It is currently Thu Mar 28, 2024 11:38 am



Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Man skal ikke snakke stygt om di døde....
PostPosted: Mon Nov 24, 2008 7:15 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Hver gang jeg er i kontakt med barnevernet og kommer inn på temaer angående jentenes avdøde far, så blir jeg avbrutt med man skal ikke snakke stygt om di døde å så vill di ikke snakke mer om det tema.

For meg er det i høyeste grad viktig å snakke om den døde og hva han har gjort, som har resultert i dette omfattende overgrepet på 4 uskyldige individer.

Jeg opplever derfor man skal ikke snakke stygt om di døde som en maktteknikk for at ikke sannheten skal komme for en dag. Jeg tror og føler nemlig at barnevernet her har mye å skjule. Så mye at hele grunnlaget for saken kan ramle sammen. Barnevernets akilleshel i min sak.

Så jeg spør etter deres synspunkter.

Kan man snakke stygt om en som ikke kan forsvare sine handlinger, hvis dette kan hjelpe 4 personers framtid? Eller bør vi, av hensyn til den som ikke kan forsvare sine handlinger, leve resten av våre liv i et helvete?

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 24, 2008 7:43 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Man kan vel si hva man vil om hvem man vil uavhengig av hvorvidt de er levende eller døde
- og i dette tilfellet er vedkommende absolutt saksrelevant ved sin deltagelse fra tiden forut for det de nå bruker som et bortforklaringsargument.

At såkalte barnevernere ikke kjenner noen grenser, hverken etisk, moralskt eller andre- så lenge det bare fremmer deres syn og regime, har vi nå dermed atter en gang fått bevis for.

Hva om de som utsettes for barnevernets regime og mentale utslettelse av familier begynte å ta livet av overgriperene for så å argumentere for at "man skal ikke snakke stygt om de døde" for å kneble mulighetene.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 25, 2008 12:47 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Liv Marit Bakke skrev:


Quote:
Hver gang jeg er i kontakt med barnevernet og kommer inn på temaer angående jentenes avdøde far, så blir jeg avbrutt med man skal ikke snakke stygt om di døde å så vill di ikke snakke mer om det tema.


"Det som er sant, er ikke stygt", sier et ordtak. Ellers er det slik i straffesaker hvor noen er blitt drept - og ergo ikke kan forsvare seg - at det er lov å ta opp handlinger den drepte skal ha begått, for å få frem nødrettsperspektiv for den som begikk drapet.

Så det ligger vel heller noe å mugner og stinker i barnevernsmosen. Noe som ikke må frem i lyset. Eller de har forvandlet seg til engler, - og fått seg nye jobber som engler, der de passer på at ingen sier noe "stygt" om de døde.

Den som sier sannheten synder ikke, men han skaper besvær...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 25, 2008 2:04 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det blir din sak Liv Marit hvorvidt du vil snakke om døde mennesker eller ikke. Døde kan selfølgelig ikke forsvare seg. Men her bruker klart barnevernet dette for å kneble deg. Her er det bare maktaroganse på barnevernet. Barnevernet selv bruker mer enn gjerne døde mennesker som samtale emne og for å bruke det i mot en, om barnevernet føler at de har noe å vinne på det.

I vår barnevernsak begynte Anne Lise Bangsund og Venke Abel og kjøre meg hardt og presse meg med det at jeg hadde hatt to søstre som hadde dødd i anorexia. De sparte ikke på kruttet å måten å snakke på om de døde søstrene mine. dette gjorde de i håp om å finne noe å presse meg med.

Da syns jeg de gikk for langt og jeg satt meg til å gråte da de var gått. jeg spurte dem om de ikke kunne la vær å plag meg med mine døde søstre ,og om de ikke kunne la mine døde søstre få fred. men de fortsatte press samtalen og var ikke fin i kantene i det hele tatt når de omtalte dem.

Barnevernet manipulerer og snakker og ikke snakker om de døde akkkurat som det passer best for dem.. Enten for å fremheve en sak eller for å dysse ned viktige argumenter. Så det gjør du akkurat som du vil med. det blir din sak , Barnevernet er ikke de som ikke kan snakke negativt om de døde iallefall.

Svært mange har vel tanken at man lar de døde få hvile i fred de kan ikke forsvare seg. Dette må vær enkelt få lov å vurdere etter skjønn selv. I din sak er barnevernet redd for at du skal si noe, du står under et enormt press ,vi er bare mennesker. Hvor mye vi klarer og tåler vurderer vær enkelt best selv. Barnevernet har i allefall ingen følelser reletert til det at mennesker tar sine liv etter barnevernsinngrep. Hvorfor skulle de ha føleleser til de døde i din sak da.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 25, 2008 7:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Takk for tilbakemeldingene. Nå er jeg glad jeg har tatt opp tema, for dette har jeg grublet på lenge. Å som dere sier... barnevernet selv bruker gjerne di døde, om dette kan styrke dems sak. Tenker da på min mor, som di bruker for allt det er verd.

Så jeg skal legge om strategien fra nå av... hver gang di snakker stygt om min mor, skal jeg si: man skal ikke snakke stygt om di døde.

Å så er det på tide at hele sannheten om far til jentene og hvordan han var, kommer fram.

Ja hvorfor dyrker di ham? en fyllefant av en psykopat

fordi det var han som sto bak di 2 annonyme bekymringsmeldingene. Dette innrømmet han selv i fylkesnemnda, forran 11 personer, deriblandt barnevernet selv.

Men.... så har det kommet nye saksbehandlere i ettertid, som fornekter at di kjenner til det... rart, for di påstår nemlig at di har lest hele saksmappen. neida er ikke rart i det hele tatt, for di lyver så det renner av dem, hele tiden.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 25, 2008 9:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Barnevernet lyver så det renner av dem. Det er så sant så sant. Du skriver at din tidligere og avdøde mann innrømmet i fylkesnemda og stå bak de anonyme bekymringmeldingene fremfor 11 personer. da må det jo finns vitner å få tak i ,sett i forhold til den saken du nå står oppi. Så om det er ny saksbehandler som sier å ikke kjenne til dette . Burde tilståelsen kunne være å få fatt i der var jo vitner tilstede.

Men sant hva kan man lite på en fylkesnemd. Forstår at du ikke har orket livet med en slik mann. Vi er bare mennesker.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Utsagn i fylkesnemnda
PostPosted: Wed Nov 26, 2008 7:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
fordi det var han som sto bak di 2 annonyme bekymringsmeldingene. Dette innrømmet han selv i fylkesnemnda, forran 11 personer, deriblandt barnevernet selv.

Men.... så har det kommet nye saksbehandlere i ettertid, som fornekter at di kjenner til det... rart, for di påstår nemlig at di har lest hele saksmappen. neida er ikke rart i det hele tatt, for di lyver så det renner av dem, hele tiden.


Det som blir fremsagt i fylkesnemnda, blir ikke nedtegnet noe sted.

Så derfor er det ikke rart at de nye saksbehandlerne ikke har kjennskap til at eks-mannen din i nemnda innrømmet å stå bak to anonyme "bekymringsmeldinger".

Det er en bevisst strategi fra "barnevernets" side å bytte saksbehandlere med jevne mellomrom slik at kjennskapet til saken (familien) blir oppstykket. Edderkoppen ("barnevernsleder") sitter og spinner sitt nett rundt familien og er den eneste med kontinuerlig kjennskap til saken.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Utsagn i fylkesnemnda
PostPosted: Wed Nov 26, 2008 7:25 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
agrippa wrote:
Liv Marit Bakke wrote:
fordi det var han som sto bak di 2 annonyme bekymringsmeldingene. Dette innrømmet han selv i fylkesnemnda, forran 11 personer, deriblandt barnevernet selv.

Men.... så har det kommet nye saksbehandlere i ettertid, som fornekter at di kjenner til det... rart, for di påstår nemlig at di har lest hele saksmappen. neida er ikke rart i det hele tatt, for di lyver så det renner av dem, hele tiden.


Det som blir fremsagt i fylkesnemnda, blir ikke nedtegnet noe sted.
Så derfor er det ikke rart at de nye saksbehandlerne ikke har kjennskap til at eks-mannen din i nemnda innrømmet å stå bak to anonyme "bekymringsmeldinger".

Det er en bevisst strategi fra "barnevernets" side å bytte saksbehandlere med jevne mellomrom slik at kjennskapet til saken (familien) blir oppstykket. Edderkoppen ("barnevernsleder") sitter og spinner sitt nett rundt familien og er den eneste med kontinuerlig kjennskap til saken.



Dette er en skam for rettsvesenet i Norge....... Jeg blir så rasende over denne urettferdigheten at jeg har lyst til å skrive et laaangt innlegg i avisen til de som sier at foreldre får sååå rettferdig behandling i fylkesnemnda.............. :evil:
Alle rettsinstanser og utenomrettslige instanser skal ha en rettsbok eller også opptak av seansene :!: Min mening ?-S


Last edited by Bestemamma on Wed Nov 26, 2008 8:57 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 26, 2008 7:51 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Får du ikke inn et slikt innlegg i noe avis, hva trolig er . Så lag plakater og heng dem opp der folk ferdes. Så får man skrevet og sagt hva man mener om urretferdigheten i fylkesnemd og hvor det måtte være.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 26, 2008 8:59 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Turid Holta wrote:
Får du ikke inn et slikt innlegg i noe avis, hva trolig er . Så lag plakater og heng dem opp der folk ferdes. Så får man skrevet og sagt hva man mener om urretferdigheten i fylkesnemd og hvor det måtte være.


Det vil foregå mye slikt utover vinteren. Postkasser er også til for å brukes.....best å ikke si for mye :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 27, 2008 10:25 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Hvaa med å faktisk ta opptak når sakene går i nemda?

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 27, 2008 11:29 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Opptak i fylkesnemd er tydligvis nødvendig. Postkasser er til for å brukes, selv om en rasende person kontaktet oss via pc ,for at vi\jeg ikke måtte nerme meg vedkomendes postkasse da hans postkasse var privat. Dette etter at vi\jeg hadde lagt ut flygeblad.

Man kan nok skilte sine postkasse for hva man ikke ønsker,noen vil ikke ha uadresert reklame. Det burde da være slik at en må få lov å ta med seg noen vitner i en fylkesnemd da,noen som har kjennskap til om en kan gjøre det?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 27, 2008 9:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Turid Holta wrote:
Du skriver at din tidligere og avdøde mann innrømmet i fylkesnemda og stå bak de anonyme bekymringmeldingene fremfor 11 personer. da må det jo finns vitner å få tak i ,sett i forhold til den saken du nå står oppi. Så om det er ny saksbehandler som sier å ikke kjenne til dette . Burde tilståelsen kunne være å få fatt i der var jo vitner tilstede.


Ja ikke sant... problemet er bare at 10 av disse neppe vil vittne for min sak... så jeg har bare 1 vittne jeg kan stole på. min eldste datter.

for jeg regner med at min advokat fra den gang har glemt hele saken. å min datters advokat jobbet ikke for oss. å resten er slike jeg betegner som fiendlig innstillt til familien. så selv om di vet det og husker det, så kommer di til å benekte at di husker det.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 11:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Du nevner din elste datter som den eneste vitne som du kan stole på. Hvordan stiller hun seg da til hele saken? Jeg tenker på det at det er jo hennes far og det vil for mange døtre være svært vondt å vitne noe mot sin far. Det for mange er helt naturstridig. og ikke tror jeg det er bra om foreldre presser barn til å vitne mot en forelder. Og dessuten er han død. dette kan være en betydelig smerte for henne som hun ikke en gang vil tør å si til deg. Forde hun vet hva fælt han har gjort mot deg. Og barn er om regel glad i begge foreldrene og vil ikke være partiske med noen. de vil være venner med begge. Begge foreldrene er tross alt resultat av at ho er på jorden. Det at ho evt. ikke vil vitne betyr ikke at ho er i mot deg, slik mange foreldre da tror. Barn vil ikke ha den her konflikten.

Har du kanskje noen andre du kjenner som kan fortelle noe om hvordan din mann var, er det nok en lettelse for barn å slippe å måtte si noe om sin far. Du nevner på hvordan han var som din mann . Barna dine hadde de et godt forhold til han da? det er jo ikke bestandig slik da at barn føler hva foreldre føler. Om foreldre er uvenner kan barn være venner med de begge. Så prat som berører deres konflikt er nok ikke så morsomt for dem.

de ser helst at mor og far er glade i hverandre og gir hverandre masse kjærlighet. Da begynner de å danse som om det er vakker musikk.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 29, 2008 12:15 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Jeg har hele tiden forsøkt å holde barna unna konflikten mellom meg og ham. Problemet var at han ikke gjorde det. Dermed var det jeg som hele tiden måtte svelge kamelene.

Likevel oppmuntret jeg barna til å ha kontakt med sin far. Han var jo tross allt dems far. Å selv om han var drittsekk mot meg, regnet jeg med at han oppførte seg annerledes overfor sitt eget avkom, selv om jeg fryktet det værste i mitt stille sinn. Å lot være å drikke di helgene han hadde dem.

Men nei. Etter hvert ble jentene større og så oppførsel og drikkingen selv. Di fortalte meg også at han behandlet dem på samme måte som han behandlet meg. Altså ingen god plass for barn å være.

Så når di selv nektet å dra til sin far på samvær, pusjet jeg dem heller ikke. Ville di ikke, så ville di ikke. Å ville di, så viste di at det var bare å komme hjem om det skulle bli for galt. Jeg bodde 10 min gangvei unna.

Men det klarte altså far å få barnevernet til å tro at jeg sto bak. At jeg hadde satt barna opp mot ham.

Barna har altså ingen særlig gode minner om sin far, noe han har sørget for selv. Faktisk den dagen di fikk greie på at han var død, fikk jeg tilbakemelding fra begge, som da var i hvert sitt fosterhjem, at di var glad det ikke var meg.

Jeg har aldri tenkt på at eldste jenta skal være noe vittne i noen rettsak. Jeg har ikke engang luftet tanken for henne. Da får jeg heller ta det opp til vurdering om hun legger frem forslaget selv.

Men. Den dagen vi var på minnestund, fikk vi opprettet kontakt med barnas onkel og tante igjen. Altså fars yngre bror og svigerinne. Jeg trodde intill da at barna hadde kontakt med sin onkel gjennom far.

Men der tok jeg skammelig feil. Di hadde ikke sett jentene siden di var små. Å ble helt på gråten av å bli invitert til konfirmasjonen til eldste jenta. Siden har di både vært på besøk her og vært med på noen samvær. Det er godt å få byggd opp kontakten igjen.

Fars bror og svigerinne har ikke mye godt å si om far. Faktisk beskriver di samme person som meg. Så jeg håper di vil stille opp som vittner i en rettsak, å bekrive far som den han var. Kaller jeg dem inn som vittner, så må di vel stille?

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]