It is currently Fri Mar 29, 2024 12:56 am



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Medias agitasjon og uansvarlighet
PostPosted: Mon Nov 06, 2006 11:15 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
[face=Arial]
Medias agitasjon og uansvarlighet[/face]


Når media stadig agiterer for det såkalt barnevernets nødvendighet, så tror folk på det.

At de i tillegg sensurerer barnevernsofrene, gir en total feil fremstilling av problemstillingen.

Opinionen vil da drive fram og tolerere en fullstendig forfeilet barnevernspolitikk.

På diskusjonsforum.no stengte de diskusjonsforumet "vårt". Fredrikstad Blad fjerner sterke barnevernsargument. I Helgeland Arbeiderblad fremholder de barnevernets side som den enste objektive. VG Diskusjon og andre diskusjonsforum sensurere og kaster ut barnevernsofre. Aviser ignorerer leserinnlegg fra barnevernsofre og deres sympatisører. TV2 lager svært kritiske reportasjer til favør for det såkalte barnevernet. Porsgrunn Dagblad intervjuer barnevernsofre og går til motparten med opplysninger, uten å bruke det i avisen. Etc, etc, etc.

Det er konstant en positiv holdning til barnevernet. At det finnes barnevernsoffer framholdes som sjeldne unntak. Vi som arbeider med saken vet at de aller fleste som har med det såkalte barnevernet å gjøre, blir plaget helt unødvendig.

Det er derfor vi kan forandre dette landet ved å mobilisere barnevernsofrene som er skjult bak taushetsplikt og skam. Barnevernet er en skam, ikke de som blir overfalt.

Pressen tolererer at de som som blir overfalt av barnevernet får være som kasteløse.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 07, 2006 2:34 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Som så ofte før i historien (husk hva som har skjedd med tatere, samer og de fleste andre grupper som ikke har levd etter middelmåten) er det en utbredt forestilling at systemet er til for å hjelpe.

Samme hvor mange ganger det i ettertid blir avslørt og til og med erkjent at slike system ender i facisme og overgrep, lager vi nye og tror at denne gangen blir det bra.

Hvorfor lærer vi aldri?

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Veien til helvete er brolagt med gode hensikter
PostPosted: Tue Nov 07, 2006 3:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Anne Brit Raaen wrote:
Som så ofte før i historien (husk hva som har skjedd med tatere, samer og de fleste andre grupper som ikke har levd etter middelmåten) er det en utbredt forestilling at systemet er til for å hjelpe.

Samme hvor mange ganger det i ettertid blir avslørt og til og med erkjent at slike system ender i facisme og overgrep, lager vi nye og tror at denne gangen blir det bra.

Hvorfor lærer vi aldri?


Gode intensjoner er ingen garanti for et godt resultat. KNUT AUKRUST (prof. dr. philos., og styreleder ved Holocaustsenteret) snakker om "det godes banalitet" og han skriver "som det heter i et gammelt ordtak: Veien til helvete er brolagt med gode hensikter".

Lenke: http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article1075153.ece


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 08, 2006 10:49 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Ja, det er nettopp det. Vi veit det så jævla godt.

Allikevel luller vi oss inn i en forestilling om at det kan ikke hende nå, siden vi er så opplyste...

Og så går det ei tid og så kommer det nye avsløringer og så er det på'n igjen.

Hvordan skal vi hindre at dette skjer omatt og omatt?

Men en ting er jeg helt sikker på, nemlig at forestillingen om at vi lever i et pluralistisk samfunn er en illusjon. Og ensrettinga som virkelig skjer, blir enda vanskeligere å se, siden vi tror vi er frie.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: SUGERØR I STATSKASSEN.
PostPosted: Wed Nov 08, 2006 11:10 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg sier, jeg skulle bare likt å se hvor mange fosterbarn de sjøl har, de som forherliger barnevernet.

At de på en eller annen måte har sugerør i statskassen, det er jo lett å se...

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 08, 2006 11:14 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
pluralistisk forklart
"variert, mangfoldig et p- samfunn et samfunn som rommer flere slags åndsretninger, livssyn og livsformer"

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 08, 2006 11:27 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Takk for påminnelsen, Arild.

Jeg har så lett for å ende i akademikerspråket også når jeg skal si noe til folk som forstår norsk.

Det gjør ikke saken noe bedre at jeg studerer for tida. Der er de jo sykelig opptatt av stammespråket.

Men, det er effektivt som middel til å "disse" de som har respekt for det. Ikke ha respekt folkens, bruker jeg teite ord, si i fra!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 08, 2006 11:43 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
Takk for påminnelsen, Arild.

Jeg har så lett for å ende i akademikerspråket også når jeg skal si noe til folk som forstår norsk.

Det gjør ikke saken noe bedre at jeg studerer for tida. Der er de jo sykelig opptatt av stammespråket.

Men, det er effektivt som middel til å "disse" de som har respekt for det. Ikke ha respekt folkens, bruker jeg teite ord, si i fra!


Dere må gjerne bruke fremmedord. Men da legger jeg ofte inn en slik lenke. :)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 08, 2006 10:48 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Egentlig er jeg dritt lei av å skrive på akademikerspråket. Jeg tilbrakte store deler av ungdommen på gata, og jeg har vokst opp i en arbeiderklassefamilie. Og nå har jeg bodd i Trøndelag i over tjue år.

Sku tatt seg ut at jeg snakket slik jeg skriver. Så hvorfor skriver jeg ikke som jeg snakker?
Jo fordi jeg stort sett skriver for folk som må ha allt inn med teskje og som tror språket automatisk blir mer presist hvis det er fyllt med fremmedord og begreper hentet fra teoriene deres.

Oksebæsj sier nå jeg....

Men det er klart, det funker på den gjengen vi diskuterer her.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 08, 2006 11:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Når man gang på gang tror på nye ideologiers fortreffelighet, springer det vel delvis ut av håp også. Og håp er en underlig, mangslungen, tvetydig affære.

Jeg undrer meg i grunnen ikke så meget over at folk stadig søker etter idelaer. Jeg undrer meg mere over at de innbitt nekter å gjenkjenne gamle, forlengst avslørte, gjennomanalyserte og feilslåtte ideologier som dukker opp igjen i ny forkledning.

"Mirages are dangerous - - that is why the desert is strewn with skeletons" (eller noe sånt, jeg siterer fritt etter hukommelsen).
(uttalt av en figur hos Arthur Koestler)

Norsk versjon:
"Idealer som er luftspeilinger er farlige - - det er derfor ørkenen kryr av skjeletter."
                                          

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]