It is currently Thu Mar 28, 2024 9:10 am



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Next

Dreper barnevernet?
Ja 94%  94%  [ 17 ]
Nei 6%  6%  [ 1 ]
Total votes : 18
Author Message
 Post subject: Varetekt
PostPosted: Tue Sep 25, 2007 5:51 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Varetekt

Forord

Denne blogg vil samle opp årene 2002 – 2003 med egne kommentarer og saksdokumenter som jeg har innhentet. Det er en kladd til min siste bok med navnet VARETEKT, i bokserien jeg skriver på under navn ”Når barnevernet dreper med loven i hånden”. Dette er en blogg for voksne personer og folk uten dårlige nerver, den vil bl.a. ta opp tema selvmordforsøk, og hvordan det Solli nervesanatoriet velger å ”behandle” meg via Fana barneverntjeneste og mine foreldre, som nå lager opp til omsorgsovertagelsessak Litra A over min sønn. Det innebærer blant annet bevist feilmedisinering og totur for å underskrive deres ”frivillige” kontrakter og få de utsagn de ønsker i sin rapport til fylkesnemda. Behandlingen innebærer å samle opp informasjon om hvordan jeg skal gjøre et nytt ”vellykket” selvmordsforsøk etter utskrivelse fra Solli, da de mener dette er til min sønns beste. Den vil avslutte med hvordan Fana barneverntjeneste til sist velger å benytte Bergenspolitiet til å arrestere meg for drømmer, noe som medfører 4 ukers varetekt, derav 1 uke i glattcelle. Etter endt ”soning” blir jeg så utskrevet til en ferdig nedskrevet Litra A sak som sendes med suksess til Fylkesnemda.

Jeg vil informere om at innlegg i bloggen vil bli endret dersom jeg nedskriver saksdokumenter i ettertid som tilhører denne tidsepoke, da alle saksdokumenter innhentet er sotert etter dato…

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Tue Sep 25, 2007 5:59 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Hanen er blitt gal

Helvetes bakgård er livet på vår jord.
Hanen er blitt gal.
Den hakker på sitt eget avkom…
Inntil barnet først blør og til slutt dør.

I det dagens første lys siver inn i hønsehuset.
Før hanen galer morgenstunden inn.
Hakker han sitt avkom i hjel.

Hønene ligger og sover…
De letter ikke engang på sitt øye.
De hører deres barn skriker ut i smerte.
Når de våkner er de alle døde.

Hatet kommer med ett over meg,
I det jeg stiger inn og trår på dammen
…av ennå lunket blod.

Kyllingenes hals er kuttet over.
Deres hvite fjer er dekket av rødbrun blod.
Her er alle døde.

(Dedikert alle som er psykisk mishandlet.)

Crock crow

Suffer hell on earth backyard is life on land.
The fighting c o c k has gone insane
And peck at his chicken…
until the child first bleed and then die.

As the first light of day is filtered through the hen house…
Before the c o c k is calling the early morning.
He pecks and stabs his chicken to death.

The poultry is still a sleep…
And don’t open her eyes.
Listen to their children’s scream of pain inside a dream.
When they wake up have they all passed away.

Excite hatred incur me now.
As I enter and step on the pound
…of yet lukewarm blood.

The chickens’ neck is cut over.
Their blood covers their white feather.
Here is the smell of all death.

Utgitt i ”Songs of Honor” by Noble House, New York – London - Paris 2006.

© Agnethe Mehn-Andersen 2005

Born in Bergen, Norway 27th of March and live today in Denmark.
Several time award winner by International Society of Poets, and publish in several of their books and CD collection “Sound of Poetry” by International library of poets.



Statement:

This poem is dedicated to all those how have suffered from discrimination, prejudice and lose of human rights in meeting with mental healthcare, childcare and later court or police. It is also a poem written to all who have suffered from mental abuse by parents.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Tue Sep 25, 2007 6:42 pm, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Januar
PostPosted: Tue Sep 25, 2007 6:01 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Januar

Forord:

Den tristeste nyttårsaften jeg noensinne har opplevd. Jeg er helt alene. Jeg føler meg som det mest ensomme menneske på jorden. ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) er hos mine foreldre. Han er sint fordi jeg ikke ville bli med. Men jeg klarer ikke. Sviktet etter at jeg mister alt jeg eier og har ved at min far ikke informerer meg om at jeg blir arbeidsløs, før 2 uker at jeg har kjøpt leilighet for 1 mill, som også var totalskadet, det er for mye, jeg klarer ikke lenger ha noe som helst med dem å gjøre. Jeg vil vekk, langt vekk geografisk fra dem, jeg vil ikke la dem ta i fra meg også min sønn. Jeg ser hva som er i ferd med å skje. Min mors stemme i falsk fashet til min sønn, om at han kan bo hos dem, slippe å flytte, og min fars stemme, fordømmende som altid, som blir ved å fortelle min sønn at jeg er så psykisk ustabil…

Jeg har sagt ja til leiligheten i Danmark. Lokalisert stedet i Jylland og finner flyttebil. Alt over internett. Det er et ukjent sted, midt mellom Viborg, Hobro og Randers… En liten by på Jylland, på landet. Et sted jeg kan bo med den inntekt jeg mottar i arbeidsledighetstrygd. Jeg vet jeg må arbeid hurtig om det skal gå. Vil kun beholde arbeidsledighetstrygd i 3 måneder.

Visning etter visning. Det kommer få folk og de som kommer gir ikke bud. Plutselig løsner det. I og med at jeg har panikk aksepterer jeg salget. Å sitte med leiligheten etter at jeg flytter vil ikke fungere. Hvordan skal jeg betale 2 husleier?

Jeg taper all egenkapital og selger med stor tap. Men, jeg kan reise til Danmark. Jeg har fått leilighet og aksepter salg og arranger flyttebil. Vi reiser med flyttebilen. ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) er min største støtte, han virker som han gleder seg og vi vinker begge farvel til Norge fra båten.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 1 uke Saksdokumenter
PostPosted: Tue Sep 25, 2007 6:18 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
02.01.02 Aetat, Søknad
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

Søknad om utstedelse av attest E-303

Jeg står tilmedt Aetat som arbeidssøker og er innvilget dagpenger. Jeg søker om å få beholde dagpengene i inntil tre måneder mens jeg søker arbeid i et annet EØS-land.

Fnr.: 270368
Etternavn: M-A
For – og mellomnavn: AMA adresse: Midtunhaugen 102, 5224 Nesttun
Statsborgerskap: Norsk

Oppholdsadresse i utlandet: Digivej 2, Vorning, DK 8830 Tjele
Avreisedato: ca 1 februar
Sted, dato, underskrift:

Bergen, 2/1-02 AMA

Signert

Til søkeren:

Aetat gjør oppmerksom på følgende:

Utbetalingen i det andre EØS-landet er nettobeløp. Det må derfor foreligge opplysninger om skattetrekk for den aktuelle arbeidsøkerperioden.

Det er et vilkår for utsendelse av attest E – 303 at arbeidssøker har stått tilmeldt Aetat som arbeidsøker og mottatt dagpenger i minst fire uker sammenhengende før avreise.

Hvis avreisedatoen endres, må det settes frem ny søknad.

Attest sendes arbeidssøker en uke før avreise.

Søknad må sendes den lokale Aetat fire uker før avreise.


03.01.02 Flyttemelding, Midtun skole
Mottatt av Slåtthaug skolehelsetjeneste etter skriftlig forespørsel om innsyn i egne sakspapirer i henhold til § 18 og § 19 i forvaltningsloven den 10.05.06 Mottatt av Viborg kommune den 11.10.07. etter email om krav om saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven

Flyttemelding

For elever i grunnskolen
Bergen kommune, Fana bydeladministrasjon

Mittun skole
Telefon: 55524510

Elevens navn: M-A OT
Personnummer: 16.03.92.****
Tidligere adresse: Midtunhaugen 102, 5224 Nesttun
Tidligere telefon: 55134084

Gutt

Elev av skolen fra: 19.08.98 til: 01.02.02
Morsmål: Norsk
Hovedmål: Bokmål
Morsmål und. (J/N):

Skole året: 2001/02 Klasse 4A Klassestyrer(e); Kvamme Ingeborg

Diverse opplysninger/vedlegg (ikke mottatt ved innsyn)


Foresatte:
M-A, AMA
Tlf arb: 55594302 tlf priv: 55134084
Adr: 5224 Nesttun Midtunhaugen 102

Ny adresse: Digevej 2, Vorning, DK 8830 Tjele
Telefonnr til kommunen: +46 89 999999

Ny skole/ny kommune: Mobil: 41564623.
Flytter til Hammershøy skole, DK, 010202

Vorningsvei 33
Hammershøj
8830 Tjele

Eksemplar av denne flyttemelding:
1: til ny skole
2: til eleven/foresatte
3: beholdes av skolen
4: tannlege, lege, morsmålundervisning (fremmedspråklig)
5: dersom eleven flytter til fosterhjem i en annen kommune, sendes flyttemelding også til kommuneavdeling Skole

Bergen, 03.01.02

Klassestyrer

Ingunn Brandsdal Pedersen
Rektor

Signert

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Wed Dec 12, 2007 10:01 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: 2 uke Saksdokumenter
PostPosted: Tue Sep 25, 2007 6:18 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg har meldt flytting og underskrevet kontrakt og betalt depositum inn til det lille hus på landet i Danmark. Får husnøkkel tilsendt i posten, og jeg pakker ned i kasser alt som skal flyttes. Flyttekasser blir plassert i boden, og det ryddes og holdes i orden til visninger.

Her vil saksdokumenter for 2 uke bli oppdatert senere da alt ikke ennå er nedskrevet.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: So far
PostPosted: Wed Sep 26, 2007 9:26 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
So far, so good, her ser fremtiden lysende ut.... akk, ja (jeg har vært her og lest)

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: 3 uke Varetekt
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 4:57 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
3 uke

Jeg mener det e denne uken de kommer noen på visning og jeg får bud på leilighet som blir akseptert. Min sønn har også invitet hele klassen på et siste farvel ved den lokale pizza resturant. Frøken er inkludert i festen og tror de fleste har det hyggeligelig og sier pent farvel med kort og avtaler om å skrive til hverandre.

Her vil saksdokumenter for 3 uke bli oppdatert senere da alt ikke ennå er nedskrevet.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Thu Sep 27, 2007 5:02 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: 4 uke Varetekt
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 5:00 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
4 uke

Resten av våre eiendeler blir pakket ned og flyttebil kommer som avtalt.
Jeg er helt alene - der er ingen som sier farvel til meg...

Her vil saksdokumenter for 4 uke bli oppdatert senere da alt ikke ennå er nedskrevet.

Saksdokumenter

28.01.02 Aetat, Meldekort
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

01051 270368 0205 01 5100
Meldingskort for arbeids- og stønadsøkere
Før utfylling, les den tilsendte veiledning nøye
Dette kortet skal postlegges fredag 8 februar 2002
Utbetaling av dagpenger skjer 6-12 dager etter at meldekortet er avsendt.

AMA
Midtunhaugen 102
5224 Nesttun

1261

1. Ønsker du fortsatt å være arbeidsøker hos Aetat de kommende 14 dager?
Nei:
Ja: X

2. Har du hatt lønnet/ulønnet arbeid i løpet av de siste 14 dager? (Lørdag, søndag, kvelds- og nattarbeid medberegnet)
Nei: X
Ja:
Kryss av for arb.tid pr. dag. Kryss av for 0 timer for ikke arbede dager.

3. Har du vørt syk i løpet av de siste 14 dager? Hvis ja, kryss av for sykedager.
Nei: X
Ja:

4. Har du hatt ferie i løpet av de siste 14 dager? Hvis ja, kryss av for feriedager.
Nei: X
Ja:

5. Har du vørt på kurs/utdanning i løpet av de siste 14 dager? Hvis ja, kryss av for dager.
Nei: X
Ja:

Uriktige opplysninger kan føre til straffeansvar og tap av retten til stønad. Retten til dagpenger faller bort under ferie, sykdom og arbeidstid.

Sted og dato:
Bergen 28/1-02
Underskrift: AMA
Signert


Fra og med 28 jan 2002:

M T O T F L S
0 X X X X X X X
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
0,5
Syk
Ferie
Kurs utdanning

Til og med 10 feb 2002:

M T O T F L S
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
0,5
Syk
Ferie
Kurs utdanning


6. Gjelder bare for permiterte. Før besvarelse, se orientering på baksiden.
100% E303 fom 040202


28.01.02 Aetat, EØS attest E-303
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

Oversendelse av attest E-303

Vi kan opplyse at Deres søknad om å beholde norske dagpenger mens De søker arbeid i et annet EØS-land er innvilget. Vedlagt oversendes attest E-303, som bekrefter dette.

Attesten består av fem deler til ulike formål. De ulike formålene er oppgitt på den enkelte blankett.

Vi gjør oppmerksom på at retten til dagpenger mens de søker arbeid i et annet EØS land gjelder det antall dager som er oppgitt under punkt 4 på attesten, og at tilmelding til arbeidsformidlingen i det andre EØS-landet senest må skje den dato som er oppført under punkt 3. Hvis De melder Dem senere, vil dagpengene først bli utbetalt fra denne dagen.

Når De reiser hjem må De gi beskjed om dette til arbeidsformidlingen i vertslandet og be om å få med attest E-303/4 og i 303/5 i utfylt stand.

For å kunne fortsette dagpengeutbetalingen i Norge fra det tidpunkt stønaden ble stanset i det andre landet, må De melde Dem personlig hos Aetat innen en uke etter siste staønadsdag i det andre landet og senest innen utløpet av tremånedersperioden, se dato oppført under pkt 4 i attesten.

Hvis tilbakekomst til Norge og tilmeldingen til Aetat skjer etter utløpet av tremånedersperioden, faller retten til dagpenger bort. Retten til dagpenger kan gjennopptas inntil 52 uker etter siste stønadsdag. Hvis det er gått mer enn 52 uker, må det fremmes ny søknad. Alle vilkår, bl.a. kravet til minsteinntekt må være oppfylt for at søknaden skal kunne innvilges.

Vi gjør opppmerkson på at ordningen med ytelser ved arbeidsledighet i andre land er en frivillig forsikringsordning som bygger på medlemskap i en statsannerkjent arbeidsløshetskasse. Den som reiser ut må selv ta kontakt med den aktuelle instans i vedkommende land. Ved eventuelle tilbakeflytting til Norge er det et vilkår for å få godkjent og sammenlagt opparbeidede rettigheter fra andre land at De har vært forsikring med rett til dagpenger.

Se vedlagte brosjyre om dagpenger i EØS-land.

Med hilsen

Kari Wold Larsen

Signert

EØS* E 303/0 N(1

De europeiske felleskap
Forodninger om trygd

Se veiledning side 2

Attest vedrørende retten til å beholde arbeidsledighetstrygd

Forordn. 1408/71, Art 69
Forordn. 574/72, Art. 26.2; Art. 83.1,2 og 3; Art. 97

1 Arbeidsløs arbeidstaker, indentifikasjonsnr. (4) (5)

1.1 Etternavn (1a) M-A

1.2 Fornavn Agnethe Tidligere navn (1a)(1b) fødelsdato 270368
1.3 Fødested (2) Nasjonalitet Norsk D.N.I (3)
1.4 Arbeidssøkerens adresse i det land hvor attesten skal sendes til (4) (11)
Digivej 2, Vorning, DK-8830 Tjele, Danmark
1.5 Fagforening/Arbeidsløshetskasse (6)

2. Ovennevnte person har etter bestemmelsene i Art. 69 i forodning 1408/71, krav på arbeidsledighetstrygd fra det tidspunkt vedkommende melder seg hos Aetat i det land hvor han søker arbeid.

3. Vedkommende har imidlertidig krav på ytelser fra den 040202, forutsatt at han/hun senest den 110202 har meldt seg for Aetat (7) i det land hvor han/hun søker arbeid (7a).

3.1 Ovennevnte person har først rett til ytelser fra den…..ettersom ytelsene er avstengt inntil dette tidspunkt (7a).

4. Ovennevnte person har krav på ytelser for et maksimalt tidsrom av 65 dager, i henhold til forordning 1408/71, art 69, som ikke må strekke seg utover 030502 (dato).

4.1 Ytelsene tilstås for alle ukedager unntatt

mandag
tirsdag
onsdag
torsdag
fredag
lørdag X
søndag X

Ytelsene tilstås for….dager pr. måned.

4.2 Dagpengene utgjør pr. dag: NOK 571,- nette, herunder forsørgelsestillegg….netto, og fra den (dato)…..netto, herunder forsørgelsestillegg…netto.

4.3 Dagpengene utgjør pr. uke NOK 2853,- netto, og fra den (dato)…netto.

4.4 Dagpengene utgjør pr. måned….netto(7b).

5. Utbetalingen av dagpengene skal stilles i bero under følgende omstendigheter (forodn. 574/72, art. 83.1.e og art. 83.3)

5.1 Når arbeidsøkeren har fått ”fast” lønnet arbeid (8) eller har etablert egen næringsvirksomhet.

5.2 Når arbeidssøkeren periodesvis mottar lønn (8a) fra annet arbeid enn det som fremgår av punkt 5.1 ovenfor, skal det ikke utbetales for samme tidsrom.

5.3 Når arbeidsøkeren avslår tilbud om arbeid eller unnlater å møte til samtale hos Aetat.

5.4 Når arbeidssøkeren unnlater å delta på yrkesmessig attføring/omskolering (9).

5.5 Når arbeidsøkeren ikke lenger følger melde- og kontrollreglene.

5.6 Når arbeidssøkeren er varig arbeidufør (10).

5.7 Når arbeidssøkeren er idlertidig arbeidsufør (i såfall skal dagpengene stanses inntil arbeidsøkeren igjen er arbeidsfør) (10a).

5.8 Når arbeidssøkeren ikke lenger står til rådighet for Aetat.

5.9 Når antall familiemedlemmer, som gir grunnlag/rett til orsørgertillegg til dagpenger, går ned, eller når et av familiemedlemmene har inntekt som nevnt i blankett E 302 (i slike tilfelle skal ytelsen utbetales med fradrag av forsørgertillegget).

6 Institusjonen som utfylller blanketten

6.1 Navn Aetat Nesttun

6.2 Adresse (11) Postboks 190 – Nesttun, 5853 Nesttun, Norway

6.3 Stempel:

Aetat Nesttun
Nesttunveien 102
PB 190 Nesttun
5853 Bergen
T. 55112740 – F . 55112741
Atet.nesttun@aetat.no

6.4 Dato: 280102

6.5 Underskrift: Kari Wold Larsen

Signert

Veiledning

Den kompetente mynidghet i det landet hvor vedkommende sist var sysselsatt skal utfylle de relevante punkter i blankettene E 303/0 – 4: kompetente myndighet skal beholde E 303/0 og sender E 303/1 – 5 til arbeidssøkeren eventuelt sender blankettene til kompetent institusjon på et sted vedkommnde søker arbeid. Blanketten skal utfylles med blokkbokstaver, og det må kun skrives på de stiplede linjer.

Fotnoter

EØS-avtalen for det Europeiske Økonomiske Samarbeidsområde, vedlegg VI, trygd: ved anvendelse av EØS-avtalen skal dene blanketten også gjelde for Østerrike, Finland, Island, Liechtenstein, Norge og Sverige.

Nasjonalt kjennetegn for det land som fyller ut blanketten: B = Belgia. DK = Danmark, D= Tyskland, GR= Hellas, E = Spania, F = Frankrike, IRL = Irland, I = Italia, L = Luxenborg, NL = Lienchtenstein, N = Norge, S = Sverige.
(1a) For spanske statsborgere oppgis begge navn. For portugisiske statsborgere oppgis alle navn (fornavn, etternavn og pikenavn) i samme rekkefølge som på identitetskortet eller passet.
(1b) Tidligere navn inkludert navn ved fødsel.
For portugisiske byers vedkommende, skal også sogn pog kommune oppgis.
For spanske statsborgeres vedkommende, angis nummeret på det spansk identitetskort (D.N.I.) hvis dette kan fremskaffes, nummeret oppgis selv om idetitetskortet er utløpt. Foreligger intet identitetskort angis ”intet”.
Hvis denne er kjent.
Når attesten er i bruk for dansk, østerisk, finsk eller svensk institusjon, skal personlig idetitentitetsnummer oppgis.
Skal om mulig fylles ut hvis arbeidtakeren skal reise til Danmark, Finland, Island eller Sverige og vedkommende tidligere har vært trygdet der.
I Frankrike, Italia; Nederland og Portugal må arbeidsøkeren også anmode om ytelser til den kompetente arbeidsløshetsinstitusjonen gjennom Aetat.
(7a) Styk det som ikke passer
(7b) Linjen skal stykes dersom lovgivningen i den stat som utbetaler dagpenger på vegne av en annen stat, ikke har bestemmelser om månedlige utbetalinger.
Etter italiensk lovgivning anses sysselsettning i mer enn 5 dager som ”fast ansesettelse”; etter belgisk, spamsk og nederlandsk lovgivning anses sysselsetting av minst 1 dags varighet som ”fast ansettelse”; etter gresk lovgivning ved sysselsettning i minst 3 dager pr. uke; etter lovgivning i Storbritannia anses ”fast ansettelse” i de tilfeller hvor arbeidsinntekten utgjør minimum for innbetaling av folketrygdavgift.
(8a) Etter lovgivning i Storbritannia er ”periodivis lønn”, arbeidsinntekt som ikke er av et slikt omfang at det skal betales trygdeavgift av den.
Denne situasjon kvalifiserer ikke til sispensjon av ytelsen hvor attesten er utstedt av dansk myndighet.
Eller når vedkommende mottar alderspensjon når attesten er utstedt av institusjon i Tyskland eller Luxenburg. Eller uføretrygd når attesten er utstedt av institusjon i Frankrike, Tyskland eller Luxenbourg.
(10a) Ytelsen skal ikke suspenderes når attesten er utstedt av instutisjon i Luxenbourg eller Portugal.
(11) Gatenummer, postadresse, by og land.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Tue Oct 02, 2007 3:35 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Thu Sep 27, 2007 5:01 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Hermetikk

Dine skuldre er lutede
og med hodet bøyd.
Konsekvens av hermetikkboksen.

Lastet ble du som barn,
du bærer ryggsekken
...til den materielle verden.

En dukke av barnlig uskyld,
i uviten natur
…vandret du inn i systemet.

Det formet deg til en av mange seilbåter.
Dere skulle seile nedover kanalen uten ende.
Før du lærte å protestere var du sjøsatt og på jomfrutur.

Din overlevelsesmekanisme
fikk deg til å gripe
…etter ny bagasje.

Du merket ikke at din ryggsekk var blitt for tung.
Din nye last ble profitt alene
og forandret til sekker av plast.

Du ble stiv av lastens tyngde
og vil ikke miste fart.
Du lærte deg
å kaste i fra deg
…ditt forbruksavfall.

Canned goods

Your shoulder is stooping
and with head leant forward.
Consequense of the can.

Loaded as child,
carrier of rucksack
…to the material world.

A doll childish innocence,
unaware of nature
…are you walking into the system.

It shaped you to bevome one of many sailboats.
You are sailing down the channel without end.
Long before you learned to protest,
where you set afloat and on inaugural voyage.

At this moment did your
instinct of survival awake,
it made you grab for new luggage.

You never notice that
your rucksack become to heavy
As your where vice by profit alone
and changed to bags of plastic.

You became stiff of the heavy burden,
afraid to loose track of time.
You learn to chuck away
…your consumer garbarge.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Februar - Varetekt
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 3:36 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Februar

Innledning:

Jeg sover alene på badegulvet natten før flyttebilen skal komme. Heller det en hos min foreldre. Jeg og katten Tiny henter ham der om morgen før vi reiser med båten.

Vi tar buss med Tiny, går innom eiendomsmegler. Jeg forstår med ett hva han tar i provisjon for ingenting og er sint når jeg reiser. Jeg tar farvel med Bergen inni meg når vi reiser. Jeg ønsker aldri å se denne byen igjen.

Jeg holder om ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ). Den eneste person som jeg elsker og bli elsket tilbake av er med meg. Vi har hverandre. Jeg vet vi reiser inn til en ny usikker fremtid. Men jeg er optimist. Jeg skal ta en hvilken som helst jobb. Vi har bolig og vi har hverandre.

På båten treffer vi skuespilleren som har rolle som Ragnar i TV 2 serien Hotell Ceaser. ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) prater med ham og vi har en hyggelig kveld. Min sønn utbryter høyt at det er ”Ragnar” fra TV, og dette legger han merke til og setter seg ned for å forklare at han egenlige navn er noe annet og at han arbeider som skuespiller på båten denne weekenden.

Det er storm nå vi våkner om morgenen. ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) bli sjøsyk som flertallet av båtens passasjerer. Jeg er selv sjøsterk.

Turen med flyttebilen på andre siden går greit. Huset står der som beskrevet og nøkler passer. Alle mine eiendeler blir nok en gang flyttet inn og pakket ut av sine kartonger. Jeg sverger at jeg ikke ønsker å flytte engang til igjen.

Registreringen på Tjele kommune går greit. Jeg har ingen problemer med utbetaling av trygd og ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) starter på skolen. Vi bor nå i Danmark og jakten på en ny fremtid får meg og ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) er i gang.

Jeg får Internett og søker 25 jobber om dagen. Alt er av interesse.

Det er snø i Danmark og min sønn opplever å bli dukket i skolens frikvarter, han trives ikke lenger, og vil hjem til Bergen. Senere får jeg høre at han føler han ble mobbet på skolen. Dette er ikke noe han forteller meg i Danmark. Jeg trodde det var leksene som han slet med – spesielt det som var på dansk. Jeg sitter i flere timer sammen med han for å hjelpe med lekser, men det er ikke lett. De har jo flyttet han opp et år, mens han burde gått ned et år. I Danmark er kravene på folkeskolen langt mer streng og de er kommet mye lenger enn han både med skriving og matematikk, fordi de starter undervisning allerede fra 1 klasse på datamaskin.

Uken etter at vi flytter inn blir vi innvitert til forsamlingshuset - det gjelder flere nye naboer. Meg og min sønn møter opp og sitter ved presten Eva og hennes mann's Peders bord da Erling møter opp, og vi blir kjent. Han er også ny nabo i Vorning og vi har litt samtale omkring tall i danmark. Det er bingo og både meg og min sønn har problemer med å høre forskjeller på de forskjellige tall som hurtig ropes opp.

I 2001 var jeg med i TV2 i sammarbeid med NASA sitt program ”Vil du bli astronaut”, dvs i første episode – på Andeøya. Dette programmet blir nå vist på norsk tv. Erling, min sønn og jeg sitter alle og ser på programmet som nå sendes på norsk TV over internett. Jeg snakker også med en del av deltagerene over internett, da man har laget et eget lukket forum for de som var involvert, der deles informasjon og bilder med mer.

Ellers har jeg telefonkontakt med Helge og psykolog Rigmor Dyrkorn og advokat som har overtatt etter Trine Rysst.

Oppdatert etter samtale med Erling

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Sun Oct 28, 2007 3:54 pm, edited 3 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: 5 uke Varetekt - Sakdokumenter
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 3:41 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
I forbindelse med at jeg flytter til Danmark med min sønn, mot mine foreldres vilje - vel det medfører at min mor lager ny bekymringsmelding og sender den slik jeg forstår det til BUP Fana. Noe som medfører at de svarer med dette brev..., selv har jeg ikke mottatt brevet før jeg fikk det fra samlet innsyn av Fana BUP. jeg finner brevet merkelig da dato på brev er satt til februar 2002 (første uke jeg er i Danmark), men de diskuterer en inntakssamtale i september 2002. Noe frem i tid. Lege Stine Sivertsen er den første lege jeg kommer borti ved Solli nevesanatoriet etter selvmordsforsøket i august 2002. Hun ikke bare bevist tvinger i meg medisiner mot min vilje - men jeg leser senere at hun også bevist benytter seg av feilmedisinering for å fremkalle symtomer på bestilt diagnose (borderline) fra Fana BUP og barnefjerntjenestene. Det virker som det fortsatt er mine foreldre som står bak og snakker med legene om hva "diagnose" de mener jeg har.

5 uke Varetekt Sakdokumenter

03.02.02 Brev BUP Fana til fostermor

Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 med innsyn i egne saksdokumenter

Hordaland Fylkeskommune

Haukeland sykehus
Barne og ungdomspykriatisk
Poliklinikk i Fana.

AMA
Sleipnersvei 1
5221 Nesttun

Bergen, 03.02.02

Vedr.: OT, f. 16.03.92

Fra Dr. Stine Sivertsen, Solli Nervesanatorium har vi fått henvist deres sønn OT. Henvisningen ble tatt opp på vårt inntaksmøte 04.09.02.

Etter at dere var til vurderingssamtale her, er saken blitt diskutert på vårt inntaksmøte 02.10.02.

Deres barn får høy prioritet hos oss. Vi forventer å kunne påbegynne arbeidet innen 3 måneder. Dere vil da få innkalling til time.

Dersom situasjonen endrer seg vesentlig i løpet av denne tiden ber vi om å bli orientert om dette.

Vennlig hilsen
For BUP Fana

Sign: Guri Haaland
Avdelingsoverlege
BUP-Fana

Kopi Ass. Lege Stine Sivertsen, Solli nervesanatorium, Osveien 15, 5227 Nesttun, Ina M-A, Sleipnersvei 1, 5221 Nesttun

04.02.02 Aetat, Spesialanvisning
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

Spesialanvisning
Dato: 04.02.02 kl 09.34

Fnr: 270368 Status: HL.IP.ID
Navn: M-A Agnethe
Fdato 1 barn: 160392 2 barn 3 barn
Innvilget fra: 030901 tom: Maks%: 15600 Maks uker:
Vanlig arb.tid: 37,5 Forbruk%: 2040
Ukesats: 3780 For. Meldedato:

Anvisningstype: E. (R=Kreditering, T = Trekk, E = Etterbet, D = Debet, U = EØS)

Anvis. Periode: 280102 – 030202
Anvist %: 100 Anvist beløp: 3780 Arb timer:

Årsak: ET E303 ut 040201 til DK Attest nr: 0. Arb.ute:

Første dato i trygdeforh.: 060901 Saken opphørt fra og med: 040202
Dager m/trygd gammelt år: Dager med trygd i anv. Perioden:
Dato 1: 040202 Sign 1: KWL Dato 2: sign 2: RSA

<D19>4065>>Trygdeforhold er avslått/utestengt/opphørt
e justering av diverse regnskap dato: 04.02.02 kl: 09.34

Fnr.: 270368
Journalnr: 1261/01100871
Navn: M-A Agnethe
Endring siste gang: 04.02.02 Sign: KWL
Endret siste gang: 04.02.02
Grunn til endring: spes.anv

Justering pluss/minus lagret på databasen
Anvist hittil i år i kr: 22680
Feriegrunnlag i % i år: 380
Feriegrunnlag i kr i år: 14364
Ferietillegg i kr i år: 1365
Feriegrunnlag i % i fjor: 1660
Feriegrunnlag i kr i fjor:
Ferietillegg i kr i fjor:

Forbruk %: 2040
Anvist % 100 2024

Arbeid i dager hos permitterte arb.giv:
Sammenh. Uker uten utbet. P.g.a. arbeid:
<D-17>

Justering av div regskap Dato: 04.02.02 kl: 09.34
Fnr: 270368
Journalnr: 1261/01100871
Navn: M-A Agnethe
Endret siste gang: 04.02.02 Sign: KWL
Grunn til endring: spes.anv

Justering pluss/minus lagret på databasen

Anvist hittil i år i kr: 22680
Feriegrunnlag i % i år: 380
Feriegrunnlag i kr i år: 14364
Ferietillegg i kr i år: 1365
Feriegrunnlag i % i fjor: 1660
Feriegrunnlag i kr i fjor:
Ferietillegg i kr i fjor:

Forbruk %: 2040
Anvist % 2024

Arbeid i dager hos permitterende arb.giv:
Sammenh. Uker uten utbet. P.g.a. arbeid.
<D-17>4062 >> Akkumulerte tall er justert.

O6.02.02 Tjele, Folkeregisteret

Det centrale Personregister (CPR)

OT M-A
Digivej 2
Vorning
8830 Tjele

Dato: 06/02-2002

Afsender:
Tjele kommune

Folkeregisteret
Rådhus Alle 2
Ørum
8830 Tjele

tlf: 89999999

Det attesteres herved at De er tildelt følgende personnummer i det centrale personregisteret (CPR):

160392-****

Udsendt af Indenrigsministeret på foranledning af ovenstående kommune.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Wed Dec 12, 2007 10:03 pm, edited 4 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: 6 uke Varetekt
PostPosted: Fri Oct 05, 2007 4:52 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Første uke går til å pakke ut og sette sammen mødler og flytte inn. Jeg bestiller telefon med internetttilgang og oppdager at der er kun skolebuss (i skoletid) for å komme til og fra en vesle byen på ca 50 innbyggere, med en lokal daglighanddel, postkontor og bank. Jeg nbestemmer meg for at jeg må kjøpe en moped pga avstandene og at jeg muligvis må fytte en gang til når jeg for jobb. Stvikat og bil har jeg aldri hatt penger til å få, det gjelde også nå. Jeg reiser til Viborg og registrerer meg på arbeidkontoret og fyller ut diverse skjema og får informasjon om hvordan dagpengekort skal sendes inn.

Jeg setter opp min cv i de forskjellige jobbbasene på internett og setter opp søk slik at utvalgte stilligsannonser kommer direkte inn i min email. Min sønn har føste dag på Hammershøy skole. I og med at han startet som 6 årig på barneskole i Norge, mens de i Danmark starter som 7 årig, rykker han opp et klassetrinn og blir plassert med barn som er 1 år eldre en han. Skolen i Norge har ikke vært så god og jeg ber om at min sønn blir plassert ned et klassetrinn til de som er leke gamle som han, samt at han burde få litt ekstra hjelp til dansk - og undersøker om de er mulig for at han kan oppretholde sin morsmålundervisning. Noe jeg får beskjed om ikke er mulig.

(Sakspapirer blir oppdatert senere ved dette innlegg)

6 uke Varetekt sakspapirer

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005

12.02.02 210102-02 AS UV Meldt innvandret/utvandret i flg folkeregister måned: 02/02 fnr: 270368
12.02.02 210102 AS UV Meldt innvandret/utvandret i flg folkeregister måned: 02/02 fnr: 160392

12.02.02 Aetat, brev
Aetat Nesttun innsyn i egne saksdokumenter mottatt 19.04.06

Stempel:
Arbeidskontoret på Nesttun
Mottatt: 15 Feb 2002
Avd: Saksbehandler: KWL

Arbeidsdirektoratet
Finensvej 78
2000 Fredriksberg
tlf 38106011
fax 38193890
adir@adir.dk
www.adir.dk

12 februar 2002

vores sag: 02-721-0021 CBI

deres sag
kontor
A3

Aetat Nesttun
Nesttunveien 102
Boks 190
N-5853 Bergen
Norge

Forordning (EØF) nr. 1408/71, artikel 69.

Vedrørende: AMA
Født den: 27. marts 1968

Vedlagt sendes attest E 303/2 i udfyldt stand.

Med vennlig hilsen

Chistina Bankholm
Overassistent

EØS* E 303/2 N(1

De europeiske felleskap
Forodninger om trygd

Se veiledning side 3

Attest vedrørende retten til å beholde arbeidsledighetstrygd

Forordn. 1408/71, Art 69
Forordn. 574/72, Art. 26.2; Art. 83.1,2 og 3; Art. 97

Dette eksemplar skal tilbakesendes til den kompetente institusjon som underretning for arbeidssøkerens tilmelding og dato for første utbetaling av ytelser (forordn. 774/72, art. 83.3).

1 Arbeidsløs arbeidstaker, indentifikasjonsnr. (4) (5)

1.1 Etternavn (1a) M-A

1.2 Fornavn Agnethe Tidligere navn (1a)(1b) fødelsdato 270368
1.3 Fødested (2) Nasjonalitet Norsk D.N.I (3)
1.4 Arbeidssøkerens adresse i det land hvor attesten skal sendes til (4) (11)
Digivej 2, Vorning, DK-8830 Tjele, Danmark
1.5 Fagforening/Arbeidsløshetskasse (6)

2. Ovennevnte person har etter bestemmelsene i Art. 69 i forodning 1408/71, krav på arbeidsledighetstrygd fra det tidspunkt vedkommende melder seg hos Aetat i det land hvor han søker arbeid.

3. Vedkommende har imidlertidig krav på ytelser fra den 040202, forutsatt at han/hun senest den 110202 har meldt seg for Aetat (7) i det land hvor han/hun søker arbeid (7a).

3.1 Ovennevnte person har først rett til ytelser fra den…..ettersom ytelsene er avstengt inntil dette tidspunkt (7a).

4. Ovennevnte person har krav på ytelser for et maksimalt tidsrom av 65 dager, i henhold til forordning 1408/71, art 69, som ikke må strekke seg utover 030502 (dato).

4.1 Ytelsene tilstås for alle ukedager unntatt

· mandag
· tirsdag
· onsdag
· torsdag
· fredag
· lørdag X
· søndag X

Ytelsene tilstås for….dager pr. måned.

4.2 Dagpengene utgjør pr. dag: NOK 571,- nette, herunder forsørgelsestillegg….netto, og fra den (dato)…..netto, herunder forsørgelsestillegg…netto.

4.3 Dagpengene utgjør pr. uke NOK 2853,- netto, og fra den (dato)…netto.

4.4 Dagpengene utgjør pr. måned….netto(7b).

5. Utbetalingen av dagpengene skal stilles i bero under følgende omstendigheter (forodn. 574/72, art. 83.1.e og art. 83.3)

5.1 Når arbeidsøkeren har fått ”fast” lønnet arbeid (8) eller har etablert egen næringsvirksomhet.

5.2 Når arbeidssøkeren periodesvis mottar lønn (8a) fra annet arbeid enn det som fremgår av punkt 5.1 ovenfor, skal det ikke utbetales for samme tidsrom.

5.3 Når arbeidsøkeren avslår tilbud om arbeid eller unnlater å møte til samtale hos Aetat.

5.4 Når arbeidssøkeren unnlater å delta på yrkesmessig attføring/omskolering (9).

5.5 Når arbeidsøkeren ikke lenger følger melde- og kontrollreglene.

5.6 Når arbeidssøkeren er varig arbeidufør (10).

5.7 Når arbeidssøkeren er idlertidig arbeidsufør (i såfall skal dagpengene stanses inntil arbeidsøkeren igjen er arbeidsfør) (10a).

5.8 Når arbeidssøkeren ikke lenger står til rådighet for Aetat.

5.9 Når antall familiemedlemmer, som gir grunnlag/rett til orsørgertillegg til dagpenger, går ned, eller når et av familiemedlemmene har inntekt som nevnt i blankett E 302 (i slike tilfelle skal ytelsen utbetales med fradrag av forsørgertillegget).

6 Institusjonen som utfylller blanketten

6.1 Navn Aetat Nesttun

6.2 Adresse (11) Postboks 190 – Nesttun, 5853 Nesttun, Norway

Skal utfylles av institusjonen i det land, hvor den arbeidsledige søker arbeid.

7 Det attesteres,
7.1 at ovennevnte arbeidsledige person er tilmeldt Aetat den 05.02.2002 (dato)
7.2 og har mottatt dagpenger fra den 04.02.2002 (dato)

8 Institusjon i det land hvor vedkommende søker arbeid
8.1 Navn
8.2 Adresse (11)
8.3 Stempel:
Arbeidsdirektoratet
Finsesvej 78
2000 Fredriksberg

8.4 Dato: 12 Feb 2002
8.5 Underskrift:

Christina Blankholm
Overass

Signert med stempel

Veiledning

Den kompetente mynidghet i det landet hvor vedkommende sist var sysselsatt skal utfylle de relevante punkter i blankettene E 303/0 – 4: kompetente myndighet skal beholde E 303/0 og sender E 303/1 – 5 til arbeidssøkeren eventuelt sender blankettene til kompetent institusjon på et sted vedkommnde søker arbeid. Blanketten skal utfylles med blokkbokstaver, og det må kun skrives på de stiplede linjer.

Fotnoter

· EØS-avtalen for det Europeiske Økonomiske Samarbeidsområde, vedlegg VI, trygd: ved anvendelse av EØS-avtalen skal dene blanketten også gjelde for Østerrike, Finland, Island, Liechtenstein, Norge og Sverige.

(1) Nasjonalt kjennetegn for det land som fyller ut blanketten: B = Belgia. DK = Danmark, D= Tyskland, GR= Hellas, E = Spania, F = Frankrike, IRL = Irland, I = Italia, L = Luxenborg, NL = Lienchtenstein, N = Norge, S = Sverige.
(1a) For spanske statsborgere oppgis begge navn. For portugisiske statsborgere oppgis alle navn (fornavn, etternavn og pikenavn) i samme rekkefølge som på identitetskortet eller passet.
(1b) Tidligere navn inkludert navn ved fødsel.
(2) For portugisiske byers vedkommende, skal også sogn pog kommune oppgis.
(3) For spanske statsborgeres vedkommende, angis nummeret på det spansk identitetskort (D.N.I.) hvis dette kan fremskaffes, nummeret oppgis selv om idetitetskortet er utløpt. Foreligger intet identitetskort angis ”intet”.
(4) Hvis denne er kjent.
(5) Når attesten er i bruk for dansk, østerisk, finsk eller svensk institusjon, skal personlig idetitentitetsnummer oppgis.
(6) Skal om mulig fylles ut hvis arbeidtakeren skal reise til Danmark, Finland, Island eller Sverige og vedkommende tidligere har vært trygdet der.
(7) I Frankrike, Italia; Nederland og Portugal må arbeidsøkeren også anmode om ytelser til den kompetente arbeidsløshetsinstitusjonen gjennom Aetat.
(7a) Styk det som ikke passer
(7b) Linjen skal stykes dersom lovgivningen i den stat som utbetaler dagpenger på vegne av en annen stat, ikke har bestemmelser om månedlige utbetalinger.
(8) Etter italiensk lovgivning anses sysselsettning i mer enn 5 dager som ”fast ansesettelse”; etter belgisk, spamsk og nederlandsk lovgivning anses sysselsetting av minst 1 dags varighet som ”fast ansettelse”; etter gresk lovgivning ved sysselsettning i minst 3 dager pr. uke; etter lovgivning i Storbritannia anses ”fast ansettelse” i de tilfeller hvor arbeidsinntekten utgjør minimum for innbetaling av folketrygdavgift.
(8a) Etter lovgivning i Storbritannia er ”periodivis lønn”, arbeidsinntekt som ikke er av et slikt omfang at det skal betales trygdeavgift av den.
(9) Denne situasjon kvalifiserer ikke til sispensjon av ytelsen hvor attesten er utstedt av dansk myndighet.
(10) Eller når vedkommende mottar alderspensjon når attesten er utstedt av institusjon i Tyskland eller Luxenburg. Eller uføretrygd når attesten er utstedt av institusjon i Frankrike, Tyskland eller Luxenbourg.
(10a) Ytelsen skal ikke suspenderes når attesten er utstedt av instutisjon i Luxenbourg eller Portugal.
(11) Gatenummer, postadresse, by og land.

14 Februar 2002

Email til Lill Ann

Håper ikke noe galt er skjedd....ved den nye jobben, klem Agnethe

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: 7 uke Varetekt
PostPosted: Mon Oct 08, 2007 6:02 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
7 uke Varetekt

Min sønn har fødselsdag og for føste gang har vi så stor plass at han kan ivitere hele klassen hjem, noe som han gjør. Jeg baker kake og etter barnefesten kommer min nye nabo Erling også på besøk med pengepresang til han. Vi har nettopp truffet hverandre ved forsamlingshusets møte, der alle nye naboer er spesielt invitert. Dette gjelder både Eling og Meg og min. De fleste blir ved å spørre hvorfor vi flytter til Vorning, noe jeg i dette øyeblikk ikke helt klarar å svare på. Jeg har jo mer flyktet fra noe, enn flyttet til noe. Utover dette er vi nå også blitt kjent med den lokale present Eva og hennes mann. De er svært hyggelig og har barn på min sønns aldrer, en gutt som det virker han liker og trives å være sammen med. Selv om han snakker norsk med gebrokken dansk aksant så føler jeg ikke det er noe videre komunikasjonsproblem med ungene. De er nysgjerrig på hvem han er og vil gjerne bli bedre kjent. Dette inebærer selvfølgelig overnattingsbesøk og invitasjoner hjem til dem. Jeg ordner fortsatt med nye praktiske detaljer i forbindelse med det å være arbeidsledig i EØS avtale 303. Det er mange skjema som skal fyles ut, og jeg må ha Dansk bank med mer. Lill Ann er en pike jeg har blitt kjent med over nett. Hun bor i Bergen og stresser med jobb. Vi holder kontakt over email.

7 uke Varetekt Saksdokumenter (blir oppdatert senere)

16 Februar 2002

Email fra Lill Ann

Hey.

Ingenting galt, de kunne ikke betale meg det jeg var verdt. Nå er jeg ute på det utrolige spennende jobbmarkedet, masse å søke på. Finner helt sikkert noe som passer min kompetanse og som vil gi meg utfordringer istedet for sovefornemmelser...

Håper dere trives der nede.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Last edited by Ama on Mon Oct 08, 2007 6:05 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: 8 uke Varetekt
PostPosted: Mon Oct 08, 2007 6:04 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
8 uke Varetekt

Denne uken går til jobbsøking og bli kjent i område. Som jeg nevnte tidligere så er det kun buss i skoletid på hverdagen, ellers må man sykle til Hammersøy (ca ½ time) for å ta buss herfra. Meg og min sønn er også en god del med Erling som har bil og kjører oss bl.a til Randers (en større by i nærheten) og vi går på kino.

Sakdokumenter blir oppdatert her senere

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Wed Oct 10, 2007 6:27 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Nysne

Stjernestøv faller rundt meg
i den mørke natten,
det første liv i min hånd,
jeg stryker over det
og venter til det flyr.

Sneen faller stille ned ned
og det hvite landskap
ligger i dvale
utenfor mitt sinn.

Jeg hører mitt eget hjerte banke
og vet jeg fortsatt lever.
Legger meg ned
og lager englespor i nysnøen.

Jeg var her.
Men, er ikke lenger her.
Jeg er helt alene
og ingen ser meg lenger.

Ingen venter på
at jeg skal komme hjem.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]