It is currently Thu Apr 25, 2024 7:50 am



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Å bli truet til taushet
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 9:53 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg ser at innlegg her på forumet er blitt fjernet. Kanskje av forum-brukeren selv? Og kanskje som en konsekvens av at barnevernet har tatt utskrifter og kommet med trusler?

Alle vi som skriver her på forumet har erfart det samme. Våre innlegg her, på andre nettsteder og i aviser har vært fremlagt i retten som bevis på vår "dårlige omsorgsevne"; angivelig eksponerer vi våre barn på en skadelig måte ved å eksponere saken kommunen fører mot oss på falskt grunnlag.

Hva har vi gjort? Enhver må selvfølgelig følge sin egen overbevisning, men det å gi etter for press har så langt ikke vist seg å være lønnsomt. Kanskje kan man vinne en kortsiktig seier (jeg tviler imidlertid også på det), men tjener verken sin egen eller andres sak ved å akseptere munnkurv.

I min families sak har man i nemnda/retten lest opp fra aviser (lokalavisen, Dagbladet og Aftenposten, samt andre magasiner og nettaviser) det jeg har uttalt og skrevet, og jeg er f.eks. spurt "Er det du som har skrevet dette?". Jeg har da svart helt rolig "Ja, det er klart at jeg har! Kommunen er i ferd med å begå (eller har begått) et menneskerettighetsbrudd, og jeg tar i bruk min ytringsfrihet i håp om å stanse det".

Jeg har følt meg sterk og stolt og kompromissløs. Jeg vil slett ikke vike for disse brutale, ukloke menneskene. Om vi ikke har vunnet den store seieren, så har vi vunnet flere små. OG: jeg har bevart selvrespekten - og i noen grad også respekt.

**
Min anbefalning derfor: Skriv det du kan stå for - også om du får press om å fjerne innlegget! Ikke la dem presse deg til taushet, for da tror de at du er svak og til å herses med...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 04, 2007 11:19 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Vi er mange som kan si oss enige i det! Det begynner vel sagte å gå opp for rettsvesenet at Grunnloven § 100 om ytringsfrihet er endret og at Norge tidligere ble dømt for brudd på ytringsfriheten.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 05, 2007 12:38 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Når vi vet hvordan alt kan brukes mot foreldrene, selv tykkelsen på brødskivene du skjærer, er jo et innlegg her i seg selv sprengstoff!

Selv om det nok er det beste at folk er frimodige og skriver innleggene sin under fullt navn, er det kanskje på sin plass å råde de som er mest utsatt for bv-forfølgelse å bruke et "nick".

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 05, 2007 5:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det tror jeg kommer an på hva det betyr å være "utsatt" og hva som forårsaker det og forverrer det.

I flere saker har jeg vært vitne til at barnevernet går enda brutalere på nettopp når familien/personen bøyer seg for alt barnevernet hevder de ikke må gjøre, og bøyer seg for barnevernets oppfatning om hva som må til for å være "bra".

I enkelte andre saker har jeg sett at det motsatte virker bedre: Folk som reiser bust, snakker og skriver offentlig om hva de er utsatt for, har derimot fått barnevernet til å bli noe redde.

Dertil kommer at dette debattforumet ikke er til bare for at barnevernsofre skal trøste seg sammen med likesinnede, men enda viktigere: for å bringe informasjon ut til offentligheten som gjør sitt til å få stagget barnevernets overgrep. Det får man nesten bare effektivt til hvis de som skriver, viser at de er virkelige mennesker med virkelige navn, og som ikke er redde for å vise det. Det at de er forfulgt av barnevernet, er ikke noe å være beskjemmet over. Det er barnevernet som har skammen.

*

Det at barnevernet leter på nettet for å finne ut om deres ofre skriver noe de ikke liker, er i realiteten avslørende for barnevernet. Hva man mener om barnevernet blir brukt som mål på hvor god man er for sitt barn. Akk ja, slik har visst sosialarbeidere drevet på til alle tider. Hos Bo Vinnerljung refereres det til England for et par generasjoner siden: Sosialarbeiderne hadde den klare oppfatning at fattige mennesker ikke var så glade i barna sine som rike, og hadde mindre tette bånd til barna.
  


  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 06, 2007 11:08 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Quote:
Hva man mener om barnevernet blir brukt som mål på hvor god man er for sitt barn.


Ja, det kommer jo tydelig fram når bv og kumpanene diskuterer foreldrenes rolle. Gode foreldre er de som aksepterer at bv forstår seg bedre på barnas velferd enn foreldrene gjør.

Quote:
Sosialarbeiderne hadde den klare oppfatning at fattige mennesker ikke var så glade i barna sine som rike, og hadde mindre tette bånd til barna.


Som jeg har pekt på tidligere, rike har alltid hatt som praksis å sette bort barneoppdragelsen, så de må jo etter denne logikken være mer glad i sine barn.

Tilbake til tema:

Du har nok rett i at det i lengden er viktig at også de som står midt i problemet er mest mulig åpne, men ytringsfriheten har dårlige kår i fedrelandet, spesielt for de som trenger den mest.

Det hadde vært interressant å visst de eksakte motivene til de som har trukket sine innlegg fra forumet. Kanskje de kunne sende personlige meldinger til Arild eller noen andre, slik at vi kunne begynt å kartlagt problemet?

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ta kontakt
PostPosted: Sat Jan 06, 2007 11:39 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det vil være flott om de forklarer til flere hvorfor de sletter innlegg.

Vi vet at personal på barnefjernskontor leser disse sidene. Til og med barnfjernsjefen i Stavanger har erkjent det.

Vi vet også at de har laget bråk for personer som demonstrerer.

Det er altså ikke måte på skitne tiltak fra omsorgsfascistene for å hindre ytringsfrihet.

Dere må gjerne ta kontakt - PM eller mail fra medlemslisten - med de som sletter innleggene sine. De kan trenge støtte og motivering.

(Selv om dere får feilmelding, så TROR jeg meldingene ALLTID når fram.)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: DET VIRKET - GJØR DET IGJEN!
PostPosted: Sat Jan 06, 2007 10:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
"Følelsesmessig utpressing krever læring og trening. Hvem står for opplæringen? Det gjør du." Sagt av Susan Forward.

Jeg har mange rare gamle bøker, og jeg har også boken om FØLELSESMESSIG UTPRESSING, av Susan Forward; (53 treff på google) Etter alt jeg har gjort for deg.

Du finner denne boken på biblioteket, dersom du er interessert i å lese den (det er bare til å bestille). At den har fått hode mitt på plass - er det ingen tvil om.

Men, man skulle neste tro at denne boken var obligatorisk pensum på sosialhøyskolene som utdanner bv-pedagoger, for Susan Forward gir også eksempler på hvordan UTPRESSEREN ytrer seg for å tvinge seg til det som hun / han vil ha...
Anyway, det budskapet som du signaliserer til utpresseren når du gi etter for press er som følger: DET VIRKET - GJØR DET IGJEN!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]