It is currently Thu Mar 28, 2024 4:55 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Det omvendte av virkelig barnevern i Gloppen
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 9:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Barnevernet i Gloppen i Nordfjord går meget hardt frem mot familier

Fleire og tyngre saker for barnevernet
Gloppen:41 born i Gloppen tok imot hjelpe- og omsorgstiltak etter lov om barneverntenester i 2006. Året før var talet 37, i 2004 var talet 34.
Firda Tidend 14.03.07

Når sakene blir flere og "tyngre", skyldes det slett ikke dypsindige samfunnsforhold slik barnevernskonsulenten Gangeskar påstår. Det skyldes at barnevernet går stadig kraftigere på for å få kloa i barn, ikke noe annet.

På den annen side har han helt rett i at det ikke er grunn til å tro at antallet barnevernsbarn i Gloppen kommune vil komme til å flate ut. Ikke så lenge Gangeskar og hans kumpaner får lov å drive.

Herr Gangeskar er vel kjent fra før. I denne uttalelsen hevder han at de alvorlige sakene kan skyldes at det blir mange enslige foreldre som mangler nettverk. Han selv og hans kontor har imidlertid på alle måter forfulgt og prøvet å få tak i barna til en enslig mor med meget godt familienettverk som på alle måter tok seg godt av barna. Familienettverket gjorde Gangeskar og hans engasjerte psykologer sitt beste for å få vekk. De skulle ikke få lov til å være med og ta seg av barnebarna.

Og avisen Firda Tidend intervjuer naturligvis ingen andre enn barnevernet om hvordan barnevernet farer frem.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Sun Apr 22, 2007 7:41 am, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Det omvendte av virkelig barnevern i Gloppen
PostPosted: Wed Mar 14, 2007 9:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
Barnevernet i Gloppen i Nordfjord går meget hardt frem mot familier

Fleire og tyngre saker for barnevernet

Herr Gangeskar er vel kjent fra før. I denne uttalelsen hevder han at de alvorlige sakene kan skyldes at det blir mange enslige foreldre som mangler nettverk. Han selv og hans kontor har imidlertid på alle måter forfulgt og prøvet å få tak i barna til en enslig mor med meget godt familienettverk som på alle måter tok seg godt av barna.


Slik barnevernet fremstiller det skulle man nesten tro at det "alvorlige" bestod i å være enslig mor og mangle såkalt nettverk. Et nettverk er per definisjon overfladiske forbindelser. Barnevernet forsøker å innbille oss at det er alvorlig å mangle slike overfladiske forbindelser og at forbindelsen til barnevernet skal løse "problemet". Det er enfoldig tenkt. Kontakten med barnevern kan aldri erstatte en partner, og overfladiske forbindelser er ikke så viktig for barnet som barnevernet vil ha det til. Det er dessuten de færreste som totalt mangler slike overfladiske forbindelser. "Enslig mor uten nettverk" er blitt barnevernets nye målgruppe. Uten en mann til å beskytte seg skal enslige mødre forfølges av blodhundene i barnevernet lik en rev som forfølges av hunder og jegere til hest.

Dessuten er det riktig, som Marianne skriver, at barnevernet alltid forsøker å ødelegge nettverk, både ved å skape splid og ved å stigmatisere.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg var enslig mor
PostPosted: Thu Mar 15, 2007 9:57 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg var en sånn "enslig mor uten nettverk"!

Og den påstanden brukte de mot meg av all sin kraft.

Opp igjennom hele livet mitt har jeg vært nedlesset av venner. Den ene går i det den neste kommer. Så, det går virkelig ann å få nok av dem...

Og da jeg fikk attpåklatten var faktisk alle vennene mine en belastning for meg. De så ikke sin besøkstid, og jeg var full i ammetåke, og jeg hadde nok å henge fingrene mine i, enslig som jeg var for to mindreårige barn.

(Ammetåken med minsten føles mye verre enn med førstemann, den var mye tyngre og jeg klarte KUN Å SE mine barn og ingenting annet enn det. Og jeg fikk fullstendig noia av venninner som kom på besøk og sa "Å, jeg er så klar for en mann", mens jeg var helt fullstendig fortapt i et annet land.)

Jeg hadde hjemmehjelp og det hold med besøk for min del. Og jeg følte meg slettest ikke "enslig" eller "ensom".

At jeg ikke ville ha vennene mine rennende inn dørene mine, ble jo en stor sak. For da var det jo helt opplagt at det var noe i veien med meg.

Det kreves også overskudd til å pleie mange vennskap og det hadde jeg ikke på den tiden, og det var jeg heller ikke villig til å prioritere.

Men en ting er ihvert fall helt brennsikkert, at da barnevernet kom inn i bildet, så medvirket de til at resten av omgangskretsen min unngikk meg.

I tillegg til at jeg fikk mer enn nok å styre med, med barnevernspedagogene, og deres evinnelig teite ansvarsgruppemøter, som slet meg fullstendig ut.

Så, de'a derre "dårlige nettverket" sitt kan de bare dra langt ut på landet med. Det er ingen vitenskap, og har ingenting med virkeligheten å gjøre, men, ingen har sagt de i mot før, og det høres fint ut, men SORRY,

før de begynner å plage andre folk, bør de sjekke ut sitt eget dårlige nettverk. Eller rettere sagt: Dårlige selskap.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 15, 2007 10:07 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Hva er nettverk i BV's definisjon?
Du vet ikke hva det er verdt før du trenger det.
Det er først i en krise at du ser hvem som virkelig er der for deg, og da kan det vise seg at mennesker du stolte på svikter, og at du har venner du ikke visste om!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]