It is currently Thu Mar 28, 2024 12:47 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ny Glass-jente (i Molde?)
PostPosted: Tue Oct 11, 2016 12:34 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Må barnevernsbarn i Norge tenne på 3 Aleris-institusjoner før de blir hørt?

Politiet om brannen i Mathisdalen: – Vi antar at den er påsatt
Nordlys 11.oktober 2016

"Forrige onsdag kveld kom meldingen om at det brant i en bolig i Mathisdalen i Alta. Boligen eies av Aleris omsorg Norge region nord, skriver iFinnmark.

Det var fire personer i huset da brannen brøt ut, tre ansatte og en beboer."


I februar og april i år brant to Aleris-boliger i Molde.

"Ifølge Romsdals Budstikke er ei tenåringsjente siktet for de to brannene i Molde. Hun ble flyttet til Alta. Jentas advokat opplyser til avisen at hun nå får helsehjelp og at det jobbes med å få til et nytt botilbud."

Å presse/tvinge barn inn i utagering er rent maktovergrep. Hvorfor får Aleris lov til å fremprovosere versting-adferd hos barn de har "omsorg" for? Dette MÅ STOPPES!

"– Situasjonen er uavklart akkurat nå, men det er opplagt at ungdommen må flyttes. Vi arbeider for å få et nytt vedtak som er mer i tråd med klientens ønske og behov. Det er tydelig at det tilbudet barnevernet har gitt så langt, ikke fungerer, sier advokaten til Romsdals Budstikke."

Barnet er blitt voldsomt skadelidende av maktovergrepene hun har vært utsatt for.

Mens eierne av Aleris tjener store penger på barnemishandling.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ny Glass-jente (i Molde?)
PostPosted: Thu Oct 20, 2016 7:54 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
Nytt oppslag om branner og 16-åring i dag. Jeg antar at det kan dreie seg om den samme jenten og de samme brannene. Artikkelen er kun for abonnenter.

16-åring fengslet etter fire branner
Romsdals Budstikke 20.oktober 2016

Siterer teksten som er tilgjengelig på google-søket mitt:
"16-åring fengslet etter fire branner

Romsdals Budstikke-For 57 min. siden

Når det er sagt, er det et paradoks at hun må fengsles når barnevernet ikke har et tilbud til henne, sier han til Romsdals Budstikke. Han besøkte henne nylig i ..."


Jeg håper jenten får de rettigheter som andre fengslede har, og at hun nå får rett til å ha kontakt med, og å ta imot besøk fra, egen familie og venner. At hun får samme rettigheter som andre fengslede har, når det gjelder helsehjelp og tilsyn av lege, frisk luft, fritidsaktiviteter osv.

Det er grov uforstand å tvinge et traumatisert barn inn i overlevelsesadferd og utagering.

Alle som har hatt omsorg for egne barn vet at noen ganger må vi voksne gi oss. Rett og slett fordi det er riktig. Jeg som voksen tok feil, men gjør innrømmelser og endrer meg når jeg oppdager feilen.

Spesielt om det er oppstått en situasjon der barn føler sin integritet og sitt egenverd truet. Det handler om proporsjoner. Vi voksne skal ikke opptre urimelig overfor barn ved å kreve det umulige og/eller ydmyke og krenke barn.

Og generelt, tvang skader barn. Det samme gjør mangel på respekt for barns behov, følelser og egenverd.

Men barnevernet og barnevernsinstitusjonene gjør som de vil. Det er ingen som beskytter et barn som er plassert helt alene blant mange voksne barnevernere og miljøterapeuter.

De ansatte og institusjonens eiere tjener grovt på å tvinge barn inn i utagerende adferd.

I Glassjenta-saken fikk Aleris-institusjonen presset døgnraten opp i 28.000 kr per døgn.

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]