It is currently Thu Mar 28, 2024 10:02 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: En udefinert 'bekymring' hos barnevernet er nok
PostPosted: Sat May 12, 2018 5:57 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

En udefinert 'bekymring' hos barnevernet er nok til å beslaglegge barn på grensen

Myndighetene og barnevernet selv kan nok beklage seg når barnevernet ikke får 'tillit' fra dem de angriper, men den norske befolkningen forøvrig er full av tillit! Ikke minst er allehånde offentlig ansatte det. De melder i vei, og gjør gjerne barnevernets vilje, uten motforestillinger.

Her har vi en tillitsfull en, seksjonsleder Lars Hegstad ved grensekontrollen på Gardermoen:

Oslo lufthavn: Aldri stoppet noen med skje i trusa
Romerikes Blad, 11 mai 2018

Artikkelen er nærmest muntert utformet, om hvordan en ungdom kan skjule metall på kroppen for å få hjelp mot foreldrene ved utsendelse. Men det er ikke helt så entydig og koselig i virkelighetens verden med den nåværende barnevernsideologien:

"Seksjonsleder Hegstad sier at han siden 1990 husker et par tilfeller der personer har bedt om hjelp fordi de har vært i ferd med å bli tatt ut av Norge mot sin vilje.
    - Ved noen andre tilfeller har vi fått bekymringsmeldinger fra barnevern og andre etater om personer vi skal være på utkikk etter. Da har vi hatt et apparat parat i bakhånd som tar vare på personene hvis de ble stoppet, sier han."


Det høres så godslig ut, norske funksjonærer hjelper stakkars barn og unge som ikke vil sendes ut av landet. Hvem bestemmer om de vil? Det gjør barnevernet. Foreldre er alltid den farlige fienden i barnevernets øyne, og altså også i øynene og bevisstheten til kontrollørene på Gardermoen. Jf Koranskoler som springbrett for global makt.

Er så reddingen begrenset til dem som står i fare for å sendes på 'koranskoler', eller tvangsgiftet, eller i det hele tatt mot sin vilje brakt til land hvor de står under familiens kontroll istedenfor barnevernets? Neppe. Norsk barnevern og deres nyttige hjelpere er for lengst godt representert i utlandet, på norske skoler der, i norske kirker, i allehånde norske grupperinger. De sender beskjed hjem til barnevernet i Norge hvis de er 'bekymret' for barn. Barnevernet gjør så sitt beste for å få barna beslaglagt og tvangssendt 'til eventyrlandet Norge, til et vidunderlig fosterhjem her under kjærlighetsfylt styring av det fenomenale barnevernet'.
    Og hvis man ikke uten videre får det til, eller hvis det misfornøyde barnevernet i Norge ikke har klart å stoppe en familie fra å reise ut, så kan barnevernet melde en 'bekymring' til grensekontrollen, ikke bare ved Gardermoen men ved grensene til Sverige og til alle fergehavner, hvis familien kommer tilbake til Norge. Det gjøres regelmessig. Og da tar det snille personalet på grensen seg av barnevernets 'bekymring'. Enten det foreligger noe vedtak eller ikke? Vedtak fattet når og av hvem? Uten at familien i utlandet i det hele tatt vet om det, kanskje?

Norske pedagoger og andre eksperter var særdeles misfornøyde da kronprins Haakon og kronprinsesse Mette Marit tok sine barn ut av skolen for noen måneder og tok dem med på en reise i Asia. Ekspertene ville helst ha forbudt det. Det udefinerte begrepet 'omsorgssvikt' lå i luften.

Så hva når familier som ikke har disses posisjon og forsvarsmuligheter for sin selvbestemmelse skulle finne på å dra med høyst villige barn til det 'farlige' utland, for kanskje å tilegne seg litt andre tanker og erfaringer der? Barna gå på skole der, lære seg andre språk, få en bedre utdannelse enn den Norge skryter av?
    " - - et apparat parat i bakhånd som tar vare på personene hvis de ble stoppet". Det er nok viktig å forsvinne så ubemerket som mulig, hvis det faktisk er barnevernet som er faren. Men faren er der fortsatt når/hvis barna kommer tilbake. Barnevernet er faktisk godt representert på Gardermoen.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: En udefinert 'bekymring' hos barnevernet er nok
PostPosted: Sat May 12, 2018 7:00 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Netopp av slike grunner har ikke familien vår vært i Norge på fem år.

Vi nordmenn tror at totalitære regimer er slemme.

Derfor kan vi selv gli umerkelig inn i det totalitære.

For vi vil jo bare være snille. Vi vil jo bare at barn skal ha det godt. Og når hensikten er god, synes politikerne at det er greit at vi tar noen snarveier, og overstyrer noen grunnleggende prinsipper. Da må politiet, sikkerhetsvakter eller grensekontrollører få ta noen grep dersom mennesker som barnevernet er "bekymret for" ønsker å passere.

Politikerne er grunne og prinsippløse. Men demokrati og en rettsstat kan bare eksistere og opprettholdes gjennom å tviholde på basale prinsipper. Prinsipper som blant annet omhandler personlig frihet, bevegelsesfrihet, ytringsfrihet og rettssikkerhet.

Grunntanken i disse prinsippene er at disse rettighetene må gis til alle. Også dem vi ikke liker. Eller som vi tror er dårlige foreldre. Og skal rettighetene tas fra enkeltindivider, må det skje på formelt riktige og rettslig akseptable måter.

Jeg var i Norge for en tid tilbake. I passkontrollen spurte jeg meg selv om mannen i luken kunne "vite noe" som han ikke forteller meg. Om han har en fotnote som sier at denne personen som står foran ham med passet i hånden, frekt forlot landet sammen med kone og barn forut for nemndsak, at han er "kald og manipulerende", "streng og dominerende", "prioriterer egne behov fremfor barnas behov", har en "flat inntoning" og et "keitete samspill" og at barna hans "seksualiserer". Eller om det kanskje bare står en stor "B" for "bekymret" og at barnevernet må varsles prompte om barna en dag skulle dukke opp i den samme passkontrollen.

Jeg tror strengt tatt ikke det. Men jeg ville være dum om jeg utelukket muligheten.

Og jeg satser ikke barna mine på at jeg har rett.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]