It is currently Thu Mar 28, 2024 10:52 pm



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Jeg trenger råd
PostPosted: Tue May 03, 2016 9:41 am 
Offline

Joined: Mon Feb 22, 2016 12:25 am
Posts: 4
Jeg har barn. Selvfølgelig :lol:
Jeg har hatt utrolige mange undersøkelsesaker foretatt av barnevernet det siste året. Konkludert at min omsorg er god nokk. Nest siste bekymring kom fra barna til min daværende kjæreste og samme ble konkludert.
Siste undersøkelsessaken ble opprettet i en ny kommune etter å ha valgt å flytte nærmere oppvekst sted, da bekymring kom fra min daværende kjærestes ekskone, da ble jeg så lei av å ikke bli trodd og barnet ble ikke trodd etter ufattelig mange samtaler med denne instansen.
Skole, Sfo, og samtale terapeut har gode ord om meg

Jeg bor nå utenlands. Fikk beskjed om at undersøkelse saken er henlagt og videresendt til nytt bosted. Altså utland.
Ingen vedtak i denne saken.

Jeg lurer på om jeg har mulighet til å reise med mitt barn hjem til Norge? Når saken er henlagt og videresendt til det landet vi bor i for videre oppfølging?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg trenger råd
PostPosted: Tue May 03, 2016 4:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Alice Carina wrote:
Jeg bor nå utenlands. Fikk beskjed om at undersøkelse saken er henlagt og videresendt til nytt bosted. Altså utland.
Ingen vedtak i denne saken.

Jeg lurer på om jeg har mulighet til å reise med mitt barn hjem til Norge? Når saken er henlagt og videresendt til det landet vi bor i for videre oppfølging?


"Barnevernet" kan gjenåpne en undersøkelse hver sjette måned dersom den er henlagt med "bekymring". I ditt tilfelle føler de seg åpenbart fortsatt bekymret siden de har tatt seg bryet med å sende saken til utlandet.

Anbefaling om nye rutiner for saksbehandlingen dersom foreldre nekter å motta hjelpetiltak etter § 4-4

Men 1. april 2016 trådde endringslov om utvidet adgang til å pålegge hjelpetiltak i kraft. Det betyr at du kan bli dømt til å få "barnevernet" inn i stua.

Lov om endringer i barnevernloven (utvidet adgang til å pålegge hjelpetiltak)

Hadde jeg vært deg, ville jeg holdt meg borte til barnet var fylt 18 år.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg trenger råd
PostPosted: Tue May 03, 2016 4:58 pm 
Offline

Joined: Mon Feb 22, 2016 12:25 am
Posts: 4
Beklager litt uklart men jeg vil gjerne reise hjem med barna på ferie.
Saken er henlagt uten bekymring faktisk. Skal man tro på det?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg trenger råd
PostPosted: Tue May 03, 2016 9:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Nei, det tror jeg ikke man skal. Hvorfor tror du da de har sendt saken til ditt nåværende bosted?
Det er utrygt med ønsketenkning.
Jeg håper dere har meldt ordentlig utflytting til folkeregisteret.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg trenger råd
PostPosted: Wed May 04, 2016 8:15 am 
Offline

Joined: Mon Feb 22, 2016 12:25 am
Posts: 4
Ja vi har meldt ordentlig flytting. Takk gud for det.
Advokaten sier de har videresendt bekymring fordi de vil at barnevernet i vårt nåværende hjemland skal sjekke rundt de forholdene som er nevnt i den "norske" bekymringsmeldingen.
Hversego :-) har hørt at hjelpeapparatet her er langt my bedre. Og har opplevd mye bra med å søke litt hjelp også :D

Alt virker så tungt akkurat nå for vi savner resten av familien :cry:
Syns det er råttent at de faktisk kan holde familie og slekt adskilt på dette viset....
Men nå skal d være sagt at jeg har det bra i det nye hjemlandet mitt sammen med barna og er sjeleglad jeg kom meg ut av Skrullevernet.
Til og med resten av familien min lurte på hvilket vern det er som splitter og hersker så my dem gjør :-(
Hele familien min støttet meg da jeg flyttet, fordi de så jævelskapen til meldere.

Jeg lurer på om det vil noen gang bli noe rettferdighet :-(


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg trenger råd
PostPosted: Wed May 04, 2016 2:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Alice Carina wrote:
Beklager litt uklart men jeg vil gjerne reise hjem med barna på ferie.
Saken er henlagt uten bekymring faktisk. Skal man tro på det?


"Barnevernet" kan fatte akuttvedtak om du tar med barna til Norge på ferie. Barnevernloven gjelder alle "som oppholder seg i riket", jf bvl. § 1-2 første ledd. Og bekymringsmeldingen kan ikke være henlagt uten bekymring når "barnevernet" har videresendt den til utlandet. Det tyder nettopp på at de føler seg meget bekymret.

Jeg forstår at du gjerne vil treffe familien. Det er tungt å måtte leve i eksil. Men det er hva myndighetene tvinger foreldre til ved å gi "barnevernet" frie tøyler.

Det trenger ikke være opprettet en undersøkelsessak for at "barnevernet" skal konfiskere barna på akuttvedtak. Alt som trengs et at noen tar en telefon til "barnevernet" og påstår å være bekymret.

Hvis du ønsker å avklare situasjonen, kunne du skrive til "barnevernet" og fortelle at du planlegger å komme til Norge på ferie. Svaret vil kunne gi deg en indikasjon på hva de tenker. Men ikke stol på dem. De er noen slue drittsekker.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg trenger råd
PostPosted: Wed May 04, 2016 5:32 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Vi hadde flybilletter hjem ett år etter at vi flyktet fra landet. Vi vurderte å bruke disse flybillettene, og jeg fikk et møte med barnevernssjefen i den forbindelse, siden jeg sa at vi hadde behov for å skape forutsigbarhet for barna når vi kom hjem.

Barnevernssjefen åpnet møtet med å si at de ikke planla å fatte akuttvedtak når vi kom tilbake.

Vi hadde jo ikke spurt om de ville fatte akuttvedtak, men det var tydeligvis noe de tenkte på.

Da barnevernssjefen sa dette, svarte jeg: "Ja, men planen om å ikke fatte akuttvedtak kan dere jo endre på minuttet etter forgodtbefinnende!". Barnevernssjefen bekreftet at så var tilfelle.

Advokaten min frarådet oss å benytte flybillettene. Hittil har jeg ikke våget å ta barna med til Norge, selv på ferie.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg trenger råd
PostPosted: Wed May 04, 2016 8:27 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Dec 16, 2015 7:14 pm
Posts: 82
Om en absolutt må hjem på besøk, så vil vel det tryggeste være og lande i Sverige. Vi har jo ikke passkontroll på grensen, så da vil det ikke synes noe sted at en er i Norge. Men en må holde seg lavt i terrenget da.... Hadde nok ikke tatt sjangsen, men om en MÅ hjem på besøk.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg trenger råd
PostPosted: Wed May 04, 2016 9:17 pm 
Offline

Joined: Mon Feb 22, 2016 12:25 am
Posts: 4
sorry utrykket mitt.... men faaaaan da...
Ikke nokk med at noen har blitt flyktninger fra vårt eget land og må leve sånn...
er bare så sint på hjemmelandet mitt og er så forbanna skuffet, jeg skal ærlig innrømme at jeg går til psykolog her jeg bor og han er mildt sagt sjokkert over behandlingen jeg og andre får og det er faktisk så ille at han har engasjert seg selv og leser om barnevernet.

Her vi bor nå har vi valgt å integrere oss med de som har sterk tilknytting til landet sitt og er født her. Jeg har møtt en familie som er opprinnelig herfra der vi bor nåsom bodde i Norge, men allikavel forteller jeg nesten ingen om min historie. I frykt for å bli sett ned på.... men det var en familie vi har blitt kjent med som spurte om det var pga barnevernet i Norge. jeg knakk sammen. og gråt. Og jeg måtte fortelle det til læreren til barna.

psykologen, familien og læreren er skikkelige forståelsesfull.... og vi har fått så masse støtte... min opplevelse av de jeg har møtt har vært gode snille mennesker og det er vi trenger etter all den grufulle beskyldningene som enkelte mennesker har beskyldt meg for og ikke minst min eks mann...

Og jeg sliter med Angst og er litt følsom derfor går jeg til psykolog her og den psykologen snakker heldivis flere språk men ikke norsk men endelig får jeg den hjelpen jeg faktisk trenger uten å faktisk være redd hver dag.
Endelig kan jeg få lov til å snakke fritt om det som rammet familien min for snart 2 år siden.
der forteller psykologen hvordan det såkalte barnevernet her er bygd opp men har sett så my og hørt så my at jeg klarer ikke å slappe av enda.

det har vært så tøft... og det er fortsatt tøft. selv om det var mitt valg å flytte bort så gråter jeg, sårene er der, og savner resten av familien sånn.
men jeg er fryktelig bitter, og jeg jobber med å legge det ifra meg, men er ikke klar for det enda.
I 2 år har jeg tatt i mot all dritten de kjørte meg igjennom og jeg holdt meg sterk, viste ingen hva som foregikk på innsia.... endeli nå kan jeg vise følelser å gråte og være lei meg isteden for å være jernkvinnen barnevernet forventet.
Jeg har mistet mannen jeg elsker, siden barnevernet kjørte mannen min i senk selv om alle bevis lå der at han ikke har gjort oss noe.
Den mannen har gjort alt for oss, da jeg jobbet 12 timer pr dag og da jeg ble syk, var han alltid der, stilte opp .... og jeg håper han tenker på oss hver dag men jeg tørr ikke å ha kontakt med han siden barnevernet er så gloherp på han.

nå kan jeg ikke fortelle mer om meg for jeg vet mange ser inne her. blant annet hans ekskone og hannes barn fra tidligere forhold og da vil det sannsynligvis bli bare helvete.

Men om du føler deg truffet av det jeg skriver du som leser, så vit at jeg er som føniks. jeg reiser meg opp av asken. og jeg lar deg aldri vinne, selv om du tok fra meg en av de jeg elsket mest og så opp til og som var klippen i vårt liv.
en dag skal jeg fortelle.... min historie. når jeg er klar.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg trenger råd
PostPosted: Sun Jun 12, 2016 9:34 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Sliten wrote:
Om en absolutt må hjem på besøk, så vil vel det tryggeste være og lande i Sverige. Vi har jo ikke passkontroll på grensen, så da vil det ikke synes noe sted at en er i Norge. Men en må holde seg lavt i terrenget da.... Hadde nok ikke tatt sjangsen, men om en MÅ hjem på besøk.


Nå er det gjeninnført grensekontroll. Ved grensepassering vil identitet bli registrert. Melding kan gå direkte til "barnevernet".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]