It is currently Thu Mar 28, 2024 6:57 pm



Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Mer om pengemotivet?
PostPosted: Thu Apr 12, 2007 8:11 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
"Jenta mi" har nå snart nådd myndighetsalder, hun har siden jul bodd på hybel, gått på skolen og klart seg selv i den grad hun får lov!
Hennes "rusproblem" som ikke var noe problem før Bv begynte å true med internering og avbrudd i skolegangen, har hun et tydelig grep om -hun har testet negativt på alt i hele perioden. At hun røyket hasj i hele fjor sommer kom av at kulturen på institusjonen var slik. Etterpå har hun som sagt ikke gjort det.
Nå prøver de å lokke henne til å akseptere testing etter fylte atten, mot at de dekker bo og livsopphold til henne. Det underligste er at hvis de hadde gjennomført det for et år siden, ville det offentlige ha sluppet den millionen? det har kostet å gi henne stempelet "store atferdsavik".
I følge kommunens årsrapport har Bv store budsjettoverskridelser, og t.o.m hatt en rettsak. Allikevel kan de holde på slik! jeg tror jeg må skrive et brev til kommunerevisjonen!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 03, 2007 9:21 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
En bra karakteristikk av egennytten for en annen profesjon: økonomiske planleggere. Det kunne like godt vært sagt om barnevernet:

Når det gjelder økonomer generelt mener jeg det er en stor fare for at mange gjerne blir tilbøyelig til å anbefale mer planlegging enn nødvendig, (eller kanskje er det heller sånn at en overvekt av personer som ønsker å planlegge økonomien blir økonomer?) fordi det er klart at det er fordelaktig for yrkesgruppen samfunnsøkonmer. Mer planlegging betyr flere stillinger, bedre lønn, større prestisje i samfunnet osv.
Som foreleseren min sa (etter at han hadde forklart at markedet var den mest effektive måten å allokere ressurser på i en enkel modell og vi skulle gå over til å se på markedssvikt): "Hadde dette resultatet vært gyldig under alle forutsetninger, da kunne vi avsluttet faget her og heller brukt tiden på å studere noe annet".


Skrevet av signaturen tke på Det Liberale Folkepartiets nettdebatt, i en tråd om Trygve J.B. Hoff.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu May 03, 2007 6:15 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Quote:
da kunne vi avsluttet faget her og heller brukt tiden på å studere noe annet".


Kan jeg forslå virkeligheten?

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: I samme gate ...
PostPosted: Fri May 04, 2007 7:37 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
I samme gate ...

"Vi vil ikke bli overrakset dersom Durkin er inne på hovedpoenget: mange forskere har basert sine karrierer på denne teorien, og når det viser seg at den ikke er holdbar vil de miste alt fra rennomé til posisjon og inntekter."

Fra Klimapolitikk og ytringsfrihet
Det Liberale Folkepartiet, DLF's blogg, 3. mai 2007

Jeg har ingen kunnskaper som gjør det mulig for meg å ha noen begrunnet mening om CO2-utslipp og global oppvarming. Jeg har sett en film på tv hvor to danske forskere sa omtrent det samme som øyensynlig den dvd-filmen som nevnes i denne artikkelen: at de mener oppvarmingen ikke er menneskeskapt men drives frem av aktivitet på solen. Jeg hørte også fra en som arbeider med miljøvern i at CO2-utslipp er overvurdert og noe som heter NOX-utslipp er undervurdert.

Men uansett hva som er riktig om miljøspørsmål, så gir artikkelen gir meg en følelse av gjenkjenning: Det folk har investert tid, utdannelse, arbeid i, det forsvarer de uansett hva som måtte komme av kritikk og nye opplysninger, for man er ellers redd for å miste sitt gode levebrød og sin prestisje. Det er akkurat slik barnevernere fortsetter og fortsetter med sine gale oppfatninger og negative foretagender, uansett at det finnes mer enn nok praktiske studier og forskningslitteratur som viser at det er galt.

Artikkelen minner meg også om Vefsn kommune! Det har seg slik: Det dreier seg om en film som utfordrer den nå rådende oppfatningen av at det er menneskene som gjennom sine utslipp skaper oppvarmingen. Denne filmen, som går imot denne rådende oppfatningen, kommer på dvd, og så vil noen politisk korrekte klimaeksperter ha filmen forbudt eller sensurert!

DLF-skribenten sier: "La oss igjen anbefale filmen: den bør få størst mulig spredning. Vi forstår det slik at Al Gores film er vist på skoler over hele landet - det burde da være mulig å få denne filmen vist på alle skolene som har vist Al Gores film, og vi anbefaler alle å kjøpe et ekstra eksemplar og å sende det til en skole i sin nærhet."

Jeg har oppfattet at folkene i DLF står ganske sterkt på det synet om sol-aktivitetens betydning som dvd-filmen antagelig viser. Men uansett syn på klimaet: Ja, Al Gores film propaganderer for et bestemt syn på et innfløkt vitenskapelig spørsmål, et syn som hevdes å være det eneste riktige, og den propaganderer for aksjon som vil koste uante milliarder for å begrense utslipp. Da bør men i fornuftens navn slippe til en film som propaganderer for et motsatt syn, og grundig gå inn i spørsmålene for å finne ut, så godt som mulig, hvilke argumenter som er riktige.

I norske barnehager og på norske skoler propaganderes det for norsk barnevern. Barn oppmuntres og opphisses til å snakke med all verdens lærere og helsesøstre og nær sagt hvem som helst om at de har det tragisk hos sine foreldre. Det er et påfallende brudd på ytringsfriheten at Vefsn – og andre kommuner – vil stoppe ethvert pip som advarer om at barna kan få det langt mere tragisk hvis de gir seg disse barneverns-idyllene i vold. Det er påfallende fordi det gir grunn til å anta at de barneverns-ivriges argumenter kanskje ikke har et så godt fundament som de ivrige later som.

  
 

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 04, 2007 8:40 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Skole og barnehage skal jo forme holdninger. Noen kaller det hjernevask.

Resultatet ser vi i profesjonene. det er naturlig at mennesker som har investert så mye av sin mest kreative tid i skolesystemet, også vil forsøke å overbevise seg selv og andre om at dette er riktig. At deres utdannelse kun er intrumentell og derfor begrenset, blir i stor grad underslått. De har verdi i form av sine vitnemål, ikke gjennom sine holdninger (for vitnemålet garanterer for det). Det er vel derfor de ofte etterlyser en form for autorisasjon av foreldrerollen også.

Slik blir mange av oss nyttige idioter for de som sitter med makten.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 04, 2007 10:39 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
http://www.manti.no/index.html
Sjekk ut dette "fag-panelet", denne typen "holding-selskaper" vil vel dukke opp som "padde-hatter". Det er gode penger å tjene i denne barne handel industrien. Legg merke til fagkompetansen her. Hvor mange ødlagte barn og familier har de på samvittigheten?
Under temaet "Fagleg tenking" har de ikke fått ut informasjon ennå.
Noen forslag til hva som bør stå der? Det virker på meg som de sliter, ordet tenking er med.
Men de har opplyst om hvilket produkt de vil levere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 05, 2007 7:48 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Dette var viktig info, Tone. Manti må familier absolutt være obs på, og holde seg unna. Likeledes personalet der hvis man kommer borti dem i andre sammenhenger:


Svein Kristiansen
Psykolog og spesialist i klinisk psykologi. Svein står på NPF si liste som sakkunnig i barne- og familiesaker, og har lang erfaring i slike saker for forvaltning og domstolar.

Ingunn Byrkjedal
Hovudfag i spesialpedagogikk og musikkterapeut. Ingunn er og godkjent Marte Meo veiledar.

Thor Aage Egeland
Psykolog og spesialist i klinisk psykologi. Thor Aage står på NPF si liste som sakkunnig i barne- og familiesaker, og har lang erfaring i slike saker for forvaltning og domstolar.

Trygve Skodvin
Sosionom. Trygve har omfattande erfaring frå barnevernsaker frå alle nivå i forvaltninga. Han er medlem av sakkunnig utval i fylkesnemnda for sosiale saker.

Audun Abildsnes
Psykolog og spesialist i klinisk psykologi. Audun står på NPF si liste som sakkunnig i barne- og familiesaker, og har lang erfaring i slike saker for forvaltning og domstolar. Han er og medlem av sakkunnig utval i Fylkesnemnda for sosiale saker.

*

Jeg tviler ikke på det de sier, der de sjarmerer kommunene, som de håper vil engasjere dem: De kan hoste opp en vurdering på null tid. Det har vi konkret erfaring for når det gjelder minst én av dem. Det foregår på den måten at de har konklusjon og argumentasjon klar, og det koster dem bare noen minutter å sette inn familiens navn og et par enkeltting, og vips så er den "utredningen" ferdig.

Kjekk virksomhet å tjene millioner på å forårsake sprengning av kjærlige familier hvorav mange har dårlig økonomi som sitt eneste problem.

Hvor ble det nå av den artikkelen som ligger lenket til på BarnasRett, om én eller to av disse som har millioninntekt av barneverns"arbeidet" sitt?

    

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Sat May 05, 2007 9:23 am, edited 4 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 05, 2007 7:58 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Her var den ja, fra 2004. Og de to millionærene som nevnes her var Trygve Skodvin og Thor Aage Egeland. Nå også på Sandane altså. Og de har også "knyttet til seg 7 familier" som står klar til å "ta imot" ungdommer "ved akutt behov". "Ein av dei [tilsette] er tilgjengeleg på mobiltelefonen heile døgnet, for å vere klar når barnevernet ringjer."

I Førde heter/het altså virksomheten Sosialkompetanse. Og daglig leder Trygve Skodvin ville ikke la sitt fjes avbilde! Nei, det er nok best, det.

Det er nesten påfallende like det tyske nazi-opplegget. I konsentrasjonsleirene ble fangene satt til å arbeide for den tyske krigsinnsatsen, og noen ble sendt som slaver til tyske industribedrifter. Kikk på summene avisen opplyser om.

Gjer millionbutikk på barnevern
Sosionom Trygve Skodvin og psykolog Thor Aage Egeland i Førde gjer millionbutikk på private barneverntenester i Sogn og Fjordane. I fjor oppnådde dei eit driftsresultat på imponerande 4,2 millionar. (Firda 29.11.04)
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fagleg tenking
PostPosted: Sat May 05, 2007 9:10 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
De kan hoste opp en vurdering på null tid. Det har vi konkret erfaring for når det gjelder minst én av dem. Det foregår på den måten at de har konklusjon og argumentasjon klar, og det koster dem bare noen minutter å sette inn familiens navn og et par enkeltting, og vips så er den "utredningen" ferdig.


Det er vel dette som hører inn under temaet Fagleg tenking. Den var tom på Mantis hjemmeside.

Den "faglege tenkingen" går ut på å fylle familiens navn i et ferdiglaget dokument. Kanskje det er ferdig lagede bokser hvor barnevernskonsulenten kan krysse av for ønsket vurdering når representanter fra henholdsvis Manti og barnevernet sitter sammen og utformer mandatet. Foreldrene får selvfølgelig ikke være tilstede på dette mandat-møtet. Det er her familiens skjebne avgjøres.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat May 05, 2007 9:19 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
At barnefjern og atferdsindustrien er big business er vel erkjent langt inn i det offentlige. dette er jo årsaken til bufetats forsøksvirksomhet - ungdomssentrene - et forsøk på å oppnå det samme med på en billigere måte.
Problemet er jo at målet (selv om det ikke er klart uttrykt) er penger - de private vil ha mer og bufetat vil gi mindre. Ofrenes ve og vel er egentlig ikke på agendaen.

Skal vi bekjempe denne utvikllingen må vi samtidig bekjempe forestillingen om at livet er å finne utenfor familien og nærmiljøet. Ved å redusere skoletiden - det ville gi mer effektiv læring - både for de som har nytte av dagens system -de kan teste ut det de har lært på egen hånd - på bibliotek, internett og i praktisk liv. De som i dag ikke har påviselig utbytte av skolen vil få mulighet til å lære på måter som er egnet for dem - ved learning by doing.
Men det forutsetter også at foreldrene og andre voksne er tilstede i livet til barna og dette er nok den største barrieren - i dagens økonomiske system er barn bare i veien.
Deres eneste nyttefunksjon er som alibi for nye industrier.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed May 09, 2007 8:19 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sun Oct 15, 2006 6:25 pm
Posts: 50
Location: Østfold
Hva er dette MANTI? Står ikke så mye på siden der heller. Vet dere noe om hvor disse behandligstedene er?

Jeg har ei venninne med en sønn som sliter i hverdagen. De skal på et behandlingssenter (hun husket ikke hva det het). Prøver å advare henne da det mest sannsynlig er noe barnevernet styrer. Ønsker ikke andre så vondt som å havne i barnefjernest klør

_________________
Bud 6: DU SKAL IKKE STJELE, STATEN HATER KONKURANSE
Inka


Top
 Profile  
 
 Post subject: Bra du advarer
PostPosted: Wed May 09, 2007 9:05 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Bra du advarer henne. Hun bør vite at dommen hun får etter å ta i mot dette "frivillige" tilbud kan være stigmatisering for livstid.

Hvordan er det mulig å bekjempe denne milliongesjeft som opstår av bvt? Vil de noen gang selv ta ansvar for de lidelser, inkudert de mennesker som dør som følge av deres store butikk?

Jeg er enig med din datter at hennes potensielle "narkotikamisbruk" som har oppstått av at hun har røykt hasj, nå er blitt et meget stort problem - det kalles stigmatisering. Selv fikk jeg fortsatt påstander om at jeg var narkoman slengt til meg fra fylkesnemdas stol i 2004. Bakgrunn var at jeg hadde røykt hasj i 1991 - og på dette tidspunkt blitt gravid.

En manns død, en annes brød var det engang sitert - husker ikke av hvem.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]