It is currently Thu Mar 28, 2024 12:18 pm



Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Boliger i Spania
PostPosted: Tue Dec 03, 2013 12:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det er riktig at norsk barnevern eller andre norske myndigheter ikke har noen makt i Spania. Men norsk barnevern har ihvertfall de 10 siste årene vært meget aktive der nede, spredt sin propaganda i norske miljøer, oppfordret folk der til å "melde" nordmenn til norsk barnevern, og slått til hvis disse nordmennene fremdeles er folkeregister-registrert i Norge (mange nordmenn i utlandet er utenlands bare midlertidig og utregistrerer seg ikke), eller hvis de reiser inn i Norge igjen, enten dette er permanent eller på korte besøk.

Norske myndigheter er også hyperaktive overfor spanske myndigheter - forteller dem at nordmenn som er reist til Spania for å bli fri for norsk barnevern, er skrekkelige på alle mulige måter. Og Norge har slik høy anseelse i utlandet, som et nærmest ideelt velferdssamfunn, at andre land lett lar seg sjarmere til å tro på alt norske myndigheter sier.

Det er derfor (i min vurdering - jeg er alltid pessimist når det gjelder barnevern) antagelig bare et tidsspørsmål før det kommer til et tettere samarbeid mellom norsk og spansk barnevern. Og du kan være sikker på at de typiske turiststedene, slik som Kanariøyene, er i søkelyset.

Jeg vet ikke hva som er et godt råd, og ønsker ikke å skremme noen unødig. Vanskeligheten er at når det gjelder barnevern, er nesten ingen skremsler unødige, så vær iallfall ikke skråsikker eller naïv. HVIS dere drar dit, så unngå norsk skole. Send barna på spansk skole fra første stund.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Boliger i Spania
PostPosted: Wed Dec 04, 2013 12:35 am 
Offline

Joined: Thu Jan 17, 2013 10:11 pm
Posts: 8
Hei :)

Tusen takk for svar :)

Vi har faktisk bodd i gran canaria i 5 mnd og barna startet på den spanske skolen,men da vi sendte flyttemelding med en gang vi forlot norskegrensen så ble det også registrert på folkeregisteret og dermed fikk Bv vite vår nye adresse i gran canaria,vi hadde heldigvis bare skrevet postnr,men det hvar nok dette.
Etter noen mnd fikk vi ett fint brev fra vår advokat som hadde videresendt emailen fra Bv i Norge att nå hadde de skrevet bekymringsmelding til Bv i laspalmas.
Vi fikk skrekken,men min familie hadde sett hva som sto i brevet og der hadde det norske Bv skrevet att barna ikke fikk den hjelpen og det de trengte i Spania og dette er ikke slik man skriver vist man skal få spanjolene til å høre på dem.
Men siden vi hadde ett nytt fluktland på hånden utenfor eu så valgte vi å flytte dit,og skiftet adresse,nå har vi bodd her i snart 7 mnd og vår helse har startet å skrante,min datter har fått tidoblet med epilepsi etter som att det er veldig fuktig her nede,og da er det ikke så enkelt for henne å holde med i timene.
Vi har også startet å kjenne det i muskler og ledd.bedre i gran canaria som er ett veldig godt klima.ps.men hvist Bv har allerede sent ned ett bekymringsbrev til det spanske Bv,ja hva da???
Men jeg må nesten få lov til å spørre deg om du bor i Norge fortsatt eller om du har emigrert til ett annet land med familien.

Mvh Inger82


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Boliger i Spania
PostPosted: Wed Dec 04, 2013 9:56 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Kjære Inger.

Det er enestående bra, det dere har gjort. Endelig en familie som resolutt har reist før barnevernet ødelegger deres barn! At dere har vanskeligheter nå, skjønner jeg, men dere kjemper videre! Dere fortjener å komme strålende i land. Tenk for noen heldige barn som har dere til foreldre!

Jeg innbiller meg ikke at dere har ubegrensede ressurser til å dra rundt, men hva med et annet spansk-talende land, kanskje med nogenlunde tørt klima?

Om min egen person, som du spør om: Ja, jeg bor i Norge. Jeg er pensjonist og har heller ikke barn, så jeg har aldri vært i faresonen. Jeg har i omtrent 20 år nå prøvet å hjelpe barneverns-forfulgte vesentlig gjennom å lese, om forskning og enkeltsaker, og så å skrive, her og på noen andre fora, i det håp å bidra til at det likegyldige, norske folk tilslutt vil våkne. Det er lite man kan gjøre for ofrene i den enkelte sak, dessverre, ettersom staten har blokkert den ene etter den andre vei til frihet. Jeg har også vært i retten som sakkyndig vitne et halvt dusin ganger i barnevernssaker, og naturligvis lest mengder av dommer; det er en selsom opplevelse.

Hilsen Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Boliger i Spania
PostPosted: Wed Dec 04, 2013 10:22 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
inger82 wrote:
Hei igjen.agrippa :)Jeg kan da ikke forstå hvorfor det norske Bv sendte bekymringsmelding til las palmas med vår postadresse og hele pakka,vist de hvet inderlig godt att de ikke har noe å hente


Barnevernlovens bestemmelse om at den kun gjelder dem som "oppholder seg i riket" er ikke til hinder for at "barnevernet" kan sende såkalte "bekymringsmeldinger" til hvem det måtte ønske, også til spanske myndigheter.

Men så er det opp til spanske myndigheter om de vil gjøre noe med saken, og de fleste sakene som "bekymrer" norsk barneverntjeneste er så opphaussede at det som oftest er direkte latterlig.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]