It is currently Thu Mar 28, 2024 11:30 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: FixiFrisk i Bedreland
PostPosted: Mon Dec 21, 2015 12:56 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Føler du deg syk og vil til legen?

Vel, i Bedreland vil legen forskrive en eldgammel medisin med det nye navnet FixiFrisk som ikke har noen dokumentert effekt. Riktignok vet legene at FixiFrisk kan ha en del bivirkninger. Og de vet også at de som tar FixiFrisk etter en stund føler seg dårligere og er en del sykere enn resten av befolkningen. Det er til og med flere som dør blant dem som tar FixiFrisk. Legene tror likevel at disse personene ville vært enda sykere om de ikke fikk medisinen, og at enda flere hadde strøket med om de ikke hadde fått den.

Rett skal være rett: I utlandet har de gjort undersøkelser som viser at de som tar FixiFrisk, blir litt sykere enn personer med samme sykdom som ikke får medisin. Men det finnes ingen tilsvarende undersøkelser her fra Bedreland å støtte seg på, og selv om mennesker skal være ganske like inni, vet vi ikke om FixiFrisk vil virke på bedrelendere slik den virker på dansker eller amerikanere.

Nå skulle vi gjerne gjort slike undersøkelser her i Bedreland. Problemet er at disse undersøkelsene krever en metodikk som betyr at legene måtte la være å gi FixiFrisk til et tilfeldig utvalg syke, slik at vi kunne sammenligne resultatene. Dette heter kontrollgruppe, men vi mener det er uetisk å ikke gi FixiFrisk til folk som er syke! Og å gi narrepiller er jo å holde folk for narr! Vi tror dessuten helt bestemt at FixiFrisk virker, fordi vi synes at vi ser at den gjør det, og derfor kan vi ikke gjøre slike undersøkelser her i Bedreland. Dessuten er slike studier praktisk vanskelig å gjennomføre.

At noen av oss lever av å produsere, selge og distribuere FixiFrisk, påvirker ikke våre vurderinger. Det ville være korrupsjon, og sånt har vi ikke i Bedreland.

Vi må huske på at legevitenskapen ikke bare er vitenskap. Alt kan ikke og skal ikke måles, veies og dokumenteres. Det handler også om legens unike erfaring, og at vi må ha tillit til at legen utøver sitt yrke til beste for pasienten, også når resonnementet ikke henger på greip. Derfor bruker legene fremdeles grøtomslag på sår, og surrer en hyssing rundt en fleskesvor som graves ned i hagen når de skal behandle vorter. Mer enn hundre års erfaring tilsier at det virker, og ingen studier, forskning eller undersøkelser kan overgå den hands-on erfaringen som legene har.

Vil du ikke ta FixiFrisk fordi du ikke tror at den hjelper, sier du?

Det er en vanlig misforståelse. Når folk ikke føler seg friskere når de tar FixiFrisk, er det nok fordi de begynner å ta medisinen for sent. Derfor er loven nå endret slik at du er nødt til å ta FixiFrisk, og at du også begynner før du i det hele tatt føler deg syk, siden mange leger mener at medisinen er bra for deg selv om du er frisk. Du står fritt til å takke nei til tabletten. Du kan da velge om du vil ha sprøyten dypt i høyre eller venstre rumpeball, og kan selv velge om du går med på dette frivillig, eller om du vil holdes fast mens du injiseres. Politiet er alltid velvillig til å bistå, så ikke vær redd for å stritte imot.

Denne lovendringen er i realiteten en styrking av dine rettigheter som innbygger i Bedreland.

Til ditt eget beste.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: FixiFrisk i Bedreland
PostPosted: Mon Dec 21, 2015 1:47 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Applaus!

Jeg har skrevet utallige klager og hver eneste gang har jeg blitt straffet med en ny tvangsoverdose FixiFrisk. Jeg trodde knapt jeg skulle overleve.

Det forunderlige er at jeg må ha utviklet en viss toleranse overfor FixiFrisk, det er som om jeg med tiden har blitt nesten immun.

Det har gått 10-15 år, opptelling viser at alle mine fremdeles er li live, og så lenge det er liv er det håp, kanskje livene våre langsomt vil komme på stell igjen.

Så får vi samle det vi måtte ha av krefter, og ikke gi oss før FixiFrisk blir forbudt !

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: FixiFrisk i Bedreland
PostPosted: Mon Dec 21, 2015 4:31 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Har tenkt en del nettopp på dette - hvordan det ville vert om legeindustrien agerte likt. Veldig viktig å få frem den sammenligningen. Det er, ikke minst, viktig å nå leger og helsepersonell med denne sammenligningen. Det kan gi de en raskere aha-opplevelse.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]