It is currently Thu Mar 28, 2024 10:58 am



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next

Dreper barnevernet?
Ja 94%  94%  [ 17 ]
Nei 6%  6%  [ 1 ]
Total votes : 18
Author Message
 Post subject: Uke 42 Saksdokumenter varetekt (14.10.02 - 20.10.02)
PostPosted: Tue Mar 18, 2008 2:25 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Det er fellessamtale med psykolog der medpasient Kenneth er med og svarer på hennes spørsmål. Vi må begge forsikre henne om at vi verken snakker om personlige ting eller det som blir snakket om under hennes behandling av oss. Vi får så tilatelse til å være i samme rom med hverandre og at sykepleierenes dramatisle tiltaksplan skal opphøre. Vi sier begge at vi kun er venner.



Deretter blir jeg avhørt alene, og må igjen bekrefte at jeg ike finner Kennethes interesse for min person belastende. Deretter spør hun meg ut om hvorfor jeg blir dårligere etter å ha tilbrakt en helg på akuttavdelingen deres. Jeg har nok svart noenlunde slik hun skriver. Jeg sitter i utgangpunktet på ræykerommet eller utenfor og tegner, eller maler.



Først og fremst er jeg nok svært ulykkelig og bekymret for min sønns situasjon.

15.10.02 Psykolog Jorunn Axelsen


STATUS/VUD:



Pasient fremstår sliten, sovet dårlig på grunn av møte med BUP i morgen samt vanskelig helg. Trenge en del skjerming og er flink til å skjerme seg selv, men rammene her er ikke alltid passende. Det renner en del tårer når hun snakker om ansvaret hun føler for sønnen. Hørselhallusinasjonene dempes bra av Trilafon, pasient er positiv til endret dosering.



BEHANDLING:



Først fellessamtale sammen med medpasient Kenneth:



Etter avtale forgje uke, i forhold til grensene vi har satt på kontakt dem i mellom. Det viser seg at de allerede har snakket sammen på tomannshånd. Snakk i forhold til det vi tidligere har diskutert. Agnethe gir uttrykk for at de er enig i å ikke ha kroppskontakt eller snakke om personlige ting, men det er vanskelig å la være å komme på tomannshånd i tilfeldige situasjoner her på Solli, heller ikke ønskelig fra hennes side med grense på dette. Snakk rundt dette. Undertegnede må ta deres synspunkt tilbake til sykepleier gruppen i morgen tidlig for diskusjon.



Deretter samtale med pasient alene. Hun forteller fra helgen. Undersøkelse av hva som gjør henne dårligere:



Gruer seg til å være på post A, mye vanskeligere å skjerme seg. Både mindre akseptabelt fra medpasienter i forhold til dette, spesielt en pasient som hun opplever som påtrengende. Hun vet ikke på forhånd hvem hun kommer på rom med. Denne gangen var det en som snakket hele tiden og samtidig lå i sengen, forgje helg gikk det greit. Hun blir også deprimert av å se de samme pasienten bli reinnlagt på A. Denne helgen kunne hun bruke røykerrommet en del alene, satt der og malte. Hun vil be om at de låser opp loftet neste helg.



Pasient hadde selv tatt 2 mg Trilafon søndag ettermiddag, og det hjalp. Dersom hun svømmer kommer stemmene tilbake først i 18-19 tiden, ellers skjer det tidligere på ettermiddagen.



Pasient er tydelig på at samvær med medpasient Kenneth ikke oppleves belastende, men tvert i mot uforpliktende og avledende i forhold til egne problemer.



Gine hadde snakket til henne om hun skulle være med på møtet med BUP i morgen. Det ble stressende for pasient å skulle forholde seg til dette. Hun er oppatt av at de skal skille tilbudet på BUP fra gruppen her, samt at de skal skille tilbudet på BUP fra gruppen her, samt at de skiller behandlingen av sønnen fra behandlingen hennes her. Hun er glad for at kontakt sykepleier Ingunn blir med på møtet i morgen. Går gjennom hva hun er opptatt av i forhold til sønnen, kan kommunisere det samme til BUP.



Avtale for samvær med OT er onsdag 1t, lørdag og søndag 1-2 t.



BEHANDLING:



Tilføyelse til notatet over:



Gitt tilbakemelding til pasient etter å ha avklart med Gina. Gina skal ikke delta på møtet med BUP eller ha noe samarbeid med BUP, det er to helt atskilte tilbud for OT.



MEDIKAMENTER:



Medisin møte:



Trilafon dosering endres til 4 mg x 3.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 21



15.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, mmea, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30



Gikk å la seg klokken 23:00. sov å se til klokken 24. våknet klokken 03:00 av mareritt. Var en tur å røykerrommet, men kom for opp da det var flere pasienter der. Tilbød henne å sitte litt på stuen, men hun ville heller lagge seg. Sov ved tilsyn kl 06:00.



15.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:40



Ga uttrykk for å føle seg utenfor seg selv i dag. Hatt fellessamtale med psykolog og mannlig medpasient. Til Nesttun nå i lag med miljøkontakt.



15.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, CBult, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:00



Sittet på stuen, snakket med pasienter. Ellers holdt på med maling.



09.10.02 INGY SYKEPLEIEPLAN Ark B nr 7.1



15.10 TILTAK



T1 + T2 + T3 fra 09.10

Basseng

Arbeidsstuen malt

Skjerme seg på rommet ved behov.

Minus avis, radio og tv.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 15.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg kebo/runes

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg kebo/runes

Trilafon tab 2 mg p.o. 1 0 0 1 4 mg kebo/runes

Trilafon tab 4 mg p.o. 1 1 0 1 12 mg kebo/runes







15.10.02 BVT brev til BUP
Mottatt av Fana barneverntjeneste i fylkesnemndsaken, ved innsyn 11.01.06 og etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.



Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter Dokument 19



Dokument 6



Bergen kommune

Fana bydel



BUP – Fana

PB 254

5852 BERGEN



Anmoding om oplysninger i barnevernsak.



Gjelder:



OT f. 160392

Mor: AMA f. 270368



Barneverntjenesten I Fana er I en undersøkelsesfase vedrørende ovennevte barn, etter lov om barneverntjenester § 4 –3 jfr § 4-12.



Vi vil herved be om oplysninger om deres kontakt med barnet og familien og hva deres arbeid har bestått i. Videre ønsker vi opplysninger om deres vurderinger av hva som er problemet hos barnet/familien.



Dersom BUP har andre relevante opplysninger i saken, oppfordrer vi dere til å viderebringe disse til barneverntjenesten.



Barneverntjenesten har stramme tidsfrister i sin undersøkelse. Vi ber derfor om snarlig svar.



Foreldre er informert om at barneverntjenesten innhenter opplsninger fra BUP.



Det vises til lv om barneverntjenester § 6-4 som opphever profesjonsbestemt taushetsplikt.



Med hilsen

Barneverntjenesten i Fana



Anita Knarvik

Konsulent



Lise K.Sundal

Kurator



Signert





15.10.02 BVT brev til Solli
Mottatt av Fana barneverntjeneste i fylkesnemndsaken, ved innsyn 11.01.06 og etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.



Dokument 7



Bergen kommune

Helse og sosiale tjenester

Bydel 08 – Fana



Solli nervesanatorium

Osveien 50

5222 Nesttun



nesttun, 15.10.02



Anmodning om opplysninger i barnevernsak



Gjelder: OT

AMA

Sleipnersvei 1, 5221 Nesttun



Barneverntjenesten i fana er pt i en undersøkelsesfase vedrørende ovennevnte barn, etter lov om barneverntjenester § 4-3 jfr § 4-12. I den forbindelse ber vi om opplysninger vedrørende deres kontakt med barnets mor.



Barneverntjenesten ber om å få opplyst følgende:

Hvem var innsøkende innstans, og hva var bakgrunnen for søknaden?

Hvor lenge har mor hatt psykiske problemer?

Når og hvor lenge skal mor være i behandling?

Hva slags diagnose har hun og hvilken behandling får hun?

Hva er hennes primærproblemer?

Hvordan kan hennes problemer påvirke henne i forhold til å ha omsorgen for et barn?



Barneverntjenesten gjør oppmerksom på at foreldrene er kjent med at vi innhenter opplysninger fra Solli.



Det vises til lov om barneverntjenester § 6-4 som girt offentlige myndigheter opplysningsplikt etter pålegg fra de organer som er ansvarlig for gjennomføringen av denne loven.



Vi ber om snarlig tilbakemelding.



Med hilsen

Barneverntjenesten i Fana



Anita Knarvik

Gruppeleder





Lise K. Sundal

Barnevernskurator





15.10.02 BVT brev til skole
Mottatt av Fana barneverntjeneste i fylkesnemndsaken, ved innsyn 11.01.06 og etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.



Dokument 8



Bergen kommune

Fana bydel



Unntatt fra offentligheten, jfr.





Midtun skole

Osveien 10

5222 Nesttun



Nesttun 15.10.02



Anmodning om opplysninger i barnevernsak



Gjelder OT F. 160392

Foreldre: AMA, f. 27.03.68

Adresse: Sleipnersvei 1, 5222 Nesttun



Barnverntjenesten er pt i en undersøkelsesfase vedrørende overnevnte barn etter lov om barneverntjenester § 4-3, jfr § 4-12.



I denne forbindelse ønsker vi opplysninger fra Midtun skole vedrørende barnets faglige fungering, samt skolens kontakt og samarbeid med barnets foresatte;





Har barnet mye fravær?



Hvordan er barnets fungering i forhold til alder?



Barnets evne til konsentrasjon/faglig fungering, samt evne til selvstendigarbeid.



I hvilken grad utfører barnet hjemmearbeid?



En beskrivelse av barnets interesser og ressurser, talenter og ferdigheter.



Hvordan fungerer baret i forhold til jevnaldrende, eldre/yngre barn?



Barnets forhold til lærere/andre voksne.



Er barnet spesielt ”kontaktsøkende”, er det noen barnet har spesiell tillit til?



Hvordan takler barnet grensesetting/ros og oppmuntring.



Hvordan vi opplever barnets humør; glad, trist, stabil, labil.



Gir barnet utrykk for spesielle problem/vansker i forhold til ?



Hvordan skolen opplever samarbeidet med foreldrene?



Dersom skolen har andre opplysninger som kan ha betydning for saken, oppfordrer vi til å viderebringe disse til barnevernet.



Barneverntjenesten gjør oppmerksom på at foreldrene har samtykket til at vi innhenter opplysninger fra skolen. Det vises til lov om barneverntjenester § 6-4 som gir myndigheter opplysningsplikt etter pålegg fra de organer som er ansvarlig for gjennomføring av loven.



Vi ber om snarlig tilbakemelding, senest innen tre uker fra d.d.





Med hilsen

Barneverntjenesten i Fana



Anita Knarvik

Gruppeleder



Lise K. Sundal

Barnevernskurator



15.10.02 Brev Fana barneverntjeneste til Rigmor Dyrkorn
Referanse: innsyn i egne saksdokumenter mottatt av psykolog Rigmor Dyrkorn den 09.05.06.



Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.



Dokument 9



BVT brev til Rigmor Dyrkorn



BERGEN KOMMUNE

Helse- og sosiale tjenester

Bydel 08 – Fana



Rigmor Dyrkorn

Vågsallm. 10

5014 Bergen



Nesttun, 15.10.02





Anmodning om opplysninger i barnevernsak



Anmodning om opplysninger i barnevernsak



Gjelder: OT

AMA

Sleipnersvei 1, 5221 Nesttun



Barneverntjenesten i Fana er i en undersøkelsesfase iht. lov om barneverntjenester § 4-3 jfr § 4-12 i forhold til ovennevnte barn/foreldre.



Barneverntjenesten er nå inne i en utredningsfase i forhold til vurdering av AMA sine problemer.



I den forbindelse ber vi Dem som mors psykolog, opplyse om følgende forhold:



Hvor lenge har vedkommende vært deres pasient?

Hva var bakgrunnen for kontakten?

Hva slags behandling har pasienten fått hos Dem?

Hvordan vil De som psykolog beskrive/vurdere pasientens psykiske helse?

Hva slags medikamenter bruker/trenger pasienten og hva er omfanget?

I tilfelle pasienten er foreskrevet medikamenter for sin psykiske helse, hvordan påvirker dette pasientens omsorgsoppgaver i forhold til egne barn?



Vi ber også om eventuelt andre opplysninger som foreligger som kan belyse pasientens problemer eller behov for behandling.



Vi har informert AMA om at vi innhenter informasjon fra Dem.



Vi viser til lov om barneverntjenester § 6-4 som opphever profesjonsbestemt taushetsplikt, og ber dem gi oss opplysninger vedrørende AMA.



Da Barneverntjenesten har stramme tidsfrister å forholde seg til, ber vi Dem om skriftlig tilbakemelding snares mulig.



Med hilsen

Barneverntjenesten i Fana



Anita Knarvik

Gruppeleder





Lise K. Sundal

Barnevernskurator

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 42 Saksdokumenter varetekt (14.10.02 - 20.10.02)
PostPosted: Fri Mar 21, 2008 4:55 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Jeg får beskjed om møte med BUP om morgen og ser ikke frem til det. Jeg blir utspurt om hvordan jeg har det og vil ikke snakke om det kun formidle hva jeg har å si om hvordan jeg oppfatter ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) situasjon. Jeg informerer om at jeg er bekymret for vektøkningen hans og ting han har formidlet når vi har vært sammen her på Solli omkring sin egen situasjon. De spør så om ikke jeg er opptatt av vektøkningen fordi jeg selv har hatt spiseforstyrrelse, jeg forstår mine forelre har langt ut om min ungdomstid til dem. Jeg sier at jeg nok er ekstra på vakt når det gjelder store vektøkning/tap som følge av at jeg vet hva som utløste min egen spiseforstyrrelse i ungdomsårene. Jeg blir så spurt ut om jeg ikke fortsatt har spiseforstyrrelse, noe jeg avbekrefter, dette var et problem som gikk over i forbindelse med alternativ behandling i København i 1990. jeg har ikke vært plaget av bulemi siden. At jeg kan reagere med å spy opp maten ved traumatiske opplevelser er en annen sak.



Jeg informerer om at sitasjonen ved at min sønn skal bli boende hos mine foreldre er svært belastende for meg, og forhindrer meg i å bli frisk slik at jeg ikke selv kan ta vare på han. Her blir jeg totalt overhørt og får beskjed om at jeg må tenke på det beste for min sønn, og ikke bare meg selv. Betingelsen for de avtalte besøk jeg nå for med han er jo fordi de har hra informert om at han kan bli boende hos sine besteforeldre og skal slippe å tenke på fosterhjem. Jeg må først bli frisk, slik at jeg kan være behjelpelig med å plassere han om når den tid kommer, da må jeg først være utskrevet fra sykehuset. Jeg sier at på det tidspunkt er det ikke nødvendig med alternativ fosterhjem, da kan jeg selv ta vare på han og han kan bo hos meg. De svarer meg ikke, i ettetid forstår jeg at de var overbevist om at jeg aldri ville slippe levende fra det de nå planlegger å gjøre.



Jeg var var også svært bestemt på at det ikke skulle være noe tverrfagelig samarbeid mellom den hjelp min sønn nå skal motta i form av samtaler med psykolog, for å bearbeide den sorg og sjokk han fikk etter at sosionom Gina Davidsen og lege Stine Sivertsen hadde opplyst han om mitt selvmordsforsøk, det måtte kun imidlertid være at de fortalæte helt sanferdig hva de faktisk hadde formidlet til min sønn ordrett. Jeg har opplevd kun hans reaksjon. Også her blir jeg overhørt. At de skriver at de mener jeg har gitt samtykke, vel, så er det kun en løgn fra deres side.



Min sønn kommer på avtalt besøk. Jeg får beskjed om at de vil vi skal sitter på stuen, noe vi gjør. Vi spiller spill og jeg snakker ikke om noe av alt det som ikke er lov å snakke om. Det er heller ikke mulig i en slik situsjon. Jeg viser at jeg tenker på han og forteller at jeg elsker ham.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 21



16.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Babl, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30



Pasient la seg klokken 23:00 våknet av mareritt klokken 01:30. Satt en stund på røykerrommet før hun la seg igjen. Sov 03 og 06.



16.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:40



Oppholder seg mye på rommet. Har gruet seg mye til møtet med BUP. Gjennomførte møtet, fikk formidlet det hun ville. Avtalt nytt møte neste torsdag. Fikk besøk av sønnen klokken 15:00, blei her en til to timer.



16.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Juub, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:10



Hadde besøk av sin sønn ca 2 timer. Har ellers vært en del på rommet og malt.



INFORMASJON, OG AVTALER MED SAMARBEIDSPARTNERE SOLLI G5,2 Ark 1



16.10.02 INGY



Planlagt møte med BUP torsdag 24/10 kl 10:00 her.





Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 16.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg Nles/sbl.st/krl/Åo/Jrt/kako

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Nles/sbl.st/krl/Åo/Jrt/kako

Trilafon tab 2 mg p.o. 1 0 0 1 4 mg Nles/sbl.st/krl/Åo/Jrt/kako

Trilafon tab 4 mg p.o. 1 2 0 1 16 mg Nles/sbl.st/krl/Åo/Jrt/kako



Dato/kl : 16.10.02
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Type: Terapi/samtale

Timer: 1

Forarbeid: 0.5

Reise: 0

Ressurs: 1.5

Hos annen samarbeidspartner



Type: Terapi/samtale familie med: Mor/foresatt samarbeidspartner



Ansvar for tiltaket: Lena Charlotte Tungodden (sosionom)

Ekstern deltaker: Sykepleier Ingunn Yttrøy Solli Nervesanatorium



Møte med Agnethe og kontaktsykepleier Ingunn Yttrøy på Solli, Agnethe fikk informasjon om tilbud av korttidsterapi for OT på Bup. På forespørsel om hvilke behov Agnethe tror gutten har kom hun med følgende opplysninger: Han trenger en person utenom familien han kan snakke med. Spesielt rundt den situasjonen OT er i nå, med oppretting av fosterhjem og forholdet til besteforeldrene. Hun mener han sliter med tilliten til de voksne og ønsker at det skal gjenopprettes. Han har formidlet til Agnethe at han føler seg mye alene og er mindre sosial enn tidligere.



Agnethe er også bekymret for OT møter med sin tante som mor mener for tiden er dårlig. Søsteren kan gå inn i rollen som Agnethe og bli mor for ham. Dette antar Agnethe er ubehagelig for OT og hun vet ikke hvordan han takler det.



Agnethe er også opptatt av OT savn etter en far. Ved besøk oppe på Solli opplever hun at OT er veldig var og redd for å bry henne.



Hun forteller at OT har lagt på seg 15 kg på et halvt år og i løpet av siste måneden har han tatt av seg 10 kg. Hun har veid han for å se hvor mye han har gått ned. Agnethe opplyser at hun selv har spiseforstyrrelser og er derfor ekstra var for dette. Hun tror kanskje bestefar kritiserer han mye under måltidet, noe hun har opplevd at faren gjør.



Agnethe var i utgangspunktet ikke interessert i at Bup skulle ha noe samarbeide med Gina Davidsen når det gjaldt guttens gruppebehandling da hun følte dette var å blande roller. Undertegnede opplyste om at det ikke ble snakk om å bryte taushetsplikten ovenfor OT. Det vil være positivt med en vis form for samarbeide dersom det kan trygge OT i hans behandlingsprosess. Samarbeidet vil være på et plan der dette blir fortalt OT og der han mener det er ok å videreformidle. Ellers vil det kun gå på prosessen i gruppen og hvordan han fungerer der parallelt med individuell terapi. Mor ga etter dette samtykke til å snakke med Gina Davidsen om dette. Hun var også opptatt av at vi samarbeidet med skolen da læreren Ingeborg kjente OT godt.



Undertegnede informerte Agnethe om at det var nødvendig for Bup og ha samtaler med hennes foreldre så lenge OT bor os dem, men at det ikke vil bli hver uke. Dette for at de kan støtte ham når behandlingen kommer i gang og kan fange han opp i etterkant av behandlingstimene. Agnethe mente at de ikke var gode til å fange opp hans behov. Agnethe ville gi tilbakemelding dersom hun var bekymret for noe.



Hun ønsket terapitime for OT andre dager en onsdag og torsdager da han var på Solli disse dagene.



Agnethe fikk et amnestiskjema som hun ville fylle ut. Vi satt av ny samtale til gjennomgang av dette torsdag den 24.10.02 kl:10:00



Dato/kl : 16.10.02
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Type: Indirekte pasientarbeid

Timer: 0

Forarbeid: 0

Reise: 0

Ressurs: 0

Hos annen samarbeidspartner



Møte med 1 linje med samarbeidparter



Ansvar for tiltaket: Lena Charlotte Tungodden (sosionom)

Ekstern deltaker: Sosialkonsulent Gina Daviksnes, Solli Nervesanatorium



I samtale med Gina Daviksnes ble vi enig om et samarbeid etter samtykke fra Agnethe. Agnethe valgte å ikke være tilstede under denne samtalen, men hun godkjente det. Vi drøftet samarbeidsformen og ble enig om at dersom noe skulle videreformidles skulle OT være enig om det. Det skulle være et samarbeid som skulle ivareta OT sin behandlingsprosess. Gruppebehandlingen skulle i hovedsak være en støtte og informasjonsgruppe der det ville delta tre andre barn i lignende situasjon som OT. Gina vil kunne informere om gruppeprosessen når gruppen er i gang. Gruppen vil starte torsdag den 17.10.02 fra kl 16:00 til 17:00.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 42 Saksdokumenter varetekt (14.10.02 - 20.10.02)
PostPosted: Sat Mar 22, 2008 4:12 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Når Jorunn Axelsen skriver i sin anamese, at jeg ikke var klar over at jeg var gravid før først laserkondisering av livmorhalsen er det feil. Igjen finner jeg det merkelig at en psykolog kan omskrive en sykehus anamese. Jeg fikk fikk foretatt en provosert abort rett før selv oprasjonen. Årsaken var at legen ved Betania hospitale utførte biopsi mens jeg var gravid, og dette på enh svært brutal og smertefullmåte. Jeg fikk beskjed om at det var nædvendig med abort av medisinske årsaker i forbindelse med den kommende laseroperasjonen.



Forholdet til Espen ble svært dårlig i forbindelse med hans utalelser omkring hva han truet med angående barnevernet, da jeg ytet ønske om å beholde barnet, da jeg igjen ble gravid. Dette var sommeren hvor han presset meg og min sønn på kjøretur gjennom europa. I utgangpunktet hadde jeg ønsket å ta min sønn med til kroferie i Danmark, noe vi fikk til sist 1 uke av. Forholdet var helt over for min del da ferien var vel overstått, og jeg forstod han mente at jeg skulle betale også hans del av utgiftene. Men jeg var da igjen gravid, men denne gang utenfor svangerskap, og med spontanabort, straks etter jeg igjen startet min jobb hos min far. Jeg var da beordrett til å flytte alt gamelt datautsyr ut på lagaret. Etter dette var det svært enkelt å ta farvel med Espen, som på denne tid viste sitt sanne ansikt ovenfor meg. Jeg hadde ingen følelse av kjærlighet tilbake, kun følelse av å igjen bli utnyttet.



Igjen prøver psykolog Jorunn Axelsen å bekrefte at jeg har vært psykotisk på tiden jeg bodde i mødrehjemmet. Dette dreier fortsatt seg om det brev som ble sendt fra Solli Sykehus til Fana sosialkontor uten min viten i 1993. jeg hadde ingen kontakt med andre psykologer en Rigmor Dyrkorn, som jeg ble tvunget til å gå til av Fana sosialkontor og barnevernskontor, siste tid jeg bodde ved treningsleiligheten tilknyttet mødrehjemmet. Denne ble skrevet i forbindelse med deres undersøkelsessak.



Med selve sataletimen begynner Jorunn Axelsen med å informere om at hun mener brevet er useriøst og at jeg er for dårlig til å reise på convetion i november. Jeg gidder ikke argumenter på dette punkt, kun informerer om at International Society of Poetry er svært seriøs, og at jeg alt har mottatt bok og cd, der diktet er publisert gjennom dem. (www.poetry.com)



Resten av timen går til å svare på det spørreskjem som BUP har levert. Det er av typen som det er umulig å svare korrekt på, dersom du er i en barnevernsak. Jeg er uansatt altfor dårlig og medisinert til å huske detaljer som det er lett å slå opp i angående min sønns helsesituasjon. Barneverntjenesten på Fana har jo selv bedt om hva som skal stå i alle helsestasjonsjornaler med mer.



17.10.02 Psykolog Jorunn Axelsen


ANAMESE:



Fjerning av livmorhals og nedre del av livmoren ble gjort uten at man var klar over at pasient var gravid, fosteret ble abortert. Hun ble i utgangspunktet rådet til å fjerne hele livmoren, men ønsket ikke det. Tre måneder etter operasjonen hadde pasient en ny graviditet utenfor livmoren.



Da pasient ble gravid med OT i 1992 krevde foreldrene hennes at hun tok abort, hvis ikke ville de bryte kontakten. Hun tok selv kontakt med AAN og ble hjulpet derfra til mødrehjemmet. Hadde selv tenkt på å bortadoptere barnet. Tiden på mødrehjemmet var svært trøtt, selv om hun også opplevde god omsorg. Sykdom, fødselen var tøff, lite besøk, deprimert etterpå, psykotisk en periode etter ca. ½ år. Hadde en overgangsleilighet i ½ år. Kjøpte deretter en rimelig leilighet etter råd fra barnevernet, men dette ble meget vanskelig økonomisk.



STATUS/VUD:



Avtaler for helgen 18 – 21.10:



Pasient skal være på post A. Trenger samtale med forvakt lørdag og søndag, jfr. Forrige helg. Har fortsatt behov for å skjerme seg en del. Kan få besøk av medpasient Kenneth, men skal ikke reise ut på besøk. Se ellers sykepleie informasjon.



BEHANDLING:



Tilbakemelding i forhold til invitasjon til poesikongress i USA, som pasient har bedt om råd om. Undertegnede er usikker på seriøsiteten i denne invitasjonen, men pasient sier hun allerede har mottatt gaver, samt CD og bok med diktet sitt. Uansett er hun enig i at hun er for dårlig til å delta på dette i midten av november. Diktet henne ”Mirror” er skrevet til hennes ufødte barn i forhold med Aborten for 2-3 år siden. Denne ble utført på grunn av livmoroperasjonen, se anamnese.



Pasient er blitt bedt av BUP om å fylle ut et spørre skjema. Dette er tøft for henne og omhandler blant annet en vanskelig tid på mødrehjemmet, se anamnese. Vi går gjennom noe av skjemaet sammen. Hun sa selv stopp når det var nok, gå videre i neste time. Ok at undertegnede ringer BUP i forhold til at de ønsker en del kontakt, mens det blir svært belastende for pasient.



Undertegnede vil ta opp med legen om doseringen av Trilafon skal økes før helgen:



Pasient hører fortsatt stemmer, føler seg mindre redd men en del uro i forhold til dette.



BEHANDLING:



Telefon med BUP Fana v/Lena Tungodden:



Avklaring i forhold til spørreskjema og avtalt møte neste uke, da det eg. Var for gjennomgang av spørreskjemaet. Ok at undertegnede går gjennom spørreskjema med pasient og sender det til BUP, ingen frist på tid. Viktig at pasient formidler eventuelt bekymringer etc. for sønnen til BUP, når hun har behov for det. OT sin behandler er psykiater Bent Arne Larsen.





OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 21



17.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Kako, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:10



La seg ved 22:30 tiden og har sovet frem til 04:30.



17.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:00



Vore på morgenmøte og deltatt ved bassenget. Har hatt samtale med psykolog som da begynte å utfylle et opplysningsskjema for BUP. Pasient hadde det vanskelig både under og etterpå dette arbeidet. Minnas mykje det som var vanskelig i tida på mødrehjemmet.



17.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, RLSK, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:30



Pasient har vært på rommet og tegnet, delvis på røkerrommet. Planlegger bad i kveld.



09.10.02 INGY SYKEPLEIEPLAN Ark B nr 7.1



17.10 INGY EVALUERING



Tiltak Ts og T2 er seponerte etter avtale med psykolog Akselsen.



09.10.02 INGY SYKEPLEIEPLAN Ark B nr 7.1



17.10 TILTAK



Skal ikke besøke mannlig medpasient (K). Kan ha besøk av ham.

Tiltak 2 – 5 fra 15.10.02



17.10.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B. Nr. 7.4



17.10 INGY TILTAK



Ressursark:



Pasient ønsker hjelp til skjerming, og har erfaring for at det nytter.





Tiltak for helgen 18.10 – 21.10 2002



Vedrørende rom se G3,2

Få tilbud av personalet om å skjerme seg/trekke seg tilbake på loftet. Synes det er vanskelig å spørre om det og bruker derfor røykervommet som ikke gir god nok skjerming.

Skal ikke besøke mannlig medpasient (Kenneth), men kan få besøk av ham 2-3 timer.

Pasient vil ikke ta i mot telefon fra foreldre, søster eller Lillan, vil heller ikke ha beskjed om de har ringt.

Får besøk av sønnen lørdag og søndag ca 1 – 2 timer.

Skal ha daglig samtale med forvakt. (Se Infodoc)

Minus Avis, TV og radio.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 17.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg Nles/sbl.st/krl/Åo/Jrt/kako

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Nles/sbl.st/krl/Åo/Jrt/kako

Trilafon tab 4 mg p.o. 2 1 0 1 16 mg Nles/sbl.st/krl/Åo/Jrt/kako





17.10.02 BVT brev til BUP Fana


Barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk avd. Fana

Postboks 254

Nesttun

5853 Bergen Mødrehjem



Anmodning om opplysninger i barnevernsak



Gjelder: OT f.160392

Mor: AMA f. 270368



Barneverntjenesten I fana I er pt I en undersøkelsesfase vedrørende nevnte barn, etter lov om barneverntjenester § 4-3 jfr § 4-12.



Vi vil herved be om opplysninger om deres kontakt med barnet og familien og om hva deres arbeid har bestått i. Videre ønsker vi opplysninger om deres vurderinger og hva som er problemet hos barnet/familien.



Dersom BUP har andre relevante opplysninger i saken, oppfordrer vi dere til å viderebringe disse til barneverntjenesten.



Barneverntjenesten har strammetidsfrister i sin undersøkelse. Vi ber derfor om snarlig svar. Foreldrene er informert om at barneverntjenesten innhenter opplysninger fra BUP. Det vises til lov om barneverntjenester § 6-4 som opphever profesjonsbestemt taushetsplikt.



Med hilsen

Barneverntjenesten i Fana



Anita Knarvik

Konsulent



Lise K. Sundal

Kurator



Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter

Sakdok 103/002

Mottatt 17 oktober 2002

Haukeland sykehus

BUP Fana



Dato/kl : 17.10.02
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Type: Dokument i saken Journal/BAL Anmodninger om opplysninger i barnevernsak.

Brev inn: Barneverntjenesten i Fana

Ansvar for notatet: Elisabeth Gjøstein (sekretær)



Dato/kl : 17.10.02
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Type: Terapi/samtale pasient med : Pasient



Ansvar for tiltaket: Bent Arne Larsen (overlege)



Se samlenotat 2003



Dato/kl : 17.10.02
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Type: Terapi/samtale

Timer: 0

Forarbeid: 0

Reise: 0

Ressurs: 0

13:30 Annen terapi/samtale med : Samarbeidspartner



Ansvar for tiltaket: Lena Charlotte Tungodden (sosionom)

Ekstern deltaker: Ina M-A (mormor)



Ina opplyser om at OT fremdeles kan ha oppvåkninger om natten. De har hatt møte med barneverntjenesten og sagt de gjerne vil ha omsorgen for OT. De vet fremdeles ikke hva som vil skje videre. Hun synes det var uheldig at Agnethe hadde opplyst OT om at han snart skulle flytte i fosterhjem. Da hadde han reagert med å spørre sine kamerater om å få bo hos dem.



Ina beskriver og opplever at hun og Agnethe alltid har hatt et nært forhold. Hun fikk blant annet være med på fødselen av OT. De har gitt henne avlastning med OT opp gjennom årene. De hadde et fast opplegg der de tok han annenhver helg og en dag i uken. Ellers stilte de opp når Agnethe trengte dem. Det kunne være i perioder når hun var under utdannelse. De kunne også avlaste i perioder da Agnethe var stresset, hadde spist og sovet lite. I de periodene trengte Agnethe omsorg og avlastning.



Forholdet endret seg etter konflikten som startet i juni 2001. Det var etter at Agnethe hadde vært ansatt i farens firma og de måtte ha nedskjæringer der. I følge Ina oppfattet Agnethe at hun også måtte slutte i jobben, noe som ikke var tilfellet. De ville aldri svikte Agnethe. Det har vært vanskelig å få henne til å forstå dette.



I februar flyttet Agnethe og OT til Danmark. Ina mener ut fra det OT har gitt utrykk for at det ikke har vært noe kjekt for han å være i Danmark. Agnethe var psykisk ustabil og det var vanskelig på skolen. Han kom på besøk til dem i påsken og da nektet han å reise ned til Danmark igjen. Han ble derfor boende. Han ble oppmuntret til å snakke med mor i telefonen hver dag og de reiste ned og besøkte Agnethe et par ganger. Da Agnethe ikke fikk orden på jobb, fikk hun tilbud om å flytte hjem i kjellerleiligheten til foreldrene. Hun takket ja til det og ville flytte hjem sen våres. Besteforeldre tok OT med seg til Mallorca en uke. I denne uken ville Agnethe flytte hjem til kjellerleiligheten. OT ringte til henne fra Mallorca men det var ingen hyggelig samtale i følge Ina. Etter telefonsamtalen gruet han seg til å komme hjem. Ina beskriver Agnethe som ustabil i hele sommer. Agnethe gikk lett inn i konflikt med henne. Ina valgte derfor å la henne være mest mulig i fred. Dersom hun ville ta opp noen pratisk i forhold til OT sørget Ina for å ta dette opp når OT ikke var tilstede. Slik ville han slippe å overhøre konflikter som oppstod.



Den informasjonen hun ga OT i denne tiden var at hun var veldig lei seg fordi Agnethe var sint på henne. Konflikten varte hele sommeren til innleggelsen på Solli.



Familiesituasjon:



Søsteren til Agnethe har hatt tre innleggelser ved Haukeland psykriatisk. Hun har diagnosen schizofreni. Ina synes det var rart det var hun som ble syk da hun oppfattet datteren som resurssterk og veldig aktiv/flink. Hun gikk på Kunst og håndverksskolen da sykdommen brøt ut. Hun var innlagt i forbindelse med oppstart på skolen igjen året etter. Ved brudd med samboer ble hun igjen innlagt våren 2002. Barna bor for tiden med faren der datteren har samværsrett.



Broren beskriver Ina som stabil. Han bor med samboer og fungerer bra. OT liker seg sammen med ham. Han tar OT med på kino med gjevne mellomrom.



Vi gikk gjennom et CBCL skjema som besteforeldre vil skrive ut. For gjennomgang av dette fikk Ina ny time 28.10.02 kl:12:00



Dato/kl : 17.10.02
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Type: Indirekte pasientarbeid

Timer: 0

Forarbeid: 0

Reise: 0

Ressurs: 0

Telefon 14:00



Telefonkontakt med 1 linje med samarbeidparter



Ansvar for tiltaket: Lena Charlotte Tungodden (sosionom)

Ekstern deltaker: Jorunn Axelsen, Solli Nervesanatorium, Agnethe sin psykolog.



Jorunn Axelsen ringte og spurte om hvor viktig det var å ha samtaler med Agnethe i forbindelse med OT behandling. Undertegnede svarte at det er viktig med tett foreldre samarbeid i alle saker ved behandling av barn. Jorunn mente det var uheldig å ha direktesamtaler med Agnethe da hun blir dårlig av dette, Jorunn ønsker å skjerme henne.



Hun klarer ikke skrive ut det anamnestiske skjema uten hjelp fra henne. Jorunn spør om det haster og om de kan sende det når det er ferdigskrevet. Hun lurte også på om det var nødvendig med et nytt møte på Solli med mor for gjennomgang av skjema. Hun fikk tilbakemelding om de måtte ta den tiden de trengte og det var greit å avlyse samtalen. Videre ble vi enig om at den videre kontakten med Agnethe skal gå gjennom Jorunn Axelsen.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 42 Saksdokumenter varetekt (14.10.02 - 20.10.02)
PostPosted: Sun Mar 23, 2008 1:58 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Jeg har nå bedt sykepleiere lenge om å sjekke opp hvorfor jeg ikke har mottatt sykepenger på min konto. Jeg har også spurt en vakthavende lege som gjør dette, og informerer om at sykemeldingen nr 2 ike er sendt fra sykehusets side og hun skal få dette ordnet.



Lill Ann sender sms på min mobil og jeg får beskjed om at jeg ikke skal svare på den før de tar fra meg mobilen og låser den inn i skapet, jeg får kun lov å sjekke mobilen for meldinger med sykepleier stående over meg for å se hvem som kontakter meg.



18.10.02 lege Benedicte Eskeland


BEHANDLING:



SM fra 13.08.02 SM: 01.10.02 – 30.11.02 NB! Sykemelding 2 ikke sendt



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 21



18.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Kako, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:10



Sovet ved alle tilsyn i natt.



18.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:00



Skal være i avdeling A i helgen. Fått melding fra venninna Lillian- avtalt at hun ikke svarer på denne før over helga for det kan være veldig opprivende for pasienten. Avtaler for helga: sjå G3.2 Arb B nr 7.4.



Trapper opp Trilafon i dag – er informert.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 18.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg Wiles/Ingny/RLSK

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg FLSK/Wiles/Ingny/RLSK

Trilafon tab 4 mg p.o. 1 1 0 2 16 mg FLSK/Wiles/Ingny/RLSK





18.10.2002 Kontrollert permisjon medisin INGY og RLSK (Her mangler det fra Ann Helen Asheim i notat å oppgi medisineringen, og jeg finner heller ikke ut av det vi de medisinjournaler som er utlevert.)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 42 Saksdokumenter varetekt (14.10.02 - 20.10.02)
PostPosted: Mon Mar 24, 2008 3:52 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Jeg har nok fått besøk på sykehuset av Kenneth som er bekymret for den overmedisineringen som nå pågår. Han advarer meg mot trillafon pillene og jeg spør om hvordan man kan slippe å svelge dem. Han mener jeg må lure det inunder tungen og smile i det jeg går ut. Men når jeg prøver på det blir jeg oppdaget og bejandlet som en usikkelig unge.





OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 21



19.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Uuro, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:15



Sovet å se til. Våknet ved 01:15 tiden, hadde mareritt.

OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 22



19.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Eva Rønseth, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:00



Sier selv at hun klarer å skjerme seg det hun treng. Fikk besøk av medpasient nå i formiddag.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 19.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg FLSK/Wiles/Ingny/RLSK

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg FLSK/Wiles/Ingny/RLSK

Trilafon tab 4 mg p.o. 1 1 0 2 16 mg FLSK/Wiles/Ingny/RLSK



(AMA: mangler ved Ann Helen Asheims gjennomgang, og jeg klarer ikke lese hva som er utdelt når)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 42 Saksdokumenter varetekt (14.10.02 - 20.10.02)
PostPosted: Tue Mar 25, 2008 1:45 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Jeg har igjen et besøk i henhold til avtale med besøk av min sønn. Han kommer som avtalt og vi spiller spill i stuen. Jeg klarer ikke snakke eller fokusere spesielt godt og er nok svært tydelig påvirket av medisineringen og tramatiseringen som pågår ved psykolog Jorunn Axelsens behandlingsopplegg av meg. Utover dette sitter jeg nok mest på loftet de har latt meg få være og maler, eventuelt går jeg ned på røykekottet og sitter der og maler.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 22



20.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Uuro, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:15



Sovet å se til. Våknet ved 04:30 tiden og hadde seg en røyk. Sovnet senere.



20.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Igve, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 13:15



Lå litt frempå, har ellers vært lita å se til i avdelingen.



20.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Eva Rønseth, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:00



Sett lite til henne, men satt en stund inne på stuen og spilte spill med sønnen da han var her.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 20.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg RLSK

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg RLSK

Trilafon tab 4 mg p.o. 1 1 0 2 16 mg RLSK



(AMA: mangler ved Ann Helen Asheims gjennomgang, og jeg klarer ikke lese hva som er utdelt når)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 43 Saksdokumenter varetekt
PostPosted: Sun Mar 30, 2008 5:09 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Det er mandag og jeg har kommet tilbake på avdeling B. Jeg har det selvfølgelig ikke bedre etter ny helg på akuttavdelingen, men er sluttet i denne forbindelse med å be om hjelp til egen bolig, som vil løse problemmet. Jeg vet hva svar jeg så får.



Jeg har lite tegnepapir tilbake og begynner å mangle en del male og tegnesaker, så jeg ber om å få dra til sentum slik at jeg kan handle hos den fargehandler jeg liker å bruke. Jeg kan ike gå uten følge og får beskjed om at de nå har fått en studen til å hjelpe med slike ting. Med denne situasjon ruundt meg synes jeg det er helt ok med bodygard, jeg er ikke sikker på om jeg vil sette pris på treffe noen jeg kjenner fra før med slik feilmedisinering som pågår nå.



Jeg har fått beskjed om at det ikke blir aktuelt å flytte min sønn ut fra mine foreldres hjem, da han føler seg trygg der. Jeg er sluttet å tro på at jeg kommer ut av sykehuset, som fortoner seg nå som et onskapsfult asyl, der det ikke er mulig å få noen som helst form for hjelp. Jeg har heller ike nok penger på min konto til å betale depositum for en leieleilighet. Jeg får ikke engang tilgang til aviser der leieleiligheter utlyses.



Jeg blir værende hovedsakelig på rommet, der jeg sitter og tegner eller maler med akvarell.

21.10.02 Psykolog Jorunn Axelsen


DIAGNOSE:



D: Tilbakevendende depressiv lidelse, aktuell episode med psykotiske symptomer Dk: F33.3





OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 22



21.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Uuro, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:10



Sovet avbrutt i natt. Våken klokken 01:00. og 05:45.



21.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 12:00



Synes det har vært vanskelig helg på grunn av en del uro i avdeling A (se pleieplan). Fortsetter sitt vanlige program her. Ønsker tur til byen onsdag eller torsdag i lag med student. Dette er i orden også for psykolog Axelsen.



21.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:05



Skjermet seg på rommet hele vakten. Plaget med tankekjør. Så noe forgrått ut ved tilsyn. Sa hun trengte ro.



10.10.02 INGY SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B nr 6.2



21.10.02 INGY EVALUERING



Har hatt sønnen de dager som er avtalte. Foreldrene henter og bringer ham.



09.10.02 INGY SYKEPLEIEPLAN Ark B nr 7.1



21.10 INGY EVALUERING



Pasient har fortsatt perioder daglig med hørselshallinsinuasjoner. Opplever at hun kan ha hjelp av skjermingstiltak. Tok derfor selv initiativ til det.



09.10.02 INGY SYKEPLEIEPLAN Ark B nr 7.1



21.10.02 TILTAK



Skal ikke ha fysisk kontakt med mannlig medpasient. (K)



21.10.02 INGY EVALERING E2



19.09.02 LNAS TILTAK T2



A: Kartlegge søvnvaner.

Struktur



B: Skaffe vaskeutstyr til badekar slik at pasient kan ta aromabad om kvelden.

Støtte (tilrettelegging)



C: Tilby samtale hvis pasient våkner om natten.

Støtte



Pasient har bedre søvn i uken enn i helgene. Går oftest ned og røyker når hun har hatt mareritt. Tar enkelte ganger kontakt med personalet – sier det gjør godt å ha noen med seg uten at det blir snakket så mye.



17.10.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B. Nr. 7.4



Tiltak for helgen 18.10 – 21.10 2002



2I.10.02 INGY EVALUERING



Avbrutt søvn alle tre netter, med dårligst sist natt.

Brukte loftet mye til skjerming, måtte be om det selv, var ikke tilbudt det av personalet. Oppholdt seg lite på røykerrommet og i avdelingen pga uro i avdelingen.

Hatt besøk av sønnen 2 timer både lørdag og søndag. Synes det var litt vanskelig under kveldsmaten lørdag på stuen. Ønsker at de to får mat for seg selv.

Har ikke fått snakke med forvakt.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 21.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg Miles/Å.Mo/Jan Jensen/INGY

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Miles/Å.Mo/Jan Jensen/INGY

Trilafon tab 4 mg p.o. 1 1 1 2 20 mg Miles/Å.Mo/Jan Jensen/INGY



(notat Ann Helen Asheim: 1 tab trilafon kl 8 ikke gitt?)





21.10.02 Fana barneverntjeneste og BUP
Barneverntjenesten i Fana omsorgovertagelsessak til fylkesnemnda 2004



Den 21.10.02 oversender BUP Fana opplysninger i saken. BUP er opptatt av at mors sykdom har vært belastende for OT. Han har stukket seg langt for å hjelpe mor uten at han føler det har bedret situasjonen. Det kan være at han i forbindelse med mors sykdom har hatt traumatiske opplevelser. I den nåværende situasjon bor han stabilt hos besteforeldre og sier at han føler seg trygg der (jf dok. 8)



Fana Barneverntjeneste







21.10.02 Fana barneverntjeneste

Barneverntjenesten i Fana omsorgovertagelsessak til fylkesnemnda 2004

Se BVT Fana brev til AMA den 25.10.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter.

Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05. som Dokument 10 Dok. 02199 B7 4531 (orginal er overstreket med blanko)

21.10.02 BUP brev til BVT se bup innsyn



Dokument 8



HELSE BERGEN HF

Fjell og Årstad distriktpsykiatriske senter

Barne – og Ungdomspsykiatrisk Poliklinikk i Fana



Barneverntjenesten

Ved Lise K Sundal

Postboks 85 Nesttun



5852 Bergen



Bergen 21. oktober 2002





Vedrørende anmodning om opplysninger i barnevernsak.

Innhenting etter Lov om barneverntjenester § 4 – 3 jfr § 4 – 12.



Gjelder:

Barn: OT, f. 160392

Mor: AMA.

Besteforeldre: Ina og Øivind M-A.



Opplysningene er hentet fra to samtaler med OT, en samtale med besteforeldrene, en samtale med mor og en samtale med bestemor. De følgende opplysningene er bygget på dette.



Det er begrenset med informasjon som kan gies i saken på nåværende tidspunkt da behandlingen fremdeles er i en kontaktetableringsfase.



Barne og ungdomspsykiatrien er opptatt av at mors sykdom har vært belastende for OT. Han har strukket seg langt for å hjelpe mor uten at han føler det har bedret situasjonen. Det kan være han i forbindelse med mors sykdom har hatt traumatiske opplevelser. I den nåværende situasjon bor han stabilt hos besteforeldrene og sier han føler seg trygg der.



Han har ved Bup fått tilbud om korttidsterapi, dette gis for å gjøre han i bedre stand til å bearbeide sine oppelser i forbindelse med mors sykdom, eventuelle traume og sin fremtidige situasjon.



Med hilsen



Bernt Arne Larsen

Lege ved BUP Fana



Lene C Tungodden

Sosionom BUP Fana



21.10.02

Mors kommentar til Barnevernets sak for fylkesnemnda skrevet desember 2003 skrevet av Ann Helen Asheim.



Det er belastende for et barn å oppleve at ens eneste foreldre blir alvorlig syk, det er nettopp derfor mor hele tiden har bedt om hjelp for at sønnen skulle få en form for terapi for dette. Dette ble imidlertid ikke tatt hensyn til da de 6 timene hos BUP var over.



Mor ønsket at han skulle fortsette hos Bup i 2003, gjerne hvor mor kunne bli dradd inn i samtaler, der psykologen mente at det var nødvendig.



Mor mente de burde ha hjelp til å bearbeide forholdet dem imellom etter mors sykdom og innleggelse på Solli.





DOK 8 Mors kommentar til Barnevernets sak for fylkesnemnda skrevet desember 2003 til Advokat Alvheim



Det er belastende for et barn å oppleve at ens eneste foreldre blir alvorlig syk, det er nettopp derfor jeg hele tiden har bedt om hjelp, for at min sønn skulle få en form for terapi for dette. Dette ble imidlertid ikke tatt hensyn til da de 6 timene hos BUP var over. Jeg ønsket at han skulle fortsette hos Bup i 2003, gjerne hvor jeg kunne bli dradd inn i samtaler, der psykologen mente at det var nødvendig. Jeg mente de burde ha hjulpet til å bearbeide forholdet oss imellom etter min sykdom og innleggelse på Solli.



(kommentar er skrevet før jeg selv fikk innsyn i dokumenter)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Tue Apr 01, 2008 1:38 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 43 Saksdokumenter varetekt
PostPosted: Tue Apr 01, 2008 1:34 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Ved ”behandling” hos psykolog Jorunn Axelsen, legger jeg igjen merke til at hun i sin anamese, omskriver fullstendig hva som har vært sagt.



Hun kan ha spurt meg ut omkring når jeg fikk spiseproblemer. Jeg har nok her svar at da jeg i 14 årsalderen var begynt med å lære yoga og astralmeditasjo hadde oppfattet at ekelt type mat var giftig for kroppen. Jeg ønsket da å skifte om til vegitarkosthold, og var lite hjemme under måltidene. Min fars måte å behandle meg på under ”fellesmåltider” var nok også en viktig årsak. Uansett, så fikk jeg ikke lov å kun spise enkelte type mat osv.



Det var i tiden jeg var utviklingstudent i USA, at det utviklet seg til at jeg begynte å provosert kaste opp maten etter måltider. Og da jeg ble hjemsendt etter at forstillingene ved Jesus Crist Superstar var ferdig, så fikk jeg av mine foreldre etterpå opplyst at årsaken var min ”bulumi”. Jeg ble ta påtvunget å gå til en psykolog ved universitetet, og det stemmer jeg ikke møtte særlig ofte opp.



Ved selve behandlingstimen blir jeg utspurt hvorfor jeg hadde sett så forgrått ut i føle sykepleiers observasjon. Jeg prøvde å si å nok er nok og at måten jeg nå blir behandlet på fører til at jeg får ut av kroppen opplevelser. Hunn spør hva jeg mener med det og jeg sier at det kommer nå som følge av traumene, men at det kan utføres på en korrekt måte, som astralmeditasjon, noe jeg har gjordt før. Hun spør om dette har noe med OTO å gjøre, og jeg bekrefter at det har det.



Hun spør meg ut om marerittene om natten, og jeg vil ikke lenger frortelle mer og sier de ikke er så intens, men dette handler mest om at jeg er livredd for at de skal øke doseting med medisin ennå mer. Jeg klarer ikke leger å fokusere eller konsentrer meg når jeg skal snakke.



Deretter er det ny utspørring med spørsmål fra BUP skjema. Jorunn skriver og jeg blir irritert da jeg ikke får lese hva hun har skrevet etterpå.



22.10.02 Psykolog Jorunn Axelsen


ANAMESE:



Fra pasient var 14 – 18 år hadde hun kontakt med psykolog på universitetet på grunn av spiseproblemene sine. Det ble aldri et tillitsforhold, skulket så ofte hun kunne.



BEHANDLING:



Skrevet og sendt sykemelding 2.



BEHANDLING:



Pasient forteller om ut av kroppen opplevelse hun hadde i går. Satt i sengen og malte. Kan huske seg selv ovenfra, men ellers er ca 21/2 time borte fra hukommelsen. Følte seg redd etterpå, hadde susing i hodet. Satt i samme stilling, var stiv i kroppen, hadde ikke malt noe, hadde ikke hørt noe av musikken som stod på. Kan ikke peke på utløsende årsak. Hadde bekymret seg for OT, men ikke skjedd noe spesielt. Pasient har opplevd tilsvarende ofte før, men da helst tilknytet oppvåkning, og varer kortere tid. 1 gang var i ungdomskole alder. Kommer gjerne når hun får for lite søvn og er stresset.



Nå er det tvert i mot slik at søvnen er bedret, etter Trilafon økning kv. Til 8 mg. marerittene er mindre intense, hun faller fortere til ro og sovner igjen. Pasient beskriver at hun tidligere har gjordt kontrollerte ut av kroppen øvelser gjennom trance meditasjon og astral meditasjon, i ulike sammenheng, siste gang var for cirka 7 år siden. Etter opplevelsen i går var det veldig tungt å ha kontakt, best å være alene. Heller kunne snakke om det etterpå. Viktig at hun i hvertfall gir beskjed til personale slik at vi kan regulere det.



Undertegnede har fått forespørsel etter opplysninger fra barnevernet. Litt snakk rundt dette.



Videre gjennomgang av spørreskjema fra BUP. Spørsmål vedrørende sønnen sin oppvekst. Ikke så tung å besvare. Siste side tar vi neste gang.



BEHANDLING:



Skrevet og sendt brev til barnevernet etter forespørsel.







22.10.02 Solli brev til BVT
Barneverntjenesten i Fana omsorgovertagelsessak til fylkesnemnda 2004

Mottatt av Fana barneverntjeneste den 07.11.05. etter brev om krav om saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven

Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.





02133 B7 4531

Dato mottatt: 25 okt 02



Dokument 9



SOLLI

NERVESANATORIUM







NESTTUN 22.10.02

Barneverntjenesten i Fana Barneverntjeneste

V/Lise Sundal

Kommunehuset

5050 Nesttun



Svar på spørsmål vedr. OT/AMA.



Mor ble søkt innlagt ved Solli Nervesanatorium av allmennlege Trond Egil Hansen ved Nesttun allmennpraksis, som øyeblikkelig hjelp pga. alvorlig depresjon og suicisidalforsøk.



Pasient hadde første gang kontakt med psykolog ved 14 år pga spiseproblemer. I 1989 var hun innlagt en tid ved psykriatisk sykehus i København, og hun hadde kontakt med poliklinikken ved Solli i et halvt års tid etter dette. Hun har hatt kontakt med privat psykolog fra 1992/93 til d.d. mor beskriver at nåværende problemer startet i 1999, med forverring det siste halvår.



Hun ble innlagt 13/8 – 02. utskrivningsdato er ikke satt, da pasient fortsatt vurderes som dårlig og trenger en del skjerming. Pasient vil trenge poliklinisk behandling etter utskrivelse.



Diagnose (ICD 10): F33.3 Tilbakevendende depressiv lidelse, aktuell episode alvorlig med psykotisk symptomer. Hun får medikamentell behandling, samtaleterapi og noe miljøterapi, samt en del skjerming. Vi vurderer henne til å være alvorlig traumatisert med psykotiske symptomer og mye angst.



Vedrørende omsorgsevne kan generelt sies flg: Pasient har fortsatt suicidale tanker, tåler lite stress og belastninger. Det er sannsynlig at hun kan bli dårligere igjen i overgangsfaser som for eksempel utskrivning. Det er vanskelig å vurdere tidsperspektiv for stabilisering av tilstanden, det vil blant annet være avhengig av tilrettelegging rundt pasienten.



Ved en eventuell aktuell senere tilbakeføring av omsorgen til mor, er det uansett å anbefale vurdering av tilstanden på det tidspunktet.



Med vennlig hilsen



Jorunn Axelsen

Psykolog



Mors kommentar til Barnevernets sak for fylkesnemnda skrevet desember 2003 skrevet av Ann Helen Asheim.





Dette ble skrevet den 22.10.02, da var mor innlagt ved Solli nervesanatoriet og led av dyp depresjon.



Det står vedrørende omsorgsevne at ”…det er vanskelig å vurdere tidsperspektiv for stabilisering av tilstanden, det vil bl.a være avhengig av tilrettelegging rundt pasienten.



Ved en eventuelt Aktuell seinere tilbakeføring av omsorg til mor, er det uansett å anbefale vurdering av tilstanden på det tidspunktet…” Dato per i dag er 5 desember 03.



(kommentar er skrevet før jeg selv fikk innsyn i dokumenter)



AMA kommentar i dag: At en psykolog kan skrive et brev som bevist er laget for en barnevernsak, full av feilinformasjon, viser hva form for toturbehandling man utsettes for i en barnevernsak. Tidspunkt for tvangsinnleggelsen i København og senere med tvunge ”oppfølgingstimer” ved Solli poliklinikk var i 1991. Nårværende mishandling skjer i 2002, og symtomer på stess og belastende situasjoner skjer ved feilmedisinering kombinert med å skape stress og gjennoppleve traumatiske sitasjoner, slik det også ble utført i 1991.







OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 22



22.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:15



Våknet av mareritt og stod opp klokken 00:30, la seg etter å ha tatt en røyk og pratet litt. Tilsynelatende sovet resten av natten.



22.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 13:10



Deltatt på morgenmøte, tatt en tur på Joker alene, gikk tilsynelatende greit. Ellers vært hos psykolog og på arbeidsstua.



22.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Wies, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:30



Holder seg mest på rommet. Stille og rolig.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 22.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 12 – 14 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg INGY/LNAS/Wiles/Kako

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg INGY/LNAS/Wiles/Kako

Trilafon tab 4 mg p.o. 1 1 1 2 20 mg INGY/LNAS/Wiles/Kako

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 43 Saksdokumenter varetekt
PostPosted: Tue Apr 01, 2008 1:36 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Jeg tenker nå at jeg må ikke vise at jeg våkner om natten, for så kommer bare nye spørsmål om drømmer, så jeg ungår røykerommet om natten. Jeg viser at jeg kan gjøre det opplegget som sykepleier har laget skjema for og gjøre alt hva jeg kan for å slippe ut av sykehuset.



Besøket med min forløper seg slik det skal og de vonde tanker jeg har etterpå i forhold til det han har sagt holder jeg for meg selv. Jeg vil ikke snakke med noen. De ønsker bare å manipulere meg til å si bestemte ord som de skal ha i sine rapporter. Jeg lurer hva poeng dt er å bli værende, det er tydelig at barnevernskontoret har informert om at saken skal henlegges ved selvmord. Mine foreldre står i bakgrunnen og dirigerer hva som skal skrives i de forskjellige journaler omkring hvilken diagnose jeg skal ha. Jeg forstår hvorfor min søster ikke slapp ut av Haukeland fær de påklistet henne diagnosen sizofrein. For så kan de ble ved å kontrollere henne med tvangsmedisinering. Jeg bestemmer meg for å bekjempe det de gjør, oog siden Jorunn Axelsen kun har informert meg om at hun ved brevet til barnevernskontoret kom til å sette diagnose deprimert med psykotiske symtomer, tror jeg at jeg fortsatt kan klare å komme meg ut, straks jeg har samlet opp nok penger til et sted å bo.



Hun informerer at dette gjelder aktuell episode, når jeg protesterer og sier at jeg ikke er psykotisk. Hun forklæarer dette med at jeg hører stemmer. Jeg tenker i dag i mitt stille sinn, at det å tenke er ikke noe uvanlig. Stemmene er fortsatt en bivirkning av den feilmedisinering jeg blir utsatt for.



Sykepleiere ved sykehuset begynner nå å mase om jeg har ut av kroppen opplevelser, de vil vite om jeg har noen kjennetegn på dette før det skjer. Jeg sier ja, jeg kan gi beskjed. Jeg nekter å oppgi ”kjennetegn”.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 22



23.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Kako, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:10



Sovet ved alle tilsyn i natt.


23.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 13:30



Deltatt på morgenmøte. Har vært i arbeidsstova og i basseng. Skal til byen med student i morgen. Rapport til psykolog Axelsen at pasient hadde ”ut v kroppen” opplevelse mandag. Sjå pleieplan (viktig).



23.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Juib, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:30



Hadde besøk av sønnen. De satt på stuen og spilte spill. Har senere vært mye på rommet, tegnet og hørt på musikk. Har vært en del plaget med stemmer og tankekjør. Hjelper litt å høre på musikk.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 23.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 12 – 14 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg ingy/stri/WSA/iiles/Å.Mo/Babl

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30mg INGY/stri/WSA/iiles/Å.Mo/Babl

Trilafon tab 4 mg p.o. 1 1 1 2 20 mgINGY/stri/WSA/iiles/Å.Mo/Babl

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 42 Saksdokumenter varetekt (14.10.02 - 20.10.02)
PostPosted: Wed Apr 02, 2008 1:52 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Denne natten står jeg opp og når jeg blir spurt om jeg har hatt mareritt, så har jeg nok kun bekreftet dette. jeg har anledning til å varme melk og lage kakao, og nattevakt kommer som regel ut når jeg gjør dette. Hun låser så opp røykekottet, og lar meg være i fred om jeg ber om dette.



Jeg reiser til sentrum og handler akvarellark og en del farger, fangevokter studenten er ok hun, bærer papir for meg gjør hun også, og hun er helt enig at papir er tungt, noe jeg tror hun ikke hadde tenkt på før.



Resten av dagen blir som ellers, prøver å ikke vise følelsene mine utad og sitter nok mest på røykekottet og maler.





OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 22+23



24.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Babl, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30



Sovet ved tilsyn på runder. Var oppe en gang 01:30 på grunn av mareritt. Tok seg en røyk og kakao og la seg like etter.



24.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 12:30



Til byen med student, reiste kl 11:30. har planlagt og klarert dette på forhånd med psykolog.



24.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Student WSH, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:30



Kom attende frå bytur klokken 14:30. Agnethe synes sjøl at turen gjekk svært bra. Traff på nokon ho kjente, men dette gjekk bra for ho snakket ikke med dei. Synes sjøl ho hadde planlagt turen bra, og synes det var lurt.



24.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, G Bull, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:00



En vanlig ettermiddag. Holdt seg for det meste for seg selv. Smilende prater når hun er i miljøet.





Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 24.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 12 – 14 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg INGY/stri/TH/LNAS

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg INGY/stri/TH/LNAS/J Jonsen Trilafon tab 4 mg p.o. 1 1 1 2 20 mg INGY/stri/TH/LNAS/J Jonsen



24.10.2002 Kontrolert permisjon medisin Jorunn Jonsen

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 43 Saksdokumenter varetekt
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 3:22 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Ved ”behandlinsamtalen” prøver jeg nok at ta opp de ting som psykolog Jorun Axelsen har skrevet. Jeg har ikke angst for å treffe folk jeg kjenner fra før ved vanlige og normale situasjoner, men under ”behandling” med medisiner på ondskapens asyl, ja så har jeg det. Når det e samtaler må jeg be om lov til å treffe medpasient Kenneth. Dette blir det gitt anledning til. Han har tilbudt seg å kjøre ut på aboret, som er et natursted jeg setter pris på. Jeg setter også pris på at jeg nå kan treffe min sønn i helgen og prøver forsikt å be om at man slutter å behandle meg så uhøflig når han er på besøk. Dette er noe han reagerer negativt på. Angående samtale omkring å finne bolig, vil nå psykolog Jorunn Axelsen at studen skal hjelpe med dette, jeg informerer at Voss kunne være ok, her er det ikke så høye leiepriser, og på Fana vil jeg ikke bo. Her er det også umulig å finne en leiebolig jeg kan betale for med det jeg mottar i trygd.



Det er ny helg og jeg må på akuttavdelingen, da jeg fortsatt ikke har fått hjelp til bolig. Ingen diskuterer dette nå lenger. Siden jeg har fått beskjed om ”full skjerming” og at jeg må bruke loftet når jeg maler, ber jeg de låse dette opp. Jeg sitter for det meste her og maler. Vaktlegen Bendicte Eskeland, som tidligere har informert meg om dette med sykepengene, kommer inn, hun informerer om at hun har fått beskjed om å spørre meg ut om ”ut av kroppen” opplevelsen. Jeg gidder ikke fortelle hva som skjer, og vet ikke hvorfor hun så skriver at man ikke vet hva man fortar seg eller tenker ved denne type opplevelser. Dette er noe som skjer om man går i transe, ikke når man har ”ut av kroppen” opplevelser, det kan jeg huske. Hun informerer ikke om at hun ønsker å henvise med til Haukeland til EEG og CT cerebrum undersøkelse. Men har hun spurt meg om noen i familien er eplektikker, har jeg nok bekreftet at min mor er der. Har hun spurt om hvordan jeg opplevde det, så har jeg kanskje nevnt noen voldsomme minner jeg har fra da jeg var liten og min mor hadde slike anfall. Spesielt godt husker jeg da jeg måtte tilkalle naboen, som var lege, for å hjelpe meg med å redde min søster ut fra min mors grep om henne, under et anfall.



Utfra sykepleier journalen leser jeg at Kenneth har vært innom og at vi nok har sittet på røykerommet, antagelig fordi vi har fått beskjed om at de ikke synes vi skal gå ut av området. Videre står det at jeg ber om den påtvungne medisin på et tidpunkt som er ½ time før utdeling av medisiner og at de mener jeg sier at ”stemmene” er plagsome. Jeg antar dette også er noe jeg kort har sagt ja til, når de har spurt spørsmålet, for å slippe å gå i dialog. Disse mennesker skriver det de vil uansett hva jeg sier og gjør.



25.10.02 Psykolog Jorunn Axelsen


STATUS/VUD:



Avtaler for helgen:



Jfr. Tidligere helger. Viktig at sykepleier gir kontakt og tilbud om samtaler, da dette ikke blir gjort av forvakten. Pasient skal ha besøk av sønnen både lørdag og søndag. Videre kan hun motta besøk fra medpasient Kenneth, inntil 1 ½ t lørdag og søndag. Det er også avtalt at hun eventuelt kan dra på en biltur med ham i inntil to timer.



BEHANDLING:



Pasient synes det var godt med en bytur sammen med sykepleier student. Det som var vanskelig var å se kjente, samt ta bussen. Hun ønsker at neste utfordring skal være kinotur med sønnen, men har ikke planlagt noe, kan være aktuelt å ta opp her:



Hvordan håndtere kontakt med tidligere kjente/mange spørsmål uten å bli nedtrykt; bussangst – eg. Kanskje også angst for å treffe kjente?



Snakk om helgen/avtaler. Positivt med loftet. Vanskelig at TV står på nesten hele tiden. Manglende høflighet fra person i forhold med sønnen. Sønnen skal fra tirsdag til syden i 2 uker.



Pasient er begynt å tenke fremover: bolig, nettverk. Hun tenker at hun i hvertfall kommer til å ha noe kontakt med medpasient Kenneth. Dessuten kanskje tidligere medpasient Kari som bor på Voss. Ønsker å ha en tilknytting til poliklinikken på Voss, eventuelt i tillegg til en annen behandler. Det er et godt tegn at pasient er opptatt av å planlegge og å ta ting gradvis. Hun begynner å synes det er kjedelig å være her.



25.10.02 lege Benedicte Eskeland


STATUS/VUD:



Anamatisk en episode med amnesi av over to timers varighet mens hun satt og malt forgje uke. Hun malte ikke i perioden og husker ikke hva hun fortok eller tenkte i denne perioden.



BEHANDLING:



Henvises til EEG og CT cerebrum for å utelukke organisk årsak til psykose/amnesi. Epileptisk psykotisk lidelse tenkelig?



25.10.02 sekretær Sigrun Nytveit


NOTAT DIKTERT AV SOSIONOMSTUDENT MARIT FJELLBY



Samtale med sosionomstudent Marit



Pasienten ønsker hjelp til å finne bolig. Pasienten ønsker å leie en leilighet/lite hus på Voss.



Avtale:



Undertegnede setter inn annonse i lokalavis. Undertegnede tar i mot eventuelle svar på denne.







OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 23



25.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, mmea, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30



Gikk til ro klokken 23 og var ute på wc klokken 24, la seg igjen. Sovnet men våknet av mareritt klokken 02:00. Gikk da en tur ned på røykerrommet. Kom opp etter ½ og sovnet ved tilsyn etter det.



25.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 13:45



Vore i basseng. Hatt samtale med psykolog + sosionom. Skal begynne å søke etter leilighet. Avtale for helga. Sjå pleieplan ark B7.15



25.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Maty, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:30



Pasient seier at hun reagerer på å måtte være i avdeling A i helgene, gruer seg til fredagen. Det er mer mas av pasientene, også romkammerat. Hadde besøk av medpasient (Kenneth) og var på røykerom. Planlagt tur ut i morgen. Ville ta Trilafon tablett før klokken 20:30 på grunn av at stemmene var så plagsomme.





25.10.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B. Nr. 7.1.5



25.10 INGY TILTAK



Tiltak for helgen 25.10 – 28.10 2002



Vedrørende søvn se G 3.2 Ark A og B nr 2.1

Få tilbud av personalet om å skjerme seg/trekke seg tilbake på loftet. Synes det er vanskelig å spørre om det og bruker derfor røykervommet som ikke gir god nok skjerming.

Ha en fast sykepleier i helgen. Få en daglig samtale.

Får besøk av sønnen lørdag og søndag 1 – 2 timer. Bli litt tilrettelagt, som at de kan få litt mat tilrettelagt på fat til de to for seg selv, gjerne ta med seg på loftet.

Kan ta en tur (ikke besøke mannlige medpasient Kenneth) maks 2 timer en av dagene.

Leser ikke aviser, ser ikke tv eller hører radio.

Vil ikke ta i mot telefon fra foreldre, søster eller Lillan, vil heller ikke ha beskjed om de har ringt.





Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 25.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 12 – 14 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg BUTT/ÅMo/kako

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg BUTT/ÅMo/kako

Trilafon tab 4 mg p.o. 1 1 1 2 20 mg BUTT/ÅMo/kako



(Ann Helen Asheim notat: Remaron ikke gitt, 2 tab trilafon kl 21 ?)



25.10.02 Barneverntjenesten i Fana omsorgovertagelsessak til fylkesnemnda 2004



Den 25.10.02 mottar barneverntjenesten opplysninger fra Solli Nervesanatorium. Mors diagnose er tilbakevendende depressiv lidelse. Soli vurderer henne til å være alvorlig traumatisert, med psykotiske symptomer og mye angst. Når det gjelder mors omsorgsevner formidles det at hun fortsatt har suicidale tanker, tåler lite stress og belastninger. Det er sannsynlig at hun kan bli dårligere igjen i overgangsfaser ( jf dok. 9).



Fana Barneverntjeneste



Min egen kommentar skrevet i desember 2003 til advokat Alvheim





I Dok. 9 refereres det til at jeg trenger poliklinisk behandling etter utskrivelse. Denne er nå gjennomført over en periode på ni måneder. Jeg er utskrevet fra denne oppfølgingen.



Her står det også at ved seinere tilbakeføring av omsorgen til mor, er det uansett å anbefale vurdering av tilstanden på dette tidspunktet.



Jeg ber om tilbakeføring av daglig omsorg. Videre opplever jeg meg selv som en reflektert person, som nå er inne i en god periode, i henhold til min depressive lidelse. Jeg har god oversikt over min egen evne til å fungere som god omsorgsperson for min sønn. Det har jeg vist opp gjennom de 11 årene OT har hatt meg som omsorgsperson.



Jeg har bedt om tiltak slik at jeg skal få daglig omsorg tilbake. Dette er av barnetjenesten blitt avist, uten noen som helst form for profesjonell vurdering av min omsorgevne overfor OT.



De henviser til en rapport skrevet av psykolog Jorunn Akselsen ett år tilbake i tid. På dette tidspunkt var min psykiske helsetilstand en helt annen, enn den er i dagens situasjon. De fremsetter videre tvangsvedtak ved full omsorgsovertagelse fordi jeg nå opphever det frivillige vedtak som til nå har latt sønnen kunne bo hos sine besteforeldre. De ønsker å la ham bli boende her, uten å tilby tiltak for å bedre situasjonen mellom mor og hennes foreldre. Dette er ikke for barnets beste, men for besteforeldrene beste de arbeider. Slik bør det ikke være…



Dette ble skrevet den 22.10.02, da var jeg innlagt ved Solli nervesanatoriet og led av dyp depresjon på gjeldende tidspunkt.



Det står vedrørende omsorgsevne at ”…det er vanskelig å vurdere tidsperspektiv for stabilisering av tilstanden, det vil bl.a. være avhengig av tilrettelegging rundt pasienten.



Ved en eventuelt aktuell seinere tilbakeføring av omsorg til mor, er det uansett å anbefale vurdering av tilstanden på det tidspunktet…” Dato per i dag er 05.12.03.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 43 Saksdokumenter varetekt
PostPosted: Mon Apr 07, 2008 4:31 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Om formiddagen kommer Kenneth og henter meg i sin røde bil, på veien ut av sykehuset blir det bestemt av vi heller reiser hjem til han. Han er nå svært oppsatt på sex og jeg gjør som jeg pleier i disse situsjoner, jeg lar han få det frivillig. Dermed beholder jeg en aliert og ungår at han blir en overgriper, som følge av psykolog Jorunn Axelsens behandlingsopplegg.



På kvelden kommer min sønn og vi får siotte for oss selv i stuen med de andre. Han kommer når det er kveldsmat, dvs snitter og kakao, så vi spiser og spiller kort etterpå. Jeg gjør mitt beste for å virke så bra som mulig ovenfor han, men alt vi sier blir registrert, så jeg ungår noen samtaler utenom det som er naturlig. Prøver så godt jeg kan å vise at jeg elsker han. Han prater nå mye om sydenturen som han gleder seg til. Vi to har aldri hatt penger til slikt, med untak de to ferier vi hadde på tiden jeg arbeidet hos min far, har jeg måtte arbeider i sommerferier på butikk. Han har da vært på hytten med besteforeldrene sine, eller vært hjemme med pass av to piker som jeg byttet på.





OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 23



26.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, kako, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30



La seg ved 23 tiden. Sovet ved alle tilsyn i natt.



26.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Katy, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 13:40



Pasient var i bedre humør til morgenen i dag. Vert henta av Kenneth før klokken 11 og kom tilbake 15:20. Sa fra når ho gjekk og kom. Har vore en tur på Arboret og så en kjøretur. Fornøyd tilbake.



26.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Jean Jensen, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:50



Har hatt besøk av sin sønn. De spilte spil sammen, spiste kveldsmat.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 26.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 12 – 14 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg BUTT/ÅMo/kako

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg BUTT/ÅMo/kako

Trilafon tab 4 mg p.o. 1 1 1 2 20 mg BUTT/ÅMo/kako



(Ann Helen Asheim notat: Tolvon ikke gitt, kun krysset av for 2 tab trilafon kl 21 ?)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 43 Saksdokumenter varetekt
PostPosted: Mon Apr 28, 2008 11:32 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning

Det er søndag og siste gang jeg for treffe min sønn, før han skal på sin 2 ukers ferie til syden med besteforeldre, dette snakker han mye om. Senere på kvelden kommer Kenneth og vi vil ikke lage oppstyr og sitter i røykekottet og snakker sammen. Jeg forteller om besøket med min sønn og er nok sikkert nokså nedtrykt fordi min sønn har vært lei seg. Han føler seg også deprimert og synes mannen på BUP er skummel. Han vil helst slutte å gå der, jeg synes det er opp til han, de er der kun for å hjelpe han. Jeg spør hva han snakker om med mannen på BUP, men dette vil han ikke fortelle.

OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 23

27.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, EStuls, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30

Sovet bra, våknet i ca 03 tiden, hadde mareritt. En tur på røykerrommet, sovnet tilsynelatende igjen ved 06 tiden.

27.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, AASE T Mortensen, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 19:00

Har hatt besøk av ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) og sittet i fellesstuen og hatt besøk av ham. Har ellers vært på røykerrommet. Er fin og rolig i kontakt. Har nå fått besøk av Kenneth.

Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus

Dato 27.10.02

Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert
8 – 12 – 14 - 21
Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg BUTT
Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg BUTT
Trilafon tab 4 mg p.o. 1 1 1 2 20 mg BUTT

(Ann Helen Asheim notat: ingen medisinering krysset av)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Tue Apr 29, 2008 9:17 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Sannheten

Sannheten har mange sider
…sier de når de blir ved
å ta fra de fattigste
og gi det videre til de rikes krig,
mot den samme sannhet.

Loven er lik for alle.
Det holder med de ti bud
…i møte med den siste svarte natt,
før du trer inn døren
til den blå stjerneport
og blir tildelt en engels vokter,
ved din side.

Hjelpe dem som har torturert deg,
mens du var i livet på jorden,
som et medmenneske.
Hjelpe med tilgivelse.
Så de forstår
…hvilket feil valg
de tok,
da de valgte motsatt vei,
enn den samvittighetens røst
fortalte var rett og galt.

Til sist mistet de
samvittighetens stemme
og du ble ført til dem,
med en engel ved venstre side,
for å lede dem inn på en bedre vei,
og igjen høre samvittigheten
hvisket inn i ditt øre.

Truth

The truth has many aspects
is what they keep on telling,
as they stay on taking from the poor ones
to pass it on to the war of the wealthy ones,
against the same truth.

The law is equal to everyone.
The Ten Commandments is sufficient
in the meeting with the last black night,
before you enter the door to the blue star gate
and have assigned an angels guardian,
beside you.

Help those whom have tortured you,
while you still were alive on earth,
as a fellow being.
Help with forgiving.
So they understand
the wrong path they elected,
as the picked the opposite way,
then the voice of conscience
told was right from wrong.

In the end they lost
the voice of conscience
and you was lead to them,
with an angel on your left side,
to guide them into a better path,
and ones again hear the voice of conscience
whisper into your ear.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Tue Apr 29, 2008 9:21 am, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 44 Saksdokumenter varetekt
PostPosted: Tue Apr 29, 2008 9:18 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Uke 44 Saksdokumenter Varetekt

Innledning

Når jeg kommer ned fra akuttavdelingen ved mandag blir jeg utsurt om hvordan helgen har vært. Jeg forteller om den gamle damen jeg var plassert på rom med og som begynte å be for meg med mer. Når jeg har det normalt har jeg intet i mot bønn, tvert om er jeg stor tilhenger av bønnsenergien og deltar ved Celestine visjon prosjekt på dette i dag. Men i denne situasjon blir det for absurd og jeg klaget over romplassering. Hennes bønnsenergi var heller ikke fra hjerte, men utfra sykdom hun selv befant seg i. På formidagen vil jeg hente ut pakke jegt har mottat fra posten, og får fortsatt ikke gå uten følge, så jeg gidder ikke argumenter, jeg ønsker å slippe ut av onskapens asyl så hurtig som mulig. Turen er planlagt og jeg får hentet min pakke som ineholder en stor sølvpokal og bronsemedaljon fra ISP i USA. (Pris for diktet Mirror ved www.poetry.com). Jeg ønsker å sjekke email, men da pasienter ikke får benytte pc med internett må jeg gå på det lokale bibloteket på Nesttun. Pcer er opptatt og vi får beskjed om at man må ”bestille time” for å benytte disse. Resten av dagen sitter jeg på røykerom eller eget rom og maler og tegner. Jeg forsøker å lese men pga medisineringen, er dette et nytteløst prosjekt.


OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 23+24

28.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Est, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30

Kom opp i 24 tiden, hadde hatt mareritt. Følte seg svimmel et øyeblikk. Ellers sovet å se til.

28.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, MAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 10:30

Agnethe synes det var rart at hun ble plassert med en romkammerat som var så dårlig at hun misjonerte for henne. Hun tok på henne og ville be for henne. Pasient ønsker heller å sove på legekontoret neste helg. Vært på Nesttun og Arbeidsstuen.

28.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, SKKH, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:30

Student Kuatine fulgte Agnethe til posten å hente en pakke og på biblioteket og bruke Internett. Det var i dag lang kø på bruk av Internett så pasient bestemte seg for å ringe ned en annen dag, da hun føler seg bra og bestille time.

28.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:30

Synes helgen ikke har vore spesielt god i forhold til evaluering av pleieplan. Oppholder seg mye på røykerrommet – malte. Drakk kaffe og prate med oss på stova. Kjem ikke inn på stova pga fjernsynet.

10.10.02 INGY SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B nr 6.2

28.10.02 INGY EVALUERING

Hatt besøk av sønnen både lørdag og søndag, ble mer nedtrykket etter dette fordi sønnen hadde det vanskelig. Er redd han er deprimert, sier han.

25.10.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B. Nr. 7.1.5

28.10.02 LNAS EVALUERING

Dårlig søvn. Holdt på å besvime natt til mandag. Hatt kontakt med nattevakt ved oppvåkning.
Ikke fått tilbud om å være på loftet. Holdt seg ute av rommet pga problemer med medpasient. Har derfor vært mye på røykerrommet og ute. Pasient spurte om å få skifte rom, men det var ikke mulig. Medpasient ble i stede snakket til av personalet.
Fikk ikke beskjed om hvem som skulle være kontaktsykepleier. Har heller ikke hatt en fast. Disse har ikke selv tatt initiativ til samtaler. Bare 1 x da pasient gråt.
Utført – var utendørs fremfor loftet. Eller var forholdene på avdelingen bra i forhold til sønnens besøk.
Var ute en tur på lørdag. Godt å komme litt vekk fra avdelingen.
Utført.
Utført

Voldsomt med syns og hørsel hallsisunasjoner spesielt lørdag og fredag kveld.

Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus

Dato 28.10.02

Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert
8 – 12 – 14 - 21
Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg Student TH/Gutt/Wiles/Ingy/Tge
Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Student TH/Gutt/Wiles/Ingy/Tge
Trilafon tab 4 mg p.o. 1 1 1 2 20 mg Student TH/Gutt/Wiles/Ingy/Tge

(Ann Helen Asheim notat: Trilafon kl 7 og 18 ikke gitt?)

28.10.02 Brev Fostermor til BUP Fana
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter

Den senere tid har OT i økende grad vist tegn på tretthet og mistrivsel. Gir utrykk for at han går mye alene på skolen, blir ikke tatt med i leken (fotball, ballstikken etc). kommer stadig oftere alene hjem fra skolen og er nedstemt.

Selv sier han alt er blitt dumt etter at mamma kom på sykehus.
Vil ikke gå på BUP eller snakke med barnevern.
Gruer seg til skoledagen, spesielt etter helg.
Helgebesøkene på Solli er ofte dumt pga han gjerne har eller er på liggebesøk og må dra fra lek og venner for å gå på sykehus.

Skrevet av Ina M-A

Mottatt av BUP Fana 28.10.02
Sakdok 103/002

Dato/kl : 28.10.02
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter

Type: Dokument i saken Journal/Gro Lena Utfylt atferdskjema
Annet dokument: Besteforeldrene Ina M-A
Ansvar for notatet: Elisabeth Gjørstein (sekretær)
Dato/kl : 28.10.02
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter

Type: Terapi/samtale
Timer: 0.5
Forarbeid: 0
Reise: 0
Ressurs: 0.5 poliklinikk

14:00 annen terapi/samtale med samarbeidspartner

Ansvar for tiltaket: Lena Charlotte Tungodden (sosionom)
Ekstern deltaker: Ina M-A, Bestemor

Ina kom for å levere CBCL skjema som hun og mannen har fylt ut. Hun er for tiden bekymret for OT. Hun kom med et skriv sammen med skjema. Der hun skriver følgende: I den senere tid har OT i økende grad vist tegn til tretthet og mistrivsel. Gir utrykk for at han går mye alene på skolen. Blir ikke tatt med i leken (fotball og ballstikken ect). Han kommer stadig oftere alene hjem etter skolen og er nedstemt. Selv sier han ”at alt er blitt dumt etter at mamma kom på sykehus”. Han vil ikke gå på BUP eller snakke med barnevernet. Han gruer seg til skoledagene, spesielt etter helgene. Helgebesøkene på Solli er ofte dumme fordi han ofte har eller er på liggebesøk og må dra fra lek og venner for å gå på Solli.

OT skal i behandling til Bent Arne fredag 01.1.02 videre skal OT og besteforeldre reise på ferie i to uker. Vi har en ny timeavtale mandag den 18.11.02 der vi kan drøfte den videre oppfølgingen av OT.


28.10.02 Atferdskjema OT utfylt av Besteforeldre/fosterforeldre
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter

LISTE OVER BARNS ADFERD I ALDEREN 4-18ÅR

saknr 103/002
Mottatt 28 oktober 2002
Haukeland sykehus
BUP FANA

Barnets navn

OTs

Kjønn:

Gutt: X
Jente:

Alder:
10

Nasjonalitet:
Norsk


Dagens dato: 27/10 2002

Barnets fødselsdato:

16.03.1992

klassetrinn 5

går ikke på skole:

Fars yrke/stilling:
Mors yrke/stilling:
Skjema er fylt ut av:
Mor:
Far:
Annen forhold til barnet. F. eks stefar, samboer etc: X Besteforeldre

Vennligst fyll ut formularet slik at det gjenspeiler ditt syn å barnets adferd, selv om andre ikke ville være enig i beskrivelsen.

Skriv gjerne utfyllende kommentar.

1 hvilken sportsgen liker barnet/ungdommen bestå være med på? For eksempel svømming,fotball, ski, håndball, sykling, riding etc.

ingen:

A svømming
B sykling
C fotball

Sammenlignet med jevnaldrende, hvor mye tid bruker han/hun opp hver type?

A Svømming: mindre enn gjennomsnittet
B sykling: gjennomsnittlig
C fotball: mindre enn gjennomsnittet

Sammenlignet med jevnaldrende, hvor bra synes du han/hun gjør disse sportsaktivitetene?

A Svømming: Vet ikke
B sykling: gjennomsnittlig
C fotball: dårligere enn gjennomsnittet

2 Hva er barnets/ungdommens favoritt hobbyer, aktiviteter, leker (utenom sport)? For eksempel bøker, dukker, frimerker, piano, sløyd etc (Å se tv regnes ikke)

Ingen:
A Leker
B Dataspill

Sammenlignet med gjevnaldrende, hvor mye tid bruker han på hver type?

A Leker gjennomsnittlig
B Dataspill mer enn gjennomsnittet

Sammenlignet med jevnaldrende, hvor bra synes du han/hun gjør disse aktivitetene?

A Leker gjennomsnittlig
B Dataspill gjennomsnittlig

3 hvilke foreninger, klubber, lag eller lignende er barnet/ungdommen med av?

Ingen: X

4 hvilke plikter eller jobber har barnet/ungdommen? For eksempel rydde, re sengen, gå med avisen, sitte barnevakt etc (Ta med både betalte og ubetalte plikter og jobber)

Ingen: X

5 venner

1 omtrent hvor mange nære venner har barnet/ungdommen? (regn ikke med søsken)

Ingen:
1:
2 eller 3: X
4 eller flere:

2 Omtrent hvor mange ganger i uken er barnet sammen med dem utenom skoletid? (Regn ikke med søsken)

Færre en 1:
1 eller 2:
3 eller mer: X

6 Sammenlignet med andre på samme alder, hvor bra synes du barnet/ungdommen

X Har ikke søsken
A kommer overens med søkene sine:
B kommer overens med andre barn/ungdommer? Omtrent likt X
C oppfører seg sammen med foreldrene sine? Bedre (Besteforeldre)
D leker og arbeider på egen hånd? Omtrent likt

7 Diverse spørsmål (aktuell situasjon)

1 Aktuelle skolepresentasjoner – for barn/ungdom som går på skolen:

A Norsk: Gjennomsnittlig
B Historie/samfunnsfag: Gjennomsnittlig
C Matematikk: Over gjennomsnittet
D Naturfag: Gjennomsnittlig
E Engelsk: Gjennomsnittlig

2 Har det vært igangsatt spesielle tiltak for barnet/ungdommen som støtteundervisning, assistansehjelp, spesialskole/spesialklasseplassering etc?

Nei: X
Ja – hvilke type? Beskriv

3 har barnet/ungdommen noen gang gått en klasse om igjen?

Nei: X
Ja, angi klassetrinn og årsak:

4 Har barnet/ungdommen hatt problemer med noen av skolefagene eller andre problemer på skolen?

Nei:
Ja – vennligst beskriv: Går meget alene i friminutt

Når begynte disse problemene? I høst

Har problemene opphørt:
Nei: X
Ja – når:

Har barnet ungdommen noen sykdom eller funksjonshemning?

Nei: X
Ja – vennlig beskriv:

Har du noen spesielle bekymringer for barnet/ungdommen?

Han lukker seg inne i seg selv, og er tydelig engstelig for fremtiden.

Vennligst beskriv barnets/ungdommens sterke sider:

Omtenksom og snill. Hjelper gjerne yngre.

8 Her er en liste over egenskaper som barn og ungdom kan ha i større eller mindre grad. For hver egenskap, merk av hvordan den passer på ditt barn nå eller siste 6 måneder. Sett ring rundt 2 hvis beskrivelsen passer til en viss grad eller iblant. Hvis beskrivelsen ikke passer på ditt barn, sett en ring rundt 0. vennligst svar så godt du kan på alle spørsmålene selv om noen ikke passer på ditt barn.

0 = Passer ikke (så langt du vet).
1 = Passer til en viss grad eller iblant.
2 = Passer bra eller ofte.

(svar 0, 1 eller 2)

1. Oppfører seg yngre enn sin alder
0 = Passer ikke (så langt du vet).

2. Er allergisk (noter mot hva og hvordan det arter seg)
0 = Passer ikke (så langt du vet).

3. Krangler mye.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

4. Har astma.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

5. Oppfører seg som det motsatte kjønn
0 = Passer ikke (så langt du vet).

6. Bæsjer på seg.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

7. Skryter er brautende.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

8. Kan ikke konsentrere seg, være oppmerksom lengre tid an gangen.
1 = Passer til en viss grad eller iblant.

9. Får ikke visse tanker ut av hodet, tvangstanker (beskriv):
1 = Passer til en viss grad eller iblant.

10. Kan ikke sitte stille, er urolig eller overaktiv.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

11. Klenger på voksne eller er for avhengig.
1 = Passer til en viss grad eller iblant.

12. Klager over ensomhet.
2 = Passer bra eller ofte.

13. Er forvirret eller virker fjern.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

14. Gråter mye.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

15. Er slem mot dyr.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

16. Mobber, plager eller er slem mot andre.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

17. Dagdrømmer eller fortaper seg i tankene sine.
2 = Passer bra eller ofte.

18. Skader seg selv med vilje eller har forsøkt selvmord.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

19. Krever mye oppmerksomhet.
1 = Passer til en viss grad eller iblant

20. Ødelegger sine egne ting.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

21. Ødelegger familiemedlemmer eller andres ting.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

22. Ulydig hjemme.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

23. Ulydig på skolen, barnehagen.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

24. Spiser dårlig.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

25. Kommer ikke overens med andre barn.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

26. Ser ikke ut til å ha skyldfølelse etter å ha gjordt noe galt.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

27. Blir lett sjalu.
1 = Passer til en viss grad eller iblant

28. Spiser eller drikker ting som ikke er mat – ta ikke med søtsaker (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).

29. Er redd for visse dyr, situasjoner eller steder utenom skolen (beskriv):
2 = Passer bra eller ofte. Engstelig for fart (båt-bil)

30. Er redd for å gå på skolen, i barnehagen.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

31. Er redd for å tenke gjøre noe galt.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

32. Synes at han/hun må være perfekt
0 = Passer ikke (så langt du vet).

33. Klager over eller synes at ingen er glad i ham/henne
1 = Passer til en viss grad eller iblant

34. Føler at andre er ute etter ham/henne.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

35. Føler seg mindreverdig eller underlegen
1 = Passer til en viss grad eller iblant

36. Slår seg mye, ulykkesfugl
0 = Passer ikke (så langt du vet).

37. Kommer ofte i slagsmål
0 = Passer ikke (så langt du vet).

38. Blir ofte ertet
0 = Passer ikke (så langt du vet).

39. Henger sammen med kamerater som kommer opp i bråk
0 = Passer ikke (så langt du vet).

40. Hører lyder eller stemmer som ikke er der (beskriv):
0 = Passer ikke (så langt du vet).

41. Er impulsiv eller handler uten å tenke
0 = Passer ikke (så langt du vet).

42. Vil heller være alene enn samen med andre
0 = Passer ikke (så langt du vet).

43. Lyver eller jukser
0 = Passer ikke (så langt du vet).

44. Biter negler
1 = Passer til en viss grad eller iblant

45. Nervøs, oppspilt eller anspent
1 = Passer til en viss grad eller iblant

46. Nervøse bevegelser eller rykninger (beskriv)
1 = Passer til en viss grad eller iblant
Ansikt – syn?

47. Mareritt om natten
1 = Passer til en viss grad eller iblant

48. Blir ikke likt av andre barn
0 = Passer ikke (så langt du vet).

49. Forstoppelse, treg avføring
0 = Passer ikke (så langt du vet).

50. For redd eller engstelig
1 = Passer til en viss grad eller iblant

51. føler seg svimmel
0 = Passer ikke (så langt du vet).

52. Har for sterk skyldfølelse
1 = Passer til en viss grad eller iblant

53. Spiser for mye
0 = Passer ikke (så langt du vet).

54. Overtrett
0 = Passer ikke (så langt du vet).

55. Overvektig
2 = Passer bra eller ofte. Engstelig for fart (båt-bil)

56. Kroppslige plager uten kjent medisinsk årsak:
a. Smerter eller vondt (ikke hodepine)
0 = Passer ikke (så langt du vet).

b. Hodepine
1 = Passer til en viss grad eller iblant

c. Kvalme, føler seg uvel
0 = Passer ikke (så langt du vet).

d. Plager med øynene (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).

e. Utslett eller andre hudplager
0 = Passer ikke (så langt du vet).

f. Magesmerter
0 = Passer ikke (så langt du vet).

g. Brekninger, kaster opp
0 = Passer ikke (så langt du vet).

h. Annet (beskriv):
0 = Passer ikke (så langt du vet).

57. Går løs på andre fysisk
0 = Passer ikke (så langt du vet).

58. Plukker seg i nesen, på huden eller andre steder på kroppen (beskriv):
1 = Passer til en viss grad eller iblant
i nesen

59. Leker med kjønnorganer når andre ser det
0 = Passer ikke (så langt du vet).

60. Leker for mye med kjønnsorganene sine
0 = Passer ikke (så langt du vet).

61. Gjør skolearbeid dårlig
0 = Passer ikke (så langt du vet).

62. Er klosset eller har dårlig samordning av bevegelsene sine
0 = Passer ikke (så langt du vet).

63. Foretrekker å være sammen med eldre barn.
0 = Passer ikke (så langt du vet).

64. Fortrekker å være sammen med yngre barn
0 = Passer ikke (så langt du vet).

65. Nekter å snakke
0 = Passer ikke (så langt du vet).

66. Gjentar visse handlinger om og om igjen, tvangshandlinger (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).

67. Rømmer hjemmefra
0 = Passer ikke (så langt du vet).

68. Skriker mye
0 = Passer ikke (så langt du vet).

69. Hemmelighetsfull, holder ting for seg selv
1 = Passer til en viss grad eller iblant

70. Ser ting som ikke er der
0 = Passer ikke (så langt du vet).

71. Blir lett flau eller forlegen
0 = Passer ikke (så langt du vet).

72. Tenner på, lager brann
0 = Passer ikke (så langt du vet).

73. Seksuelle problemer (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).

74. Gjør seg til eller spiller bajas
0 = Passer ikke (så langt du vet).

75. Sjenert eller engstelig
0 = Passer ikke (så langt du vet).

76. Sover mindre enn andre barn
0 = Passer ikke (så langt du vet).

77. Sover mer enn andre barn om dagen og eller om natten (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).

78. Griser eller leker med avføring
0 = Passer ikke (så langt du vet).

79. Talevansker (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).

80. Stirrende, tomt blikk
0 = Passer ikke (så langt du vet).

81. Stjeler hjemme
0 = Passer ikke (så langt du vet).

82. Stjeler borte, utenfor hjemmet
0 = Passer ikke (så langt du vet).

83. Samler opp ting som han/hun ikke har bruk for (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).

84. Oppfører seg underlig (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).

85. Har underlige ideer (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).

86. Sta, mutt eller irritabel
0 = Passer ikke (så langt du vet).

87. Plutselig forandringer i humør eller følelser
1 = Passer til en viss grad eller iblant

88. Furter mye
0 = Passer ikke (så langt du vet).

89. Mistenksom
0 = Passer ikke (så langt du vet).

90. Banner eller bruker tygge ord
0 = Passer ikke (så langt du vet).

91. Snakker om å ta livet av seg
0 = Passer ikke (så langt du vet).

92. Snakker eller går i søvne (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).

93. Prater for mye
0 = Passer ikke (så langt du vet).

94. Erter for mye
0 = Passer ikke (så langt du vet).
95. Får raseriutbrudd eller heftig sinne
0 = Passer ikke (så langt du vet).

96. Tenker for mye på sex
0 = Passer ikke (så langt du vet).

97. Truer andre
0 = Passer ikke (så langt du vet).

98. Suger på tommelen
0 = Passer ikke (så langt du vet).

99. For opptatt av orden eller renslighet
0 = Passer ikke (så langt du vet).

100. Søvnvansker (beskriv)
1 = Passer til en viss grad eller iblant

101. Skulker skolen
0 = Passer ikke (så langt du vet).

102. For lite aktiv, beveger seg langsomt eller virker lite energisk
2 = Passer bra eller ofte.

103. Ulykkelig, trist eller deprimert
2 = Passer bra eller ofte.

104. Uvanlig bråkete
0 = Passer ikke (så langt du vet).

105. Bruker alkohol eller vanedannende stoff (beskriv)
0 = Passer ikke (så langt du vet).

106. Vandalisme, sterk ødeleggelsestrang
0 = Passer ikke (så langt du vet).

107. Tisse på seg om dagen
0 = Passer ikke (så langt du vet).

108. Sengevæting
0 = Passer ikke (så langt du vet).

109. Sutrete
0 = Passer ikke (så langt du vet).

110. Ønsker å være motsatt kjønn
0 = Passer ikke (så langt du vet).

111. Tilbaketrukket, engasjerer seg ikke med andre
0 = Passer ikke (så langt du vet).

112. Bekymrer seg
1 = Passer til en viss grad eller iblant
113. Vennligst anfør her eventuelle problemer barnet/ungdommen har som ikke finnes på listen

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]