It is currently Tue Mar 19, 2024 6:50 am



Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Attåtnæring for sosialarbeideren og bygda
PostPosted: Fri Oct 20, 2006 1:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Attåtnæring, attåtnæring, pengeindustri

Det er for lite barnevern i Hallingdal, hevdes det:

Etablerer statleg barnevernstiltak

Men det var visst en institusjon i Hallingdal hun rømte fra, den fortvilete piken som en mann lenger sør gav husly. Han hadde hatt mor og datter som leieboere før, og sa at han ikke kunne forsvare å unnlate å hjelpe i en slik nødssituasjon. Denne mannen ble stilt for strafferett.

Og det var visst ikke eneste gang noen har flyktet fra institusjon eller fosterhjem i Hallingdal og er blitt tatt av politi og ført tilbake med makt.

Denne ex-sosialsjefen og kommunen hennes fortjener kandidatplass på oktober-listen.

MHS
  


Top
 Profile  
 
 Post subject: Gleden er på min side!
PostPosted: Fri Oct 20, 2006 7:26 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg ser virkelig frem til at barnevernet bygger og bygger og bygger...

Og jeg håper og ønsker at flere og flere og flere folk blir arrestert for å hjelpe sine slektninger og venner i nød.

:D Jo flere vi er sammen, jo sammen, jo sammen, dess sterker vil vi bli :D

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Gleden er på min side!
PostPosted: Sat Oct 21, 2006 12:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Jeg ser virkelig frem til at barnevernet bygger og bygger og bygger...

Og jeg håper og ønsker at flere og flere og flere folk blir arrestert for å hjelpe sine slektninger og venner i nød.

:D Jo flere vi er sammen, jo sammen, jo sammen, dess sterker vil vi bli :D


Denne analogien stemmer ikke alltid. Nazistene tok livet av hundrevis av jøder fra Ungarn på noen få dager. I mange land lever befolkningen på flere ti-talls millioner i fangenskap (Nord-Korea m.fl.). Når makthaverne først har fått overtaket så vil de holde fast på makten ved hjelp av terror. Vi kan derfor se frem til mange, mange år med terror-regime i Norge. Det hjelper ikke meg stort om naboen også mister sine barn. Vi kommer bare til å bli mer og mer undertrykte. Men sosionomene og barnevernskonsulentente kommer til å leve godt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Attåtnæring for sosialarbeideren og bygda
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 12:53 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
...


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 5:17 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 11:25 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Ja, selvfølgelig er det forskjell på folk. Hvor mange av de som får bv på døra tilhører de øvre sosiale lag, eller midten for den sak skyld.

Det er heller ikke like fristende å bråke med de som har et nettverk som kan mobilisere til motangrep.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Forbanna sint.
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 1:57 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
FORBANNA SINT.

Jeg blir oppringt 1-2 ganger i uken av folk som ønsker hjelp mot bv. Men, de er KUN interessert i å redde sin egen unge. Når jeg sier at vi i Gruppen ikke har noen ekspertise å stille opp med, så er de ikkje snau med å si "takk" for seg.

Det er ingen som hjelper oss. INGEN.

Derfor har vi dannet Gruppen til Familiens Selvstendige Rett. Vi er en Gruppe bestående av foreldre, besteforeldre og tidligere bv-barn. Og nettopp derfor kaller vi oss for en Gruppe, og vi hjelper hverandre så godt som vi kan.

For at publikum, og myndighetene, og politikerne, skal få opp øynene for å se hvilken galskap som virkelig skjer i bv - er vi nødt til å bli flere ofre som sier ifra!

Det nytter ikke å bare være to og tre stykker.

Vi er nødt til å være mange hundre.

Face it. Det er fakta.

Ja, 70.000 uskyldige mennesker er kanskje nødt til å stryke med.

Jeg ser ikke med glede frem til at bv bygger og bygger... med tanke på å skade enda flere barn... "ondt skal ondt fordrive" rimer bare ikke... men for å kunne redde enda flere barn... er vi faktisk nødt til å bli enda flere foreldre som kan kjempe imot maktmisbrukerne.

Altså: Bv må bygge og ødelegge for flere folk for at vi skal få de med oss til å kjempe imot. Det er ikke bare en uhyggelig tanke, men en realitet.

Min sønn er ikke i sikkerhet. Jeg sier: Okey, hvis jeg kan redde 100 barn ved å ofre ham, så hadde det vært bra. Så høyt elsker jeg min sønn og så mye er han verdt.

Men de som ringer 1-2 ganger i uken er bare interessert i å redde sitt eget barn. Feige pingler.

Dersom alle hadde skjønt det - at ved å ofre sitt eget barn - så kunne vi ha reddet ALLE BARNA - OG DA HADDE BARNEVERNET VÆRT KNUST TIL PINNEVED - I GÅR.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 2:03 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Når vi blir flere, vil det i seg selv virke betryggende og rekrutere enda flere.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 06, 2006 8:49 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg tror ikke de orker å gå ut offentlig, de aner nok at de kan få svi for det. Men det er fordi det, for de fleste ligger et stort element av skam.
Det er jo skammelig å ikke klare å ta hand om barna sine, ikke sant?

Å kjempe mot barnevernet gir ikke den aller største selvtillitten heller.

Nødens stund, vil jeg kalle det. Det beste vi nok kan håpe på er at de er villige til å fortelle historiene sine etter slaget en gang...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 08, 2006 11:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det er nok sannsynlig at folk er både redde og beskjemmet.

Men det er nødvendig å tenke realistisk. Skadevolderne, dvs barnevernet, vet jo hvem de er. Det vet alle som barnevernet snakker med om saken også. Stort sett vet folk i miljøet beskjed. De eneste som ikke vet, er andre barnevernsofre, som kunne være en støtte, samt de som man faktisk kunne åpne øynene på ved å vise dem at man selv er barnevernsoffer, at barnevernsofre IKKE har noe å skamme seg over, men at barnevernet har det, og at befolkningen generelt må gå sammen med ofrene, ikke med overgriperne.

Det eneste de rammede oppnår ved ikke å ta kontakt med andre bv-ofre og gå ut i åpenhet med sin historie, er å bli fullstendig isolert fra all tenkelig støtte, og at almenheten fortsetter å tro at barnevernsofre er det jo noe svært galt med, for de gjemmer seg jo bort.

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 12:56 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Alle i "min" bygd vet "allt" om meg og det er for meg helt greit.
Jeg har selv informert de da jeg vet at skravla går og om jeg hadde inntatt en "gjemme meg" holdning, så hadde vel det som blir sagt vert av en helt annen karakter enn det som er i dag

Jeg har nå startet en gruppe her og prøver på harde livet å samle folk. Jeg får besøk av en reporter i morgen som skal skrive om "saken"

Jeg vet at dette skal jeg få til for som Mona sier, det må offer til for å seire til slutt.

Si "brekk et ben" til meg og send meg gode tanker for morgendagen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 10:39 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
jeg er helt enig med dere, det er mye bedre å være åpen.

På den måten kan du styre informasjonen (rykter etc.) bedre, og etter min erfaring kan det være mye støtte og hjelp å få i lokalmiljøet.

Jeg tenker ofte på at grunnen til at jeg trives så godt her jeg bor er fordi jeg vet at ingen i nabolaget er perfekte.
Slik blir jeg tryggere i forhold til mine egne mangler og rausere overfor andres.

Men det er slik jeg forstår det en av bv's strategier (som i de fleste maktovergrep) at du skal føle skam og prøve å skjule deg. Slik skremmes ofrene til taushet og frykt.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 11:35 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Ja, da var intervjuet over og nå får vi se om det blir noe ut av dette. Selvsagt er det skummelt, men det er nødvendig for å få et bedre samfunn, jeg ofrer meg for felleskapets beste. Og det er helt greit for meg. Håper bare det kommer ut til folk.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 12:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Annette, hvilken avis? Vi vil gjerne se etter om de legger ut artikkelen på nettet. I så fall kan vi lese den selv om den lokalavisen ikke er å få kjøpt hos oss som bor på andre kanter av landet.

Forøvrig: Til lykke med ny gruppe. Ingen venter at det med et slag skal forandre tilværelsen for medlemmene, men det er et betydelig skritt å ha gjort en start. Så går det gjerne litt opp og ned, medlemmene vet ikke riktig hva de skal ta seg til, ut over det å fortelle hverandre om sakene sine. Dette er viktig nok, det er mental-hygiene for folk som er vant til å forfølges av barnevernets psykobabbel.

Men etter hvert gjør medlemmene kanskje også små, nyttige ting: setter opp små lapper på kjøpesentre, skriver leserinnlegg sammen, blir en gruppe hvor nye barnevernsofre kan henvende seg, folk som ikke skjønner noen ting og trenger å få høre at deres sak ikke er helt spesiell.

Hilsen Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Helt konge, Annette!
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 12:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Helt konge, Annette!!!

Du er et svært godt eksempel til etterfølgelse!

Jeg er mektig stolt av deg, og jeg er helt sikker på det blir en knallsuksess.

-Selv om jeg må sitere følgende igjen: Dette er den eneste bedriften hvor du ikke får sparken for å gjøre feil.

I begynnelsen av din karriere, vil jeg orientere deg om at det kan gå litt opp og ned med møtedeltakelsen, men ting vil stabilisere seg etterhvert.

Du skal ikke være lei deg fordi om det bare dukker opp en to-tre stykker. Bare det er en god begynnelse. For, forskningen viser at de mest effektive og suksessfulle gruppene betstår av en 4-5 personer!!!!!!!!!!!

Du og dere andre, er i dette øymed studenter, og fremgang skjer faktisk ved å feile og begynne på nytt igjen. Du / dere er nødt til å finne din / deres egen "lederstil" og jeg kan garantere deg at du vil få grundig opplæring i dette faget av de andre deltakerne i Gruppen!

Og når jeg sier til deg at du kommer til å bli enda bedre enn meg, så tror du meg ikke i dag, men om 10 år, så kommer du til å si: Mona hadde faktisk helt rett i det.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 2:11 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Artikkelen kommer, om den kommer, i glomdalen. Jeg sier om da det absolutt ikke er sikkert. Ble vel kansje litt for radikalt det han fant på nettet om Familiens selvstendige rett. Så vi får se. Jeg gir beskjed om artikkelen skulle se dagens lys.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]