It is currently Thu Mar 28, 2024 11:04 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Nyt fra SFI Socialforskningsinstituttet
PostPosted: Fri Aug 20, 2010 6:10 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mormor63 wrote:
Nyt fra SFI Socialforskningsinstituttet Børn i det sociale system har store problemer 14-01-2010

Desværre kan den ikke downloades, men en smule står oplyst.

Quote:
Der er forskel på, hvilken diagnose, der dominerer i de to grupper af børn med kontakt til det sociale system. Blandt de børn, der bor hjemme, men modtager hjælp, er der flest med autisme eller andre former for udviklingsforstyrrelser (8 procent). For de børn, der er anbragt uden for hjemmet vejer de sociale funktionsforstyrrelser tungest (7 procent). Det kan fx være vanskeligheder med at knytte sig til andre mennesker.


Ikke overaskende har mange av barna symptomer som bekræfter de tar skade af at tilknytningen til far og mor blir brudt. Selvfølgelig vil de ikke knytte sig til fremmede etter å bli fjernet.

Quote:
Oven i diagnoserne viser tallene fra undersøgelsen, at næsten halvdelen af de anbragte børn – 48 procent – har trivselsproblemer. Det er især hyperaktivitet, problemer i kontakten til de jævnaldrende og problemer af følelsesmæssig karakter, som de anbragte børn møder. Det i en sådan grad, at de statistisk set ligger uden for normalområdet.


Ikke overaskende, det vet mange av os i forvejen.

Jeg har googlet undersøgelsen, for at finde referancer og flere oplysninger omkring den, men desværre ligger der ikke ret meget ude fra den endnu. Udover oplysninger om at enlige mødre er lovlig jagtbytte (kommer ikke bag på mig)

Jeg googlede undersøgelsen og kom til en ikke særlig overaskende anden undersøgelse der redegjorde for at teenagemødre over 15 rent faktisk var en yderst lille problem for børnene (modsat Killens teori) udover mødrenes behov for en uddannelse burde have opbakning (heller ingen overaskelse )

Edit : Jeg vet ikke om jeg er den eneste som irriterer mig over at denne slags viten ikke kan downloades fritt ?
ersom noen finder lenker til denne eller tilsvarende on-line ville det være en stor hjælp for undertegnede, så på forhånd tak !


Mormor63 wrote:
Og så er det selvmord og selvmordsforsøg, der ganske rigtig ikke ligefrem kan konkludere at å være fjernet hjemmefra er en overvældende risikofaktor :
ATTEMPTED SUICIDE AND COMPLETED SUICIDE AMONG YOUNG PEOPLE:
Dette er arbejdspapirene i pdf og kan downloades frit.


:arrow: Ta diskusjonen her.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]