It is currently Thu Mar 28, 2024 4:03 pm



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: flytte tilbake til grand canaria
PostPosted: Sat Nov 14, 2015 3:45 am 
Offline

Joined: Thu Jan 17, 2013 10:11 pm
Posts: 8
hei mitt navn er inger82 paa forumet :D

jeg og min familie flyttet til grand canaria for snart 3 aar siden...
vi flyttet for barnevernet fikk ordnet sak for fylkesnemnden...
vi folte att det hvar det eneste som vi kunne gjore siden vi ikke hadde noe tro til fylkesnemnden...det virket for skremmende...

men etter 4 mnd i grand canaria saa fikk vi en fin email fra vaar advokat att han hadde mottatt email fra barnevernet om att de hadde sendt saken over til det spanske barnevern...
vaar advokat mente att vi hvar fortsatt trygge i grand canaria siden det norske barnevernet ikke kunne gjore noe,vi hadde flyttet lovlig.....

vi flyttet til ett land utenfor europa.....vi har naa bodd snart 2,5 aar her io det nye landet...og den storste onske er aa kunne flytte tilbake til grand canaria siden vi foler att det ikke er noe fremtid for barna aa vokse opp der vi bor naa...

derfor saa er vaart sporsmaal her om det er trygt aa flytte tilbake etter 2,5 aar borte fra grand canaria...

haaper paa ett lite vink fra noen...

med venlig hilsen inger82 :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: flytte tilbake til grand canaria
PostPosted: Sat Nov 14, 2015 5:37 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Utifra det du sier ville jeg tro at det var ganske trygt, selv om jeg aldri selv har vært på Gran Canaria. Jeg må derfor bare forholde meg til det andre her på forumet har sagt om slike problemstillinger tidligere. Selv om spanske barnevernsmyndigheter skulle bli orientert, har de jo helt andre holdninger i barnevernsspørsmål enn barnevernet i Norge.

Vi bor selv utenfor Europa, og barna gikk de første to årene på engelskspråklig internasjonal skole. Jeg har også så vidt sett på alternativet Gran Canaria, siden jeg har hørt at de har norske skoler der, men vi fant et norsk skolealternativ i området der vi bor.

Selv om barna våre lærte lokalt språk og engelsk på den internasjonale skolen, har de vært henrykte over å få komme i et norsk skolemiljø igjen. Vi kommer jo ikke utenom at barna våre er norske, selv om de også har utenlandske røtter.

Med tanke på skolegang for barna, ville jeg tro at Gran Canaria vil være et godt alternativ, men jeg forstår også at det føles utrygt når dere vet at spanske barnevernsmyndigheter allerede har fått informasjon fra Norge. Kanskje er det andre på forumet som vet mer om dette.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: flytte tilbake til grand canaria
PostPosted: Sun Nov 15, 2015 8:11 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Slike saker er ikke forutsigbare. Ikke kjenner vi detaljene i inger82 sin sak. Man kan bare anta at det går bra. Men det er ingen garanti.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]