It is currently Thu Mar 28, 2024 9:20 am



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next

Dreper barnevernet?
Ja 94%  94%  [ 17 ]
Nei 6%  6%  [ 1 ]
Total votes : 18
Author Message
 Post subject: Uke 40 Saksdokumenter varetekt (01.10.02-06.10.02)
PostPosted: Wed Mar 05, 2008 1:30 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Jeg vet ikke hvorfor behandler Jorunn Axelsen her mener at jeg har informert om at jeg har sovet bra denne natt, muligvis fordi jeg har sovet 5 timer før jeg igjen våkner av mareritt? Fordi det ikke er mulig å gå i dialog med denne behandler så sier jeg at det er ok med skjermingstiltak, jeg ser at hun forventer at jeg skal protestere på det de gjør, jeg velger å la være. Jeg har ingen tro på at det er mulig å protestere mot denne form for overmakt, men regner med at de også er nødt å dokumentere sine skjermingstiltak. Jeg ønsker imidlertid å ha min mobiltelefon tilbake og sier at dersom det kommer ukjente oppringninger kan vel noen skjekke meldingen for meg først? Jeg får derfor utlevert mobilen etter middag, og det setter jeg pris på. Helge ringer i øvrig på pasienttelefonen om han ikke får kontakt på min mobil.



Jeg blir spurt ut om hvordan jeg hadde opplevd helgen og informerer om at Lill Ann ikke er den personen jeg trodde, og at hun var involdvert i OTO og englemagi. Jeg forteller også hvor forskrekket jeg var over måten hun oppførte seg på ovenfor meg og at jeg ikke lenger stoler på henne og at jeg ikke regner med at penger jeg har lånt henne vil bli tilbakebetalt. Dette er Jorunn Axelsen enig i.



Vi snakker om at jeg bør få faste avtaler med min sønn og at det nå er opprettet avtale med mine foreldre, slik at han kan komme fast 3 dager i uken på besøk med 1 times varighet. Dette er en avtale som blir tatt over hode på meg, men fordi jeg i øyebliket lengter etter den minste kontakt med min sønn, er jeg med på dette. Jeg blir informert om at han egentlig ikke vil se meg.



Igjen er det mye avhør omkring OTO. Jeg vil fortsatt ikke snakke om dette, men spør hvorfor behandler Jorunn Axelsen mener seg selv å være ekspert på dette. Samtalen er noenlunde slik:



AMA: Hva vet du om OTO, eventuelt Thelmas lov?

J.A: Det er et farlig nettverk hvor man gjør som man vil.

AMA: Nei, ingen kan kun gjøre som man vil og forenklingen av loven sier at du kan gjøre som du vil, under kjærlighet. Med dette innebærer at man kan utføre sin vilje under forutsetting av at man lever i henhold til Guds kjærlighetsenergi. Dette inkluderer at man fullt ut forstår begreper som nestekjærlighet og det dobbelte kjærlighetsbud i henhold til karmaloven.

J.A: Jeg forstår ikke hva du mener, OTO er satanister, og du er en satanist.

AMA: Vet du hvordan ordet satan er oppstått? Saten var opprinnelig en oversettelsesfeil da man først utformet bibelen fra hebrew til latin. Den korrekte oversettelsen ville imidlertid være hedning, eller ikke rettroende.

J.A: Jeg tror deg ikke.



Jeg ber henne spørre presten og snakker med presten senere om problemet, jeg ber han snakke med behandler Jorunn Axelsen for meg, noe han sier han vil gjøre.



Senere på dagen får jeg beskjed om at jeg kan velge mellom å ha besøk i 1 time av min sønn eller ta en tur på Nesttun med følge. Det er selfølgelig ingen problem fpr meg å her velge besøk av min sønn, som kommer med en bekymret mine. Han er blitt fortalt at han skal til fosterfamilie inntil jeg er frisk igjen og vil helst bo hos noen han kjenner, kanskje fra klassen. Jeg sier at det er greit for meg, og at det dreier seg om en midlertidig ordning inntil vi kan bo sammen igjen. Jeg tror han forstår dette og han sier han vil ta det opp med lærereren, noe jeg sier ja til. Han spør om jeg kan ta det opp med klasseforstanderen og jeg sier at det får jeg nok ikke lov til i den situasjon jeg nå befinner meg i, men at jeg skal spørre de som har ansvar for min behandling.



02.10.02 Psykolog Jorunn Axelsen


STATUS/VUD:



Pasient har hatt sin beste natt på lenge, fremstår klarere og mer opplagt. Gir god kontakt. Beskriver sitt forhold til magi som utslag av tro, ikke realitetsbrist i psykriatisk forstand (?). Viser ellers ingen tegn til realitetsbrist. Ser ut til å profitere på en del skjermingstiltak, vurdere dette fortløpende i posten. Skal inntil videre være på post A i helgene.



BEHANDLING:



Pasient har i natt sovet flere timer uten mareritt (ca. 00 – 04:30). Tilskriver dette ny medikasjon, samt at hun har skjermet seg mye. Mange tiltak i posten, bl.a. gitt fra seg mobiltlf. Gruppedeltagelse i aktiviteter er utsatt inntil videre.



Forteller hva som skjedde i helgen, først og fremt hendelser fredag som førte til at hun ble verre. En rekke ting som økte angstnivået, bl.a. virker venninnen svært ustabil. Pasient støttes på å avvente all kontakt med henne inntil videre. Skal ha plass på A frem til hun er bra nok til å være ute i helgene. Pasient rådes til å ikke fortsette kontakt med tidligere pasient HC på A, som blir meget oppskakende. Hun vil følge rådet. Har selv bedt medpasienter på B om å respektere snakk og info til henne, føler seg respektert på det. Tenker nå at hun kan få tilbake mobiltelefon, men be sykepleier sjekke beskjeder fra ukjente nr. De hun ellers har kontakt med er en gammel venn som er trygg for henne, samt to tidligere medpasienter fra A, hvor kontakten er begrenset og ok.



Snakk rundt samvær med sønnen, bør komme i faste rammer og etter avtale med hennes foreldre. Undertegnede vil snakke med Gina om avtale med foreldre og barnevernet. I tillegg skal avtalen om at venninnen kan hente ting som er hennes opphøre.



Snakk rundt selvmordstanker, tidligere planer, tanker for fremtid og ny etablering. Pasient har mange gode argumenter for at Voss kunne være en bra plass å starte på nytt. En del avklaring av hennes redsel og angst i forhold til tidligere sekttilhørighet, snakk rundt dette. Tro og magi vs. Psykologi.



I forhold med pasient sine ønsker om å få diagnose etc, så utsetter vi dette litt. Hun har ønsket å jobbe med sitt vanskelige forhold til seksualitet, reformulert av undertegnede til å dreie seg om grenser. Dette må jobbes over langs sammen med behandler ute, Rigmor Dyrkorn, men vi kan snakke no om det videre.



MEDIKAMENTER:



Endring i medisin f.o.m. i går: Sep. evt Nozinan, sep. Vival, ny Trilafon 2 mg + 4 mg, trappet opp Remeron til 60 mg.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 17



02.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Babl, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:15



Pasient la seg 22:30. Sovet ved tilsyn 24:00 og 03:00. pasient kom ut ved 05:15 og var overrasket over å ha sovet så lenge uten mareritt.



02.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:20



Fornøyd med at hun har sovet godt og at hun fikk hjelp til å skjerme seg i går. Er anbefalt å fortsette med delvis skjerming og er enig med det (se punkt 3.2.)



Deltatt på morgenmøte, malt på arbeidsstova, vore i bassenget og hatt samtale med psykolog.



02.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:00



Har vært en del på røykealtanen. Hatt en diskusjon med presten i stuen. Valgte heller å ha besøk av sønnen i 1 time enn å gå til Nesttun med følge. Gir utrykk for å sette pris på grenser fra undertegnede. Pasients mor bad meg hilse Agnethe da hun hentet sønnen, men undertegnede har med vilje latt være i henhold til avtale med pasienten.



02.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:40



Pasient tar kontakt selv og forteller om økt tankekjør etter besøket. Sønnen ønsker at læreren skal spørre foreldrene til medelever om å være fosterhjem. Pasient trenger støtte til rundt det å ta telefon til barnevernet og lærer i morgen tidlig. Har selv valgt å ikke låse uttelefon i ettermiddag.



01.10.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark A nr 3.1



TILTAK



02.10.02 INGY



Samtale med undertegnede eller evaluering av tiltakene.

Minus bevegelsesgruppe.

Skjerme seg ved å male i et rom for seg selv i arbeidsstuen.

Basseng (Pasient opplever det som stimulerende og skjermende.)

Ha mobiltelefon innlevert til etter middag. Ønsker hjelp av personalet til å sjekke ukjente telefonnr på mobilen.

Begrenset besøk av sønnen.



EVALUERING



02.10.02 INGY



Pasient har sovet roligere og flere timer enn tidligere under oppholdet.

Opplever å ha større kontroll over tankene og mindre indre uro.

Sier tiltaket i går var til hjelp, men hun ser ikke selv behovet for skjerming.

Gjennomførte tur til Nesttun til fylgje 03.10, som var nøye planlagt på forhånd. En del uro på turen, veldig lettet når den var over. Innstilt på fortsatt delvis skjerming fra G3.2 ark 41.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 02.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg Å.Mo/AH/kako/jent

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Å.Mo/AH/kako/jent

Trilafon tab 2 mg p.o. 1 0 0 2 6 mg Å.Mo/AH/kako/jent

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 40 Saksdokumenter varetekt (01.10.02-06.10.02)
PostPosted: Thu Mar 06, 2008 4:04 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Jeg har igjen kort samtale med behandler Jorunn Akselsen og kontaktsykepleier Ingunn. Jeg informerer om samtalen med min sønn i går og at jeg selv vil snakke med barnevernstjenesten angående min bekymring for min sønn, og hans ønske om at klasseforstander skal spørre noen av de i hans klasse om å være midlertid forsterhjem. Jeg får beskjed om at jeg ikke får selv ta kontakt med skolen. I telefonsamtale med barnevernskonsulenten Lise Sundal får jeg beskjed om at hun vil selv ta kontakt med skolen og klasseforstanderen og at jeg ikke skal tenke mer på dette, kun på å bli fris slik at jeg kan hjelpe min sønn i tillvenningen til det nye fosterhjemmet. Hun sier også at mor til en av min sønns bestekamarater har spurt om hun kan besøke meg på sykehuset, noe jeg sier ja til. Hun dukker imidlertid aldri opp, så jeg antar dette var Lise Sundals måte å fortelle hvem hun snakket med omkring min og min sønns situasjon.



03.10.02 Psykolog Jorunn Axelsen


STATUS/VUD:



Pasient fremstår noe sliten, men gir adekvat kontakt og følger anbefalte tiltak. Fortsatt en del skjerming, avvente deltagelse i gruppeaktivitetene. Skal være på A i helgen. Plan for helgen laget i samarbeid med sykepleier.



BEHANDLING:



Fellessamtale sammen med kontakt sykepleier Ingunn:



Pasient sin sønn kom på besøk i går etter møte. Ga uttrykk for at han viste om at han skulle i fosterhjem, og at han ønsket å flytte mv. Pasient hadde tatt opp med ham at det skal bli mer struktur på samvær her, så det ville han formidle til besteforeldrene. Gruppen hos Gine starter 17 oktober, passe på at det ikke blir for mye til sammen for ham. Pasient vil kontakte Lise ved barnevernet vedrørende samtalen med sønnen i går, formidle utrygghet i forhold til hvordan han har det hjemme. Også be barnvernet om å kontakte klassestyrer for info om pågående prosess, og at hun kan ringe Kjellaug her for samarbeid. Undertegnede vil be Kjellaug ta kontakten med besteforeldrene i forhold til samværet her. Neste uke er det høstferie. Da vil pasient sammen med Ingunn lage en utvidet plan for besøk av sønnen. Moren til bestekameraten Sverre, Anne Svemo, ønsket kontakt med pasient. Hun synes det er i orden med telefon og avtale om besøk fra henne.



Pasient har sovet noe dårligere i natt, tilskriver det besøket fra sønnen. Opplever ellers at medisin har god effekt. Understreke betydningen av kontakt ved mareritt om natten, og eller ved vansker. Pasient er innstilt på dette. Snakk rundt skjerming, gradvis utfordring, ett skritt tilbake hvis det blir for mye. Snakk rundt og planlegging av helgen i den forbindelse. Spesielt snakk rundt det å ha kontakt med medpasienter, avveininger og grensesetting.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 18



03.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Kako, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:10



La seg i 23 tiden. Sa hun kjente på en del uro eller tankekjør. Sovnet greit og sov frem til 05 tiden. Hadde da hatt ulike mareritt i løpet av natten og våknet med en fornemmelse av å ikke kunne få puste. Sliten til morgenen. Kjenner fortsatt til uro. Bekymret for sønnen.



03.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 13:45



Hatt fellessamtale med psykolog og undertegnede. Ringte etterpå til Lise Sundal i barnevernet og avtalte at hun snakket med skolen. Pasient vil at mobiltelefon skal være innlevert til over helgen. Går til Nesttun nå med følge for å handle inn ting hun treng til helgen. Trenger fortsatt å skjerme seg i perioder.



03.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Ben Jensen, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:20



Var på Nesttun, svært fornøyd da hun var tilbake. Lite i miljøet.



INFORMASJON, OG AVTALER MED SAMARBEIDSPARTNERE SOLLI G5,2 Ark 1



03.10.02 INGY



Telefonkontakt med Lise Sundal, avtalte at hun tar kontakt med sønnen sin lærer for å informere om det som er planlagt.





Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 03.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg Å.Mo/RISk/jent

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Å.Mo/RISk/jent

Trilafon tab 2 mg p.o. 1 0 0 2 6 mg Å.Mo/RISk/jent

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 40 Saksdokumenter varetekt (01.10.02-06.10.02)
PostPosted: Fri Mar 07, 2008 2:54 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 18



04.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Juib, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:00



La seg ca 23:00. sovet å se til i hele natt.



04.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 10:00



Seier ho har vore våken noen ganger i løpet av natten, men ikke hatt mareritt. Skal være i avdeling A i helga, er nedskrevne på ark G3 ark A og B, 4.1.



04.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 13:10



Planlegg no å være hos medpasient på hans hybel i ettermiddag (maks 3 timer) + kanskje det vert det samme i morgen dersom ho føler seg bra nok. Vil være i avdeling A heile søndag.



04.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, S. Haukeland, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:50



Vært ute noen timer. Tilbake ca klokken 20:00, kom i krangel med medpasient ute på altanen. Skjermet seg på rommet etter dette





04.10.02 INGY TILTAK T2



04.10.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark A nr 4.1



PROBLEM



Har vanskelig for å kjenne hvor mye aktivitet og stimuli hun tåler nå.



MÅL



Unngå overstimulering og psykoseutvikling.



04.10.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B nr 4.1



TILTAK



04.10.02 INGY



Pasient ønsker hjelp til skjerming, har erfart nytten av det i løpet av uken.



Tiltak/avtaler for helgen 4/10 – 7/10 2002



Vedrørende sønnen se G3,2, Ark A og B nr 2.1

Få skjerme seg/trekke seg tilbake på loftet når hun ønsker det, kan sitte der å tegne.

Mobiltelefonen er etter pasients ønske innlevert på avdeling B i helgen.

Kan besøke medpasient i hans hybel en av dagene, maks 3 timer.

Pasient vil ikke ta i mot telefon fra foreldre eller søster. Heller ikke ha beskjed om de har ringt. Det samme gjelder venninna som hun var hos forgje helg (Lillan).

Ønsker pasient andre turer ut (butikk eller lignende) bør hun få følge.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 04.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg Jan/ingy/igdl/uno

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Jan/ingy/igdl/uno Trilafon tab 2 mg p.o. 1 0 0 2 6 mg Jan/ingy/igdl/uno



Dato/kl :04.10.02

Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Type: Dokument i saken Journalinformasjon 1 prioritet

Brev ut: AMA

Ansvar for notatet: Elisabeth Gjørstein (sekretær)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 40 Saksdokumenter varetekt (01.10.02-06.10.02)
PostPosted: Sat Mar 08, 2008 5:19 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Jeg blir med Kenneth hjem til kottet han har fått som bosted ved utskrivelse fra Solli sykehus. Han er tidligere FN soldat, hjemsøkt av engler, som han forteller om. Vi lager pizza på gangen, der han har et lite hybelkjøkken. Han liker pizzaen jeg lager og vi ser på en dvd mens vi spiser.





OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 18



05.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, mea, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:15



Oppe en kort tur ved 01:30 tiden. Sovet å se til ved tilsyn ellers.



05.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Egdl, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 13:45



Sittet ned på røykerom og malt. Holder seg mest for seg selv. Fin i kontakten.



05.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, BT Pedersen, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 19:40



Pasient kom tilbake ved 19:00 tiden smilende og fornøyd med permisjonen. Fikk kvelds i avdelingen da hun kom.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 05.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg Jan/ingy/igdl/uno

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Jan/ingy/igdl/uno Trilafon tab 2 mg p.o. 1 0 0 2 6 mg Jan/ingy/igdl/uno

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 40 Saksdokumenter varetekt (01.10.02-06.10.02)
PostPosted: Sun Mar 09, 2008 4:55 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Jeg holder meg unna personalet som spør og graver om hva som hadde skjedd hos Kenneth og jeg forteller at vi hadde laget pizza og sett film. Jeg forstår de vil sette Kenneth opp mot meg, sørge for at situsjoner fra 1991 gjentar seg. Jeg er fortvilet. Kenneth er kun nok en forpint pasient som er under ”behandling” fordi han har opplevd traumatiske ting i sin tjeneste som FN soldat.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 18



06.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Uuro, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:10



Sovet i natt å se til. En kort tur på røykerom ved 01:00 tiden.



06.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, falk, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:00



Anonym i avdelingen. Oppholdt seg på røykerom.



06.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Jern Jensen, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 19:55



Har oppholdt seg på rommet i ettermiddag/kveld. Vært nede til måltidene. Sett gråtende ut, men avslår samtale. Sier hun velger å skjerme seg, ta kontakt når det er nødvendig.



06.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, B Haukeland, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:45



Holdt seg for seg selv. Vært på rommet og slappet av innimellom.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 06.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg Jan/ingy/

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Jan/ingy/

Trilafon tab 2 mg p.o. 1 0 0 2 6 mg Jan/ingy/



(notat Ann helen Asheim: Antegnelser mangler på kurve. Det er ikke haket av for gitt medisin i dag.)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Sun Mar 09, 2008 5:00 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Arven

Du følger lyset…
Inn i det sorte hull.
Du opplever et øyeblikk av selverkjennelse.
Du åpner de stengte porter i ditt indre naturbilde.
Jeg følger lysets hastighet inn i denne natts illusjon.
Jeg ser atomet dele seg og vende innsiden ut.
Eksplosjonen brenner jordoverflaten opp,
og såret vender vrangen ut mot deg.

All natur dør ut med mine følelser for deg.
Ingen overlever ditt siste smell,
så når du trykker knappen,
på den røde linje...

Hør mitt ord, jeg sier dette til deg…
Solen har igjen all makt i et atom.
Det tidløse øyet er virkeligheten.

Utenfor Urtiden
Utenfor det tomme rom…
Og, hjertet slår og slår…

Inheritance

You follow the light…
into the black hole.
You experience a moment
…of self-knowledge.

You are opening the closed gate into your inner nature scenery.
I am following the velocity of light in the illusion of night.
I see the atom divine and turn their inside out.

The explosion burns up the surface of earth,
and the wound turn the wrong side out, at you.
All nature pass away, sa my feelings for you.

Nobody survive your last bang,
as you push down the button,
on the red line...

hear my now, as I tell you…
the Sun has all the in the infinitesimal atom.
Reality is the eye beyond time.

Beside prehistoric time…
Beside the pomp and vanity of space…
And my heart beat and beat…

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 40 Saksdokumenter varetekt (07.10.02-13.10.02)
PostPosted: Mon Mar 10, 2008 3:12 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Jeg opplever at overlege Arild Sæterdal kommer opp til meg på gangen i det jeg er på vei utenfor for ta en røyk. Han spør om jeg ønsker antiparkison medikamenter og jeg informerer om at jeg ikke ønsker dette, og heller ingen annen medisin, da jeg opplever bivirkningene som langt verre enn den eventuelle effekt.



Om morgen får jeg beskjed om at barneverntjenesten kommer kl 11 på møte med min sønn. De har fått alternativ fosterhjemplassering for han og skal informere han om dette med meg til stede. Før møte blir jeg påtvunget pånytt medisiner som gjør at det er vanskelig å fokusere på hva som skjer rundt meg. To barnevernskonsulenter kommer først. Lise Sundal informerer om at da det nye fosterhjemmet er personlige venner av henne skal nå Grethe Kvåle overta saksprossesen. Grethe Kvåle kjenner jeg fra før, da hun arbeider på Fana sosialkontor og jeg informerer om at jeg ikke har tilitt til denne personen, men blir overhørt.



Så kommer min sønn inn i møterommet. Han setter seg ned ved bordet og jeg er plasser ovenfor han med sykepleier og barnekonsulenter rundt oss. Først presenterer Grethe Kvåle seg i fasett ovenfor ham og sier at jeg har bedt dem finne et alternativ fosterhjem for ham siden jeg er psykisk syk. Deretter tar hun frem fotografier av den nye ”familien”, med mor og far som arbeider i NRK hordaland og deres to sønner. Min sønn reagerer naturlig nok med å vise sine følelser og siden jeg er tilgjengelig er det meg han begynner å slå på. Han skriker og løper ut av rommet og jeg tror jeg aldri vil se han i gjen. Jeg er dypt fortvilet etter møte. Jeg har muligvis prøvd å fortelle han at den alternative familien kun er midlertidig, inntil jeg selv er utskrevet fra sykehuset og har egen bolig og økonimi til å selv forsørge ham. Jeg tror ikke han hærer dette.



Møte blir hurtig overstått idet min sønn løper ut og fra sylehuset og jeg blir ført ut av sykepleier. Jeg tror ikke det var barnefjernsarbeidere som fulgte min sønn hjem til sine besteforeldre.



07.10.02 Avd.overlege. Arild J. Sæterdal


BEHANDLING:



Samtale. Bedt om å vurdere henne da hun oppleves økende psykotisk og engstelig. Sier hun hører stemmer og ser syner, begge dele knyttet opp til den okkulte organisasjonen hun har vært med i. Mener andre kan lese tankene hennes, og mener selv å kunne benytte seg av telepatisk kommunikasjon. Angir at Trilafon 2 + 4 mg har hatt en viss effekt. Ingen vesentlige bivirkninger, bortsett fra litt rykninger. Ved undersøkelse har hun lett tannhjulsrigiditet. Ingen akathisi. Ønsker selv å øke dosen, og jeg finner det indisert å øke til 6 mg x 2. Ønsker selv ikke noe antiparkisonmiddel foreløpig, får vurdere dette etter hvert.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 18+19



07.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, mmea, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30



Våknet av mareritt ved 00:45 tiden. Stod opp og var ned på røykerrommet. Sovet ved tilsyn 03:00 og 06:00 tiden.

07.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:15



Deltatt på morgenmøte. Kort samtale med undertegnede. Skrevet ny pleieplan se Ark G3.2 nr 5. deltatt i samtale med barnevernet og sønnen her i avdelingen. Synes det gikk greit, men at sønnen virker utrygg.



07.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:00



Følte seg bedre utover ettermiddagen. Veksler mellom å oppholde seg på rommet og oppholde seg i miljøet.



07.10.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark A nr 5.1



PROBLEM



P5 Pasient hører stemmer og ser bilder. Sier at hun er i ferd med å gå inn i en psykose.



MÅL



M5 Pasient symptomer ikke forverrer seg, men går tilbake.



04.10.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B nr 4.1



EVALUERING



07.10.02 LNAS



Pasient angir å ha fulgt avtalene og tiltakene. Har likevel blitt tiltagende syns og hørselshallisunerende, spesielt fra 6/10 om formiddagen. Derfor lages ny plan. Se ark 5.1







07.10.02 INGY SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B nr 5.1



07.10.02 LNAS TILTAK



Ressurs



Pasient har erfaring med hva som forverrer symptomene og ønsker å holde seg borte fra dette.







07.10.02 LNAS Tiltak på beskyttelse T5





Skjerme seg på rommet meste av dagen.

Tidsavgrense møte med barnevernet til 30 minutter.

Minus arbeidsstue i dag.

Kan delta i basseng.

Minus samtalegruppe.

Administrere Trilafon observere virkning og bivirkning.

Minus telefon, aviser og tv.

Ta kontakt med lege for vurdering og medisinering.



07.10.02 LNAS EVALUERING E5



DAGVAKT:



Utført punktene A til H. Punkt B ble litt lengre enn planlagt, men pasient synes det gikk greit.

F: Angir å ikke ha effekt av Trilafon 2 mg om morgenen. Litt rykninger.

H: tilsett av Dr Sæterdal øker opp Trilafon dosen.



07.10.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark A nr 6.1(P6)

PROBLEM P6



P6 Agnethe har ikke regelmessig/avtalt kontakt med sønnen som bor hos hennes foreldre.



MÅL H6



H6 Agnethe skal ha sønnen sin her regelmessig i den grad hun er bra nok til å klare det.



07.10.02 INGY SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B nr 6.1



07.10 Ønsker å ha jevnlig og hyppig besøk av sønnen. Har innsikt i hva som er sønnens beste.



Tiltak 07.10.02



Har gjordt avtalte med barnevernet, at sønnen kommer her torsdag, lørdag og søndag.

I lag med pasienten må kontaktsykepleier vurdere om hun er bra nok til å klare det de avtalte dagene – se avtalene på forhånd lenda av besøket.

Kontaktsykepleier må og snakke med pasient om hva hun skal gjøre sammen med sønnen – hjelpe til med strukturen på samværet.

For uke 41 som sønnen har høstferie. Hun ønsker å ha han mest mulig denne uken.

Avtale med pasient dag for dag, planlegge helgen på fredag.





INFORMASJON, OG AVTALER MED SAMARBEIDSPARTNERE SOLLI G5,2 Ark 1



07.10.02 LNAS



Telefonnr til pasients foreldre 55131438







Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 07.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg LNAS/Å.Mo/JanJan/Kako

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg LNAS/Å.Mo/JanJan/Kako

Trilafon tab 2 mg p.o. 2 0 0 2 8 mg LNAS/Å.Mo/JanJan/Kako

Trilafon tab 4 mg p.o. 0 0 0 1 4 mg LNAS/Å.Mo/JanJan/Kako





Dato/kl : 07.10.02
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Type: Indirekte pasientarbeid

Timer: 0.3

Forarbeid: 0.2

Reise: 0

Ressurs: 0.5 poliklinikk



08:59 Telefonkontakt med 1 linje med samarbeidparter



Ansvar for tiltaket: Bernt Arne Larsen (overlege)

Ekstern deltaker: Lise Sundal, saksansvarlig Barneverntjenesten i Fana



Barneverntjenesten ringer meg. De skal ha møte med OT hos mor i dag kl 11:00. De ønsker råd om hvordan de skal forholde seg. De har en familie som vil kunne ha ham, på Nesttun, med en gutt på samme alder og en eldre gutt. De forteller OT har fått rede på at det er snakk om ”fosterhjem”, og at han har spurt kamerater i klassen om han kan bo hos dem.



Jeg forteller kort hva vi snakket om 30.09 i forhold til det å bo andre steder når mamma er syk. Forteller om inntrykket fra den delen av samtalen med mormor og morfar der OT var med.



Lise Sundal sier det kan være snakk om besøkhjem i helgene. Jeg undersøker at det er gunstig han får tilbud om å velge noe ”i tillegg”, ikke bli fratatt det han har.



Hun vil gi meg tilbakemelding onsdag 09.10.2002



Dato/kl : 07.10.02
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Type: Indirekte pasientarbeid

Timer: 0.3

Forarbeid: 0.2

Reise: 0

Ressurs: 0.5 poliklinikk



08:29 Telefonkontakt med 1 linje med samarbeidparter



Ansvar for tiltaket: Bernt Arne Larsen (overlege)

Ekstern deltaker: Grete Kvåle, saksansvarlig Barneverntjenesten i Fana



Barneverntjenesten ringer. De traff OT og mor på Solli 07.10.2002. Mor sa til OT at det var best for henne at han flyttet til et annet sted (enn besteforeldrene) for at hun skulle bli fortere bra. Barneverntjenesten fant dette uheldig, de ser god kontakt mellom gutt og besteforeldre. Samtidig har besteforeldrene to andre voksne barn med hjelpebehov. Barneverntjenesten åpnet 4.12 sak. De vil kontakte Solli.



OT sier han ikke stolte helt på å snakke med oss, og ikke med barneverntjenesten heller for den del. Jeg sier dette ikke er overraskende hos en gutt som ikke opplever hjelp fra voksne.



Jeg sier det er Lena og jeg som er i saken her, at den er påbegynt og at OT får tilbud om å starte korttidsterapi.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 40 Saksdokumenter varetekt (07.10.02-13.10.02)
PostPosted: Tue Mar 11, 2008 2:54 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Behandler Jorunn Akselsen skriver i sin anamese at jeg har sagt at jeg har vært psykotisk 7 ganger i løpet av mitt liv, jeg lurer på hvorfor hun velger å gjøre dette, når jeg helt klart informerer henne om at jeg aldri har vært psykotisk. Jeg har nok fortalt at det var diktene som jeg skrev i dagboken min som ble brukt i 1991 til å diagnotisere meg psykotisk, dette var under en tvangsinnleggelse foretatt av mine foreldre. Det dikt som er mest benyttet i henhold til denne diagnose, er et dikt som heter Aborten. Jeg fikk utført første provosert abort i desember 1998, som igjen førte til at jeg skrev dette dikt. Deretter har jeg nok fortalt om at en psykolog fra Solli sykehus sendte et brev der han beskrev meg som psykotisk til Fana sosialkontor i 1992, da mødrehjemmet og barnevernet tvang meg til å gå til psykolog Rigmor Dyrkorn. På tross at jeg ikke har vært i kontakt med psykologen som skriver brevet på denne tid. Jeg hadde noen enkeltsamtaler med han, også påtvunget av mine foreldre, i foråret 1991. Jeg vet ikke hva hun mener med at jeg skal ha vært psykotisk etter utskrivelse fra mødrehjemmet, på denne tid var jeg i regelmessige samtaler med psykolog Rigmor Dyrkorn, og fordi jeg ikke hadde noen tillitt til henne, ungikk jeg å snakke med henne om noe som helst annet enn hvordan jeg best kunne ta vare på min sønn, i de forskjellige prosesser av hans utvikling. Jeg hadde imidlertid et voldsomt stress med Fana Aetat og Trygdekontor på denne tiden, og jeg ble påtvunget å ta norsk og religion på gymnasnivå om igjen ved en Dagskole under kriminalomsorgen. Skolen var grei nok den, men jeg hadde store økonomiske problemer denne tiden, og stress med barnehage situsjonen. Det ble heller ikke bedre da skoleåret var over og jeg ble tvunget ut i arbeid for trygd, der du ikke mottar noen lønn for din arbeidsdag. Videre opplevde jeg å bli svært deprimert da jeg ble utstøtt av klassen og mobbet av lærer på Næringslivakadamiet, værst ved 2 kurs som var EDB prosjekt. Jeg endte da opp med avtale via advokat om å gjøre ferdig sist halvår som hjemmestudent, med ekstra timer i undervisning ved lærer på skolen, som deretter ble sabotert, slik at jeg ikke skulle bestå eksamen. Videre hadde jeg det svært vanskelig da jeg arbeidet hos min far. Jeg har nok her fortalt om hvor vondt det var når min far mobbet meg foran de andre ansatte og sitasjonen da jeg hadde en kjærste, som kun var opptatt av seg selv, og fordi han nektet på bruke kondom, gjorde meg gravid to ganger med påfølgende aborter. På denne tid kunne jeg selv ikke beskytte meg mot uønsket graviditet fordi jeg hadde fått konstatert celleforandringer i stadiet 4 (livmorhalskreft), og skulle oppereres med laserkondisering. Siste graviditet var utenfor livmoren, med påfølgende smertefull spontan abort og jeg ble da gravid på et tidspunkt hvor jeg ikke lenger ønsket noe kontakt med han. Han var derimot vanskelig å bli kvitt, spesielt fordi mine foreldre ønsket at vi skulle være sammen.



Ved samtalen er jeg blitt spurt ut om helgen og jeg sagt alt var ok, så tror hun meg ikke og jeg må nok forklarer hvorfor jeg har ungått sykepleiere som maser om at jeg hærer stemmer. I ogmed at de tidligere ikke vil la meg si at ”stemmene” føles som øresus, så sier jeg nok også at det høres ut som ”messing”, fra ritualer du har deltatt i, spør behandler Jorunn Axelsen, ja det er det sikker, sier jeg så. I og med at hun forbinder OTO med noe helt annet form for nettverk enn det jeg gjør, forstår hun heller ikke hva en astralreise, ved meditasjon er for noe. Slike mennesker er det uansett ikke noen poeng å diskutere livsyn med. I under slike omstendigheter jeg nå befinner meg i. Dette med min søster har jeg aldri utalt, og det får meg til å undre om Jorunn Axelsen har noe å gjøre med mishandlingen av min søster, som har fått påklistert diagnosen sizofren. Hun har også vært meget opptatt av OTO til tider når hun en sjelden gang snakker med meg.



Det står at jeg har fått besøk av min sønn med varighet 1 time denne dag, noe jeg ikke får til å stemme. Etter katastrofemøte med barneverntjenesten angående den ”skånsome” måten de formidlet om fosterhjemmet på ville han ikke se meg, det var hva jeg fikk fortalt av sykepleiere og behandler Jorunn Axelsen. De informerte også om at pga hans reaksjon ville de ikke plassere han i den nye fosterfamilien før jeg er utskrevet fra sykehuset og kan hjelpe til med omplasseringen. Noe jeg selvfølgelig reagerer svært negativt på.



08.10.02 Psykolog Jorunn Axelsen


ANAMESE:



Pasient ble første gang psykotisk i Danmark i 1989. 2 gang var på mødrehjemmet, like etter starten hos psykolog Rigmor Dyrkorn. 3 gang like etter hun flyttet fra mødrehjemmet. Sier hun har hatt psykoser til sammen 7 ganger tidligere. Har tatt det tidlig i forløpet sammen med psykolog, og det har hjulpet å snakke om det, samt skjerming. Klart tegn har vært forvrenging av TV, aviser – at hun har sett ting andre ikke har sett. Da hun gikk på næringsakademiet kunne hun høre hva andre tenkte. Episode da hun jobbet hos far, tilskrev dette utslitthet.



BEHANDLING:



Pasient rapporterer noe bedret effekt av Trilafon, spesielt mot å høre stemmer. Ikke økte bivirkninger. Stemmene hun hører er ”messing”, jfr. Ritualer hun har deltatt i, synene hun ser er også fra slike opplevelser. I tillegg mister hun kontakt med kroppen, kan se seg selv utenfra. Alt dette, som oppleves skremmende, kan være post-traumatiske symptomer. I tillegg er det grensepsykotisk tilsnitt: Hun ser også sin søster delta, føler hun går ned i kroppen hennes. Sier hun tidligere har utført s.k. astralreiser under egen kontroll. Pasient benekter å ha vært ruspåvirket under disse ritualene, bortsett fra noen ganger å ha inntatt vin. Ellers ikke prøvd hallisunerende eller andre stoffer, kun hasj.



Søndag følte pasient seg også svært paranoid, og klarte ikke snakke med sykepleier på A. Oppfordrer henne til en annen gang å eventuelt be om å få snakke med forvakten. Selv om hun har skjermet seg i helgen, så har hun samtidig fått lite kontakt, parallelt med ekstra belastning. Pasient besøkte medpasient KA både fredag og lørdag, begrenset til noen timer. Opplevde at det var ok og trygt.



Pasient sier at hun for tiden føler seg svært åpen og påvirkelig, kjenner tegnene til begynnende psykose slik hun har opplevd før (se anamnese):



BEHANDLING:



Telefon til psykolog Rigmor Dyrkorn som avtalt med pasient:



Fortalt om overføring til B etc. Dyrkorn kan ikke huske at de har jobbet spesielt med søvn eller mareritt. I perioder har det vært så mye utrygghet rundt pasient at søvnproblemer var forståelig, kanskje spesielt siste året.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 18



08.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, kako, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:00



Sov ved tilsyn klokken 24:00 men våknet av alarm (innbruddalarm) 03:05. Var glad hun hadde våknet opp pga ureelle lyder og at det ikke kun forgikk lyder inni hodet. Sier hun har hatt mareritt i natt. Sov ved tilsyn klokken 06:00.



08.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 13:00



Hatt samtale med psykolog. Skal ha neste samtale i forkant avhelgen. Sjå G3.2 Ark nr. 5 og G3.2 nr 6.



08.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:05



Synes det var hyggelig med besøk av sønnen. Har vært på røykerrommet med medpasienter resten av vakten. Undertegnede har tatt kontakt 2 ganger og spurt hvordan det gikk. Ikke verre synes hun. Spurte etter mobiltelefonen etter at sønnen var gått. Mente dette var avklart med 1 kontakt. Undertegnede viste til G3.2 nr 5 og det var greit.



O8.10.02 INGY TILTAK T6



Brukte tiltak D, F og G fra 07.10.02

I tillegg:



Få hjelp til avgrense (1 time) + tilsyn ved besøk av sønnen. Etter besøket få tilsyn, evetuelt oppfordring til skjerming.



08.10.02 INGY EVALUERING



Følte seg mindre plaget av hallinsinuasjoner utover ettermiddagen i går. God hjelp av å være i bassenget. Synes at Trilafon demper symptomer.



Sønnen kommer ikke på besøk i morgen.



07.10.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark A nr 6.1(P6)



PROBLEM P6



Tiltak 08.10.02



Må finne en anen dag for samvær enn torsdag fordi torsdag skal OT i gruppe her.



EVALUERING



08.10.02 INGY



Gjordt avtale med pasient om besøk av sønnen ca 1 time i ettermiddag. Telefon med pasients mor som kjører OT hit. Kommer ca kl 15:00.



Har videre avtalt med pasients mor at Agnethe ønsker besøk av sønnen også de neste dagene dersom hun er bra nok til det. Dette avtaler jeg nærmere med pasient sin mor hver morgen etter først å ha snakket med Agnethe. Agnethe er informert om dette.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 08.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg Wes/

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Wes/

Trilafon tab 2 mg p.o. 1 0 0 1 4 mg Wes/

Trilafon tab 4 mg p.o. 1 0 0 1 8 mg Wes/

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 40 Saksdokumenter varetekt (07.10.02-13.10.02)
PostPosted: Tue Mar 11, 2008 2:55 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Kvelden før kommer min kontaktsykepleier ned på røykerommet og oppdager at jeg har hodet i fanget på medpasient Kenneth. Å fortelle at han studerte øyenfargen min som kan skifte mellom grønt og blått er ikke mulig. Hun informerer om at jeg får ikke ha kontakt med han og at hun skal ta det opp med behandler.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 18



09.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, iint, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30



Sov frem til klokken 01:15. Våknet på grunn av mareritt og oppholdt seg på røykerrommet en kort stund. Var våken ved tilsyn klokken 03:00, sov å se til i 6 tiden.



09.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:20



Hatt samtale med psykolog angående skjerming i forhold til mannlig medpasient. Synes det er ok at dette blir tatt opp og at hun får hjelp til det. (sjå pleieplan). Har sett gjennom meldingene på mobiltelefon og levert den inn igjen.



09.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Å.Mo, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:15



Vært en del i stuen og spilt kort med medpasienter og personalet. Ellers vært en del på røykerrommet. Blid og fornøyd å se til.



07.10.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark A nr 6.1(P6)



PROBLEM P6



09.10.02 INGY



Hadde OT en time i går, sa etterpå at de hadde det hyggelig i lag. Følte seg rolig etterpå. Skal ikke ha ham i dag fordi han skal til en kamerat.





09.10 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark A nr 7.1



09.10 PROBLEM



Tåler lite stimuli før hun får psykotiske symptom ser bilder og hører stemmer.



09.10 MÅL



Få tilstrekkelig skjerming, for å komme seg/unngå psykose.





09.10.02 INGY SYKEPLEIEPLAN Ark B nr 7.1



09.10 TILTAK



Ressurs: Har innsikt i at det nytter å skjerme seg.



Skal ikke ha fysisk kontakt med mannlig medpasient.

Skal ikke være alene med denne pasienten.

Minus aviser, fjernsyn, radio og mobiltelefon.





Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 09.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg BUTT/LNAS

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg BUTT/LNAS

Trilafon tab 2 mg p.o. 1 0 0 1 4 mg BUTT/LNAS

Trilafon tab 4 mg p.o. 1 0 0 1 8 mg BUTT/LNAS



Dato/kl : 09.10.02
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Type: Ikke mødt

Timer: 0.5

Forarbeid: 0.2

Reise: 0

Ressurs: 1.2 poliklinikk



13:59 Med ansatte: 2



Ansvar for tiltaket: Bernt Arne Larsen (overlege)

Intern deltaker: Lena Charlotte Tungodden (sosionom)



Drøfter saken. OT får tilbud om time 17.10.2002. jeg gir korttidsterapi. Timer en gang i uken. Jeg har drøftet dette opplegget med Annicen og Guri i veiledningen. Vi er enig om at Lena har kontakt med Gina på Solli, eventuelt mor, besteforeldre og barnevernet.







Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005



retur 270368 091002 2360.00 2360.00

retav 270368 091002 -2360.00 2360.00

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 41 Saksdokumenter varetekt (07.10.02-13.10.02)
PostPosted: Wed Mar 12, 2008 6:12 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Så jeg blir i dag strengt irrettesatt av psykolog Jorunn Axelsen og beskjed om at jeg ikke lenger ha noen form kontakt med denne medpasient, og at jeg ikke under noen omstendig kan være alene med han. Videre sier hun at Kenneth nå skal utskrives fra sykehuset og da jeg spør med håp i stemmen om det er muligheter for at jeg også kan utskrives, sprekker hun. Jeg får beskjed om at vil bli tvangsinnlagt på Haukeland om jeg ikke følger reglene. Jeg informerer om at jeg skal overholde ”reglene”. Jeg har tidligere informert om invitasjonen til ISP poet award, og at jeg ønsker å reise for å motta prisen, men da hun ikke tror meg, har jeg nå med brevet som bekrefter dette. Hun tar i mot brevet og vil vurdere dette senere.



Demostrasjonen omkring forbudet med kontakt med medpasient er av personalet på sykehuset så overdrevent at jeg tror alle pasienter har det morsomt på vår bekostning.



Senere på ettermiddagen kommer Kenneth tilfeldig ut på røykealtanen mens jeg sitter der og rygger dramatisk, og ut piler kontaktsykepleier Lena som en høyk og beordrer en meg eller han inn, for vi kan ikke være samme sted. Alle ler.



10.10.02 Psykolog Jorunn Axelsen


BEHANDLING:



Kort samtale i forhold med pasient synes å ha utviklet et spesielt nært forhold til mannlig medpasient KA. Våre generelle regler, samt spesielt grensesetting i forhold til kroppskontakt og alenekontakt med vedkommende. Pasient aksepterer dette greit, sier hun hadde tenkt på å kanskje ta opp dette spørsmålet med undertegnede.



Pasient har fått brev fra BUP om at sønnen har prioritet og ville komme til i løpet av maks 3 måneder. Møte med barneverntjenesten på mandag var informasjon til sønnen om fosterhjemsarbeidet, han ønsket at hun skulle delta på dette. Synes det gikk rimelig greit. Der deltok også Grete som skal vurdere fosterhjemmet. Pasient har fått kommunisert sin bekymring til barnevernet, samt at Lise Sundal ville kontakte sønnens lærer. Kontakt sykepleier holder på å lage samværavtale, aktuelt med en time både lørdag og søndag, pluss en gang til uken.



Pasient gir meg brev om at hun har vunnet poesipris og har fått invitasjon til Hollywood. Ber om råd fra undertegnede på dette.



10.10.02 sekretær Sigrun Nytveit


SEF/SKOLE:



NOTAT DIKTERT V/SOIONOMSTUDENT MARIT FJELLBY:



Avtalt møte med BUP v/Lena Tungodden, her onsdag 16.10 kl 1315, sammen med pasient, kontaktsykepleier Ingunn Ytrøy og undertegnede.





OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 18



10.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, U. Vale, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:10



Pasient la seg ved 23 tiden og sov ved 24:00 runden og senere ved neste runde.

10.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:00



Deltatt på morgenmøte og deretter vært på arbeidsstova og basseng. Får besøk av sønnen klokken 15:00. vedrørende avtalen for helgen sjå G3.2 Arb B.72



10.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:35



Hatt besøk av sønnen i 1 time. Ellers oppholdt seg på røykerrommet. Hatt tilsyn X1. Synes det er trist når sønnen drar. Tiltagende hørselhallisunert klokken 19:00. Er informert om møte med BUP 16/10 klokken 13:15.



07.10.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark A nr 6.1(P6)

PROBLEM P6



10.10.02 INGY



Skal ha sønnen ca 1 time fra kl 15:00.



09.10.02 INGY SYKEPLEIEPLAN Ark B nr 7.1



10.10 TILTAK



T1 + T2 + T3 fra 09.10

Arbeidsstuen malt

Basseng

Besøk av sønnen kl 15:00. ikke avtalt hvor lenge.

Har snakket sammen om avtalene/tiltak for helgen.

Se ar B nr 7.2.



09.10.02 INGY SYKEPLEIEPLAN Ark B nr 7.1



EVALUERING



10.10 INGY EVALUERING



Pasient gir utrykk for at det var godt å få hjelp til sette grenser for kontakt med mannlig medpasient.

Fikk se igjennom – se over mobiltelefonen i går. Svare de som hadde tatt kontakt. Leverte telefonen inn etterpå.



10.10.02 INGY SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B nr 6.2



10.10.02 INGY TILTAK



Avtalt med pasient sin mor at sønnen har en avtale om å besøke Agnethe her hver onsdag, lørdag og søndag. Varighet av besøket: 1-2 timer etter pasients tilstand.



10.10.02 INGY SYKEPLEIEPLAN Ark B nr 7.2



Tiltak for helgen 11/10 – 14/10



Skal ikke besøke mannlig medpasient (Kenneth).

Dersom han kommer på besøk, skal de ikke ha fysisk kontakt, eller være alene sammen.

Minus aviser, fjernsyn, radio.

Kan skjerme seg ved å få være på loftet når hun ønsker det.

Må få kontakt med forvakt daglig(se sinfodoc).

Vedrørende søvn se G3.2, Ark A og B nr 2.1

Ønsker ikke å motta telefon fra foreldre, søster eller venninne (Lillian), heller ikke få beskjed om de har ringt.

Undertegnede har avtalt med pasients mor at Agnethe sin sønn kommer hit søndag. Kanskje på lørdag og dersom de er tilbake fra hytten så tidlig. De ringer dersom ikke. Besøk varighet 1-2 timer etter pasient sin tilstand.



Evaluering oktober 1 – 8 INGY 14.10.02



Opprettholde avtalen om å ikke besøke mannlig medpasient. Hatt besøk her av ham.



Ikke brukt loftet til å skjerme seg – synes det er vanskelig å spørre om at det blir låst opp. Derfor brukt røkerrommet som ikke fungerer særlig skjermende pga medpasienter. I tillegg delt rom med en pasient som var mye i sengen. Samlet opplever at pasient har hatt dårlige skjermingsmuligheter. Hørsel hallinsinuasjoner har tiltatt fra middag og utover dagen., ønsker derfor å fordele trilafonmedisinering 3 ganger for dagen.



Hatt mareritt hver natt, stått opp. Sier hun som regel føler seg dårlig fra morgen av. Utafor seg selv (pasients egne ord). Hadde besøk av sønnen søndag. Det fungerte godt i føle pasienten. Som avtalt med pasient sin mor, ringte de og ga beskjed om at det ble for sent til å komme på lørdag.



Hatt samtale med forvakt både lørdag og søndag.







INFORMASJON, OG AVTALER MED SAMARBEIDSPARTNERE SOLLI G5,2 Ark 1



10.10.02 INGY



Sosionom fra BUP Lena Tungodden 55112556 har informert om at Agnethe sin sønn får faste timer på BUP torsdag 17/10. planlagt møte for å informere Agnethe onsdag 16/10 kl 13:15



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 10.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg JanJan/Wes/butt/Rige

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg JanJan/Wes/butt/Rige

Trilafon tab 2 mg p.o. 1 0 0 1 4 mg JanJan/Wes/butt/Rige

Trilafon tab 4 mg p.o. 1 0 0 1 8 mg JanJan/Wes/butt/Rige





Dato/kl : 10.10.02
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Type: Terapi/samtale

Timer: 0.0

Forarbeid: 0

Reise: 0

Ressurs: 0 Telefon



Oppfølging pr telefon med Mor/foresatt : Ina M-A



Ansvar for tiltaket: Lena Charlotte Tungodden (sosionom)



Ringte Ina M-A vedrørende timeavtale torsdag den 17.10.02 kl: 13:30 til 14:30. Informerte OT om at han hadde fått time og skal snakke med Bent Arne fremover. Han sa det var ok. Ga mormor kort informasjon om tilbudet Bup kan gi gutten. Korttidsterapi med time en dag i uken. Hun opplyste om at de skal ha med seg OT på ferie de to første ukene i november.



Dato/kl : 10.10.02
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Type: Indirekte pasientarbeid

Timer: 0

Forarbeid: 0

Reise: 0

Ressurs: 0



Telefonkontakt med 1 linje med samarbeidparter



Ansvar for tiltaket: Lena Charlotte Tungodden (sosionom)

Ekstern deltaker: Lise K Sundal, Barneverntjenesten i Fana



Ringte barneverntjenesten for å gi dem informasjon om at OT får tilbud fra Bup Fana om korttidsbehandling. Sundal opplyste om hvor saken står, det er ikke noe nytt ut fra tidligere opplysninger. De ble opplyst om at Fana Bup vil ta kontakt med mor og Solli vedrørende Bups tilbud til gutten.



Dato/kl : 10.10.02
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Type: Indirekte pasientarbeid

Timer: 0

Forarbeid: 0

Reise: 0

Ressurs: 0



Telefonkontakt med 1 linje med samarbeidparter



Ansvar for tiltaket: Lena Charlotte Tungodden (sosionom)

Ekstern deltaker: Sykepleier Ingunn Yttrøy Solli Nervesanatorium



Sykepleier Ingunn Yttrøy er mors kontaktperson på Solli. Vi avtalte et møte på Solli onsdag den 16.10.02 der Bup vil gi mor informasjon om behandlingstilbud for OT og etablere kontakt med undertegnede.



Ingunn opplyser om at OT skal begynne i gruppe på Solli torsdag den 1.10.02.



Sosionom Gina Davidsen er gruppeleder og vil også være tilstede undersamtale for å drøfte samarbeid mellom Bup og Solli vedrørende behandling av OT.



Telefonnr til Gina Davidsen er 55 118229





Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005



Avskrø øket uerh 101002 2360.00 -2360.00

Forsk Agnethe 101002 -2360.00 2360.00





10.10.02 2120210102 AS HL M Returført engforsk av 2360 pga avslag kontonr dersom beløpet skal tas ut på nytt, må dere utbetale. 091002 ti/asi

10.10.02 2110102 FO FE M Innv. Etterbetalt av forskudd kr 2360/ask2101 utbetalt påny eng.f. 300802/as

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Mon Mar 17, 2008 12:41 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 41 Saksdokumenter varetekt (07.10.02-13.10.02)
PostPosted: Thu Mar 13, 2008 3:39 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Det er ”behandlingsamtale” hos psykolog Jorunn Axelsen. Hun blir ved å spørre ut om OTO, men ut fra hva hun mener er OTO, så vil jeg ikke snakke om det, jeg prøver å fortelle henne at hun forveksler OTO med et helt annet type form for nettverk. Dette var imidlertid flere menn jeg kom i kontakt som barn, som følge av noen fotografier som sirkulerte rundt i feile kretser. Senere i ungdomstiden var følgen at jeg ble tiltrukket av bestemte mennesker jeg kom i kontakt med i forbindelse med min ungdomstid, og jeg tilbød meg selv da frivillig, fordi jeg hadde ikke forstått at sex var skamfullt. Disse menneskene ble senere kjent som ”bohemene” i Bergen, og da historien ikke bare er velkjent, men også mye oppskrytt av rykter og sladder, har dette vært vanskelig å leve med senere.



Jorunn blir ved å spørre å grave omkring hvor seksuelt utnyttet jeg har vært og jeg sier at ja jeg har også senere opplevd negative episoder, spesielt med en enkelt mann, når jeg en sjelden gang har hatt barnevakt ved at min sønn overnatter hos mine foreldre. Hun spør meg om jeg har elsket noen av dem jeg har vært sammen med, og jeg svarer nok her at det kun er en enkelt mann jeg har elsket, uten at min kjærlighet er gjengjeldt.



Jeg vet ikke hvorfor de i sykepleierjournalen sier jeg har bedt om tolvon tabelett, da det er faste tidspunkt på medisinering, hvor pasient må inn på eget rom og blir overvåket til de svelger medisiner de er pålagt å ta. Jeg har gitt ganske klart utrykk for at jeg ikke ønsker medisinering. På dette tidspunkt er jeg helt sluttet å argumentere så jeg gjør som jeg får beskjed om, resten av dagen sitter jeg på kottet de kaller røykerom med min cd spiller (walkmann) og tegner og maler.





11.10.02 Psykolog Jorunn Axelsen


ANAMESE:



Pasient har vært utnyttet seksuelt av de samme personer fra OTO miljøet fra hun var barn og frem til for 4 år siden da hun begynte på skole. Hun har også flere gangar opplevd at samme person har hatt sovetablett i ølet hennes ute, med sannsynlig overgrep hvor hun ikke husker noe etterpå.



STATUS/VUD:



Avtaler for helgen:



Pasient skal være på post A. Trenger en samtale med forvakt både lørdag og søndag, eventuelt be om flere ved behov. Hun trenger å skjerme seg en del. Skal kunne få besøk av mannlig medpasient Kenneth fra B, men skal ikke dra ut på besøk til ham. Se ellers sykepleier plan.



BEHANDLING:



Snakk rundt saken med medpasient KA. Sier hun ikke har hatt tanker om å utvikle forhold til ham. Ble skremt av hans reaksjon, han viste henne kuttene sine. Hun vil gjerne at vi tar en samtale sammen neste uke. Snakk om grenser, forhold til menn osv. hun forstår at dette er viktig å ta alvorlig pga sin historie med mye overgrep og utnytting. Sier også at hun hat søkt trygghet gjennom sex, men at blir destruktivt for henne. Kunne en mann med positivt seksuelt forhold og godt vennskap, hvor hun selv opplever å sette grenser. Dette er et vedvarende vennskap og støtte som hun har hatt lenge, også med mye intensitet og ambivalens fra begge sider. Disse temaene har vært mye fremme i behandling hos Rigmor Dyrkorn.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 20



11.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Rige, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:20



Holdt rommet fra vaktens begynnelse i går kveld til 22:30. kom da og bad om Tolvon tablett. Fikk denne tok så ned og tok en røyk. La deg klokken 23:10. stod opp igjen klokken 00:45 for å ta seg en røyk. Har siden holdt sengen og tilsynelatende sovet.



11.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:10



Deltatt på morgenmøte, basseng og arbeidsstuen og ukeslutt. Hatt samtale med psykolog Axelsen. Se plan for helgen på G3.2 Ark 7.1 og Ark B 7.2 + 7.3.



11.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, SBog, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:00



Pasient har sittet mye på røykerrommet og malt og tegnet. Hatt besøk i kveld og følte det gikk greit. Ok i kontakten.



11.10.02 LNAS SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B nr. 7.3



11.10 TILTAK LNAS



Agnethe har fått utlevert mobiltelefonen, men trenger hjelp av personalet til å høre gjennom meldinger.





Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 11.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg Butt

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Butt

Trilafon tab 2 mg p.o. 1 0 0 1 4 mg Butt

Trilafon tab 4 mg p.o. 1 0 0 1 8 mg Butt



(notat Ann Helen Asheim: Remaron, og trilafon ved kveld ikke gitt?)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Mon Mar 17, 2008 12:25 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 41 Saksdokumenter varetekt (07.10.02-13.10.02)
PostPosted: Sat Mar 15, 2008 2:28 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



I og med de nå er så ute etter meg og Kenneth, og fordi Kenneth har skadet seg selv som følge av dette, så ber jeg om at vi kan få snakke sammen, han vil gjerne besøke meg. Vi får imidlertid ikke være alene sammen og har en sykepleier som vokter over oss. Vi kommuniserer slik at jeg tror han forstår at jeg ikke har noe i mot han, og vil være hans venn. Jeg synes synd i ham, for de behandler han svært dårlig nå, likeså dårlig som meg. Jeg antar de er svært engstelig for at vi skal utveksle informasjon omkring ”behandler” Jorunn Axelsens behandlingsmetoder og tvangsmedisinering.





OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 20



12.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Turid Jensen, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:00



Våknet ved 0 tiden, har mareritt. Fikk litt varm kako da.



12.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, SBog, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:00



Pasient gikk ned på røykerrommet og begynte å male ved klokken 07:00 tiden i dag etter en natt med dårlig søvn. Gikk tur ut med følge og var til Nesttun og handlet. Synes det var godt med en tur.



12.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, AATOMO, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 19:00



Agnethe har vært fin å forholde seg til i hele dag. Kjøpte malersaker på Nesttun og har sittet på røykerrommet og hørt på musikk og malet. Hatt besøk av Kenneth. Ga fin kontakt til medpasienter og personalet under kveldsmåltidet.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 12.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg roles

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg roles

Trilafon tab 2 mg p.o. 1 0 0 1 4 mg roles

Trilafon tab 4 mg p.o. 1 0 0 1 8 mg roles



(notat Ann Helen Asheim: tolvon og trilafon om morgenen ikke gitt?)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Mon Mar 17, 2008 12:24 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 41 Saksdokumenter varetekt (07.10.02-13.10.02)
PostPosted: Sun Mar 16, 2008 3:54 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Denne helgen blir jeg informert om at jeg må ha samtale med vakthavende lege i løpet av helgen, og hun oppsøker meg selv. Jeg informerer om hva som plager meg her og nå, og informerer om at hovedproblemmet er de mareritt jeg våkner av, og som får meg til å gjennoppleve en del traumatike opplevelser og tenke på disse. Hun spør meg igjen ut om ”stemmene” og siden jeg har egistrert at de ønsker at det skal være ”messing” beskriver jeg nok øresuset på denne måte. Hun misforstår imidlertid når hun her skriver det er stemmer fra noen jeg kjenner fra tidligere episoder i mitt liv, jeg gjennopplever i drømmer og tanker episoder med forskjellige mennesker jeg har møtt gjennom mitt liv.



Vi snakker i øvrig en del om dette med dramaet de skaper av kontakten mellom meg og medpasient Kenneth og hun gir meg anledning til å treffe han, under oppsyn.



Dette med at jeg opplever god effekt av en bestem medisin verdørende uro og stemmer, så gjør jeg altså det. Jeg kan heller ingenting om medisiner og hva de skal ha av effekt, derfor forstår jeg ikke hvorfor de blir ved i journalen å mene at jeg sier det har god effekt ellker ønsker medisinering. Jeg sier ganske bestemt at dersom de skal bli ved å tvangsmedisinere meg, så foretrekker jeg å slippe flere type medikamenter, spesielt ikke flere som skal ta vekk bivirkninger av de første medikamenter (antidepressiver) som jeg er tvunget til å ta på sykehuset.


13.10.02 Assisterende legevikar Jenny Aase


STATUS/VUD:



Har som vakthavende hatt samtaler med Agnethe både i går og i dag. Hun virker rolig og samlet og smiler av og til i løpet av begge samtalene. Hovedproblemene synes å være knyttet til tilbakevendende mareritt. Disse er til dels meget skremmende, og hun sover dermed dårlig. Hun er plaget med stemmer om morgenen når hun våkner, alltid de samme, og hun sier det er som messing, og at det er stemmer hun kjenner fra tidligere episoder i sitt liv. Hun sier medikamenter (Trilafon) har god effekt, men denne avtar utover dagen slik at stemmene øker ut på ettermiddagen. Blir enig om at hun skal ta opp med behandler muligheten for å fordele medisinene på flere mindre doser i løpet av dagen. Pasient har hatt besøk av KA både fredag og lørdag. Hun får i dag besøk av sin sønn.



Da det er en stund siden jeg har hatt besøk av min sønn og det nå er gjordt avtale om at han skal komme denne dag, så er jeg svært spendt og nervøs for hvodan besøket vil bli. Jeg får kun se han i 1 time og får beskjed om at det skal være under tilsyn. Jeg velger derfor at vårt samvær kan skje på stuen der andre sitter og vi spiller kort og snakker forsiktig sammen, i og med vi ikke får være alene, passer jeg på å ikke si noe som vil forhindre at jeg igjen får treffe han. Jeg får intrykk av at han har tilgitt meg dette med ny fosterfamile, og har fått beskjed om at han skal få bli boende hos sine besteforeldre inntil jeg er frisk. Jeg har fått beskjed om dette tidligere, og jeg sier ikke hva jeg mener om dette til ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ). Vi snakker overhode ikke om fosterfamilie, kun litt om hva han selv mener om det å gå på BUP og barnegruppe ved Solli. Han sier barnegruppen ved Solli er ok, men at han synes BUP er skummelt og vil helst slippe det. Jeg prøver å finne ut hva han mener med dette, men forstår ikke hva han mener med dette.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 20



13.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, rote, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:00



Sittet på røykerrommet det meste av formiddagen. Ser fornøyd ut. Ikke noe spesielt.

13.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, rote, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:10



Sier no at hun hører en del stemmer. Venter besøk av sønnen.



13.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, AATOMO, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 19:00



Har holdt seg på røykerrommet. Fik besøk av sønnen og viste veldig omsorg for ham. Det var gjensidig glede da de møtte hverandre. Har ellers bare tatt kontakt ved måltider.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 13.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg kebo/runes

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg kebo/runes

Trilafon tab 2 mg p.o. 1 0 0 1 4 mg kebo/runes

Trilafon tab 4 mg p.o. 1 0 0 1 8 mg kebo/runes

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Mon Mar 17, 2008 12:21 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Mon Mar 17, 2008 12:00 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Spaceverden

Barneverden er liten og inkognito.
Barnets seksualitet gjør henne ønsket,
i det natten stiger på.
Men, ser du ikke hvor kald hun er,
…idet dagslyset blir til natt.

Hun lever i Spaceverden,
langt vekke fra familien.
En ensom filmstjerne
i en virtuell verden.

Hun lever i Spaceverden,
hvor hun blir et offret lam,
kun til for andres drømmer.

Hun vokser opp og utvikler seg
til å bli den vakreste blomst.
Reiser rundt omkring i verden
mens hun spiller sitt eget teater.

Barndommens mareritt…
forfølger henne hvor enn hun går.
Hun ser ham i alle menn hun møter.

Space World

Children’s world become small and incognito.
Child sexuality makes her wanted at night.
But, oh he is so cold when daylight turns to night.

She lives in a space world, far from family.
A lonely moviemaker in virtual reality…
She lives in a space world,
which gives home for new dreams.

She grows up, and becomes a beautiful flower.
Travels around in world, playing theatre.
But she never let go of her childhood nightmare.
She sees him in all man she meets in life.

Agnethe Mehn-Andersen 1999

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 42 Saksdokumenter varetekt (14.10.02 - 20.10.02)
PostPosted: Mon Mar 17, 2008 12:19 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Nok en dag der jeg sitter og maler, og jeg får beskjed om at jeg vil få følge dagen derpå, når jeg sier jeg har behov for en tur til Nesttun og kjøpe noe maling. Sykepleier informerer meg om skjem hun har laget for meg, og programmet hennes består av at jeg skal følge pasientopplegg med basseng om morgen og ”arbeidstuen” deretter. Hun informere om at det er pliktig og det er også samtalegrupper, der pasienten deles opp på to lag og må snakke samen i gruppe omkring sine personlige problemer. Jeg vil få beskjed om hvilket ”lag” jeg tilhører senere.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 20+21



14.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, T.Jensen, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:00



Sovet å se til ved 06:00 runden.



14.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, RLse, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 12:40



Har formidlet at jeg er sykepleier kontakt i dag. Pasient sa hun ville følge program, arbeidsterapi, samtalegruppe og basseng. Ville ellers kontakte meg ved behov.



14.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:10



Skjerma seg på rommet hele ettermiddagen, seier ho hører stemmer. Malt akvareller. Undertegnede og pasient skal til Nesttun i morgen for å kjøpe mer utstyr.



11.10.02 LNAS SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B nr. 7.3



14.10 EVALUERING INGY



Synes det har gått greit å ha ansvar for mobilen selv. Hatt den mye avslått.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 14.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg kebo/runes

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg kebo/runes

Trilafon tab 2 mg p.o. 1 0 0 1 4 mg kebo/runes

Trilafon tab 4 mg p.o. 1 0 0 1 8 mg kebo/runes

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]