It is currently Fri Apr 19, 2024 11:22 am



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next

Dreper barnevernet?
Ja 94%  94%  [ 17 ]
Nei 6%  6%  [ 1 ]
Total votes : 18
Author Message
 Post subject: Uke 39 Saksdokumenter varetekt (23.09.02-29.09.02)
PostPosted: Tue Feb 26, 2008 6:04 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning


Jeg får beskjed om at jeg skal forsøke meg utenfor i helgen og spørsmål om jeg kan bo hos Lill Ann, det er et problem at jeg ikke har et egnet sted å være da det er i en regel om man skal være pasient i avdeling B, og nå er det plass mangel på avdeling A. Jeg sier at det er i orden. Lill Ann har informert om at jeg kan overnatte hos henne.



Hun informerer videre at jeg nå skal starte denne testen slik at det kan stilles diagnose på meg. Dette minner hun meg så om at jeg har godtatt ved innskrivelsen til behandling på avdeling B. Jeg føler ikke at det er tidspungt å gå gjennom denne form for test og informerer om skrekken jeg har fått slik etter at jeg ble tvangsinnlagt av mine foreldre i Danmark i 1991 og de mente jeg hadde psykose. Videre sier jeg at jeg er fortsatt overbevist om at min søster ble under tilsvarende forhold som jeg nå er i diagotisert sixofren, og jeg mente hun da var deprimert etter fødsel og stress ved en helt ny type utdanning på kunsthøyskolen.



Vi snakker så om hva utdanning jeg bør ta ved attføring, og hun sier at hun mener økonomi vil være en god ide. Jeg informerer at jeg ønsker en jobb jeg kan drive hjemmefra, og hun mener så at dette er mulig med en økonomiutdannelse ved siden av den IT kompitanse jeg alt har. Jeg sier at det er sikkert greit. Hun er i øvrig helt enig at dt er bra jeg isolerer meg.



Hun informerer videre at jeg nå bær ha full styrke av den nye sovemedisinen, hun spør hvordan den fungerer. Jeg sier jeg ikke synes den fungerer. Hun sier så at jeg må gi det tid. Jeg svarer at jeg har voldsomme mareritt om natten og klarer ikke vokne opp. Hun sier at hun få gitt nattevakt beskjed om å vekke meg dersom jeg har mareritt…





26.09.02 Psykolog Jorunn Axelsen

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



STATUS/VUD:



Pasient skal være hos venninne Lillan i helgen. Hun skal kunne returnere til post A ved behov, ringer da og gir beskjed.



BEHANDLING:



Kort samtale: Psykolog Gro Tynning fra BUP Fana har ringt. Ville klarere med mor om det var ok at de tok en samtale med OT, og en samtale med hennes foreldre for å vurdere nærmere. Dette er i orden for pasienten. Litt snakk om det kan være aktuelt å starte på SCID II neste uke, pasient er meget interessert i å få en diagnose. Sier hun fikk en schizofrenidiagnose i Danmark i 1990, men det står det ikke i papirene vi har fått. Sier hun var på lukket avdeling den gang, i noen måneder, ble flyttet to ganger, sist til åpen avdeling noen uker. Dette bør sjekkes opp.



Pasient snakker litt om sitt ønske om yrkesrettet attføring til en jobb hun kan ha hjemmefra. Er lei av at ting går til helvete – tenker at hun må velge isolasjon når hun ikke kan takle mennesker.





OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 13
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



26.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, babl, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30



Foretok sine vanlige kveldsritualer som varm kako, hørte på musikk på rommet i går kveld. Var våken 24 og 03. sa hun gjorde avslapningsøvelser, og at det hjalp. Kjente seg rolig. Vært på røykerrommet et par ganger i natt. Sov ved tilsyn 06.



26.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 13:50



Hatt samtale med psykolog fordi BUP ønsker å kontakte pasienten sine foreldre og BUP trengte Agnethes tillatelse til det. Var ute en tur i butikken og synes hun mestra det bra. Planla å gå i bassenget og arbeidsstova.



26.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Å Mo, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:20



Inne på stuen til kaffen, ellers skjermet seg en del. Ønsket å få full dose Nozinan (15 mg tabl) for å sikre ”nattesøvnen”. Utrykker at hun har lyst å bli vekket om natten dersom hun har mareritt.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 26.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 30 mg Å Moe

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Å Moe

(Notat Ann Helen Asheim: Tolvan ikke gitt?)



Uro/søvnproblemer Å Moe Nozian 15 mg (3 tab) kl 21:05 effekt:

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 39 Saksdokumenter varetekt (23.09.02-29.09.02)
PostPosted: Wed Feb 27, 2008 2:04 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning


Jeg får beskjed om at min sønn har fått plass ved BUP der han skal få hjelp med sine problemer. Videre blir jeg spurt ut om jeg gleder meg til å komme meg ut av sykehuset i helgen, og det sier jeg at jeg gjør. Jeg håper at alt vil gå bra. Jeg får så beskjed om å komme å hente medisiner som jeg må love å ta og mye mas om dette.



Lill Ann kommer å henter meg som avtalt. Hun er svært stresset og sint og jeg føler jeg er til bry. Jeg lurte på om hva som var problemet og det var det at det passet så dårlig fordi hun skulle prøve seg i sin nye jobb der hun solgte kjøkkenutstyr i hjemmet hos andre. Hun ville at jeg skulle påmelde meg og det ville jeg ikke, synes det hørtes ut som noe jeg alt har forsøkt og som kun var lureri. (Paraply). Produktene var imidlertidig gode, så jeg handlet dem, men hadde ikke vervet andre.



Når jeg kommer hjem til henne står alt på hode og det er forferdelig rotet og skittent. Det virker ikke som hun hadde forventet at jeg kom eller så bare brydde hun seg ikke. Hun er der en kort time og kjefter løs fær hun løper ut og lar meg sitte der alene. Jeg vet ikke adressen og har ingen nøkkel. Tiden går og går og jeg ringer Solli og sier at jeg kommer tilbake. Jeg har sett over en del av leiligheten og oppdaget ting som sa at Lill Ann var slett ikke den personen hun informerte meg om at hun var. Jeg angrer på at jeg har lånt henne penger, rener ikke med å få dem tilbake om jeg bare forsvinner uten et ord og med ulåst dør. Timene går og går og jeg finner ut av adressen når naben hennes kommer hjem og jeg kan ringe på og spørre. Da ringer jeg igjen Solli og sier jeg kommer og at jeg har bestilt taxi.



Når jeg kommer tilbake er de meget ”bekymret” over meg og jeg er rimelig ferdig, gråter og vil helst bare gå i seng. Men nei, jeg må ha kakao og aftens mat som de har gjemt til meg. I og med at jeg ikke har spist noe så er det godt når jeg først får litt ro.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 13
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



27.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, AL, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:20



Ikke tegn til mareritt i natt. Var oppe ved 24.15 tiden 03:00 tiden og 05:00 tiden. Var nede og røykte. Sier hun våknet av mareritt. Har sovet imellom.



27.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 11:30



Pasient skal være hos en venninne i Åsane i helga. Dette er første helga ute av sykehuset. Pasient er redd for å få sterke suicidal tanker. Derfor er avtalen: dersom pasienten ringer avdeling A og har behov for å komme tilbake, skal ho det. Det skal ikke diskuteres med henne. Ho kan ha behov for å snakke med personalet på telefonen mens hun venter på drosjen. Dr. Eskeland som har vakt i helga er informert. Fått tilbakemelding fra Lise Sundal i barnevernet. Samtalen med pasient sine foreldre hadde godt greit og sønnen hadde fått høyest prioritet hos BUP. Pasient er svært letta for dette.



27.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, HB Tysnes, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:10



Pasient har ringt til avdelingen flere ganger. Snakket først med vakte og var tilbydd å komme tilbake. Har ringt avdelingen 2 ganger senere, måtte bare høre stemmen til et menneske og spurte om undertegnede kunne komme til telefonen. Klaget over tilstanden hos venninnen som var gått på jobb og hadde stresset før hun gikk. Hadde latt henne være hjemme uten adressa. Kunne derfor ikke ringe etter drosje. Var skjelvende i stemmen og urolig. Roa seg litt under samtalen og snakket om daglige ting. Hørte folk komme i huset ovenfor og ville da gå opp og finne ut av adressen og ta en drosje hit 21:35. Sengen hennes er tatt opp på 202.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 27.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 30 mg C. Nattel/Butt

(Notat av Ann Helen Asheim: Remaron ikke gitt?)

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg C. Nattel/Butt



Uro/søvnproblemer C. Nattland Vival 5 mg kl 02:45 effekt:

Uro/søvnproblemer Butt Nozian 5 mg (1 tab) kl 13:25 effekt:



Butt lager ”perm” medisin: 8 stk 5 mg Vival + 3 stk Remaron + 2 stk Tolvon.

Jeg bruker 3 av disse når jeg er hos Lill Ann.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Uke 39 Saksdokumenter varetekt (23.09.02-29.09.02)
PostPosted: Wed Feb 27, 2008 8:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Lill Ann kommer å henter meg som avtalt. Hun er svært stresset og sint og jeg føler jeg er til bry. Jeg lurte på om hva som var problemet og det var det at det passet så dårlig fordi hun skulle prøve seg i sin nye jobb der hun solgte kjøkkenutstyr i hjemmet hos andre.

Når jeg kommer hjem til henne står alt på hode og det er forferdelig rotet og skittent. Det virker ikke som hun hadde forventet at jeg kom eller så bare brydde hun seg ikke. Hun er der en kort time og kjefter løs fær hun løper ut og lar meg sitte der alene.


Det høres ikke ut som noe særlig til venninne. Kanskje Lill Ann kunne hatt godt av et opphold på Solli selv?

Hva slags "hjelp" var det sønnen din mottok av BUP? Satt han og snakket med en psykologdame? Var det mye hjelp i det? Kanskje han hjalp psykologdamen med å holde henne sysselsatt? Sønnen din burde fått lønn av BUP istedenfor psykologdamen. Det er så mange av dem at det minner om iberiasneglene.

Er det noen som kjenner til en effektiv metode for å bli kvitt psykologdamer? Jeg har hørt at man skal legge iberiasneglene i en bøtte med saltvann, men hvilken metode funker best mot psykologdamene? De er til pest og plage, og de invaderer nærmiljøet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 27, 2008 10:19 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Tue Jul 31, 2007 2:05 am
Posts: 206
Location: Haugesund
Prøv vievann og hvitløk, Agrippa. Det skulle vel gjøre susen. =P


Top
 Profile  
 
 Post subject: RE
PostPosted: Wed Feb 27, 2008 11:28 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Nei, Lill Ann var ingen god venninde, heller en av den typen som barnefjern og psykobabbel pusher på deg. Hun var på dette tidspunkt selv i en barnefordelingsak...

Når det gjelder min sønns mishandling på Fana BUP kommer dette fram videre i bloggen. Det var en psykobabel lege Bernt Arne fra Haukeland BUP som hadde "samtaler" med ham, disse er blitt tilbakeholdt, da han skriver han har ført "journal" i sin private dagbok. Ellers har han henvist til sluttrapporten fra BUP, som er sendt fylkesnemnda i forbindelse med omsorgsovertagelsen ved Fana barneverntjeneste i 2004.

Selv fikk jeg utdelt "sluttrapporten" fra BUP, via min advokat, 2 dager før selve møte på fylkesnemnda.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 39 Saksdokumenter varetekt (23.09.02-29.09.02)
PostPosted: Thu Feb 28, 2008 3:11 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning


Jeg kommer tilbake til Solli sykehus og betaler taxien. Når jeg komme inn blir jeg spurt om jeg har kvittering, noe jeg har. Denne vil sykepleieren ha da hun mener den skal bli refundert av sykehuset.



En av de andre langtidspasienter Kenneth har vært gjennom det samme som meg på Solli og har nå nettopp fått en bolig, dvs et kott, nært Solli. Han inviterer meg med for å se det noe jeg gjør dagen derpå. Han er hyggelig men også svært dårlig. Han har utviklet ”psykisk” sykdom etter tjeneste som FN soldat i Bosnia. Psykolog Jorunn Axelsen er også hans behandler og vi snakker sammen omkring avhørsteknikken hennes. Han advarer meg mot henne og Solli. Jeg forstår hva han sier, men klarer ikke gjøre noe med situasjonen. Medisiner og uten bolig.. Jeg fungerer dårlig.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 15


28.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, C Nordland, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30



Kom tilbake ca 22:00. betalte drosjen selv (fikk kvittering). Fikk et par kopper varm sjokolade. La seg 23:30. sovet å se til ved alle runder. (Halvvåken 24:00)



28.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, sofs, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 13:45



Fornøyd med god søvn. ”Husker ingen mareritt”. Føler hun har ”kuppelhue” i dag fordi hun tok 3 Vivaler i går. Lei seg for det som skjedde i går, men har forståelse for at venninnen har sine problemer hun også. Har reist på timeperm med medpasient. Er tilbake før kl 21:00.



28.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, H Osvold, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:00



Ark 15 A: tilbake fra perm ca 20:00. Vært hjemme hos Kenneth og sett på film, sier hun har hatt det fint.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 28.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 30 mg C. Nattel/Butt

(Notat av Ann Helen Asheim: Remaron ikke gitt?)

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg C. Nattel/Butt

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 39 Saksdokumenter varetekt (23.09.02-29.09.02)
PostPosted: Fri Feb 29, 2008 3:34 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Dagen derpå sitter jeg stort sett og maler inntil en av pasienten fra avdeling A ringer på mobilen min, han truer med å ta livet sitt og jeg ringer Kenneth som sier han skal kjøre ut og sjekke hvordan han har det. Pasienten bor på Os og er nettopp utskrevet fra Solli sykehus.





OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 15
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



29.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, C Nordland, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:10



Pasient sovet å se til ved runder. Var oppe ca ½ time og tok seg en røyk og en kopp kako + Vival i 02:00 tiden.



29.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, sofi, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 13:30



Pasient sier hun hadde det fint i går. Har dusjet og møtt til måltidene. Ellers ikke tatt kontakt.



29.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, AAFO Mo, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:00



Har sittet for det meste på røykerrommet og tegnet. Blid og fin i samtale. Kom nettopp inn og fortalte at Hans Kristian Vassby ville ta livet sitt og at Kenneth var på vei til ham. Vi sa at Kenneth måtte kjøre ham til legevakten og hun måtte ikke ta alt ansvar over på seg, samtidig som vi roste henne fordi hun ga oss beskjed.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 29.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 30 mg Butt

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Butt



Uro/søvnproblemer C. Nattland Vival 5 mg kl 02:45 effekt:

(Notat av Ann Helen Asheim: 4 stk 5 mg Vival tilbake fra permisjon)



(Notat av Ann Helen Asheim: Remaron ikke gitt?)

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Uke 39 Saksdokumenter varetekt (23.09.02-29.09.02)
PostPosted: Fri Feb 29, 2008 3:44 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Tue Jul 31, 2007 2:05 am
Posts: 206
Location: Haugesund
Ama wrote:
Vi sa at Kenneth måtte kjøre ham til legevakten og hun måtte ikke ta alt ansvar over på seg, samtidig som vi roste henne fordi hun ga oss beskjed.


"Roste henne". Som om du var en rampete hund, som endelig gjorde noe riktig...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re
PostPosted: Sat Mar 01, 2008 6:03 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Du har rett i det, jeg fikk kjeft fordi jeg var opptatt av andre. Medmennskelighet var ikke noe som man kunne finne på onskapens asyl Solli sykehus.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 40 Saksdokumenter varetekt (30.09.02 September)
PostPosted: Sat Mar 01, 2008 6:05 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning


Jeg er sliten etter helgen og begynner igjen å mase på hjelp til å skaffe bolig. De mener jeg er for syk til det nå. Jeg tenker på reaksjonen til pasient på avdeling A som etter utskrivelsen nå er mer syk en han var ved innleggelsen, og ser for meg at det er målet med ”behandlingen” deres, jeg gråter og er trett og lei av spørring og graving til ”kontaktsykepleiere”…



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 15+16
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



30.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, EStv, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:30



Sovnet ca kl 01:30, våknet igjen 05:30. Rolig og grei.



30.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 11:35



Agnethe angir å ha en dårlig dag i dag. Sovet lite og kjenner seg stiv i kroppen. Mye tankekjør. Helgen var forferdelig forteller hun. Føler seg sviktet av venninnen, hun er fortsatt med i OTO. Agnethe har lånt henne 6000 kr, noe hun angrer på. Agnethe er innstilt på å jobbe med å finne egen bolig sammen med sosionomen. Ellers er Agnethe bekymret for tidligere og nåværende medpasienter som også har hatt det vanskelig i helga. Hun har også blitt kjent med nye pasienter på avdeling A som hun har tilbudt praktisk hjelp med maling og pc arbeid. Undertegnede problematiserte mulige problemer i forhold til å engasjere seg så mye for andre. Det er nok heller mer hensiktmessig å skjerme seg fortsatt og være bevist eget og andres ansvar i forhold til sine problemer. Agnethe er klar på at hun skjermer seg ved behov, er glad for at hun nå har flyttet på rom nr 100. under samtalen sitter hun sammenkrøllet på sofaen, noe skjelvende, også når hun ikke gråter. Sier hun ville brukt noen skarpe kniver i venninnens leilighet hvis hun ikke hadde tatt kontakt med A på fredag. Opplever også at hun er paranoid, men trygg her i avdelingen.



30.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:30



Under kreativ tid fikk pasient uventet besøk av venninne. Undertegnede henviste besøkende til visittiden og bad henne ringe først. Agnethe er informert. Hun ønsker å sende en SMS og si at hun ikke orker noe kontakt akkurat nå. Ønsker heller ikke å ta i mot telefoner unntatt fra Helge og offentlige instanser.

30.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:00



Svært bekymret for tidligere medpasient som ho var bekymra for at ikke skulle ta kontakt med lege. Fekk snakke med vaktlege som tok saken. Anbefalte henne å slå mobiltelefonen av slik at ho ikke fikk flere opplysninger frå han. Skjerma seg på rommet det meste av vakta.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 30.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 30 mg Ingy

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Ingy



30.09.02, Fana BUP, Journal
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Dato/kl : 30.09.02

Type: Terapi/samtale

Timer: 1.0

Forarbeid: 0.5

Reise: 0

Ressurs: 2.5 poliklinikk



Terapi/samtale familie

Med: Samarbeidsparter: Ansatte 2



Ansvar for tiltaket: Gro Hafstad Tynning (Psykolog)

Intern deltaker: Lena Charlotte Tungodden (sosionom)

Ekstern deltaker: Ina & Øivind M-A (fosterforeldre/besteforeldre)



Samtale for avklaring av OT sin fungering den siste tiden, hvor han har bodd hoss sine besteforeldre.



Besteforeldre opplever at OT har vansker i forhold til konsentrasjon i skolesammenheng. De har inntrykk av at han har slitt en del faglig den siste tiden på grunn av dette. Det går greit med matematikk. De tenker at OT strevde klart da han i en periode gikk på dansk skole. Generelt opplever besteforeldrene at OT er en åpen, tillitsfull og sosial gutt. Endringer i hans fungering har skjedd over tid. De tenker at OT har stor tillitt til dem – og a han er vandt til at mormor og morfar order opp. OT har blitt fort voksen, og de ser at han har tendens til å ordne opp – både for seg og mor.



OT har formidlet at han har mye å tenke på for tiden, og har blant annet kuttet ut fotball trening som følge av dette (”jeg orker ikke”). Han har hatt noe forstyrret søvn – våker opp, forteller at han har hatt mareritt. Han vil helst være hjemme – ikke sove borte. Besteforeldrene opplever at OT sine vansker er kommet i kjølevannet av mors innleggelse på Solli. Humør er svingende, og han blir forholdsvis fort hissig. Han er ofte sint etter besøk hos mor. De ser at OT plages med usikkerhet i forhold til fremtiden. De tenker at OT har opplevd en rekke traumer i perioden hadde bodde i Danmark, og at de ikke får tak i hva dette konkret har vært. OT snakker ikke mye om det, men har gitt klart utrykk for at han skulle ønske at han aldri hadde bodd i Danmark. OT er opptatt av når mor kommer ut av sykehuset.



Besteforeldre har hatt nær kontakt med OT helt fra fødselen av. Han har vært mye med hos dem, og i perioder når mor har vært dårlig – har han bodd hos dem. De gir utrykk for at de alltid har tatt i mot/hentet OT når han har hatt behov for dette.



Besteforeldrene beskriver at Agnethe har en konflikt med familien, og at hun har gradvis har kuttet kontakten med de fleste i nettverket. Mor nekter å ha kontakt med dem, og besteforeldre er triste på grunn av dette. OT er ukentlig på besøk hos mor, og besteforeldrene prøver å legge til rette for dette så godt som mulig. De er fortvilet over at de ikke vet noe om hvordan det går med mor.



Besteforeldrene ønsker at mor på sikt skal kunne ha OT boende hos seg. De er fortvilet med tanke på at OT skal plasseres i et annet fosterhjem midlertidig. De ser for seg at OT vil oppleve dette som en avisning/at ingen er glad i ham.



I forhold til oppfølging Bup Fana, tenker besteforeldre at det kan være godt for OT å forholde seg til noen utenforstående, med tanke på å bearbeiding av hva som skjedde i Danmark, og hjelp til å takle en uavklart fremtid.



OT kommer inn med lege på slutten av samtalen. Han setter seg tett inntil mormor. Stiller oss spørsmål om vi vet når mor kommer ut av sykehuset.



I intern diskusjon etter samtale – blir vi enig om å sette OT på venteliste, men at undertegnede tar kontakt med Solli for avklaring av gruppetilbud som OT skal delta på der.



30.09.02, Fana BUP, Journal
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Dato/kl : 30.09.02

Type: Undersøkelse/observasjon

Timer: 1.0

Forarbeid: 0.5

Reise: 0

Ressurs: 1.5 poliklinikk



11:59 inntakssamtale med pasient

Ansvar for tiltaket: Bernt Arne Larsen (overlege)



Se samlenotat 2003

30.09.02, Fana BUP
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter

Dato/kl : 30.09.02

Type: Ikke mødt

Timer: 0.5

Forarbeid: 0.1

Reise: 0

Ressurs: 1.6 poliklinikk



12:59 med ansatte 3



Ansvar for tiltaket: Bernt Arne Larsen (overlege)

Intern deltaker: Gro Hafstad Tynning (Psykolog)

Intern deltaker: Lena Charlotte Tungodden (sosionom)



Går gjennom saken så langt. Enig om å tilrå prioritet 2. Gro tar kontakt med Solli angående gruppen han skal i, og vi ber om tilbakemelding i forhold til dette opplegget. Han selv og mormor/morfar er enig i dette.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Uke 40 Saksdokumenter varetekt (30.09.02 September)
PostPosted: Sun Mar 02, 2008 9:51 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Besteforeldrene ønsker at mor på sikt skal kunne ha OT boende hos seg. De er fortvilet med tanke på at OT skal plasseres i et annet fosterhjem midlertidig. De ser for seg at OT vil oppleve dette som en avisning/at ingen er glad i ham.


Det er ikke underlig at barn kan oppleve en såkalt "fosterhjemsplassering" som et svik av foreldrene og tenke at foreldrene ikke lenger er glad i dem.

Hvordan kan barna vite at plasseringen skjer mot foreldrenes vilje og at foreldrene av barnetraffickerne blir kommandert til å gi uttrykk for at alt er i skjønneste orden?

Når barna så får treffe foreldrene under tilsyn av barnetraffickerne, får de inntrykk av at foreldrene er glade/likeglade med at barna ikke lenger bor hos dem. De forstår ikke at foreldrene er innvilget "samvær" under den uttrykkelige forutsetning at de gjør nøyaktig som barnetraffickerne instruerer dem.

Det å se sin mor sitte smilende i sofaen på et "nøytralt samværssted" etter å ha blitt fratatt barnet med tvang, er kanskje ikke den beste måten for et barn å få tillit til foreldrene. Men å bryte ned barnets tillit til foreldrene i den hensikt å traumatisere det og gjøre det så desperat at det villig knytter seg til nye "omsorgspersoner" er barnetraffickernes onde strategi, pønsket ut av den syke hjernen til Dr. "Mengele" Kari Killer.

Traumer skapt av barnetraffickerne kan nemlig brukes som hendig påskudd for å legitimere "omsorgsovertagelsen". Først skades barna, deretter legges skylden på foreldrene. Dette er standard prosedyre i det såkalte "barnevernet". Dokumentasjon for at skaden oppstod før tvangsplasseringen er unødvendig. Det er her de såkalte "sakkkyndige" kommer inn i bildet. I sin glasskule ser de klart og objektivt at barna var skadet allerede før "omsorgsovertagelsen".

De sakkyndige kan sammenlignes med nazioffiserene som enten pekte til venstre eller til høyre ved utvelgelsen etter togenes ankomst til Auschwitz. Noen fikk lov til å arbeide seg til døde mens de andre ble dømt til døden i gasskamrene. I Fascistnemnda, barnetraffickernes egen domstol, vedtas det at barn enten får lov til å fortsette å bo hos sine foreldre eller det vedtas at de skal bo hos fremmede "omsorgspersoner".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re
PostPosted: Sun Mar 02, 2008 1:56 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Min sønn har heler aldri før oplevd at jeg blir psykisk syk og innlagt på sykehus pga dette. På sykehuset blir han behandlet svært uhøflig av personalet og vi føler oss begge like uvelkommen.

Det hjelper selvfølgelig ikke på situasjonen at mine foreldre forteller han at de er så lei seg fordi jeg er sint på dem.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Sun Mar 02, 2008 2:29 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Tilbakeblikk

Minner fra fortiden kommer tilbake til meg.
Havets opprørte dans, fanger meg
og av blod og tårer fødes jeg igjen.

Den sorte kalde maske ler ondt.
Hans øyenepler ruller rundt,
det glassaktige hvite
…lyser i mørke.

Galskapens tegn vises på himmelhvelvet.
Mitt barn venter på meg på den andre siden.
Jeg må gå nå forteller jeg deg.

Vent, roper jeg ut i den tomme luft.
Vent på meg...
Jeg kommer nå!

Retrospect

Memories from the past,
returning as flashback towards me.
The black oceans rebellious dance captures me,
as of blood and tears am I born.
The dark cold mask has an evil laughter.
His eyeball rolling around,
the glassy white is lightning in the dark…

The sign of insanity is shown on the sky.
My child is on the other side, waiting for me…
I must go now, I am telling you...

Wait, I am calling out in the empty air.
Wait for me…
I am coming now!

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Oktober Innledning
PostPosted: Mon Mar 03, 2008 2:50 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Oktober 2002

Forord

Innledning:


Det er rolig på avdelig B. Lite gjennomtrekk av pasienter, og de som er der er hyggelig. Jeg maler og maler…



Jeg får ikke sove. Jeg gjennopplever mine barndoms og ungdomsår og begynner å høre messing fra englene, dette er hva jeg tror det er til sist, etter at jeg opplever at alle ved personalet på ondskapens asyl, Solli sykehus, spør om jeg hører "stemmer". Senere når jeg får dokumentinnsyn og slår opp ved medisiner som jeg blir tvunget til å ta, leser jeg at øresus er normal bivirkning av medisinene. Jeg minnes hvordan kontaktsykepleier står og bombaderer meg med spørsmål omkring jeg ”hører stemmer”, siden jeg ikke vil ha hun etter meg lenger, spør jeg henne om jeg får fred for henne om jeg sier at jeg hører stemmer? Hun bekrefter at det gjør jeg. Så jeg sier at jeg ”hører stemmer”, hun spør så på hvilken måte, og jeg svarer at det er i form av messing, hun spør om det er fra disse i OTO, jeg spør opgitt hvorfor hun tror det, jeg ønsker å få fred for henne og etter å ha hært hennes tale om hva hun mener OTO er, så aksepter jeg at det er nok det det er. Deretter er det enkelt å få fred for personalet, det er bare å bekrefte at jeg fortsatt ” hører stemmer”, så jeg velger å gjøre dette, også uoppfordret i situasjoner der alle sitter samlet med pasienter.



Jeg er opptatt av hva som skjer ved USA’s invasjon av Irak. De har fratatt med muligheten til å se TV, og egen mobil. Det eneste Jorunn Axselsen er opptatt av er full skjerming og avhør omkring mine ungdomsår før jeg flyttet fra Bergen i 1988 og tiden i 1991. Hun vil vite hva som skjedde da jeg blir gravid med min sønn.



Nå ja, hun er også opptatt av medisiner, selv om hun er psykolog. Dette er årsaken til at jeg ikke ønsket psykiater. Jeg vet at disse medisinene slett ikke gjør meg frisk. Tvert om øker de mine hallusinasjoner og jeg mister evnen til å kommunisere. Jeg får aldri tillitt til psykologen, og jeg vet hvorfor ikke hun tror det er mulig å oppbygget et tilittsforhold på den måten hun avhører meg på. Jeg leser i ettertid i journalene at det er heller ikke hennes hensikt, hun er kun opptatt av å få skriftlig bekreftet setninger som hun har fått utlevert av andre samarbeidspartnere, slik at man kan få ”saksdokument virkeligheten” til å stemme, og overta omsorgen for men sønn. Jeg oppfatter det også slik at de alt er overbevist om at når jeg mister all kontakt med min sønn, så vil jeg gjøre et nytt selvmordsforsøk, de innhenter nå den informasjon de trenger for at dette skal skje, og fordi de ønsker at min sak skal henlegges.



Kenneth og jeg har sex. Jeg blir med ham hjem på besøk noen timer om helgen. Det er tid nok. Han er besatt av å ha sex med meg og virker forelsket. Han er også under behandling hos Jorunn Akselsen, han er tidligere FN soldat og har fått diagnosen posttraumatisk stesssyndrom. Jeg er ikke forelsket. Jeg har heller ikke glede av å ha sex med ham. Jeg elsker ham ikke og medisineringen, samt depresjon har fratatt meg enhver sex lyst. Jeg ønsker nærhet og det får jeg. Jeg er ikke helt alene lenger…



Men, den eneste jeg noensinne har elsket er fortsatt Helge. Han elsker jeg på denne tid fortsatt med hele min sjel. Jeg vet mine følelser ikke er gjengjeldt, men har er den eneste jeg fortsatt snakker med nå. Den eneste som lytter. Den eneste som ringer. Han vil fortsatt være min venn, og sier han elsker meg på sin måte.





Jeg treffer ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) 3 dager i uken, møte har varighet 1 time og er avtalt ved barnevernstjenesten i Fana får jeg beskjed om. Mine foreldre har akseptert avtalen. Jeg setter veldig pris på besøkene hans. Det er det eneste jeg nå ser frem til. jeg tror han også er glad for å treffe meg. Jeg tror han fortsatt elsker meg. Jeg elsker ham. Han er mitt liv, og jeg dør litt mer for hver dag når jeg opplever hvordan han gradvis endres og hans kjærlighet vendes til forakt, fordi jeg er psykisk syk. Jeg får beskjed om at han ikke vil se meg, eller snakke med meg fordi jeg blir oppgitt som årsak til at han ikke kan bli boende hos sine besteforeldre.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 40 Saksdokumenter varetekt (01.10.02-06.10.02)
PostPosted: Tue Mar 04, 2008 2:10 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Mine mareritt vekker meg, jeg informerer om at jeg er sliten fordi jeg ikke får sove. Jeg har fått beskjed om at jeg er under full skjermer og må innlevere min private mobiltelfon. Jeg får ike se tv, lese aviser og skal helst ikke ha kontakt med de andre pasienter. De vil ikke at jeg sitter på røykerommet, fordi jeg da har kontakt med andre pasienter. Jeg sier at jeg har min cd spiller på og maler, og det er lite kontakt med de andre pasienter. Jeg får beskjed om at jeg kan male på rommet og gå ned på røykerommet kun når jeg skal røyke. Jeg aksepterer dette, da det er ingen poeng å argumenter med dem. Jeg får ikke lov å gå utenfor området uten følge og avtale med kontaktsykepleier.



Jeg får beskjed om at de skifter ut vival tabeletter mot noe som kalles trillafon, dette skal være beroligende for at jeg skal sove om natten. De sier de skifter medikamenter fordi vival er avhengihetsdannende og jeg har protestert mot denne form for medikamenter. De klassefiserer medisiner i gruppe på A og B og disse nye skal fungere som vival, men uten å være avhengighetsdannende.





OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 17



01.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, A.L., sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:15



Pasient sovnet ved 22:30 var våken klokken 01:00. Våkner av mareritt. Har sovet i korte perioder senere på natten, helst mye våken.



01.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:20



Pasient er veldig sliten i dag. Har gjordt avtale med henne om skjerming:



Mobiltelefonen skal være innelåst på kontoret i dag.

Skal ikke gå turer ut.

Får male på rommet, blir oppfordret til å lufte ut en stund før hun legger seg.

Gå i bassenget.



Starta med Trilafon i dag, lar ettermiddagvaktene informere henne?



01.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Å. Mo., sykepleier ved Solli Avd B. Kl 14:00



Er informert av sykepleier om bruk av Trilafon. Vært noen turer ute på altanen, men har eller ellers skjermet seg en del på rommet. Sier selv at hun tror det er bra for henne. Smilende og blid når vi har sett til henne.





01.10.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark A nr 3.1



PROBLEM



Hatt en svært slitsom helg. I dag tankekaos og tendens til overinvolvering i andre pasienter.



MÅL



Pasient må få tilstrekkelig skjerming for å unngå psykoseutvikling.



01.10.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B nr 3.1



01.10.02 INGY TILTAK



Ressurser



Kjenner igjen symptomer i forkant av psykose. Har erfaring fra hva tiltak som hjelper.



Tiltak:



Samtale med undertegnede om behov for skjerming og avtale om tiltak.

Levere inn mobiltelefon.

Ingen turer ut.

Skjerme seg mest mulig på rommet. Får male på rommet.

Gå i bassenget.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 01.10.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg.Mo/Besh/Ingy

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg.Mo/Besh/Ingy

Trilafon tab 2mg p.o. 0 0 0 2 4 mg Å.Mo/Besh/Ingy





Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005



Avskrø øket uerh 011002 1180.00 -1180.00

Forsk Agnethe 011002 -1180.00 1180.00

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]