It is currently Sat Apr 27, 2024 1:17 am



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: "Alle" hallusinerer
PostPosted: Fri Jan 16, 2009 4:38 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

"Alle" hallusinerer


Denne er litt ute i "pereferien" mht TEMA. Indirekte rammes imidlertid barnevernsofre av skrullete holdninger i psykiatrien.

Tidligere var det nærmest opplest og vedtatt at "normale" mennesker "aldri" hadde hallusinasjoner. At dette er feil fikk jeg grundig opplæring i som gutt. Hele historien er full av folk med åpenbarelser og underlige opplevelser.

Men så kom altså psykiatrien og sa at slikt var sykt - SINNSYKT!! - Du er GAL, menneske!

Man hadde imidlertid ikke empiri som kunne bevise det. Kort sagt: Det var ideologi og idéer i psyko-bablernes hoder. Det var vrangforestillinger de med makt prakket på samfunn og individ.

For en del år siden fikk jeg se at forskning knuste denne forestillingen. Det var i Illustrert Vitenskap de fortalte at svært mange flere enn man hadde trodd, opplevde hallusinasjoner. Faktisk levde de fleste av disse, helt normale liv mht familie og jobb. Altså friske mennesker.

Så kom jeg nå over denne på Forskning.no:
Quote:
- De fleste mennesker har hatt korte opplevelser av å høre stemmer når ingen er tilstede. Så hallusinasjoner er ikke nødvendigvis noe tegn på at man er syk, sier en av forfatterne, Simon Jones, i en pressemelding.


Så om du ser spøkelser ved høylys dag, så er det slett ikke sikkert at det er deg det er noe galt med. Det kan være spøkelset. :shock: :D

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 16, 2009 3:52 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Jan 03, 2009 1:05 am
Posts: 73
Da har vell psykologer og barnevernsansatte og sett spøkelser ved høylys dag. Og ganske sikkert må barnevernet høre mange rare stemmer som kan påstå folk har sagt noe de aldri har sagt.

Legg ned barnevernet nok overgrep mot foreldre og barn.

_________________
BARNA TILHØRER FORELDRENE!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Alle" hallusinerer
PostPosted: Tue Sep 06, 2011 8:16 am 
Offline

Joined: Thu Sep 01, 2011 10:21 am
Posts: 2
Jeg hadde aldri lyd, egentlig det er? :shock:
Jeg er ny her, glad for å bli med dette forumet og glad for å møte dere her, jeg gleder meg til å få litt inspirasjon og bli kjent med dere alle.

_________________
Let‘s cross the bridge when we come to it
Hogan|Scarpe Hogan


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Alle" hallusinerer
PostPosted: Tue Sep 06, 2011 4:01 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
(Engelsk oversettelse nedenfor. | English translation below.)

Velkommen!
Jeg setter pris på deltakere fra andre land enn de nordiske. Det er svært viktig med deres perspektiv. Vi har f.eks flere medlemmer fra tidligere kommunistland. Spesielt disse kan forstå hvor farlig og diktatorisk det såkalte barnevernet er.

Når du oversetter til norsk, skriv det OGSÅ på ditt eget språk, eller - kanskje bedre - på tysk, fransk, spansk eller engelsk. Grunnen er at "Google Translate" eller lignende nettsider noen ganger oversetter underlig.

På denne nettsiden er vi nøye med topic. Det handler om skadene av det såkalte barnevernet og relaterte tema. Mange forsøker bruke siden til å forsvare overgrepene til barnevernet. Da blir de nektet tilgang.

Håper du trives her, og kommenterer. :)

- - -

Welcome!
I appreciate the members from other countries than the Nordic. It is very important with their perspective. Example, we have several members from the former communist countries. In particular, they understand how dangerous and dictatorial the so-called child welfare authorities are.

When you translate into Norwegian, write it also in your own language, or - perhaps better - in German, French, Spanish or English. The reason is that "Google Translate" or similar web pages sometimes translate strange.

On this website, we carefully topic. It's about the damage of the so-called child welfare and related topics. Many try using the site to justify the abuse to child protection. Then they are denied access.

Hope you like you here, and comment. :)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Alle" hallusinerer
PostPosted: Wed Sep 07, 2011 10:57 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Tidligere var det nærmest opplest og vedtatt at "normale" mennesker "aldri" hadde hallusinasjoner. At dette er feil fikk jeg grundig opplæring i som gutt. Hele historien er full av folk med åpenbarelser og underlige opplevelser.


Jeg ville vært uhyre varsom med å fortelle dette til en psykiater. Dersom du sier at du hører stemmer eller ser syner, gir han deg diagnosen schizofren fortere enn du kan si kaffe latte.

Det finnes eksempler fra virkeligheten hvor folk har fått seg en diagnose de senere aldri blir kvitt, etter å ha betrodd psykologen om stemmer/hallusinasjoner. Med en slik diagnose vil barnet bli tatt fra dem.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Alle" hallusinerer
PostPosted: Wed Sep 07, 2011 3:16 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Helt klart!

IKKE SI DET TIL PSYKIATEREN/PSYKOLOGEN!

(PS: Det er tillatt å rette på engelsken min. Jeg ser jeg har gjort feil, men er hjelpeløs dyslektisk, dog lærenem. :lol: )

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]