It is currently Thu Mar 28, 2024 2:15 pm



Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 12, 2010 8:46 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Tilknyttning til fosterhjem = stockholmsyndromet

Quote:
Begrepet kalles også identifikasjon med aggressor; den som er utsatt for overgrep, kan komme til å identifisere seg med den som forgriper seg på henne/ham, og ta deres parti mot hjelpeapparatet. Fenomenet kan også ses hos personer som har vært utsatt for overgrep eller lever sammen med psykopater eller andre som utøver vold mot dem – ofte vil de forsvare og beskytte sine overgripere.


I barnevernsaker, er "hjelpeapparatet" oss foreldrene!

Quote:
Det ser også ut til at sympati lettere utvikler seg om gisselet mangler klare forestillinger som hva som er rett og urett i den spesielle situasjonen. Sjansen for å identifisere seg med gisseltakerne øker også om gisselet har uklare ideer når det gjelder sosial eller politisk rettferdighet som terroristene sier at de kjemper for. Spesielt vil mennesker som ikke har klare forestillinger om forskjellen på midler og mål, lett bli offer for denne dynamikken. I få tilfeller har dette kommet så klart til uttrykk som med den amerikanske rikmannsdatteren Patricia Hurst som ble tatt som gissel – og senere skiftet identitet og selv ble terrorist.


Derfor nekter barnevernet oss å snakke sak med barna! Å derfor går det "bra" med 25 % av di gisseltagne barna! Dem skifter identitet og blir som overgriperne!

Slik mestres terrorfrykten
Quote:
Professor Lars Weisæth intervjuet av Gudrun Vinsrygg

- Terrorhandlinger har til hensikt å skremme oss, men det er opp til deg selv hvor redd du skal bli. Selv om frykt er en normal reaksjon, behøver du ikke å bli værende i frykten. Ton ned dramatikken, skaff deg kunnskaper og lev som normalt. Dermed trosser du terroren og tar kontroll over situasjonen, sier professor Lars Weisæth, overlege ved Sanitetsstaben, Forsvarets Overkommando.

- Hvordan reagerer vi på terrortrussel?

- Du har to utveier; å bli redd eller å bli sint.

Det er helt normalt å bli redd når en fare truer, men blir du værende i redselen, betyr det at du ser på deg selv som et hjelpeløst og handlingslammet offer. Og det er nettopp det som er terrorens mål; at vi skal bli redde og føle oss svake og bli ettergivende - at andre skal få viljen sin med oss.

Å bli sint er også normalt og dertil mer hensiktsmessig. Det er helbredelse i handling, sies det, og når du blir sint, innebærer det som regel handling - du gjør noe aktivt.


Jeg vil se fler sinte foreldre som meg,

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 13, 2010 5:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
May Britt det er jo helt forferderlig dumt av denne psykologen. Han har rett og slett utdannet seg til idiot.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 14, 2010 7:02 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Nei han er ingen idiot,han er sjefs psykolog for en hel klinikk,og han har vert i mangen rettsaker.Det er en hyggelig fyr.men det er jo ikke holdbart måten han har jobbet på i denne sak.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 15, 2010 5:12 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Ordet "idiot" bruktes i denne sammenhangen kun for å demonstrere at folk fordummer seg selv med myter - psykobabbel - på en slik måte at de skader og fornedrer sine medmennesker.

Det er så uakseptabelt som mulig.

At noen har lederevner, IQ, ideologisk kunnskap om psykologien de tror på, og en positiv utstråling, hindrer ikke at de er nyttige idioter for adferdsindustrien.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]