It is currently Sat Apr 20, 2024 5:18 am



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Har du noensinne lagt deg ned på trikkeskinnene for å dø?
Nei, man trenger ikke legge seg ned på trikkeskinner for å bli kalt "ustabil" av barnevernet 100%  100%  [ 8 ]
Ja, det inngår i den daglige rutinen 0%  0%  [ 0 ]
Husker ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 8
Author Message
 Post subject: La seg på trikkeskinnene
PostPosted: Tue Mar 27, 2007 3:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Notis i Aftenposten:

Politiet fikk klokken 03.30 melding om at en psykisk ustabil kvinne lå i trikkeskinnene. Kvinnen i 40-årene hadde tidligere fortalt ansatte i en kiosk at hun ville ende sitt liv. Politiet fraktet kvinnen til Legevakten.

Man trenger ikke legge seg ned i trikkeskinnene for å bli kalt "psykisk ustabil". Barnevernet bruker denne betegnelsen om ALLE foreldre som ufrivillig har kommet i kontakt med barnevernet. Det er ikke måte på hvor ustabile foreldre er når de mot sin vilje har kontakt med barnevernet. Samme hva foreldrene gjør eller sier, så vil barnevernet betegne dem som "ustabile" i varierende grad.

Dette er en av de mest benyttede hersketeknikkene til barnevernet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 27, 2007 10:59 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 10:08 am
Posts: 124
Det holder at man ikke ønsker kontakt med bv eller helsestasjonen.
Det er et kriterie alene nok for disse "fag"personene når de "stiller" "diagnosen" "psykisk ustabil".
De misbruker begrepet fordi det nettopp gir assosiasjoner til folk som legger seg på trikkeskinner og lignende.

Forøvrig er det noen enkeltindivider innen barnevernet/ og tilknyttede instanser som jeg skulle ønske hadde valgt en slik løsning.
Aller helst ville jeg ha sett at disse ble henrettet via ordinær rettegang,men så lenge ikke denne muligheten er til stede i samfunnet enda så synes jeg at de selv burde ta ansvar for og fjerne seg ifra samfunnet ved å begå selvmord.Selvmord er den eneste mulige samfunnsinnsatsen som enkelte av disse noen gang vil bli i stand til å utføre.

_________________
Charlotte Marie Eriksen


Top
 Profile  
 
 Post subject: "Psykisk ustabil"
PostPosted: Tue Mar 27, 2007 11:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Charlotte Eriksen wrote:
De misbruker begrepet fordi det nettopp gir assosiasjoner til folk som legger seg på trikkeskinner og lignende.


Ja, det er slike assosiasjoner man har til mennesker som er "psykisk ustabile", men i barnevernets gale verden brukes betegnelsen om foreldre som ikke ønsker (eller trenger) hjelpetiltak og som ikke liker å få privatlivet gransket i flere måneder.

Det er en ganske grov krenkelse å bli omtalt som "ustabil" i et offentlig dokument. Æreskrenkelser er forbudt i henhold til straffeloven, men ansatte i barnevernet kan ærekrenke barn og foreldre så mye de bare vil uten at det får noen konsekvenser for dem.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 28, 2007 4:36 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Det er nok å "slå neven i bordet" til saksbehandler og si hva man mener om den elendige jobben hun gjør, og de avtalene hun ikke gidder å følge. Da er man en "borderliner" i følge barnevernet på Eidskogen. Dette vet jeg da det var slik jeg fikk min "diagnose" av barnevernet!

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 28, 2007 11:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Det er nok å "slå neven i bordet" til saksbehandler og si hva man mener om den elendige jobben hun gjør, og de avtalene hun ikke gidder å følge. Da er man en "borderliner" i følge barnevernet på Eidskogen. Dette vet jeg da det var slik jeg fikk min "diagnose" av barnevernet!


Ja, da inngår du sikkert i stastikken over såkalt "psykisk syke" foreldre. Det viser at statistikken til barnevernet er helt upålitelig.

Derfor bør man også være på vakt når barnevernet påstår at så og så mange foreldre mottar frivillige hjelpetiltak. De fleste foreldrene har sikkert fått kniven på strupen.

Jeg tror barnevernet driver utstrakt feilrapportering.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 9:49 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg TROR ikke at bv driver utstrakt feilrapportering, Jeg VET at bv gjør det! :) tro skal man gjør i kirken :) (spøk) Selv om jeg er friskmeldt fra psykologen, sannerud psykriatiske sykehus og psykriatisk helsetjeneste i kommunen, er jeg fortsatt registrert som psykisk syk hos bv. Jeg er overbevist om at dette er vanlig praksis over hele landet. Dette er så feil praksis som overhodet mylig, og jeg syns det er utrolig rart at bv får lov av myndighetene å drive slik, men som de fleste har fått med seg, våre folkevalgte på stortinget er en gjeng med feiginger, som ikke tør prate bv midt imot. Så da er det vel bv som sitter med den egentlige makten her i landet :roll: :roll: :roll: :roll:

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevernerne våser
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 1:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Jeg TROR ikke at bv driver utstrakt feilrapportering, Jeg VET at bv gjør det! :) tro skal man gjør i kirken :) (spøk) Selv om jeg er friskmeldt fra psykologen, sannerud psykriatiske sykehus og psykriatisk helsetjeneste i kommunen, er jeg fortsatt registrert som psykisk syk hos bv.


Har du en gang vært innom en slik institusjon, så sitter merkelappen for resten av livet, ihvertfall for barnevernet.

Det er derfor jeg er veldig negativ til at barn og foreldre blir skjøvet inn i ulike psykologiske/psykiatriske utredning/behandlingstilbud av barnevernet, for er man først registrert så er man merket for livet.

Barnevernet kaller ofte behandling for utredning. De sier at de ønsker mer informasjon i form av utredning for å finne den objektive sannhet, men i virkeligheten dreier det seg om tvungen behandling for en fiktiv lidelse. "Lidelsen" kan være motstand mot barnevernet.

Barnevernet er også aktive med å henvise til lege. De påstår at barna trenger å bli utredet for en eller annen mystisk lidelse som de mistenker. Det er ofte rent vås som ligger til grunn. Barnevernet er så oppsatt på å finne feil ved barn og foreldre at de mistenker alt - man kan nesten snakke om en form for paranoia hos barnevernerne. De er så sikre på at en melding om bekymring ikke blir sendt inn uten videre, som det heter seg, at de er villig til å snu hver stein for å klare å påvise et eller annet syndrom eller sykdom.

Så kan man jo spørre seg hva i all verden barnevernet har å bidra med dersom det skulle vise seg at barnet har en eller annen sykdom eller misdannelse. Ingen verdens ting, er svaret. Barnevernet er bare et unødvendig byråkratisk mellomledd. Man kan ikke ha tillit til noen ansatte i barnevernet. Derfor kan opplysninger bli tilbakeholdt dersom foreldrene vet at barnevernet er involvert.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 1:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Om barnevernet vil ha barn diagnostisert, så er de til gjengjeld OGSÅ meget negative til foreldre som vil ha barna sine diagnostisert.

Foreldre merker som regel langt bedre enn noen annen om det er ett eller annet galt med deres barn, det kan være forbigående sykdom eller noe mer varig. Hvis disse foreldrene står på og insisterer på skikkelig undersøkelse av barnet, blir de fremdeles stemplet som skrullinger som lider av det fiktive Münchhausens Syndrom ved Stedfortreder.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 2:41 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
 
Om barnevernet vil ha barn diagnostisert, så er de til gjengjeld OGSÅ meget negative til foreldre som vil ha barna sine diagnostisert.


Foreldre må henvende seg til lege, ikke til barnevernet, hvis de er bekymret for at barnet er sykt. Dette vil være vanskelig i de tilfellene hvor barnevernet allerede har konfiskert barnet, men såvidt jeg vet, har foreldre som ikke har mistet foreldreretten rett til å sende barnet til lege, som eventuelt kan henvise videre til spesialist.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 3:56 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
I min sak er det ett godt eksempel på barnevernets idioti når det gjelder diagnoser på barn. Barnevernet insisterer på at det er noe galt med min datter på 4 år, de mener at hun har psykiske problemer på grunn av omsorgssvikt, selvsagt begått av meg :roll: Nå har det seg slik at bv i et annet dokument henviser til en brann i beredskapshjemmet, som kan ha forårsaket noe traumer for barnet, men å innrømme at de selv er også skyldige i eventuelle traumer er de ikke interisert i å prate om. Det jeg ser på jenta er at hun høyst sannsynlig har noe problemer på grunn av måten hun ble tatt på av bv, men i hovedsak er det symptomer på Ehlers-Danlos Syndrom, det samme jeg har. Men bv er ikke interisert i å utrede barnet for EDS, nei da, de har søkt henne inn på ppt, for de er overbevist om at det sitter i hodet. Å unnlate å utrede for EDS er i mine øyne omsorgssvikt, da dette er en alvorlig bindevevssykdom som må holdes oye med av kvalifisert legepersonell, ikke bv. Det er også en helt klar fordel for barnet om hun får oppfølging og riktige hjelpemidler på et tidlig tidspungt for å forebygge eventuell rullestolavhengighet senere i livet. Dette er fakta som bv "driter" i, så utsiktene for barnet er dystre om det vokser opp i barnevernets varetekt, da vil hele hennes voksne tilværelse måtte tilbringes i rullestol, selv om det er fullt mulig å unngå ett slik utfall ved rett oppfølging og tilrettelegging, noe som barnevernet så absolutt ikke har kompetanse til. Dette er selvsagt noe som bekymrer meg meget mye, for jeg vil det beste for mitt barn, og det er ikke et liv i rullestol!

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: EDS
PostPosted: Thu Mar 29, 2007 4:44 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Det jeg ser på jenta er at hun høyst sannsynlig har noe problemer på grunn av måten hun ble tatt på av bv, men i hovedsak er det symptomer på Ehlers-Danlos Syndrom, det samme jeg har. Men bv er ikke interisert i å utrede barnet for EDS, nei da, de har søkt henne inn på ppt, for de er overbevist om at det sitter i hodet. Å unnlate å utrede for EDS er i mine øyne omsorgssvikt, da dette er en alvorlig bindevevssykdom som må holdes oye med av kvalifisert legepersonell, ikke bv.


Den er også arvelig. Jeg fant dette på nettet:

Psychological
The main problem with having Ehlers-Danlos Syndromeis that the person can look very fit and may often not be believed that they have joint pain etc. Diagnosis is often delayed and misdiagnosis is relatively common. Some forms of EDS may be misdiagnosed as child abuse/self-inflicted injury.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]