgsoppg til hjemme/tildelingenheten. men derimot stoppet TE å hjelpe foreldrene selv ved hjemmebesøk der dem skrev søknad om BPA selv. vi krysset av på at TE ikke skulle samarbeide med BV. men der kommer flere bevis om kollegialitet. TE avslår vedtak om hjelp på 4.3 og 4.2a. men ville så gi hjelp med begrunnelse på "bekymret for omsorgsevne". foredre sendte så klage som kommunem måtte sende til advokat. anmodning for opplysninger ble så sendt bv av te for å redde seg.. de svarte med hersketeknikker på alle spørsmål i klagen.. skal ordne dette senere, ble skrevet kjapt med dårlig touch tlf. kommer senere med mer fakta og mer sammenheng. lydklipp/video på youtube, legge ut saksgangen og dokumenter som får en normalt menneske til å le av sinne og frustrasjon.:-) kan nevne ett uanmeldt oppmøte i hjemmet på hei/ha det 10min, hvor mari egner blir møtt av ett smilende barn som er høflig. i rapporten står det at "barnet foretrakk saksbehandlere fremfor foreldre":-) under møte nr 2. barnet sov under deler av møtet og "våknet da forelder var uti bilen for å hente dokumenter, da det våknet tok saksbehandler opp barnet men det ville ikke smile, rekte så barnet til far, det protesterte ikke, men viste heller ingen glede:-)

_________________
Noen som har dårlig erfaring med barnevernet i sørumsand? Sørum.. Gi meg deres erfaring!


Last edited by fireheart82 on Thu Feb 17, 2011 9:53 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: mari egner i sørum bvs hersketeknikker
PostPosted: Thu Feb 17, 2011 9:08 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

fireheart82 wrote:
(...) blir møtt av ett smilende barn som er høflig. i rapporten står det at "barnet foretrakk saksbehandlere fremfor foreldre"

Jeg møtte en gang en psykotisk mann som hadde slike forestillinger...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: mari egner i sørum bvs hersketeknikker
PostPosted: Thu Feb 17, 2011 9:23 pm 
Offline

Joined: Mon Feb 22, 2010 7:31 pm
Posts: 12
Location: Sørumsand
i bv eller kritiserer du en dokumentert sak for illusjon?

_________________
Noen som har dårlig erfaring med barnevernet i sørumsand? Sørum.. Gi meg deres erfaring!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: mari egner i sørum bvs hersketeknikker
PostPosted: Thu Feb 17, 2011 10:27 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Poenget mitt var at det er - på godt norsk - temmelig skrullete å tro man har mer favør hos noens barn, enn foreldrene selv. Derfor sammenlignet jeg bv med den psykotiske mannen jeg kjente en del år tilbake. Han trodde barna våre var mer begeistret for han enn for pappaen. Ingen mennesker med føttene godt plantet på jorda tror slikt.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: mari egner i sørum bvs hersketeknikker
PostPosted: Thu Feb 17, 2011 11:59 pm 
Offline

Joined: Mon Feb 22, 2010 7:31 pm
Posts: 12
Location: Sørumsand
ja men jeg såg en tråd der du skriver om hva den hersketeknikken het. det å vri of vende slike ting i sammenheng som er tatt ut av sammenhenger hun vil til sin fordel. hun skrev også at foreldrene virket overivrige i å leke med barnet på lekematten..
det er på ingen måter å få ett godt samspill:-) jeg er en ganske innflytelsesrik person og vil få dette forumets "ofre" få vist dette og fått snudd dette. nå må dynamitten tenns og slenges i hålet som de siste sakene i media har lagd i dette korrupte systemet. jeg har bevis på at fylkesmannen er en inhabil klage instans og fylkesnemda en menneskerettighet bryter i vår sak.

_________________
Noen som har dårlig erfaring med barnevernet i sørumsand? Sørum.. Gi meg deres erfaring!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: mari egner i sørum bvs hersketeknikker
PostPosted: Fri Feb 18, 2011 4:40 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
fireheart82 wrote:
først får hun startet en sak ved å kreve ett sykehus en bekymringsmelding da ett sykt barn med medfødte misdannelser hadd rett på hjelp i hjemmet sa sykehuset. barnets foreldre ble fortalt av bv at dem skulle få avlastning. gikk 4 mnd uten hjelp og det viser seg at bv hadde sendt buf etat skjema på å plassere dette "friske" barnet i fosterhjem/barnehjem.
Dessverre opplever mange at "barnevernet" hevder at åpenbart hjelpetrengende barn er "friske".

Dette fordi medfødte misdannelser/skader utløser lovfestede rettigheter som hjemkommunen har plikt til å innfri.

Familien må selv søke om forskjellige støtteordninger. Dersom kommunen avslår og trenerer nødvendig hjelp ... vil belastningen på familien etter hvert bli uutholdelig. De voksne vil bli syke, og familien vil til slutt bryte sammen. Tilbakeholding av hjelp kan bli så belastende for de voksne, at det faktisk oppstår en reell omsorgssvikt ... framprovosert av mangel på hjelp/ressurser.

For å sikre at barn får oppfylt sine rettigheter, er det best å engasjere advokat.

I praksis har ikke syke barn rett til nødvendig helsehjelp i dette landet, med mindre familien greier å kjempe fram lovfestet hjelp fra gjenstridige kommuner.

fireheart82 wrote:
uten sakkyndig vurdering. klagen til foreldrene på vedtak ble aldri sendt til fylkesmannen. saken ble så upåkagd sendt til fylkesnemda fo fratakelse. fortsatt ingen sakkyndig inne i bildet. hersketeknikker av alle slag ble brukt. instruks på at andre instanser skulle disriminere foruten dem selvs tlf trussler fra mari egner spilt inn via tlf samtaler. men foran nemd og andre offentlige instanser hevde dem at dem aldri har gjort det på "tape". bv henviste ikke som veiledningsplikten §11 tilsier, personer med særlige tyngende omsorgsoppg til hjemme/tildelingenheten. men derimot stoppet TE å hjelpe foreldrene selv ved hjemmebesøk der dem skrev søknad om BPA selv. vi krysset av på at TE ikke skulle samarbeide med BV. men der kommer flere bevis om kollegialitet. TE avslår vedtak om hjelp på 4.3 og 4.2a. men ville så gi hjelp med begrunnelse på "bekymret for omsorgsevne". foredre sendte så klage som kommunem måtte sende til advokat. anmodning for opplysninger ble så sendt bv av te for å redde seg.. de svarte med hersketeknikker på alle spørsmål i klagen.. skal ordne dette senere,
Kyniske kommuner trenerer lovfestet hjelp, i enktelte tilfeller samarbeider de "tverrfaglig" så godt at all hjelp blir avslått; resultat; nedbrutte voksne, "barnevernet" slår til, hevder omsorgssvikt og krever omsorgsovertakelse.

Kommunen har da spart penger på å underslå barnets/familliens rettigheter i nedbrytingstiden, pluss at de får skjøvet utgiftene for framtidige rettigheter over på Staten.

Barnefiendtlig, familiefiendtlig, menneskefiendtlig og samfunnsfiendtlig skamløs "sparing", som påfører alle parter ... unntatt hjemkommunen ... lidelser og kostnader i uoverskuelig framtid. Og totalt ULOVLIG.

Årsaken til at familier med syke/hjelpetrengende barn må leve under lovløse forhold, er at det såkalte barnevernet overprøver og overkjører autorisert helsepersonell. Dette må det bli slutt på.

Har du/dere nådd fram slik at TV2 offentliggjør saken deres og avslører kommunal korrupsjon og maktmisbruk, er det veldig bra. Det er på tide at folk får øynene opp for lovløsheten og sviket mange barn og familier utsettes for.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: mari egner i sørum bvs hersketeknikker
PostPosted: Fri Feb 18, 2011 4:48 pm 
Offline

Joined: Mon Feb 22, 2010 7:31 pm
Posts: 12
Location: Sørumsand
ja vi slår til får fullt da vi er klare.

_________________
Noen som har dårlig erfaring med barnevernet i sørumsand? Sørum.. Gi meg deres erfaring!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: mari egner i sørum bvs hersketeknikker
PostPosted: Fri Feb 18, 2011 4:59 pm 
Offline

Joined: Mon Feb 22, 2010 7:31 pm
Posts: 12
Location: Sørumsand
hvor vanskelig er det å få kommunen saksøkt og dømt for alle disse lovbruddene. nekte hjelp, trussler,trakkasering,diskriminering, ++ bør vi prøve ut alle innstanser først som helsetilsynet og sivilombudsmannen? eller er det bortkastet å ta med i retten og kanskje gir dem mulighet til å dikte opp motbevis før rettsak? hvilken direkte paragrafer i loven vil være det rette å ha i tilsvaret..

_________________
Noen som har dårlig erfaring med barnevernet i sørumsand? Sørum.. Gi meg deres erfaring!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: mari egner i sørum bvs hersketeknikker
PostPosted: Fri Feb 18, 2011 5:05 pm 
Offline

Joined: Mon Feb 22, 2010 7:31 pm
Posts: 12
Location: Sørumsand
adokaten til bv er hu samme kjerringa i alvdal saken. ei frekk advokat som er ganske dårlig på bevisføring. mente foreldrene i vår sak var rigide da dem har flyttet en gang. slike påfunn betaler man ikke kommunen skatt for! kommunen er ikke objektov i saken da dem angriper med alt de kan vri og dikte opp. useriøse som kriminelle. og de fine er at nå har vi bevis på dette:-) er så gla for at vi ikke ga opp:-) detta blir karameller for mange å suge på

_________________
Noen som har dårlig erfaring med barnevernet i sørumsand? Sørum.. Gi meg deres erfaring!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: mari egner i sørum bvs hersketeknikker
PostPosted: Fri Feb 18, 2011 5:41 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
fireheart82 wrote:
hvor vanskelig er det å få kommunen saksøkt og dømt for alle disse lovbruddene. nekte hjelp, trussler,trakkasering,diskriminering, ++ bør vi prøve ut alle innstanser først som helsetilsynet og sivilombudsmannen? eller er det bortkastet å ta med i retten og kanskje gir dem mulighet til å dikte opp motbevis før rettsak? hvilken direkte paragrafer i loven vil være det rette å ha i tilsvaret..
Helsetilsynet er klageinstans, både for den såkalte barnevernstjenesten og også helsetjenestene i kommunen. Jeg mener at alle som opplever urett fra det offentlige hjelpeapparatet, må klage skriftlig. Det kan gi resultater.

Har du partsrettigheter i en barnevernssak, kan du kreve erstatning overfor barnevern/kommune. Men der var det slutt på jus-kunnskapene mine. Jeg håper du/dere har en god advokat.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: mari egner i sørum bvs hersketeknikker
PostPosted: Fri Feb 18, 2011 6:14 pm 
Offline

Joined: Mon Feb 22, 2010 7:31 pm
Posts: 12
Location: Sørumsand
ja vi har en lege(som har tjenestegortpå kongeskipet etc/ bv mente vi hadde uvanlig ressursterk familie da alle vitnene kom i nemda, de mente vi ikke hadde noen sosiale nettverk eller familie/ barna skullle taes ut av biologisk familien uten å ha sjekke familien) i familien som har en plan med helsetilsynet. fordi vi har snakket med rådmannen og de 2 sjefene som er ansvarlig for helse og sosial og hjemmetjenesten. i det innspilte møtet ble det også brukt herske teknikker som å tilbake holde informasjon og til og med da jeg stilte spørsmålet om hvem av de 2 som var den ansvarlige overfor barnevernstjenesten og tildelingsenheten. ble det dårlig rodd vekk.:-)

_________________
Noen som har dårlig erfaring med barnevernet i sørumsand? Sørum.. Gi meg deres erfaring!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]