It is currently Thu Mar 28, 2024 9:39 am



Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 29, 2008 12:27 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ikke noe godt å høre at faren behandla sine egne barn som deg dårlig. Det forteller jo en del at de ikke ville være hos han altid. tror nok at folk som blir innkalt som vitne må vitne. Men her i din sak er det familie til din mann og da trenger de faktisk ikke å vitne\besvare alle spørsmål i retten. Det er egne lover i forhold til det at en er familie med mannen din. Det samme gjelder din datter. Men det kan jo hende at de alikevel vil vitne nå som de ser hvordan barnevernet forfølger deg. Merkelig barnevern som sa du holdt barna vekke fra far, når du ikke gjorde det. samtidig det at far var slem mot dem og at de mistrivdes med at han var full . Barnevernet elsket han forde det at han sendte bekymringsmelding på deg. De ville ta barna fra deg. han såg di vell på som enkelt å ta barna fra. Og han var muligens så gern at han tenkte at får ikke han ha barna skal heller ikke du få det. Så hevnet han seg med å sende bekymringsmld. Kan hende var det slik ikke vet jeg. Men det er nå så typisk. Ikke bryr de seg om at barna da trenger sin mamma. ikke mye til fedre det da. Bedre er da de som heller lusker vekk og lar mor og barn i fred om de er som din mann var.

Du forteller han var slem mot deg, det kommer frem du har vært på krisesenter. Menn tåler jo mer fysisk smerte enn oss kvinner, lurer på om de kanskje glemmer eller ikke vet hvor mye vondere fysisk vold er mot kvinner. For vi har jo lavere smerteterskel og er skjørere bygd.

En mann skal beskytte ikke misshandle sånn er det.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 29, 2008 7:00 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Minner om at TEMA på RVB ikke er foreldrekonflikter. Noen ganger relaterer det så sterkt til hva bv har gjort, at man ikke kan unngå å nevne det. Likevel skal man forsøke å betone dette ned så mye som mulig.

Nå har jeg ikke lest grundig det som er over. Derfor må denne påminnelsen ses på som generell, ikke som spesifik kritikk.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 30, 2008 9:02 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Arild Holta wrote:
Minner om at TEMA på RVB ikke er foreldrekonflikter. Noen ganger relaterer det så sterkt til hva bv har gjort, at man ikke kan unngå å nevne det. Likevel skal man forsøke å betone dette ned så mye som mulig.

Nå har jeg ikke lest grundig det som er over. Derfor må denne påminnelsen ses på som generell, ikke som spesifik kritikk.


Riktig som du sier at noen ganger relaterer det så sterkt til hva bv har gjort, at man ikke kan unngå å nevne det. For barnevernet spiller mer og mer på slike saker. Derfor er det viktig at også den siden kommer fram.

Jeg har likevel prøvd å betone dette ned så mye som mulig, ved å ikke gå inn på detaljer og spesifikke hendelser.

Vi var forøvrig ikke utsatt for så mye fysisk vold. Det var mest psykisk. Men dermed enda mer vanskelig å bekytte seg mot og værre å bevise tydeligvis.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 30, 2008 1:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Du skriver at det ikke var så mye fysisk vold mot dere,men mest psykisk. En mann er det greit har et psykisk overtak så lenge det blir brukt til å beskytte kvinnen. Men får man dette i mot seg selv og samtidig er han sterkere fysisk .
det er virkelig ikke noe, og ikke noe til mann. Det å gå løs på en kvinne fysisk ja også psykisk om han er sterkere der er så rått og trollette som bare det.

Drittsekk som du kalte din tidligere mann passer vell bra på flere enn han.
Altså barnevernet elsker å skape splittelse, de tar gledelig parti med drittsekker bare for å få han til å si mest mulig fælt han kan dikte opp om henne. Bare for at de senere skal ta barna fra dem begge. hersketekknikker hos barnevernet er velkjent.

Og sant det du skriver at ting i forhold kan reletere så sterkt til som i din sak din mann at det er uungåelig nevne litt på det.

Det er de som med frie tøyler ville brukt langt alvorligere begrep enn det du gjør. Men det er ikke tema her så da slanker man sine utrykk og omtale om det hele.

En mann har missforstått sin posisjon totalt om han misshandler fysisk eller psykisk sin fru\dame. Beskytte henne var det han skulle . Beskytter han henne får ho tillit til han og liter på han og det vil bli bedre for dem begge.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Man skal ikke snakke stygt om di døde....
PostPosted: Sun Nov 30, 2008 1:39 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Liv Marit Bakke wrote:
Hver gang jeg er i kontakt med barnevernet og kommer inn på temaer angående jentenes avdøde far, så blir jeg avbrutt med man skal ikke snakke stygt om di døde å så vill di ikke snakke mer om det tema.

For meg er det i høyeste grad viktig å snakke om den døde og hva han har gjort, som har resultert i dette omfattende overgrepet på 4 uskyldige individer.

Jeg opplever derfor man skal ikke snakke stygt om di døde som en maktteknikk for at ikke sannheten skal komme for en dag. Jeg tror og føler nemlig at barnevernet her har mye å skjule. Så mye at hele grunnlaget for saken kan ramle sammen. Barnevernets akilleshel i min sak.

Så jeg spør etter deres synspunkter.

Kan man snakke stygt om en som ikke kan forsvare sine handlinger, hvis dette kan hjelpe 4 personers framtid? Eller bør vi, av hensyn til den som ikke kan forsvare sine handlinger, leve resten av våre liv i et helvete?


Man har rett til å snakke om hvem man vil, si hva man vil og mene det. Uavhengig om vedkommende er på jorden eller ikke. Det er deg og jentene det gjelder.

En annen side er vel at barnevern slett ikke bryr seg- at samme va du ville sagt, så ville din argumentasjon bli stoppet fra deres side. De tillater jo kun sine egen argumenter. Det som er "sannhet".

Jeg tror : samme hva du sier, så vil det være nytteløst. Håper du kan finne en annen innfallsvinkel enn forsvar, forklaringer om eksen..Det ser uttil å være fånyttes :cry:

Dessuten... er det hans skyld at barnevernet velger å ta barna dine? Nei, det er barnevernet som velger dette.... Husk på det.Fordi de er onde.
Det har egentlig svært lite å gjøre med din avdøde eksmann - annet enn at det var derfra DE fikk SIN livsviktige informasjon, til Å STJELE DINE BARN.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 30, 2008 1:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Helt sant det Svane skriver, om å prøve finne en annen innfallsvinkel enn eksen. Det er tross alt barnevernet som vil ta barna fra deg. Men forstår det ikke er enkelt men er det helt umulig og da?

Der du står i dag har barna dine det bra hos deg. Alt annet er fortid og løgner. Bli kvitt barnevernspakket eller røm til spania . Kom tilbake om du vil bo et annet sted . Finn på noe helt annet enn hva du hittelstil gjør. Det nytter i allefall ikke noe.

Siden akkurat din tidligere mann og far til barna var så slem mot dere. Kan det og godt hende at ikke barna dine reagerer så sterkt på om du finner en ny mann . Kanskje de bare har godt av å se at menn kan være snilde omsorgsfulle og greie mennesker og. Og ikke bare en hustyrann som utad vil skjarmere alle. Man hører jo om hvor barn går dårlig overrens med stefedre men dine barn har et heller dårlig bilde å bære på gjennom livet. Kanskje det til og med kan være helbredende for deres sjeler og få en veldig grei stefar.

Ny tanke eller hvorfor ikke finne deg en mann . Han kan vel og beskytte deg mot barnevernet og bevitne hvor flink og grei du er med dine barn.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 30, 2008 3:27 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Ja det er riktig som du skriver Svane... han var bare et perfekt ledd i planen dems...

å som du sier Turid... mine barn har aldri reagert negativt di få gangene jeg har funnet en ny mann... eller rettere sakt... mannen har funnet meg... for jeg er ikke på jakt... rett å slett fordi jeg er redd for å finne meg en av samme kaliber... men nå har jeg lært meg at menn som oppsøker meg ikke er noe å sattse på heller... for jeg har inntrykk av at slike menn selv er ute etter beskyttelse... altså at jeg skal fungere som en mor for dem.... å det er jeg ikke, å kommer heller aldri til å være... jeg er kun mor for mine barn, ferdig med det. så den mannen som kan beskytte meg, vil jeg vel aldri finne...

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 30, 2008 5:26 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det skal du ikke si. Og sikkert og vist noe mann som søker en mamma vil vell neppe ei mor ha. Ja det finns slike typer nok av dem . Og det er ikke noe mann. En mann skal beskytte. Det ligger vell ¨å litt mer i kvinnens natur å bli funnet og ikke selv jakte. Jaktinstinktet ligger hos mannen. Det finns gode og dårlige jegere.

En mann som bare trenger en mamma blir jo bare en eksta balast i din hverdag. Og ingen styrke, for det er jo hva du behøver barn har du.

Men om man ikke selv jakter kan man være åpen for andres intiativ, det er vel mer kvinnens måte. For er hun ikke helt avisende har hun vist en åpenhet for diverse forhold. Men i dagens samfunn så skiller man jo knapt på menn og kvinner. dDet er fortsatt mannens feil at det finns kvinner som vil ha mann , men ingen mann gjør jobben med å finne en dame.

Da blir det slike mammagutter du nevner .-Før i verden var det ikke slik.
det var mannens jobb, og i noen kulturer er det fremdeles slik. Ikke rart at utlandske menn blir de norske overlegne i å finne dame. Nordmenn er mye mammagutter. Ødlagt kultur. Men som kjent er de utlandske litt styren vant med å være kjefen i forhold til en dame. Noen damer trives og best med det. så lenge en er snild mot en.

- - - -

Når man er så flink til å finne på skillsmissekontorer i samfunnet. Burde man vært like flink å finne på ekteskapskontorer , forde det ligger i mennesket behov etter en å dele livet med. Ikke alle er like flink å finne livspartner som egner seg. Og hvem som helst kan ej barnevernsofre ha. Ikke en som drar på seg barnevernet i alle fall. Ja for enkelt er det ikke , man er jo heller ikke ung lenger.

Så når det slik som for deg ble fælt med en mann , ikke bare lett å finne ny, nei.

Og vel heller få er intresert i å ta vare på andres barn uten lønn. Adoptivfedrene er det jo heller få av den sorten. De fleste menn vil ha en stor gevinst selv i det å finne ei dame.

- - - -

Noen plei å si at den siste generasjon mannfolk er død. (eller snart død)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 30, 2008 9:05 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Liv Marit Bakke wrote:
Ja det er riktig som du skriver Svane... han var bare et perfekt ledd i planen dems...


--> Barnevernets hersketeknikker heter forumet, og tidligere gubber er stadig i bruk som hersketeknikk i det såkalte barnevernet.

Splitt og hersk - hele "storfamilier" og slekter blir splittet og ødelagte for mange år, når barnefjernerne herjer som gale.

At de aktivt bruker onde følelser, og også aktivt skaper onde følelser, og sår i sjelen for livet, for å manipulere mennesker, viser at bv får frem det aller verste i mennesker. I seg selv (barnevernsarbeideren) og i andre.

(PS: La i hop trippel-postinger over.)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 01, 2008 1:14 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Så riktig det du skriver Arild... splitt og hersk er det di kan best... :?

Å riktig som du skriver Turid... men problemet er at jeg har vokst slik i styrke ved å klare meg selv, at jeg ikke er villig til å styres av en mann. å jeg er heller ikke villig til å styre en mann... en slik mann er ikke mann.

så drømmemannen for meg er vel en jeg kan samarbeide med... å respektere for den han er, samtidig som han respekterer meg for den jeg er... å det blir som å lete etter nåla i høystakken... å den nåla gidder jeg rett å slett ikke lete etter uten metalldetektor ;)

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 01, 2008 2:22 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Nei hvem gidder det. Lete etter nåla i høyet. Skulle gjerne vist om en kode som kunne fått barnevernet til å slippe taket i deg. Du har sannelig fortjent et godt liv. Du har gjennomgått nok. Fint at du kjenner deg såpass sterk i deg selv.

Måtte du få lev i fred.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]