It is currently Thu Mar 28, 2024 10:20 am



Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject: Re: Når bør man flytte fra landet
PostPosted: Sun Jun 21, 2015 1:20 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Dette er ikke "sikker vitenskap". Man kan bare komme med prognoser. Ikke kjenner jeg deres situasjon, og ikke kjenner jeg til hvor maniske bv er relatert til dere. Jeg vet ikke hvor trente disse er i utenlandssaker, eller hva som er politikken ved dettte bestemte barnevernskontoret.

Jeg kan altså bare gjøre en overforenklet generalisering og anta at det går bra.

Om barna deres er utagerende på den nye skolen, kan det blir problemer. Det ble det for noen andre. De som har "feiret" noe voldsomt med alkohol og det som verre er, kan oppleve at de får de nye myndighetene på nakken. Da er det lett for norske myndigheter å samarbeide med respektive lands politi. Andre igjen har opplevet å få være i fred, og at hele saken ble henlagt, og fy-nemda la ned saken. Noen gang går det galt fordi nordiske myndigheter bløffer. Noen i Danmark som flyktet, ble beskyldt for barneprostitusjon, om jeg husker rett. Maktpakket har noen ganger ingen grenser.

Erfaringen er altså todelt. Og oftest går det bra.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Når bør man flytte fra landet
PostPosted: Sun Jun 21, 2015 1:44 pm 
Offline

Joined: Thu May 07, 2015 12:50 am
Posts: 20
ok, takk for svar. Vi ønsker ikke pr. nå og legge ut for mye om vår sak eller oss selv da vi tror vi tjener på og holde en lav profil til ting er på avstand osv.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Når bør man flytte fra landet
PostPosted: Mon Jun 22, 2015 3:50 pm 
Offline

Joined: Thu May 07, 2015 12:50 am
Posts: 20
Vil en kunne spørre advokat til råds om evt. utflytting? eller blir det risikabelt og involvere dem? eller vil dem kanskje ikke?

Tenker da spesielt på det med flyttemelding. Om flyttemelding blir avvist så kan det vel være greit med en advokat som tar seg av det formelle med og klage etc. (?)

Dere som kjenner til slike saker; er det ofte problemer med flyttemelding? At en eier noe her i landet burde vel ikke være nok og stoppe utvandring, spesielt om en leier ut det en eier(?)


Setter stor pris på alle tilbakemeldinger og praktisk hjelp :) På forhånd tusen takk!


ps. Noen som kan anbefale noe linker til bra og seriøse utleiere i spania? Ser for meg at første leiebolig/adresse kun bli kortvarig før en heller kan bruke litt tid på og sondere markedet og steder en tror en vil trives på (vi ønsker oss en relativt lite sted. Type noen få tusen innbyggere).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Når bør man flytte fra landet
PostPosted: Mon Jun 22, 2015 6:11 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Har man flyttet så har man flyttet, uavhengig av godkjennelse. Og barnevernsloven gjelder i Norge. Dessuten kan norske advokater ringes fra utlandet.

http://no.kyero.com/browse/spania-egens ... 20slt1srt4
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Når bør man flytte fra landet
PostPosted: Mon Jun 22, 2015 6:49 pm 
Offline

Joined: Thu May 07, 2015 12:50 am
Posts: 20
Ja, ser den. :) Tenkte bare litt på de nye føringene som lå i haagkonvensjonen som jeg leste om her som nå er kommet i kraft i Norge.


Men takk :)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]