It is currently Sun Apr 28, 2024 3:51 am



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Leirfjord kommune;s behandling av klienter
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 1:06 am 
Offline
User avatar

Joined: Tue Jan 16, 2007 12:29 am
Posts: 15
Location: Rødøy
Jeg har så mye jeg vil si som er eksempel på uverdig behandling av folk.
B.vernet i Leirfjord har behandlet meg respektløs bestandig,men etter at jeg fikk med A.J. å gjøre ble det enda verre.Hun skulle bestandig ta meg fatt for et eller annet,og en av di verste oppleveser jeg hadde var da hun ringte meg for å si hvilken dag hun skulle hente di to minste barna for å plasere di i fosterhjem,og samtidig som hun kom med en så trist beskjed så kunne hun fortelle meg at di to eldste barna skulle sakt di ville bo i fosterhjem til di ble voksne.......Blank løyn ungan si hele tia di vil hjem.

En annen episode med henne var da vi hadde bedt om at allt skulle være skriftelig(fks eventuelle klager etter samvær)Så dro jeg til kontoret hennes da vi har krav på å få dekt samvær med barna,og det var bare to dager til vi skulle ha samvær,og ingen penger var kommet på konto. Så jeg skulle bare etterlyse pengene,og da begynner hun å ta meg fatt på kontoret,og hun kommer med en hel remse klager på forige samvær,om alle di negative reaksjonene som barna skulle hatt.Og jeg var bare dær for å etterlyse penger,og ikke for å bli lynsjet,og attpå til drev hun og spurte hele tia om jeg forsto hva hun sa,og om jeg forsto hva ting betydde.....Behandlet meg som om jeg skulle ha vert tåpelig,og at jeg liksom ikke skulle forstå noe......Men det er vel en vanelig måte å bli behandlet på av slike Uvennlige Vesen.

_________________
Leirfjordjenta


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 1:54 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Velkommen til forumet Leirfjordjenta! Du finner fort ut at det er mye gog hjelp og IKKE MINST støtte her inne. Stå på og gi deg ikke!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Klassisk eksempel
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 6:28 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Det du skriver her er et klassisk eksempel på sosialvesenet og påfølgende bvt sak, husk at de er et og det samme og ike to foskjellige vesener. De samarbeider om at du som er biologisk mor og foreldre skal miste alt slik at du "frivillig" tar ditt eget liv, for barnas skyld...

Det var det jeg tilsist endte opp med å høre på disse kontorer. Fikk også vite at min sønn ikke elsket meg og ALDRI vil flytte hjem igjen til sin fattige alenemor, i hvertfall ikke før jeg kunne vise at jeg hadde fast arbeid, eier egen bolig og bil...

Ja forføvrig fikk også høre i fylkesnemda at min sønn hadde utrykt klart å tydelig på dette 5 minuttersmøte med fylksnemdleder i følge med sin fostermor hadde utalt at han ville bo hos fosterforeldre til han ble voksen...

Ergo det første jeg fikk høre fra samme fylkesnemdleder ved møte her var "Hvorfor er du her"...

Jeg fortalte at jeg var biologisk mor...

Det var i øvrig helt unødvendig å være tilstede, de hadde alt bestemt seg. Uten å bli venner med fosterforeldre, ydmykt og selv erklære meg sinnsyk kunne jeg bare glemme å oppnå kontakt med ham igjen.

Velkommen til vårt gruppesøksmål til EMK, ta gjerne kontakt med meg via privatmail om du melde deg på sammen med oss og lurerpå hva du selv skal gjøre. Jo fler vi er som samler oss jo bedre er det.

Kanskje dette er den beste måte å gjøre dette på, nemelig gå opp i internasjonal rett og kreve at overgrepene tar slutt. Sørge for at land det gjelder i skandinavia må svare internasjonalt hvorfor de ikke er istand til å overholde de mest basale menneskerettigheter og stå til ansvar for sine handlinger. Ja i øvrig kan også denne domstol fastette erstattning for ødelagte liv og barndom til dem det gjelder. Her gjelder det og tenke stort. Skal overgrep fra bvt ta slutt må det bli så kostbart og skamfylt at det blir lønnsomt for staten å nedlegge staten i staten.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: DÅRLIG BEHANDLING AV LEIRFJORD BARNEVERN
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 9:51 pm 
Offline
User avatar

Joined: Tue Jan 16, 2007 12:29 am
Posts: 15
Location: Rødøy
Noe annet jeg synes er tåpelig,og feigt gjort av komunen er å bruke barndommen mot folk.Jeg hadde et dårlig forhold til faren min i barndommen,og før jeg viste hvordan barnevernet var så fortalte jeg dette til dem.For jeg har bestandig vært en ærlig person,men ser nå at man blir straffet for det.Men saken er jo den at man lærer av foreldres feil,og jeg kunne aldri i verden klare å være som faren min var.Et eksempel er at jeg ikke fikk høre at han sa han var glad i meg når jeg var lita,derfor lærte jeg hvor mye jeg savnet å høre det.Så jeg sa hver dag til barna at jeg er glad i deg.Og Leirfjord kommune sier fek at pga min barndom så var jeg avhengig av barna mine,og at jeg liksom skulle forsinke utviklingen på ungan......TULL.Barnevernet og deres hjelpere kom med en fullstendig,og grov påstand at jeg liksom skulle ha sittet med barna på fanget hele tiden,men hvordan kunne di da lære seg å gå?I vår sak har di kommet med bare løyner,hypoteser,og sannsynelighet,og hele saken går ut på bare det.Di kommer med tøv om at barna våre ikke kan bo hjemme,for di har en eller annen hypotese om at vi ikke skulle kunne ta vare på våre barn etter alder,og utvikling.....Tull Jeg tror nokk det sitter mange som meg,og er en god forelder uten sine kjære barn.Bare pga løgn,hypoteser og disse sansyneligheter en gang i fremtia.......Det er et grusomt,og kaldt sammfunn man lever i,og dær mange må lide uten grunn. KJEMP FOR LIVET DERE TENKER PÅ ALLE SAMMEN

_________________
Leirfjordjenta


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hei igjen
PostPosted: Tue Jan 16, 2007 10:42 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Du har så rett i det du sier her, og du vil oppdage at du slett ikke er alene i den situasjon du beskriver. Har du tenkt på å gi ut søppelet deres i bok og offentliggjøre deres navn er du velkommen i vår lille forfatterklubb. Gi gjerne en lyd privat om du ønsker råd og veiledning med å skrive og utgi deres stigmatiserte versjon av virkeligheten. Husk at det er ike "din barnevernsak" men "barnevernets" sak mot deg. Som du sier er deres fabrikerte historier enkle å latterligjøre og vise hvordan de bygges opp. Husk å samle inn all saksdokumentasjon hos alle offentlige etater du har vært borti ved å skrive et formelt brev der du ber om innsyn i henhold til forvaltning og helselovens §§ 18 og 19. Jeg setter også veldig pris på om du vil være med i gruppesøksmål som sendes EMK, FN og EFTA i en og samme slengkast (det er bare å lage tre kopier). Gi meg et ord og jeg forteller hva og hvordan....

Vi kan ikke opplyse om alle våre mottrekk i kampen mot barnevernet her på internett...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: DÅRLIG BEHANDLING AV LEIRFJORD BARNEVERN
PostPosted: Wed Jan 17, 2007 8:43 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Leirfjordjenta wrote:
TULL.Barnevernet og deres hjelpere kom med en fullstendig,og grov påstand at jeg liksom skulle ha sittet med barna på fanget hele tiden,men hvordan kunne di da lære seg å gå?I vår sak har di kommet med bare løyner,hypoteser,og sannsynelighet,og hele saken går ut på bare det.


Det er en kjent sak at barnevernet vrir og vrenger på alt det foreldrene sier. Alt blir snudd til noe negativt. Sitter barnet i lekegrinden, så er det galt og sitter barnet på fanget, så er det galt det også.

Jobben til barnevernerne er å finne feil ved foreldrene og barna, som alltid påstås å være "skadet" eller hemmet i utviklingen eller lide av noe annet som betinger at barnevernet skal involvere seg. Barnevernet er overhodet ikke interessert i fakta som "frifinner" foreldrene eller viser at barna har en normal og positiv utvikling. Alt som taler til foreldrenes og barnas fordel blir ignorert mens det negative blir forsterket og forstørret. I tillegg spes det på med, til dels, grove løgner, som skal tippe vekten i barnevernets favør. Her er psykologenes uredelige "utredninger" særdeles viktige. Redskapene psykologene bruker ville påvist omsorgssvikt i kongefamilien. Psykologenes såkalte kliniske ekspertise begrenser seg ofte til erfaring med egne barn. :!:

Foreldrene er nærmest sjanseløse dersom barnevernet først har bestemt seg for å ta barna. Derfor skal man være uhyre varsom med hva man forteller til barnevernet og snakke minst mulig med dem. La all kommunikasjon være skriftlig, for da er det ikke så enkelt for dem å manipulere. Si for all del ikke ja til "hjelpetiltak", unntatt hvis dette er absolutt eneste mulighet for å unngå at de tvangsfjerner barna.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]