It is currently Thu Mar 28, 2024 9:52 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Min datter 15,5 år ble hentet i kveld
PostPosted: Wed Dec 05, 2007 1:38 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Min datter 15,5 år ble hentet i kveld

Hele dagen har vært stille å rolig... min datter var ute med sin støttekontakt som avtalt... å et par venninder av meg kom på besøk som avtalt... meningen var at vi skulle ta oss en tur på peppes... men så hadde den ene venninden kjøpt med seg pizza, så vi ble sittende her... midt i pizzan ringte det på... kl var 19.00... utenfor sto 2 stk fra barnevernvakten og 2 politi... med seg hadde di en kjennelse fra tingretten om at utsatt iverksettelse er opphevet... den lyder som følger...

-----------------
Kjennelse

*min datters advokat* har på vegne av *min datter* brakt saken inn for Fr.Stad tingrett ved stevning av 8 november 2007. Det ble samtidig begjært utsatt iverksettelse i medhold av tvistemålsloven § 477. Ved en feil fulgte ikke fylkesnemdas vedtak med stevningen og dette ble ettersendt og var retten i hende 19 november 20007.
(Han sendte med feil stevning i hastverket... den som omgjaldt saken til lillegutt... men inneholdet i stevningen var nesten det samme...)

Stevningen ble forkynt Fr.Stad kommune og meddelt *min advokat* som representerte saksøkers mor. Fr.Stad kommune tok til gjenmæle i tilsvar innkommet den 21 november 2007, mens *min advokat* sendte egen stevning i saken datert 20 november 2007, som han ba om ble å anse som tilsvar i saken.
(Den stevningen ligger her: http://www.nettby.no/community/thread.p ... y_id=21511)

For så vidt gjelder begjæringen om utsatt iverksettelse, finner retten at det i dette tilfelle er forhold som tilsier at det kan være riktig med utsatt iverksettelse. Retten viser til at *min datter* har bodd sammen med sin mor i over 15 år og det synes ikke å foreligge en akuttsituasjon.

(her foreligger nemlig ingen omsorgssvikt! hun får all kjærligheten og omsorgen hun trenger, sunn mat og rene klær, går på skole og her foreligger hverken rusproblemer, vold eller psykiske lidelser)

Når retten allikevel har kommet til at det ikke er riktig å utsette vedtaket, er det fordi *min datter* nå er i en periode i livet hvor det må treffes viktige avgjørelser, blandt annet med hensyn til framtidige skolevalg. Ut fra hva som fremkommer i saken, er det tvilsomt om *mor* kan gi henne nødvendig støtte.

(jeg støtter min datter i valget av skolegang... problemet er at bvt og lærer vil ha min datter inn i liten gruppe på videregående for så å plassere henne på vernet bedrift... min datter har ingenting på en vernet bedrift å gjøre... hun har samsynsproblemer og dermed vansker med å lese og skrive... når hun har gjennomgått "Train Your Eyes", vil samsynsproblemene forsvinne...)

Retten finner det også bekymringsfullt at *mor* synes mer opptatt av å polemisere mot barnevernet enn å ta imot den hjelpen de har forsøkt å gi.

(Polemikk=betegnet opprinnelig krigskunst, deretter heftig debatt og diskusjon, en strid med litterære virkemidler. Det har vært flere berømte polemikker: i Norge var Johan Sebastian Welhaven og Henrik Wergeland litterære fiender. Jeg er altså i godt selskap... Jeg begynte imidlertid ikke med denne polemiseringen før i sommer, når bvt tok saken inn for fylkesnemda... men som sakt tidligere... jeg har alltid vært sammarbeidsvillig!
http://no.wikipedia.org/wiki/Polemikk)

Retten viser her til opplysninger i fylkesnemdas vedtak om at *mor* deltar i en gruppe som heter "Vi som ikke liker barnevernet" samt at hun omtaler det hjemmehjelperen gjør som "*miljøarbeiderns* prosjekt".

(Jeg viste ikke at denne giktbrudne miljøarbeidern var min hjemmehjelp... hadde jeg vist det, så skulle hun jammen fått slavet, i stedet for at jeg serverte henne kaffe og kake, mens hun veiledet mor...)

Med dette dårlige samarbeidsklima, finner retten at det må være riktig at *min datter* så langt det er mulig, tas ut av konflikten mellom *mor* og barnevernet. Det kan også, slik retten ser det, være nyttig med erfaring hvordan en plassering av *min datter* vil fungere.

(Di har altså ingen erfaring med slike flyttinger, derfor er min datter nå tatt fra sin kjærlige mor for å være et studieprosjekt for barnevernet og tingretten... derfor er hun nå ikveld kjørt til et senter med 6 andre vanskligstillte ungdommer *3 timers kjøretur unna* for å være der noen dager, før hun blir flyttet over til et midlertidig ungdomshjem med 6 andre vanskligstillte ungdommer *45 min kjøretur unna* om noen dager... slik at di kan studere hvordan en slik plassering vil innvirke på en ellers helt sunn 15 åring...)

Sluttning:

Begjæring om utsatt iverksettelse av fylkesnemda for sosiale saker i Østfold for så vidt gjelder *min datter* tas ikke til følge.

Retten hevet
*underskrift*
tingrettsdommer

Kjennelsen kan påkjæres til lagmannsretten. Kjæremålet må erklæres direkte for tingretten innen 1-en-måned fra kjennelsen er forkynt.
----------------------
Denne kjennelsen ble oversendt barnevernet kl 14.43 i ettermiddag pr fax... di kom altså kl 19.00 helt uanmeldt... som lyn fra klar himmel...

barnevernet påstår at våre advokater også har fått denne kjennelsen pr fax... jeg har ennå ikke hørt fra noen av advokatene, (jeg har også prøvd å ringe di nr jeg har) så jeg regner med at ingen av di har fått det pr fax, men kansje får det pr brev i morgen eller overmorgen, slik min forrige advokat fikk det fra fylkesnemda...

pr Fax...? er ikke det brudd på offentlighetsloven da?

-------------------
MERK!

Denne saken startet for 2 år siden... ved at ungdomskolen sendte bekymringsmelding til barnevernet angående forhold hos far under samvær... da jeg ble kallt inn til møte angående dette, sa barnevernet til meg at di måtte utrede X igjennom meg...

jeg var da høygravid med sterk bekkenløsning, gikk på skole og sykklet til og fra skolen fordi dette etter helsesøsters utsagn var bra for akkurat bekkenløsning.... dette så barnevernet på som meget bekymringsfullt... å jeg hadde ingen far til barnet jeg ventet... derfor startet barnevernet en utredning på meg, mens di sa til meg at di skulle utrede X....

Barnevernet satte da inn en miljøarbeider i hjemmet for å veilede mor, FØR di hadde vært på første hjembesøk...

På første hjembesøk var det eneste di hadde å anmerke at det sto to 10 liters malingspann inntil en vedovn som ikke var i bruk, noen poser med ting i og møle og bæsj rundt buret til chinchillaer som sto i bur... (chinchillaene skvatt når saksbehandler 1 stakk den store nesa si over buret...)
------------------

Som dere ser holder jeg fortsatt ikke kjeft... det sies å være noe flotte greier i norge som kalles yttringsfrihet...

Jeg regner med å tape også i Tingretten, da det synes som denne instans er like korupt som resten av systemet

2 februar skal jeg være med i demonstrasjon mot barnevernet...
http://www.nettby.no/community/thread.p ... y_id=21511

Regn med at jeg står i første rekke!!!

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Min datter 15,5 år ble hentet i kveld
PostPosted: Wed Dec 05, 2007 11:45 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Smootie wrote:
(...) Retten finner det også bekymringsfullt at *mor* synes mer opptatt av å polemisere mot barnevernet enn å ta imot den hjelpen de har forsøkt å gi.

(...)

Retten viser her til opplysninger i fylkesnemdas vedtak om at *mor* deltar i en gruppe som heter "Vi som ikke liker barnevernet" samt at hun omtaler det hjemmehjelperen gjør som "*miljøarbeiderns* prosjekt".

Med dette dårlige samarbeidsklima, finner retten at det må være riktig at *min datter* så langt det er mulig, tas ut av konflikten mellom *mor* og barnevernet. Det kan også, slik retten ser det, være nyttig med erfaring hvordan en plassering av *min datter* vil fungere. (...)


Dommerne skulle vert med i kåringen til Månedens Idiot i desember. Men jeg mangler navna deres.

http://forum.r-b-v.net/viewforum.php?f=45

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]