It is currently Thu Mar 28, 2024 1:49 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Utreder "barnevernet" sakene på en forsvarlig måte eller bedriver det grov svartmaling?
Grov svartmaling uten rot i virkeligheten 100%  100%  [ 8 ]
Forsvarlig saksbehandling til beste for barna 0%  0%  [ 0 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 8
Author Message
 Post subject: Advokaters hersketeknikker
PostPosted: Sun May 04, 2008 7:09 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Advokat Tor Erling Staff tar Josef Fritzl, som holdt familien i fangenskap, i forsvar:
- Dette er jo ikke et fengsel, det er jo faktisk en liten leilighet.


Spørsmål: Bor du selv i leilighet uten vinduer, Staff? Tror du det ville vært mulig å leie ut denne "leiligheten"? Er ikke et fengsel et sted du blir holdt innesperret? Vil du bestride at Elisabeth og barna hennes ble holdt innesperret?

I intervjuet sier Staff at Fritzl ikke er et monster, men et menneske. Det at han løslot fangene forrige helg, mener Staff vitner om at Fritzl verner om sin familie og at han har en rekke sympatiske og pene trekk.

Ifølge politiet så planla Josef Fritz å fortsette spillet sitt. Dette bevises ved at han tvang datteren Elisabeth til å skrive flere brev. Hvis dette er å verne om familien, så har Staff et like perverst syn på hva det vil si å verne barna, som "barnevernet".

-Han er ikke noe helt spesielt, bare litt ytterliggående kanskje. Vi har alle Dr. Jekyll og Mr. Hyde i oss. Dette er jo ikke et fengsel, det er jo faktisk en liten leilighet, sier Staff.

Det er riktig at vi alle har det onde i oss men ikke alle lever det ut, især ikke i samme grad som Josef Fritzl. Å si at en innredet bunker uten vinduer og med takhøyde 1,70 cm hvor Elisabeth Fritzl måtte oppholde seg 24 år etter å ha blitt narret ned og påsatt håndjern, ikke er et fengsel, er en drøy påstand. Det var riktignok ikke noe offisielt fengsel, men bunkeren fungerte som Josef Fritzls private fengsel hvor han holdt deler av sin familie fanget.

- De har prøvd å gjøre det hyggelig og koselig, skapt en hjemlig atmosfære, så dette er ikke en hard fangeaffære, dette er et hjem.

At fangene har forsøkt å overleve på best mulig vis, skal ikke brukes til å bagatellisere forbrytelsen som har blitt begått mot dem. Det er nok mulig å tenke seg at fangene kunne hatt det enda verre, men det betyr ikke at de ikke har hatt det forferdelig. Det er alltid mulig å forestille seg noe som kunne ha vært enda verre.

Men man kan også snu problemstillingen. Nettopp, det at leiligheten var forsøkt gjort "hjemmekoselig" viser hvilken pervers situasjon ofrene befant seg i. Kanskje "hjemmekosen" var vel så mye av hensyn til Josef Fritzl som ofrene? Slik kunne han få seg til å tro at det han gjorde ikke var så ille.

Det onde vil aldri noensinne innrømme sin egen ondskap. Det vil alltid søke å fremstille sine onde handlinger som gode slik Djevelen forteller oss at han i virkeligheten er Gud. Men det er løgn. Og det er det advokat Staff driver med når han kaller Josef Fritzl' bunker for en "liten leilighet": Han fordreier sannheten.

På samme måte blir sannheten fordreid i "barnevernets" journaler og referater. Der hvor "barnevernet" plikter å utrede saken på en forsvarlig måte, blir det istedet innhentet utelukkende negative og subjektive vurderinger av foreldrene.

Slik Staff prøver å fremstille det som om Josef Fritzl har tatt godt vare på familien sin når han i virkeligheten har misbrukt dem på det grovste, forsøker "barnevernet" å tegne et falsk bilde av omsorgssvikt.

Slik fortegning av virkeligheten er ikke mulig uten løgner. Det er blant annet løgn når Staff kaller bunkeren en "liten leilighet", for en leilighet har vinduer. Leiligheter er heller ikke låst med 300 kg ståldører som kun kan åpnes fra utsiden. Hvelvet i Norges Bank har slike dører, ikke normale leiligheter.

Løgnene til "barnevernet" er like tallrike som løgnene til Staff. Begge har en agenda. Agendaen til "barnevernet" er å sverte foreldrene for lettere å kunne ta fra dem barna. Agendaen til Staff er å skape aksept for seksuelt misbruk av barn og kvinner slik at gjerningsmennene ikke skal risikere straffeforfølgelse.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun May 04, 2008 10:27 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Kan tenke meg at bladet vinkler. Ellers er det jo en advokats yrke å kunne dra frem det minst negative hos de forferdeligste mennesker.

Men dette er nok ikke bare et dobbeltmenneske med gode og onde sider. Denne mannen hadde en sånn total kontroll at han trolig har hindret sin kone fra å oppholde seg i kjeller på over 20 år. Her har vi en fryktelig farlig hersker.

På samme måte som makten ikke har gjennomskuet hans dominerende personlighet, så gjennomskuer de ikke barnefjerneres forferdelige personligheter.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun May 04, 2008 11:28 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Bare vent, snart kommer kravet om at det offentlige må få rett til å inspisere våre kjellere og loft.

Det jeg ikke klarer å fatte er det voldssomme fokuset på slike hendelser - som om dette skulle være av stor betydning.

Tenk om media hadde ofret like stor oppmerksomhet til de viktige tingene - som den nye ekteskapsloven eller hvordan økonomien fungerer eller hvordan lovene beskytter makten.

Eller hvordan barn blir brukt som slaver for at vi skal kunne holde prisstigningen nede.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Josef Fritzl er ikke enestående
PostPosted: Sun May 04, 2008 12:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
På samme måte som makten ikke har gjennomskuet hans dominerende personlighet, så gjennomskuer de ikke barnefjerneres forferdelige personligheter.


Tenk deg Josef Fritzl i rollen som barnevernsleder.

Det er nok adskillige barnevernsledere som er drevet av behovet for å dominere og underkue andre. Med barnevernsloven i hånd kan de gjøre nesten hva de vil med ofrene uten å bli stilt til anvar. De kan vise til tausheten og forøvrig nekte å kommentere dersom de en sjelden gang skulle bli spurt om hva som egentlig foregår.

Det verste med Josef Fritzl er at han ikke viser anger og påstår at alt han gjorde var til barnas beste. Heller ikke barnevernsleder viser tegn på anger og ofrene får aldri oppreisning for den urett som er begått mot dem.

Jeg tror ikke Josef Fritzl er enestående. Det er mange måter å bruke makt overfor sine medmennesker. Josef Fritzl brukte tvang overfor datteren, men "barnevernet" bruker tvang overfor tusener av mennesker i Norge uten at noen reagerer. De som utsettes for "barnevernets " tvang er ikke kriminelle; De er ikke dømte; De er, i likhet med Elisabeth Fritzl, "uheldige".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Advokaters hersketeknikker
PostPosted: Sun Jul 21, 2013 11:56 am 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
vet at dette er en gammel post, men sitter nå her og leser gjennom alt på forumet og vil gjerne legge til noe om Staff..

Dette navnet har alltid gitt meg avsmak, da jeg som tenåring hørte han kommentere noe ang en voldtektssak i media.

Han presterte å kalle det en "MILD voldtekt", og siden den gang har jeg mislikt han sterkt.
ble selv voldtatt som 15åring og ordet MILD passer ALDRI sammen med ordet voldtektO.o

Så at han sier alt dette "pene" om Fritzl er jeg ikke overasket over :roll:

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Advokaters hersketeknikker
PostPosted: Sun Jul 21, 2013 4:24 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Han var ganske flink til å forsvare et barnevernsoffer for noen år siden.

I det store og hele er han flink til å finne det beste i mennesker. Også i de verste. Mulig han har forstått bedre enn de fleste hvor ondt det normale mennesket er, og hvor kort veien er mellom grusomhet og normale liv. Faktisk så kort at de normale bomber barn og familier i filler og kommer hjem til sine kjære og er gode ektemaker og foreldre. Dette underlige paradokset fant man også i Hitlers leire: De som torturerte og drepte jøder m.fl. gikk ofte hjem til kone og barn og var DER kjærlige mennesker. Men i leirene var de djevler.

Hadde flere forstått at det normale mennesket gjerne har grusomme sider, så hadde man ikke bygd opp maktsystemer som det såkalte barnevernet. Da ville man skjønt at slikt nødvendigvis ville gått galt.

I vår tid kan man lett finne denne grusomheten om man googler afrika, hekser, brenne eller lignende (på engelsk). Da kan man se hele landsbygder (altså inkludert de normale) som brenner mennesker levende. Man finner det også om man søker på muslimske straffemetoder og ser landsbyer (menn) møte opp for å beskue avkapping av armer, avskjæring av hode på levende mennesker, osv.

For ikke mange år siden slaktet hutuer og tutsier hverandre ned i enorme mengder. Hvorfor kan ellers normale mennesker gjøre slikt?

Det samme fant man i romersk kultur hvor mennesker måtte kjempe med dyr, til døden. Mens tilskuerne koste seg. I USA kunne hvite ta familiebilder med hengt mørkhudet i bakgrunnen. Slavedriften var i seg selv almen akseptert tortur. Eller hva med at folk så på offentlige henrettelser i London, århundreder tilbake. Eller hva med begrepet "lynsjestemning" fra ville Vesten, hvor folkemassene hengte de de mente var skyldige. Gjerne uten rell lov og rett.

Heksebrenningen fra vår kultur er et annet eksempel.

Mennesker flest er ikke så veldig gode. Det er derfor de driter i at Norge produserer barnevernsoffer i fleng, og torturerer familier.

Man trenger å forstå at det normale mennesket har grusomme tilbøyeligheter eller en endeløs ignoranse. Da kunne man formet samfunnet slik at ondskapen hadde dårligere vilkår.

Vi reagerer gjerne voldsomt på de som plager andre på en måte som kolliderer med vår egen kultur - som galningen Josef Fritzl. Samtidig ignorerer vi mennesker den torturen som er akseptabel i vår egen kultur. Som bombing av barn og familier er FNs regi, tillatelsen av at barn mobbes til de tar sine liv, psykiatriens unødvendige angrep på enkelindivider, eller ignoransen av det såkalte barnevernets tortur av barn og voksne.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Advokaters hersketeknikker
PostPosted: Mon Jul 22, 2013 9:16 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
fortvilet alenemor wrote:
vet at dette er en gammel post, men sitter nå her og leser gjennom alt på forumet og vil gjerne legge til noe om Staff..

Dette navnet har alltid gitt meg avsmak, da jeg som tenåring hørte han kommentere noe ang en voldtektssak i media.

Han presterte å kalle det en "MILD voldtekt", og siden den gang har jeg mislikt han sterkt.
ble selv voldtatt som 15åring og ordet MILD passer ALDRI sammen med ordet voldtektO.o


Såkalte "sove-voldtekter" må vel kunne kalles "milde" i den betydning at det ikke utøves vold overhodet. Offeret våkner opp av at hun/han "voldtas", og "voldtekten" avbrytes ofte der.

Jeg synes det er stor forskjell på grusomme voldtekter, hvor offeret ikke overlever, som 18-årige Oksana, som ble utsatt for gruppevoldtekt, og norske Marte Dalelv, som drikker seg full og legger seg til å sove på hotellværelset til en mannlig, arabisk kollega.

Les mer: Oksana døde etter gruppevoldtekt og Tror på løsning for Dalelv

Jeg tror at det i Norge har gått inflasjon i voldtektsbegrepet, på samme måte som det har gått inflasjon i begrepet "alvorlig omsorgssvikt". Det er innført nulltoleranse for påståtte krenkelser av barn og kvinner.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Advokaters hersketeknikker
PostPosted: Mon Jul 22, 2013 12:27 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Apr 18, 2013 7:15 pm
Posts: 29
Arild:

hei:)
Joda, Sier ikke at Staff er fæl eller noe, men det er vel noe med måten han ordlegger seg på som jeg ikke helt liker/likte.
Og ja, jeg tror også at det finnes noe godt i alle, eller VIL tro det, men sliter med å se det Staff ser til tider.
Uansett hvor mange røde roser og stearinlys, EL, det er i et rom; en VoldTekt er en VoldTekt i mine øyne.
En som har vært gjennom en såkalt "mild" voldtekt kan ha like store senskader og traumer som en som har opplevd en "brutal" variant, tror JEG hvertfall.
(overlevde så vidt en "ekstremt brutal" selv, og ærlig talt, det er Ikke volden jeg sliter mest med å komme over..)
Synes bare ikke stort om ordbruken og romantiseringen, da det høres ut som om offeret lettere skal håndtere alt siden ordet "mild" ble brukt.


Agrippa:

skjønner hva du mener, men det han kommenterte var ikke noe "sovevoldtekt".
offeret ble rett og slett ikke torturert eller fikk brudd/større skader etter voldtekten, men mild var den neppe av den grunn.

Holdt på å dø selv, og var så skambanket at ingen kjente meg igjen da det skjedde meg, sliter enda med traumer etter mange år, men synes ikke mindre synd på de som har vært gjennom mindre brutale voldtekter for det.

og joda, å våkne dagen derpå med noen over seg høres garantert bedre ut enn andre alternativer, skal si meg enig der, men igjen, den saken Staff omtalte, mener jeg å huske var en "normal" voldtekt som han prøvde å romantisere siden han var overgriperens advokat.

Alt i alt så var det vel måten Staff sa ting på som trigget meg den gang, Voldtekt hørtes ut som kun et "pyttsan" fra hans munn, og jeg fikk intrykk av at han ikke hadde snev av medfølelse eller forståelse overhodet.

Galt er GALT, uansett hvilken "grad" det blir plassert i, og det er kun offeret som vet hvor stor skaden egentlig er. Det som er "mildt" i en advokats øyne, kan være brutalt nok for en jente til å ta sitt eget liv for eksempel.

Skal være litt brutal selv nå og si: den dagen Advokaten får en påle ufrivelig opp der sola ikke skinner, må han GJERNE fortelle media hvor "mild" overgriperen var mot ha>.

_________________
lykkelig i utlandet, langt vekk fra barnefjernet og naziregimet..


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]