It is currently Thu Mar 28, 2024 9:59 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Utredninger og nye utredninger - -
PostPosted: Tue Sep 02, 2014 3:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Utredninger og nye utredninger - - og "mye tyder på" og "alt går bedre"

Hvor mange utredninger trenger de, over hvor mange år? Vi har vært pepret med slike, naturligvis forfattet av de troende selv, i alle de tyve år og mer jeg har vært interessert i dette feltet. Og hvor mange ganger skal barnevernet "få en ny giv", og hvor mange ganger skal de "kunnskapsrike fagfolkene" undre seg på hvorfor men trenger stadig "forbedring" og "nytenkning"?

Denne artikkelen er særdeles "minneverdig":
- Systemfeil i barnevernet
Utrop, 2 september 2014

og inneholder såpass mye frekt at det burde gjøre de omtalte: jurist Cecilia Dinardi, forsker Elisabeth Backe-Hansen, direktør i Bufdir Mari Trommald og alle deres kumpaner til kandidater til å få de håndsydde skylappene fjernet med adskillig makt og kraft.

Jeg la først inn sitater her, men for hver gang jeg leser artikkelen, finner jeg nye utrolige uttalelser, så jeg gir det opp. OBS: Artikkelen har kommentarfelt!

En eneste detalj: Når Backe-Hansen, som har drevet på i flere tiår, sier "Her må det ytterligere forskning til", det vil si for å finne ut hvorfor det skjer endringer i barnevernet, bringer det mine tanker til leger som fortsatte å forske på syfilis-pasienter som de behandlet med kvikksølv, eventuelt med annen gift, ETTER at penicillin var oppdaget, som kunne kurere sykdommen umiddelbart. Disse legene visste om det, men hindret allikevel sine pasienter å få penicillin.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Utredninger og nye utredninger - -
PostPosted: Tue Sep 02, 2014 9:27 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Kommenterte:

Quote:
SITAT:
"– Når barnevernet og andre tjenester klarer å hjelpe og inntre i
foreldrerollen i barnas liv, lykkes barna i større grad og klarer
overgangen til voksenlivet raskere."

Det å være foreldre er ikke en rolle. Å jobbe som kokk, mekaniker, lærer, osv er roller. Å være foreldre er derimot svært dypt rotet i biologien.

Det er bl.a denne underlige ideen om at biologi handler om tillærte roller som gjør at barnevernsarbeid blir fullstendig forfeilet. Når signifikant forskning kan vise at rusmisbrukere har FLERE GANGER BEDRE prognoser for barna enn det såkalte barnevernet, så er det på tide å la objektive bevis lyse opp våre sinn, fra en tenkning (metoder) som ikke slår middelalderen i generell presisjon.

Den enkle måten å forbedre barnas liv på er i holde seg borte fra familiene i kanskje 80-90% av tilfellene. Tenker man i tillegg slekt og myndiggjøring, så vil resultatene for barna øke voldsomt.

I tillegg vil man ikke drive foreldre inn i en fortvilelse som lager psykiske problemer, ulykker, psykosomatiske sykdommer, selvmord, osv.

Det er vanvittig at forstå-seg-påerne får fortsette med denne grusomme barnefjerningsideologien.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]