It is currently Fri Apr 19, 2024 10:26 am



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Next

Dreper barnevernet?
Ja 94%  94%  [ 17 ]
Nei 6%  6%  [ 1 ]
Total votes : 18
Author Message
 Post subject: Solli sykehus 19.08.02
PostPosted: Sat Jan 19, 2008 11:08 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
19.08.02 Sosialkonsulent Gina Daviknes


SEF/SKOLE:



Notat fra 2 samtaler 16.08. Første samtale sammen med Lise Sundal fra Fana barneverntjeneste og kontaktsykepleier.





19.08.02 Assisterende lege Stine Sivertsen



ANAMNESE:



Et intoxforsøk for 11-12 år siden grunnet tiltagende depresjon i etterkant av en abort.



STATUS/VURD



Pasient ler og smiler i det hun kommer inn døren, tilstede er også sykepleier Inger S. Ansiktuttrykket forandrer seg underveis, ser trisere ut, gråter innimellom. Jeg informerer om at samtale med sønnen finner sted 21.08 og at jeg da vil henvise ham til Fana BUP. Vi blir enig om at det blir opp til ham om han vil ha kontakt med henne etterpå. Hun forteller en del om de gode stundende de har hatt sammen, og at dette sannsynligvis betyr mye for dem begge. De har alltid kunne snakke om følelsene sine til hverandre – bortsettfra siste året. De har begge slitt med sitt og gradvis glidd fra hverandre. I det siste har OT vært mye sint på henne. Hun mener dette delvis skyldes at hennes egne foreldre setter ham opp mot henne. Hun er imidlertid åpen for at dette kan være en reaksjon på at hun har blitt mer fraværende som mor, og at han ønsker henne mer tilstede. Han skal en gang ha gitt uttrykk ovenfor henne at han var redd for å ende opp på barnehjem. Hun mener dette kan være hans forestilling om hvor hun ender opp hvis hun tar livet av seg. De har ikke klart å snakke om sine suicidale tanker sammen da dette har vært for vanskelig.



Det jobbes med å finne et foreløpig fosterhjem for ham, pasient klarer ikke å se for seg at hun skal bli i stand til å ha omsorgen for ham igjen, til det sier hun at hun er for oppsatt på å klare å gjennomføre neste suicidforsøk (hengig eller drukning). Hun åpner imidlertid for en liten åpning; dersom hun mot formning skulle bli bedre kan det tenkes at hun ønsker omsorg for sønnen igjen.



BEHANDLING: SM fra: 13.08.02 SM: 13.08.02 – 12.09.02 SM som arbeidssøkende.

Ønsker ikke på dette tidspunkt henvisning til gynekolog for å få tatt cytologi (tidligere celleforandringer).



MEDIKAMENTER:



Ønsker foreløpig ikke antidepressiv behandling. Sover godt med 20 mg vallergan + 5 mg zopiklone vesper.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sykepleier journal
PostPosted: Sat Jan 19, 2008 11:09 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
19.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

U uro, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 16:15



Satt på stuen og verandaen til ca 24:00, sovet å se til.



19.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

S Veland, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 14:00



Pasient har for det meste sittet på altanen. Mener at arbeidsstuen ikke har noe for henne. Vært i samtale med dr Stine Sivertsen. Er depressiv ser ingen fremtid. Tar lett til tårene. Vil være her, men ønsker ingen antidepressiva.



19.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

S bog, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:25



Pasient har hatt besøk av venninne i flere timer. Synes det var godt og de snakket om det som skjedde før innleggelsen. NB Ønsker heller ikke å vite om noen av familien eventuelt har ringt.



19.08.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark A nr 1.1



PROBLEM



19.09.02 P. Pasient er skjær for mye inntrykk. Opplever fort at det blir mye mas rundt henne.



MÅL



Pasient får tilstrekkelig ro rundt seg. Unngå å gå over i psykose.





19.08.02 LNAS SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B nr 1.1



Ressurser



Pasient har erfaring med hva som kan gi henne mer ro og har selv kommet med løsningsforslag. Har innsikt i forvarsler hun har fått før tidligere psykoser.



Tiltak



Ikke delta i samtalegruppe i uke 38.
Beskyttelse: Følge ut av huset. F.eks. til Nesttun og lignende
Støtte: Tidsavgrense møte med BUP 20/9. Ha med følge av sykepleier.
Støtte: Lage avtale med pasient om kontakt ved behov omettermiddagen.
Støtte og struktur: Vurdere enerom i uke 39
Beskyttelse: Være på avdeling A fra 20-21 september

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Solli sykehus 20 - 21.08.02
PostPosted: Sat Jan 19, 2008 11:11 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 3


20.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

init, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:30



Sovet å se til ved tilsyn i natt.



20.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

S Skogsgård, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 14:00



Agnethe deltok i morgenmøte i dag. Har senere sittet på altanen med tegnesakene. Hun har ikke klaget over noe. Sier hun er fornøyd med sønnen. Har dusjet.



20.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

fslt, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:00



Mye på verandaen, sett litt på tv.



19.08.02 LNAS SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B nr 1.1





EVALUERING



20.09.02 LNAS



Utført
Følge til Nesttun pga innkjøp 16/9. Pasient klarte å gjennomføre planene fint. Fikk ikke hjertebank eller andre angstsymptomer.
Laget avtale med pasient om dette.
Utført X1
undertegnede har gjort dette når jeg har vakt. Har oppfordret medarbeidere til å gjøre det samme.
Lar seg gjennomføre fra mandag 29/9. Se liste over pasient og sykepleieroversikt for forslag.
Avtalt med avdeling A




21.08.02 helsesekretær Else Moldestad


SUPPL: U.S: URINSTIX:



Glukose: negative. Ketoner: negative. Spes. Vekt: 1025. Blod: negativ. PH: 6. Protein: spor. Nitritt: negativ. Leukoc: negativ.



URIN MICRO:



Ikke mikrober. 0-2 hvite.



21.08.02 ass lege Stine Sivertsen


STATUS/VURD:



Undertegnede ringte i går pasients faste behandler, psykolog Rigmor Dyrkorn, etter avtale og etter pasientens samtykke.



Dyrkorn er sliten etter å ha tatt seg av pasient i stor grad den siste tiden. Hun mener pasient er alvorlig deprimert og mener alvor av å ta livet av seg. Hun mener pasient kan være redd for antidepressiva pga mulige bivirkninger og at dette bør tas opp med henne. Hun mener at det er riktig at vi i første omgang fokuserer på sønnen, og deretter jobber videre med bolig, økonomi, ev. skole/jobbsituasjon.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 3


21.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

U uro, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:30



Sovet å se til.



21.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

S Veland, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 13:20



Pasient har hatt en svært vanskelig dag. Lite tilgjengelighet for samtale- det er ingen vits med noe. Sønnen skal komme til samtale i dag.



21.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

S oes, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:45



Sier at sønnen ikke vil snakke med henne – at hun ikke vet hvordan samtalen har gått. Har ligget i en døs i sengen før kvelds, siden vært ute på området. Svarer kort og forsvinner med det samme.



21.08.02 FFU bidrag, Vedtak
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005



Folketrygdkontoret for utlandsaker



Trygdeetaten



Sendt 23.09.02

Stempel: Folketrygd for utenlandsaker



M-A, Agnethe

Sleipnersvei 1

5221 Nesttun



vår dato: 210802

vår ref: 4730188

saksbehandler: Stig Landmark



Vedtak om bidragsforskudd



Bidragpliktig: Tom Dickenson f…

Bidragmottaker: AMA f. 27.03.68



Bidragsforskudd tilstås for:

OT f. 16.03.92



Av opplysninger fra folkeregisteret år det frem at bidragmottaker og OT flyttet tilbake til Norge den 04.07.02.



I henhold til forskotteringsloven § 2 ytes bidragsforskudd til barn under 18 år som:



a) er bosatt i riket og oppholder seg her, og

b) ikke bor sammen med begge foreldrene



Bidragsforskudd kan derfor ikke ytes for perioden før OT returnerte til Norge i Juli 2002.



Bidragforskuddet gis fra 01.07.02, og utgjør NOK 1 180,- pr barn pr. måned. Utbetling skjer i begynnelsen av hver måned.



Vi gjør oppmerksom på at du ikke har adgang til å motta underholdningsbidrag direkte fra den bidragpliktige. Bidragpliktige må innbetale til trygdeetatens innkrevningssentral, da det offentlige har krav på refusjon for utbetalt forskudd.



Vedtaket er gjort med hjemmel i lov om bidragforskudd av 17 februar 1989 nr 2 med forskrifter.



Du må melde fra til vårt kontor om enhver endring som har betydning for retten til forskudd. Vedlagt følger RTV blankett 50.06 og 50.08, som er en del av dette vedtaket, og som inneholder viktige opplysninger om klageadgang og klagefrist, samt annen informasjon som har betydning for saken.



Er du i tvil om noe, kan du kontakte saksbehandler.



FFU – Bidrag



Dan Lofstad

Rådgiver



Stig Landmark

Saksbehandler



Signert

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Wed Jan 23, 2008 10:48 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Surt nedbør

Jeg graver i jord,
tror den er ren,
Ser ikke de små stoffer…
Regnet faller ned.

Ser frøet blir en plante.
Vil spise dens frukt.
Ser ikke de små stoffer…
Regnet forgifter min sjel.

Fruktbarhetens stein
faller inn i mørkets ånd.
Jeg ser i drømmen…
At sannheten er ren
og, den er ikke pen.

Acidic precipitation

I dig in the earth,
believe it is clean,
don’t see the little stuff…
The rain falls down.
Watching the seed
turn into a plant.
Want to eat its fruit.
Don’t see the little stuff…
The rain has poisoned my soul.
The stone of fertility
falls into genius of darkness.
I see it in my dream…
The truth is not clean
and it is not nice.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 32 Varetekt
PostPosted: Thu Jan 24, 2008 3:06 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Ny uke ved akuttavdeling på Solli nervesanatorium. Dagene går ved å sitte ute på altanen og tegne. Andre pasienter sitter og snakker sammen, jeg begynner å komunisere med det jeg må tegne som galgenhumor til enkelt og blur litt kjent med enkelte av dem. Kari som jeg deler værelse med er den jeg snakker mest med. Hun forteller om bryllupet sitt og den påfølgende depresjonenen hun nå er innlagt for. Hun er svært tynn.



Den største forskrekkelsen min denne uken er hvordan sosionom og lege Stine Sivertsen har fortalt min sønn om mitt selvmordsforsøk, til tross for at de lovet å la være. Dette var blitt tatt opp på samtalen da det ble foreslått at de ville snakke med min sønn angående hvorfor jeg var innlagt og var noe jeg på det sterkeste sa at det MÅTTE DE IKKE GJØRE! De hadde derfor lovet å ikke si noe annet enn at jeg var ”lei meg” på en slik måte at jeg var blitt syk og trengte proffesjonell legehjelp. Jeg leser senere i journalene at de har foralt om mitt selvmordsforsøk, fordi de ikke tror meg, når jeg forteller at dette ikke er noe jeg har informert min sønn om, og heller ikke ønsker at han skal få vite om det, spesielt ikke i en slik situasjon.



Utover dette opplever jeg et enormet press på at jeg må ta medisiner. Når jeg sier at det ikke er lov å tvangsmedisinere meg, får jeg beskjed av sykepleier at de har sine ”overtalelsesmetoder”, jeg opplever hva det vil si. Blant annet kan man bli kastet ut av sykehuset på dagen (utskrevet), også selv om man ikke har alternativ bolig, eventuelt så vil man kunne bli overført til Haukeland sykehus under tvangsparagaf.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 32 Varetekt Sakspapirer
PostPosted: Thu Jan 24, 2008 3:07 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 4


22.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

mmed, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:15



Sovet å se til



22.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

S Skovejord, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 13:00



Pasient har sittet en del på altanen med tegnesakene i dag. På spørsmål om hvordan hun har hatt det i dag svarer hun at det er et ”irriterende spørsmål”. Sier hun var borte på arbeidsstuen i dag, men ingen spurte hva hun ville lage. Derfor gikk hun igjen. Videre liker hun å røyke samtidig som hun tegner, det er vanskelig der borte. Har ellers ikke tatt kontakt i dag, heller ikke ønsket å delta i andre aktiviteter.



22.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

S Skovejord, sykepleier ved Solli Avd A.

Evaluering:



Komplisert bakgrunn. Spesielt vanskelig siste året. Tenker å jobbe med økonomi, bolig og motivere for antidepressiv medisin. Sønnen henvises til BUP, noe han er inneforstått med. På sikt eventuelt kalle inn mor og far for samtale. Eventuelt tenke på overføre til B. Ikke bestemt tidsperspektiv for innleggelse. Pasient gitt uttrykk for at hun kommer til å ta sitt liv om ½ år om ikke ting blir bedre.



22.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

J Veland, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 21:00



Har vært lite tilgjengelig for kontakt. For det meste sittet på altanen. Når vi har hatt kontakt, har hun vært ok i samtale.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Lege journal og BUP Fana
PostPosted: Thu Jan 24, 2008 3:08 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
22.08.02 Sosialkonsulent Gina Daviknes


SEF/SKOLE:



Notat fra samtale med pasient sin sønn OT, tilstede fra personalet var undertegnede og dr. Sivertsen. Han uttrykker fortvilelse over konflikten mellom mor og besteforeldrene, er glad i alle, og ønsker at familien skal være samlet. Er positiv til å bli henvist til BUP. Ønsket ikke å treffe mor, trenger litt tid. Mor har sagt at hun har kuttet seg på en scooter, vi bekrefter at hun har kuttet seg og at hun har blitt sydd. Vi fortalte at mor hadde sagt at hun hadde ropt ut til han i sinne at hun ikke ville leve mer, det synes han var skummelt og vi informerte at når en er deprimert kan en ha slike tanker, og at vi vil forsøke å hjelpe henne til å ikke tenke slik. Pasient er informert om samtalen.



22.08.02 Henvisning fra Solli sykehus ved Dr. Stine Sivertsen
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Solli nervesanatorium

Bup saknr: 103/002



OT f.16.03.92

Sleipnersvei 1

5221 NESTTUN

Tlf 55131438



Barne og ungdomspykriatisk poliklinikk i Fana.

Nefagården

Østre Nesttunvei 8

5221 NESTTUN



HENVISNING AV 10 ÅR GAMMEL GUTT MED SUICIDALE TANKER FOR SNARLIG VURDERING OG OPPFØLGING



Mors navn: AMA f. 27.03.68

Bestemor: Ina M-A



BARNDOM/OPPVEKST



Pasient har vokst opp med enslig mor. Mor har hatt tilbakevendende depressive episoder tilbake i tid og samtidig sannsynligvis en borderline personlighetsforstyrrelse. De har hele tiden hatt dårlig råd, noe OT synes er trist fordi de andre klassekammeratene har mer enn han. Mor og OT har allikevel mange fine stunder sammen, spesielt godt liker han å spille spill med mor, høre på musikk og lage mat. Han liker også godt å ha kammerater med seg hjem på besøk, selv om de aldri har hatt plass til så mange på en gang. Far forlot mor før OT ble født. Far er fra England og ville først ikke vedkjenne seg farskapet før det ble fastslått med testing. Mor har en rekke ganger forsøkt å komme i dialog med faren, men han har avslått å ha noen som helst form for kontakt med OT. OT synes dette er sårt. Har også kontakt med mors foreldre som han setter pris på, selv om mor angir at morfar til tider hakker på ham.



SKOLEGANG/INTERESSER



Har gått på Midtun barneskole hele tiden, bortsett fra noen månder i vinter da han gikk på skole i Danmark. Går i klasse 5 A, og angir å ha mange gode kamerater i klassen og en grei klassestyrer. Skal klare seg bra på skolen. OT liker å spille dataspill, være sammen med venner og fisk med bestefar når de er på besteforeldrenes hytte.



BOFORHOLD/ØKONOMI



Har alltid bodd trangt, da mor har dårlig økonomi. OT har vært mye lei seg fordi de ikke har råd til like mye som besteforeldrene har. Har flyttet mye det siste året, bodd i delvis kummelige kår. OT har midlertidig bodd has besteforeldrene siden april i år når mor for alvor begynte å bli syk. Besteforeldrene har angitt at de ikke kan ta omsorgen for han permanent, da bestemor har både diabetes og epilepsi og blir fort sliten.



SOSIALT NETVERK



Av voksne kontaktpersoner har OT besteforeldre (mors foreldre) som mor alltid har hatt et anstrengt forhold til. Mor omgås ellers sin yngre søster, har en venninne hun omgås med, og omgås også overflatisk moren til en av OT klassekammerater.



PSYKRIATISK SYKEHISTORIE



Ikke tidligere kontakt med helsevesenet. Mor har nydelig kontaktet PPT, men OT har foreløpig ikke hatt kontakt med disse.



SOMATISK SYKEHISTORIE



Stort sett frisk.



NATURLIGE FUNKSJONER



Har lagt på seg en del det siste året.



AKTUELL SYKEHISTORIE



Situasjonen har vært vanskelig for mor og OT, spesielt det siste året. Mor har noe utdannelse innen datafag, men hadde vært arbeidsledig en tid da hennes far, altså OT morfar, tilbød mor jobb i hans firma som IT konsulent for et år tid siden. Mor jobbet mye der og økonomien bedret seg en tid. Hun bestemte seg derfor for å kjøpe en leilighet slik at hun og OT kunne bo litt romsligere. Mor og morfar gikk sammen på visninger og mor kjøpte til slutt en loftsleilighet som morfar anbefalte henne å kjøpe. Da de flyttet inn i denne leiligheten oppdaget de at et kloakkrør var sprukket, at det forelå store vannlekkasjer og konstruksjonsfeil. De måtte derfor flytte og selge leiligheten med tap. De bodde deretter på hospits i 3 ½ måneder, noe OT synes var svært nedverdigende. Mor bestemte seg så for at de skulle forsøke seg på en ny start i Danmark. OT fant snart venner i den nye danske klassen, men hadde problemer med å henge med i fagene der. Mor fikk seg jobb, men ble oppsagt pga uoverensstemmelser med sjefen. OT reiste da hjem på ferie til besteforeldrene i april, men da ferien var over ville han ikke reise hjem tilbake til mor. Han sier selv at alt er blitt for ustabilt, og at han savnet kammeratene og besteforeldrene. Mor fikk seg ny jobb i Danmark, men ga denne opp etter kort tid. Synes da at tingene var blitt så vanskelig at hun planla å ta livet av seg. Ønsket imidlertid å sikre at OT får det bra i ettertid og har derfor vært i kontakt med barnevernet for å søke permanent fosterhjemplass for ham. Hun reiste tilbake til Norge og bodde sammen med OT i en kjellerleilighet i samme hus som besteforeldrene til OT.



Mor skal ved noen anledninger ha vært frustrert og sint og skal ha sagt til OT at hun ville ta livet av seg. Han forklarer at han har blitt veldig redd og lei seg etterpå. Han skal ha sagt til mor at han er redd for å havne på barnehjem dersom mor blir borte. OT har selv flere ganger formidlet at han ikke ønsker å leve lenger, undertegnede konfronterte han ikke med dette ved samtale i dag. Mor forsøkte nydelig suicid ved å kutte seg over i håndleddet i suicidal hensikk, men skal etterpå ha sagt til sønnen at hun kuttet seg over ved uhell. OT var ikke vitne til hendelsen og synes å tro på mors forklaring. Undertegnede går heller ikke inn på den virkelige forklaringen her i dag. OT synes ikke å ha problemer på skolen, men skal siste tiden ha vært mye lei seg, spesielt fordi mor ikke ønsker kontakt med besteforeldrene. ”Hun ønsker at jeg skal velge mellom dem og henne, jeg synes dette blir alt for store valg å ta for meg”, sier han. Fordi mor er uvenner med besteforeldrene og fordi hun har vært syk lenge, er han sint på henne. Har den siste tiden kun snakket med henne på telefon. Ved samtale på Solli nervesanatorium med undertegnede og sosionom Gina Davidsen og der mor ikke er tilstede, avslår han foreløpig å treffe mor, sier han trenger litt tid på seg. Mor er svært spent, men ber oss formidle at hun ikke ønsker å presse ham. Mors innstilling nå er at hun ønsker hjelp for OT via BUP, men at hun har liten tro på at hun blir frisk nok til å ha omsorgen for ham igjen. Hennes innstilling er at så snart et permanent fosterhjem er etablert, skal hun ta livet av seg. Undertegnede har som mors behandler fått lov til å formidle disse opplysningene som er oppgitt. Det vil videre jobbes med å bedre livsbetingelsene hennes, skaffe bolig, slik at hun forhåpentligvis vil ønske omsorgen for ham igjen. Det gjøres imidlertid oppmerksom på at hun ikke ønsker kontakt med sine egne foreldre, som jo er en kompliserende faktor.



OT trenger oppfølging i forhold til suicidale tanker, hjelp til å føle seg trygg på mor og til å kunne kommunisere med henne igjen. Vil med dette henvise ham til en snarlig vurdering og videre oppfølging ved BUP Fana.



Med vennlig hilsen



Sign Stine Sivertsen

Ass. Lege

Nesttun 22.08.02

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fortsettelse lege journal
PostPosted: Thu Jan 24, 2008 3:11 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
23.08.02 ass lege Stine Sivertsen


STATUS/VURD:



Samtale i dag, tilstede er spl. Pasient smiler ved begynnelsen av samtalen. Vi snakker litt om samtalen med sønnen der jeg formidler at han ønsker å bli her i området sammen med henne, og at han ønsker å ha kontakt med besteforeldrene. Hun blir da agitert, mener han må velge mellom henne og besteforeldrene, og at hun i hvertfall ikke vil bo i Bergen. Ser for seg at hun flytter til Nord Norge eller Oslo. Undertegnede formidler at det vil være letter praktisk å hjelpe henne med bolig i Bergen, og at hun bør tenke på sønnens behov også. Undertegnede samtykker til at undertegnede er med i samtale med sosionom Daviknes 27.08 angående bolig og økonomispørsmål.



Undertegnede ber pasient samtykke om å opplyse om pasientens tilstand og beskrive forholdene de har levet under det siste året i min søknad for OT til BUP i Fana. Hun godkjenne dette. Kopi av søknad legges i Agnethes journal.



Pasient har hittil vært skeptisk til bruk av antidepressiva, og undertegnede nevner at psykolog Dyrkorn mente at dette kunne ligge i frykt for bivirkninger. Pasient forteller da at hun ble medisinert med antipsykotika under innleggelsen i Danmark for 11 år siden, og at hun fikk ektrapyramidale bivirkninger osv., synes også det var en påkjenning å bli tvangsmedisinert. Undertegnede forteller at antidepressiva er en helt annen type medisin, forteller om mulige bivirkninger og at disse er forbigående. Hun har lyst å forsøke dette.



STATUS/VURD:



Det skal tilføyes at pasient i dag gikk for å handle på Nesttun senter, hun traff der faren til OT klasekamerat, og fikk da panikk. Hilste kun kort på ham og løp så av gårde. Ser selv at det var en irrasjonell handling, og ler hjertelig av det komiske i det.



STATUS/VURD:



Rettelse: kopi av søknad for OT til Bup legges i egen jornal som oprettes i hans navn.



BEHANDLING:



Begynner svært forsiktig med 37,5 mg efexor.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 4


23.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

W era, sykepleier ved Solli Avd A. Kl (N)



Sovet å se til ved tilsyn



23.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

J Veland, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 14:30



Har hatt en noe lettere dg i dag. Var en kort tur på Nesttun som hun ikke følte gikk bra. Vært i samtale med Dr. Sivertsen. Skal begynne med Efexor 75 mg i kveld. Ser ikke at hun og sønnen kan bli boende i Bergen sammen. Han må velge mellom henne og besteforeldrene. Skal få låne staffeli.



23.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

falk, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:00



Har sittet mye på haugen og malt og konsentrert seg. Fikk se maleriet hennes. Ikke tatt kontakt ellers.



Medisinjournal

23.08.02-26.08.02

efexor 37,5 mg

0 0 0 1 SS

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fortsettelse lege journal
PostPosted: Thu Jan 24, 2008 3:12 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 4


24.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

E stis, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:13



Sovet å se til.



24.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

Rubs, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 14:00



Sittet utenfor og malt store deler av formiddagen. Hyggelig og blid.



24.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

Jaoe, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:30



Var noe plaget av halsbrann og kvalme i morges. Tror det kommer av tabletten Efexor.





OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 5


25.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

Bofa, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:30



Vært røykerrommet x 1 i løpet av natten, ellers sovet godt.



25.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

ingve, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 13:00



Hadde sovet dårlig, men var mindre kvalm i morges. Tenker en del på femtiden, er bestemt på at hun må flytte fra Bergen. Rolig å fin i samtale. Sittet mye på altanen, føler det kan bli mye snakk. Har bedt henne begrense dette.



25.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

Eva Rønset, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:15



Da vi kom på jobb, satt hun ute med malingen sin. Det er bedre å male skrik, enn å skrike selv, var kommentaren. Vært ute under hele vakten.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 5


26.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

AL, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:10



Sovet å se til på runden.



26.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

ingve, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 13:45



Pasient opplever å ha sovet dårlig de siste to netter. Ønsker ikke øke dosen med efexor, tror ikke det hjelper. Skrev ukeprogram, var lite villig til aktiviteter, synes ikke det var noe for henne. Gråtende i samtale, fortvilet over situasjonen sin og til sin sønn. Vil trene på å være ute av avdelingen, først med følge, for eksempel Nesttun og lagunen.





26.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT, R

Saakvit, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:00



Pasient har sittet ute på haugen og malt.



Medisinjournal

26.08.02-27.08.02

Efexor 37,5 mg

1 0 0 0 SS

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fortsettelse lege journal
PostPosted: Thu Jan 24, 2008 3:13 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
27.08.02 Sosialkonsulent Gina Daviknes


SEF/SKOLE:



Samtale med dr. Sivertsen tilstede. Fokus på økonomi jobb/utdanning og bolig. Hun har arbeidsledighetstrygd ca 8000 pr måned og dobbel barnetrygd. Har ikke bidrag. Undertegnede skal undersøke om dette er riktig, hun mener det er fordi han har utenlandsk far. Ønsker at sønnen skal bo i fosterhjem, protesterer ikke når vi sier det er viktig at de har kontakt. Snakker om prosessen de er i begge to, og at de etter hvert som den går vil kunne se annerledes på situasjonen enn de gjør i dag. Hun har i dag ønske om å bo et mindre sted i nærheten av Bergen, nevner Voss. For å ikke bli ensom kunne hun tenke seg et malekurs eller lignende. Har uoppfordret tenkt på videre utdanning. Skal selv undersøke muligheten for fjernundervisning på Den Polytekniske høgskolen, evt. NKI. Mener hun har den kompetansen som skal til for å ta studie der, og trenger mer formell utdannelse for å kunne ta seg jobb. Jobber videre med boligspørsmål når hun har kommet seg litt.



27.08.02 ass lege Stine Sivertsen


STATUS/VURD:



Undertegnede var tilstede under samtalen i dag. Hun gir utrykk for at hun har følt seg dårlig siden i går kveld med skjelvinger, svettetokter og feber, svimmelhet og nærsynkoper. Relaterer dette selv til doseøkning i går, står nå totalt 37,5 mg x 2 efexor. Er meget steil på at hun ønsker å avslutte disse. Skjelver i overarmene og i kjeven, har et lidende utrykk. Ikke hatt host eller UVI symptomer. Undertegnede overtaler henne til å begynne med Remeron i stedet, noe hun går med på. Tar CRP i morgen. Skjelvingene synes å være forbigående under samtalen. Sykepleier på post bekrefter at skjelvingene synes mindre utalte når pasienten har trukket seg tilbake, sannsynlig somatiserende.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 5


27.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

mmea, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:10



Sov til 03:00 tiden, da nede og røykte. Sovet lite etterpå, men har lagt i sengen.



27.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

ingve, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 14:15



Pasient har hatt en svært dårlig dag i dag pga det hun oppgir er bieffekt av efexor. Kaldsvetter, er skjelven, har rykninger, opplever at gulvet eller sengen beveger seg. Har tatt det med ro i dag. Var i samtale med Dr. Sivertsen og sosionom Gina om planer for fremtiden. Pasient tror nå at hun kan etablere seg i et av nærområdene til Bergen.



27.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

R Saakvit, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:10



Pasient har hatt besøk av sin sønn i ca 3 timer. Sønnen ble kjørt opp her av sin mormor. De har oppholdt seg på biljardstuen med ulike spill. Pasient ga utykk for at hun var glad for å se sønnen igjen. Ikke observert skjelven, rykninger i kveld. Pasient sier sønnen vil komme hit igjen i morgen.



Medisinjournal



27.08.02-04.09.02

Tolvon 10 mg

0 0 0 1 SS



27.08.02-03.09.02

Remaron 30 mg

0 0 0 0,5 SS

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fortsettelse lege journal
PostPosted: Thu Jan 24, 2008 3:14 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
28.08.02 helsesekretær Else Moldestad


SUPPL: U:S: CRP:<10



28.08.02 Sosialkonsulent Gina Daviknes


SEF/SKOLE:



Telefon til trygdekontor for utenlandsaker vedrørende bidrag for OT. Det er kommet inn søknad om bidragfastsettelse, innkreving og forskudering dater 12.08.02.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 6


28.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

init, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:30



Pasient har sovet å se til ved tilsyn.



28.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

R Saakvit, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 14:15



Pasient har nå fått besøk av sin sønn, var glad for det. Har klaget over at hun var svett til morgenen, ikke observert skjelvinger og rykninger.



28.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

ATRotir, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:15



Hatt besøk av sønnen. Vært på biljardstuen og spilt spill med sønnen.


OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 6


29.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

uuro, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:10



Problemer med å få sove i går kveld. Sovet å se til etter kl 01:00



29.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

S Skorsgård, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 14:00



Pasient har vært litt gråtende i samtale, opplever at hun ikke fungerer lenger, at hun greier mindre enn før. Hadde planlagt en tur til Nesttun, men følte seg ikke sterk nok. Synes det var greit å bake i dag (med Trine). Ville gå i bassenget kl 13:00.



29.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

ingve, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:45



Pasient er fin i kontakten. Har vansker for å klare en del praktiske oppgaver som å gå på Nesttun. Bekymrer seg mye for hvordan sønnen har det hos foreldrene hennes.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fortsettelse saksdokumenter uke 32
PostPosted: Thu Jan 24, 2008 3:15 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Den 29.08.02 henviser barneverntjenesten OT til BUP Fana (jf dok.6).



Barneverntjenesten i Fana omsorgovertagelsessak til fylkesnemnda 2004


Fana Barneverntjeneste

29.08.02 BVT & BUP

Dokument 5
Se BVT Fana brev til AMA den 25.10.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter.







Bergen kommune

Fana bydel



BUP – Fana

PB 254

5852 BERGEN



Nesttun, 29.08.02



VEDR. HENVISNING FRA SOLLI NERVESANATORIUM FOR

OT, F. 160392



Vi har vært i kontakt med mor og hennes sønn siden juli d.å. Mor er for tiden innlagt ved Solli nervesanatorium. Gutten bor hos mors foreldre. Pga. en dypgående familiekonflikt mellom guttens mor og hennes far, samt mors psykiske tilstand, har gutten stort behov for hjelp til å bearbeide tanker og følelser. Barneverntjenesten i Fana anser det som viktig for gutten at han får rask behandling.



Evt. Spørsmål vedr. saken kan rettes til saksbehandler Lise K. Sundal, tlf 55 56 11 85.



Med vennlig hilsen



Barneverntjenesten i Fana Barneverntjeneste



Anita Knarvik

Gruppeleder



Lise K. Sundal

Saksbehandler



Dok 6
Barneverntjenesten i Fana omsorgovertagelsessak til fylkesnemnda 2004



Bergen kommune

Fana bydel



Barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk avd. Fana

Postboks 254

Nesttun

5853 Bergen Mødrehjem



Anmodning om opplysninger i barnevernsak



Gjelder: OT f.160392

Mor: AMA f.



Barneverntjenesten I fana I er pt I en undersøkelsesfase vedrørende nevnte barn, etter lov om barneverntjenester § 4-3 jfr § 4-12.



Vi vil herved be om opplysninger om deres kontakt med barnet og familien og om hva deres arbeid har bestått i. Videre ønsker vi opplysninger om deres vurderinger og hva som er problemet hos barnet/familien.

Dersom BUP har andre relevante opplysninger i saken, oppfordrer vi dere til å viderebringe disse til barneverntjenesten.



Barneverntjenesten har strammetidsfrister i sin undersøkelse. Vi ber derfor om snarlig svar. Foreldrene er informert om at barneverntjenesten innhenter opplysninger fra BUP. Det vises til lov om barneverntjenester § 6-4 som opphever profesjonsbestemt taushetsplikt.



Med hilsen

Barneverntjenesten i Fana



Anita Knarvik

Konsulent



Lise K. Sundal

Kurator



29.08.02 Brev BUP til Solli sykehus
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



HELSE BERGEN

Fjell og Årstad distriktpsykriatiske senter

Barne og ungdomspykriatisk poliklinikk i Fana.



Solli nervesanatorium

Osveien 15

5221 Nesttun



Bergen, 29.08.02



Vedr. Henvisningen og alvorlighetsgraden av pasientens problemer i forhold til ventelisten må vi be om mer utfyllende informasjon om pasientens symptomer, sykehistorie, fungering på viktige områder og pasientens familiesituasjon.



Vi tillater oss også å be om at vedlagte skjema utfylles så nøyaktig som mulig. Dette er skjema som brukes ved henvisning til alle poliklinikker og avdelinger innen Barne og ungdomspsykiatrien i Norge. Foruten å gi nyttig informasjon til oss i forbindelse med vurdering eventuelt innkalling av pasienten gir det også mulighet til å sammenligne pasientgrupper på landsbasis.



Ta gjerne kontakt om noe er uavklart.



Vennlig hilsen

For Guri Haaland

Avdelingsoverlege BUP

Barne og ungdomspykriatisk poliklinikk i Fana.



Sign: Elisabeth Gjørstein

Elisabeth Gjørstein

Sekretær BUP Fana



29.08.02 Henvisningskjema fra BUP Fana
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



AMA notat



Skjema utlevert med brev av BUP Fana til Dr. Sivertsen ved Solli nervesanatorium den 29.08.02.



Tilbake levert av Dr. Stine Sivertsen ved Solli nervesanatorium, som er ansvarlig for medisin journal sammen med psykolog Jorunn Axelsen til et saksdokument for videre ”behandling” ved BUP Fana den 09.09.02, og lagt i deres saksdokumentmappe for videre behandling av meg og min sønn.



HENVISNINGSKJEMA TIL BARNE OG UNGDOMSPSYKRATRIEN



Dette er et felles henvisningsskjema for landets barne og undgomspsykriatiske institusjoner. Skjemaet er en del av sektorens EDB- og skjema system (Bup) utviklet av Norsk forening for Barne og ungdomspykriatiske institusjoner i samarbeid med Statens sentralbyrå og Hiadata AS. Revidert 1.7.1998



Dette er et obligatorisk vedlegg til standard henvisningskjema 2. linje helsetjeneste (blankett 1-0908 B). Ved spørsmål, kontakt BUP institusjon.





Gjelder øyeblikkelig hjelp, innen 24 timer:

(Sykehuslovens §6/Lov om psykisk helsevern.)

(Sett kryss)



Henvises til:



FYLLES UT AV BUP:

Saknr:

Inn dato:

Inntaker:

Reinntak:



BARN/UNGDOM SOM HENVISES:



Fødselsnr:

Fornavn:

Etternavn:

Adresse:

Postadresse:

Gutt/Jente:

Kommune:

Telefon:



MOR/FORESATT

(Adresse fylles ut hvis ulikt det som er notert over.)



Navn:

Adresse:

Postadresse:

Stilling.

Relasjon: (sett kryss)

Biologisk mor:

Adoptert/stemor

Fostermor:

Annet:

Født dato:

Tlf privat:

Tlf jobb:



PERSONOPPLYSNINGER FOREVENTUELLE ANDRE OMSORGSPERSONER



Navn:

Adresse:

Stilling.

Relasjon:



Navn:

Adresse:

Stilling.

Relasjon:



SØSKEN/HALVSØSKEN/ANDRE I FAMILIENS OMSORG



Navn og fødselsår:



SKOLE/BARNEHAGE

(Fylles ut hvis barnet går på skole eller i barnehage)



Navn skole/barnehage:

Kontaktpersoner:

Adresse:

Postadresse:

Telefon:



ETNISK TILHØRIGHET/HJEMMESPRÅK

(skriver her navn det er krysset av for)



Kryss for etnisk tilhørighet mor:

Kryss for etnisk tilhørighet far:

Sett kryss for hjemmespråk:

Kryss av hvis det er behov for tolk:



OMSORGSITUASJON

(Oppgi hvem som har omsorgen for barnet).



Beskrivelse:



Hvem har foreldreansvaret?

(sett kryss, som her oppgir navn på krysset)



Mor
Far
Begge
Andre, hvem




Sett kryss for omsorgsituasjon?

(sett kryss, som her oppgir navn på krysset)



Bor hos begge foreldre.
Pendler mellom mor og far
Hos en av foreldrene
En av foreldrene og samboer/ektefelle
Hos besteforeldre eller annen familie.
Bor i fosterhjem.
Bor på institusjon.
Bor alene.
Annet.


HENVISNINGSGRUNN

(Velg inntil 3 henvendelser grunner fra hver liste. Sett den viktigste først. Skriv nummer i rutene.)



Henvisningsgrunner barnet



1:

2:

3:



Autistiske trekk
Psykotiske trekk
Suicidalfare
Hemmet adferd
Angst/fobi
Tvangstrekk
Tristhet/depresjoner/sorgreaksjoner
Skolefravær
Adferdsvansker
Hyperaktiv/konsentrasjonsvansker
Rusmiddelmisbruk
Asosialitet/kriminalitet
Lærevansker
Språk/talevansker
Syn/hørselsproblem
Spiseproblem
Andre somatiske symptomer
Annet
Ingen


Barnets miljø (siste 6 måneder)

(Velg inntil 3 henvendelser grunner fra hver liste. Sett den viktigste først. Skriv nummer i rutene.)



1:

2:

3:



Belastninger i familien.
Belastninger i nærmiljø/samfunn.
Belastninger i skole/barnehage.
Akutte livshendelser.
Belastende hendelser som resultat av barnets egen forstyrrelse/funksjonshemning.
Ingen


Beskrivelse (ikke nødvendig hvis blankett l-0908 B benyttes)



SPESIFISERING AV OPPDRAG

(Henvisers vurdering av hva BUP skal bidra med i saken)



Beskrivelse (ikke nødvendig hvis blankett l-0908 B benyttes)



Hjemmel for innleggelse (Gjelder ikke poliklinikk)

(sett kryss, som her oppgir navn på krysset)



Lov om psykisk helsevern § 4.1
Lov om psykisk helsevern § 4.2
Lov om psykisk helsevern § 4.3
Lov om psykisk helsevern § 3
Lov om psykisk helsevern § 5
Lov om barnevern


HVEM ARBEIDER MED SAKEN

(Oppgi tidligere undersøkelser/løsningsforsøk og hvem som arbeider med saken.)



Barnevernets rolle

(sett kryss, som her oppgir navn på krysset)



Barnevernet arbeider ikke med saken.
Rollen ikke fastlagt.
Undersøkelser § 4-3
Hjelpetiltak § 4-4
Frivillig plassering § 4-4
Undersøkelser/behandling § 4-10, 4-11
Omsorg § 4-12, 4-8
Akutt vedtak § 4-6
Foreldreansvar § 4-20
Vet ikke


HENVISENDE INSTANS



Navn/Instans

Adresse/tlf

Dato:

Underskrift:



Er foreldre kjent med henvisningen?

(sett kryss, som her oppgir navn på krysset)



Ja

Nei



Plass for stempel





HENVISENDE LEGE

(Fylles ut hvis henvisende instans ikke er lege)



Navn/Instans

Adresse/tlf

Dato:

Underskrift:



Plass for stempel

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fortsettelse saksdokumenter
PostPosted: Thu Jan 24, 2008 3:16 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Dato/kl : 30.08.02

Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



Type: dokument i saken journal vedrørende henvisning

Type: Brev inn

Deltakere: Barneverntjenesten i Fana

Ansvar for notatet: Elisabeth Gjørstein (sekretær)




Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005



30.08.02 210102026002 FO S 1 S Forskudd/innv. Vedtak fattet 2101 fom

0702 for OT/sla

30.08.02 210102 FO FE M Innv. Etterbetalt av forskudd kr 2360/sla2101





Avskrø øket uerh 300802 2360.00 -2360.00

Forsk Agnethe 300802 -2360.00 2360.00





30.08.02 ass lege Stine Sivertsen


STATUS/VURD:



Undertegnede ringer BUP Fana for å purre på time til OT, men det er ingen som tar telefonen.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 6


30.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

mmea, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:15



Sovet avbrutt i natt, sier hun greier å hvile i sengen selv om hun sover.



30.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

W Midtbø, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 13:45



Pasient har hatt en aktiv formiddag. Var med på morgenmøte, bassenget og ukeslutt. Var der smilende og blid, likte å få skryt for kaken hun hadde bakt. Nå sitter hun på stuen og tegner. Det er ikke kommet svar fra BUP vedrørende sønnen.



30.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

S Skorsgård, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:20



Ventet besøk av sønnen men han kom ikke. Ringte og fikk snakket med ham. Han hadde glemt avtalen og skulle overnatte hos en kamerat. Pasient ble lei seg for dette. Hun snakket en del om hvor lite hjelp hun får her og at det ikke er vits å være her. Oppleves fortvilet, gråter. Hun fikk siden besøk av en venninne og ble glad for det.

OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 6


31.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

TRSE, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:00



Satt oppe og så tv til midtnatt. Har sovet ved tilsyn. Var en tur opp ved 04:00 tiden.



31.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

M B Tysnes, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 13:40



Pasient har oppholdt seg for det meste på røkerrommet i formiddag. Lettere i form.



31.08.02 OBSERVASJON/RAPPORT,

S Skorsgård, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:00



Har vært en del i miljøet. Pratet om vanlige ting. Har litt rykninger i kroppen.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: UPS
PostPosted: Wed Jan 30, 2008 11:35 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
:( Jeg har rotet med feil på uker og datoer foran. Jeg har en hjemmeside der jeg har ryddet opp i dette og når jeg får tid så skal jeg ordne innleggene bakover slik at de stemmer overens.

http://www.freewebs.com/amasvaretekt/

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Fri Feb 01, 2008 1:05 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Alene i mørke

Jeg står alene i mørke…
For å bli omringet og gjenstøpt
i din ring av livsfarlig ild.
Den mørke vonde svovel
lukter nå av din rå ondskap…
Fyller opp luften alle steder
der hvor jeg ferdes i min verden.

Du er min mektigske fiende inntil nå!
Din grå aske kveler meg sakte
…i sine løgner og sladder.

Mitt symbol på intoleranse og veien
mot min undergang skriver jeg ned.
Det er deg, jeg ser ditt ansikt foran meg.

Luften blir fylt av det glødende hat jeg føler for deg.
Jeg tenker over hvordan du har ødelagt mitt liv inntil nå.
Jeg har ikke ingen mulighet til å forsvare meg mot deg.

Dine beskyldninger vil alltid råde.
Du er sterkest av oss i dag.
Derfor går jeg min vei.

Du vil aldri få meg i din makt.

Alone in the dark

I stand alone in the dark.
To be enclosed in your ring of mortally fire.
The obscurity evil sulfur smells of your cruel spite…
fills up the air, all places where I now walk about.
You are my most powerful enemy until this day!

The grey aches strangle me slowly
…in lies and gossip.
My symbol on intolerance
and the way toward my own downfall…

It is you, I your face in front of me.

The air is full of the heat of incandescence hate I feel toward you.
I think of how you have been destroying my life up until now.
I have none opportunity to defend myself against you.

Your accusation will always be disposal.
You are the strongest one of us two.
That’s why I am letting you go…

You will never have me in your sway!

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]