It is currently Fri Mar 29, 2024 12:38 am



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: I 2007 brukte barnevernet 10.477.335.000 kroner
PostPosted: Sat Nov 01, 2008 10:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


[face=Arial]I fjor brukte det offentlige 10,5 milliarder kroner på barnevern. Hva får vi igjen for pengene? Ikke nok, mener en forsker.[/face]

Quote:
Nærmere 40.000 barn og unge er for tiden på et eller annet tiltak fra barnevernet. Regningen vil etter alle solemerker passere 11 milliarder kroner med god margin i år, og regjeringen har varslet ytterligere satsing på det statlige barnevernet.


Rystende lesning. Og de tror at løsninger på problemet deres bare er å pøse på med mer av den samme medisinen - som ikke virker etter deres intensjoner.

Å se seg om etter andre brukbare "løsninger" på deres "problem" - vil bare føre til at de taper ansikt - og makt og midler, og sine egne arbeidsplasser,

å gripe stokken i den andre enden og se på reell forskning, vil og kan de ei, den slags helomvendig vil føre til alt for mange erstatningssaker mot dem - og se det har de / vi "liksom" ikke råd til.

Åge Simonsen har ført i pennen den løsningen de ikke vil se etter:

Åge Simonsen - Barnevernets metoder


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 01, 2008 11:30 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Se også denne:


I år passerer bv 11 milliarder.
Uten å gi noe tilbake!



_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Titt og ofte
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 3:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Ofte blir jeg stilt spørsmål om hva folk skal / kan gjøre dersom de ser unger ute av kontroll på gaten og ved andre tilstelninger,

folk flest kan ikke henge over barna sine og gjete på dem over alt, når de er ute med vennene sine,

i mange tilfeller vet ikke foreldrene hvor de er og hva som skjer, og hadde de visst det, så hadde de sjøl tatt affære,

jeg har selv løpt som en gal og leitet etter Andreas til jeg hadde blodsmak i munnen, han var bare 5 år da han begynte med disse utfluktene sine og mens alle de andre ungene var i strøket, var han og nåkken tjommier som sunket i jorden, og det hendte rett som det var at han ikke dukket opp før klokken halv elleve om kvelden, og jeg skal bare si deg at da var jeg solid gåen, både av fysisk utmattelse og bekymring for om at det skulle ha hendt ham noe,

så,

jeg vil bare si det sånn, at når barnevernet bruker så ufattelig mye penger på disse såkalte umulige barna, så skulle resultatet deres ha sett helt annerledes ut; samtlige "prosjekter" (operasjoner) skulle ha vært vellykket, men, de er ikke det.

De kan ikke unnskylde seg med å si at barna var så ødelagt fra før av, før de tvang seg til å ta omsorgen for dem, når det er de sjøl, barnevernet, som påberoper seg på å inneha den rette ekspertisen (les medisinen; psykologigreier og andre behandlingmetoder, you name it),

nei du, de fleste barna, og tenåringer som går på sjølstyr i Oslo, er allerede omhendetagne av barnevernet,

og de fleste barna går fra asken til ilden dersom de blir omplassert av barnevernet, Åge Simonsen har tallenes klare tale,

vi må derfor selv engasjere oss (de av oss som mener om seg selv at de innehar den rette moralkodeksen) og gå inn og hjelpe dem som sliter, å tilby dem vår hjelp: "Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe dere?" Å unnlate å hjelpe dem som ligger nede er en unnlatelsessynd, spesielt når det offentlige har bevist at de ikke er de rette til å hjelpe dem som trenger det!

En fyr jeg ikke husker navnet på sånn i farten sa følgende, som vi kan sammenligne med barnevernet:

Hvis du har et sykehus hvor 2 tredjedeler av operasjonene er mislykket - hvor lang tid vil det så ta for å stenge det?



_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: I 2007 brukte barnevernet 10.477.335.000 kroner
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 3:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Nærles og / eller finles Åge Simonsens artikkel her:

Mona Lygre wrote:

Åge Simonsen har ført i pennen den løsningen de ikke vil se etter:

Åge Simonsen - Barnevernets metoder





_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 03, 2008 8:45 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Hva man skal gjøre spør folk deg, Om di ser barn ute og lekeretc.Ikke dør barn av det ikke blir di skada av det .Er situasjonen slik at noen bør se til.Så har barn foreldre di kan kontakte \familie etc.Og om mulig vist noen bryr seg virkelig kan man jo ta hånd om barna selv til man får tak i foreldrene.Alt dette gjorde man før i verden før barnefjernet var oppfunnet .Tror folk er blitt helt hjernesløvmed hva di skal gjøre.Idiotisk kontakt foreldrene ikke barnefjernet.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]