It is currently Tue Mar 19, 2024 7:37 am



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Kari Killén intervjues, og røper seg igjen
PostPosted: Tue Mar 20, 2018 8:37 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Kari KIllén intervjues, og røper seg igjen

Fontene (fagforeningens blad) har intervjuet Killén igjen. Hun farter rundt og holder foredrag. Og naturligvis mener hun at barnevernet må reformeres og styrkes. Når man imidlertid ser hva hun vil, er det det samme som før, bare mere av det. Hun har som vanlig full tillit til alt de "vet". Og barnevernsbarna skal ha mere psykiatri, mere barnevern. Ikke et øyeblikk skal man rette blikket mot hvorfor de er så psykisk syke. Hvis de er det, da – kanskje deres "symptomer" heller er sorg og lengsel. Etter foreldrene, som Killén nå som før stemplet som uegnet da hun ble intervjuet av tsjekkerne.

Kari Killén på turné i Oslos bydeler:
– Barnevernet er i krise. Det gode med kriser er at de tvinger fram endring

fontene, 21 februar 2018


Hun tror på sludderet, nå som før:
"– Aldri før har vi hatt så mye kunnskap om barns utvikling, omsorgssvikt, tilknytning og traumer. Det er tragisk at så lite av den har kommet inn i utdanningene for barnevernsarbeidere, sier Kari Killén."

Jaha – utvikling, omsorgssvikt, tilknytning og traumer. Hun tror virkelig på at dette har de kunnskap om.


"– Alle yrkesgruppene må få en felles forståelse. De må forstå hvordan barn opplever overgrep og hvordan de forsøker å overleve. Jeg snakker om tilknytnings- og overgrepsforskning, hjerne- og traumeforskning. Jeg knytter dette sammen med relasjonskompetanse."

Hun "ser", med én gang:
"De som kommer på mine forelesninger er topp motiverte. Tannleger er på banen. Jordmødre har lært seg å oppdage de kvinnene som har traumer, slik at de kan få hjelp. Det er det det handler om, å komme tidlig inn. Når jeg veileder en barselgruppe med fem fedre, ser vi med en gang at en av dem sliter. Så kan han få hjelp, så blir det aldri noen barnevernssak."

Det minner litt om hvordan hun for en ti-femten års tid siden – visstnok – fartet rundt på kjøpesentre og "så" at alle barna som var der med foreldre, ikke hadde det godt, og mente at 25% av alle barn måtte tas av barnevernet.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]