It is currently Thu Mar 28, 2024 3:37 pm



Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Barnevernsarbeidere som truede martyrer
PostPosted: Sat Jan 20, 2007 1:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jaså, barnevernsofrene prøver å gjøre motstand mot ødeleggelsen av deres familier?

"Barnevernsleder Heidi Aune i Ytre Namdal sier at i saker hvor en må bruke tvang, kan det være vanskelig for alle parter.
– I slike situasjoner kan folk bli rabiate, og det kan bli sagt ting i affekt som kan virke truende. Det kan være ubehagelig for oss."


Trusler tærer på kreftene

Jeg vil faktisk si at det er en smule oppmuntrende hvis noe som helst tærer på barnevernsarbidernes krefter til å herse med familier.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Inntrengning i den private sfære
PostPosted: Sat Jan 20, 2007 1:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Det er rart at ingen av familiene som barnevernet "hjelper" er takknemlige for "hjelpen". Tvertimot, så truer familiene med å sette fyr på huset til barnevernerne, angripe dem med øks, skade bilen og barna etc.

Barnevernerne selv synes det er "ubehagelig" å gå inn i den private sfære hos familier "som har det vanskelig" om de ikke skal utsettes for trusler i tillegg.

Hva om barnevernet sluttet å "gå inn i den private sfære" og lot familiene ordne opp selv isteden? Hva er det med disse menneskene i barnevernet som gjør at de på liv og død skal trenge seg inn i andres familier?

Hvorfor er det tillatt å trenge seg inn i familier når voldtekt (fysisk gjennomtrengning i kroppen) er forbudt?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernsarbeidere som truede martyrer
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 5:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
Jeg vil faktisk si at det er en smule oppmuntrende hvis noe som helst tærer på barnevernsarbidernes krefter til å herse med familier.


Leder av Sveio "barneverntjeneste", Anne Beth Tofte, er en annen truet martyr:

Leder for barnevernet i Sveio, Anne Beth Tofte, henges ut på internett i forbindelse med kidnappingssaken.

Tofte blir utsatt for grove og ensidige beskyldninger på flere internettsider.

– Dette er baksiden av ytringsfriheten og internett. En kan henge ut folk uten å stille krav til sannhet, sier Tofte.


Er det noen som er ekspert på å henge ut folk, så må det være de ansatte i "barnevernet". Der stilles det ingen krav til sannhetsgestalten i alle de løse påstandene og subjektive vurderingene som skrives i sakspapirene, som siden blir oppbevart i åresvis til skade for barna.

– Jeg er anmeldt fem ganger i år. I brevene jeg har fått fra politiet står det at saken er henlagt som åpenbart grunnløs anmeldelse, sier Tofte oppgitt.

Når foreldre blir anmeldt til "barnevernet" blir sakene aldri henlagt som åpenbar grunnløs anmeldelse, selv om det er det de burde vært. Åpenbart falske anklager mot foreldrene fører til årelange prosesser, og foreldrene klarer aldri å renvaske seg for mistanken som "barnevernskonsulentene" har mot dem. Derfor må familiene alltid leve med trusselen om nye angrep.

– Det er forferdelig ubehagelig for dem som blir utsatt, og det senker også terskelen for hvordan personer føler de kan oppføre seg ovenfor ansatte i barnevernet, sier Reese, som også selv er blitt hengt ut.

Jeg vil som Marianne Skånland si at det er positivt at det oppleves som ubehagelig for de ansatte i "barnevernet" å bli hengt ut. Det bør ikke være behagelig å gå på jobb for å stjele andres barn og ødelegge barnas barndom og fremtid.

Kampen mot hunndjevelene i "barnevernet" må fortsette, selv om Anne Beth Tofte har lav frustrasjonstoleranse og synes det er svært ubehagelig at noen kritiserer henne for den organiserte menneskehandelen hun er leder for i Sveio kommune.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 10, 2008 6:40 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Quote:
Tofte blir utsatt for grove og ensidige beskyldninger på flere internettsider.


Bakke blir utsatt for grove og ensidige beskyldninger fra flere instanser.

Men det skal altså jeg måtte tåle, men ikke Tofte? Er hun mer verd enn meg?

Til det første innlegget.

Tenk jeg har truet. Ikke bare en barnevernsansatt, men flere. Med å sørge for at di skal miste jobben. Å den står jeg for 100%. :evil:

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 10, 2008 7:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja tenk at ingen familier er fornøyd med det barnevernet gjør.Noe veldig veldig galt her da tydeligvis. :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 10, 2008 8:04 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Ja tenk over dette

over 10 000 nye barn inn i barnevernet i året. (husker ikke eksakt statistikk.)

Å alle disse barna har foreldre som ikke eier selvinnsikt.... hm....

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernsarbeidere som truede martyrer
PostPosted: Fri Apr 19, 2013 11:09 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Fri May 14, 2010 9:41 pm
Posts: 179
Bv som truede martyrer: Vi så at Bv-ansatte gråt etter kritikk fra ordføreren. Nå mener Ap-politikere i kommunen at ordføreren bør vurdere sin stilling.
Og når noen rykker ut mot Bv, må det selvfølgelig komme en korreks fra høyeste hold.
Selveste ministeren Inga Marte må da rykke ut og forsvare Bv: "Aldri sett maken!"

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6610698.ece

Inga Marte ønsker også at Bv skal kunne pålegge forebyggende tiltak i enhver situasjon de er bekymret.
Det gjør Bv i praksis allerede... Men nå er Bv bekymrede for de 6 månedene de ikke har tilgang til risikofamiliene. Bv ønsker seg all makt over familiene, og umiddelbar tilgang.

Hvordan kan psykologien hos Bv være? De ser seg selv som gudinner som nærmest er ufeilbarlige, som utfører vanskelige oppgaver. De jobber for barnas beste, og de som er imot dem, er også imot barnas beste. Bv ser seg selv som heltinner som er hatet av flere i lokalsamfunnene. Det er derfor forferdelig for Bv hvis de føler seg misforstått av politikerne.

Antagelig er det et uvanlig sterkt samhold på et Bv-kontor, der man backer hverandre opp. Derfor begynner Bv å snufse hvis man sier nei til veiledning fra den erfarne miljøterapeuten deres. "Hulk, hun er en GOD veileder, hulk!"
Bv mener de er et veldig godt servicetilbud for foreldrene, og yter dem all nødvendig hjelp, både økonomisk, sjelelig og praktisk.
Alle hjelpetiltak er frivillige sies det, og man har et koselig og nært forhold til familiene (klientene). Man pludrer med barna og alt er bra så lenge Bv har tilgang til boligen.

Men hvis noen ikke er enige i vurderingene, kan øksa falle. Hvis foreldrene sier nei til hjelpetiltak, fortjener foreldrene lumske spekulasjoner om hva som foregår i hjemmet deres. "Du sa jo NEI til hjelpetiltak!"
(Det er en del som kan si nei til hjelpetiltak uten fare, det gjelder i første rekke foreldre som er i fulle jobber, som ikke feiler noe, og som virker sjarmerende, aktive og selvsikre.)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernsarbeidere som truede martyrer
PostPosted: Sat Apr 20, 2013 5:09 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Skuffet wrote:
Alle hjelpetiltak er frivillige sies det, og man har et koselig og nært forhold til familiene (klientene). Man pludrer med barna og alt er bra så lenge Bv har tilgang til boligen.

Det er alt for mange som opplever at BV kun brukte tilgangen til å skrive dritt ("beviser") som førte til at barna ble tatt. Derfor advarer vi mot det. Men sier også at de også kan bruke det at de ikke vet. Derfor anbefaler vi mennesker å dra fra landet. Å kjøre en sak uten liksombeviser er imidlertid litt mer vanskelig. Det er også mengder som opplever at barnevernet ikke pludret med barna eller snakket med de større barna. (Det finnes jo forskning på dette om de snakker med barna.)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernsarbeidere som truede martyrer
PostPosted: Mon Apr 22, 2013 6:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Skuffet wrote:
Bv som truede martyrer: Vi så at Bv-ansatte gråt etter kritikk fra ordføreren. Nå mener Ap-politikere i kommunen at ordføreren bør vurdere sin stilling.
Og når noen rykker ut mot Bv, må det selvfølgelig komme en korreks fra høyeste hold.
Selveste ministeren Inga Marte må da rykke ut og forsvare Bv: "Aldri sett maken!"

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6610698.ece


De barnevernsansatte er enten mennesker som 1) blir lett krenket eller 2) mennesker som er vant til å ha mye makt. Begge kategorier tåler dårlig kritikk. De har lett for å føle seg tyrannisert dersom deres maktutfoldelse kritiseres på noe vis.

Med årene blir de så vant til å utøve total makt at de tror de har rett til å bestemme over alle og blir krenket dersom deres naber og venner ikke viser dem nesegrus respekt, slik de er blitt vant med fra barna og foreldrene, som de hersker over.

På denne bakgunn er det ikke rart at statsråd Inga Marte Thorkildsen er sjokkert. Tenk å kritisere en barnevernsansatt! Hørt på maken! Sånt gjør man da ikke! Det er uhørt!
:lol: :roll:

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernsarbeidere som truede martyrer
PostPosted: Fri Apr 25, 2014 8:39 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det har øket betydelig på med rettssaker mot barnevernsofre som "skremmer", "truer" eller i det hele tatt uttrykker sin opprørthet mot barnevernsarbeidere. At barnevernet selv ikke bare truer med å ta familiers barn og dermed ødelegge livet for foreldrene og svært ofte også for barna, men faktisk faktisk gjør det, blir naturligvis ikke behandlet på samme måte, for det er jo vedtatt å være riktig måte å behandle familier på.

Her et tilfelle igjen:

Må i retten etter telefonsjikane mot barnevernsarbeider
En kvinne må kommende uke stå i Fredrikstad tingrett og svare for innholdet i en tekstmelding til en ansatt i barnevernet.
Fredriksstad Blad, 24.04.2014

Hvorvidt man bør føye seg og betale slike forelegg eller bøter, eller gå i fengsel, er vanskelig å si; jeg tror kanskje flere forskjellige reaksjoner og handlemåter må ansees like naturlige. Saktens føler noen at det gir en mental befrielse å stå oppreist mot et samfunn som behandler dem slik, istedenfor å hoppe med i den rådende ideologien om hva som er "barnets beste". Andre orker ikke mer og betaler forelegget; ødeleggelsene i deres liv er vel i alle fall over all forstand.

*

Men ingen skal ha noen illusjon om at etatene ikke beskytter seg, og vi kommer til å se økende organisering for å kue, kneble og straffe barnevernsforfulgte. Her:

Ikke bra nok forhold
Akershus Amtstidende, 24.04.2014

kan man merke seg følgende pålegg fra Arbeidstilsynet: "Barnevernet må lage tiltak for å beskytte ansatte mot vold og trusler. Det må også lages rutiner for hvordan vold og trusler skal forebygges, meldes og følges opp."


   



  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevernsarbeidere som truede martyrer
PostPosted: Sat Apr 26, 2014 12:11 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
La inn følgende kommentar på site lenke (over):

Quote:
Prognosene for barn under det såkalte barnevernet er to-tre ganger verre enn for barn som vokser opp med foreldre som ruser seg. At foreldre beskytter seg mot slike overgrep, motarbeides nå av Arbeidstilsynet. Det er uakseptabelt.

Det Arbeidstilsynet burde gjort, er å beordre det såkalte barnevernet til å ikke true og overfalle familier, slik at arbeidsmiljøet blir ødelagt.

Det er en selvfølge at et arbeismiljø bestående i å true og overfalle familier, foreldre og barn blir problematisk. Ingen skal kunne true andre uten å selv oppleve sin situasjon som usikker.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]