It is currently Thu Mar 28, 2024 9:53 am



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Spørsmål til folk med lokalkunnskap fra Spania.
PostPosted: Thu Mar 03, 2016 10:28 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Dec 16, 2015 7:14 pm
Posts: 82
Jeg har hatt flere turer ned for å lete etter en "ankerplass" for familien. jeg har blitt såpass paranoid av hva som har skjedd meg og barna mine her i Norge at jeg er på jakt etter et tilfluktsted i utlandet hvor mine barn kan søke tilflukt om de blir utsatt for det samme som meg. De vokser seg til og snart er det de som skal starte opp med familie her i denne overvåkningssuppa.

Jeg tenker sørspania. også fordi det der er kort vei over til afrika. Om alt skulle gå til H**** vil veien være kort til neste kontinent, med enda mer uoversiktilghet enn i Europa og EU. hvem vet hvordan det er i Spania 20 år fra nå?

Stedene jeg har besøkt kort har vært flotte. Naturen og ikke minst klimaet har tiltalt meg veldig. Jeg vet jo folk her inne bor der, og har god kjennskap til landet.

Kan dere ikke kaste ut eksempler på hvor det vil være taktisk smart og bosette seg? Dere trenger jo ikke bo der selv. Bare gi tips om hvor en vil være i stand til å greie å slå rot som en skandinavisk familie. Jeg tenker ikke sjøutsikt osv osv. jeg tenker natur... i utkanten av et mindre eller større sted. Men en plass hvor en vil være i stand til å handle en enebolig/rekkehus med litt hage for 150.000 Euro (hels mindre, og boligen behøver ikke være stor).

Er det noen små plasser å annbefale? Helst under en times kjøring fra Malaga? Da skal disse sjekkes ut på neste tur:-)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]