It is currently Sat Apr 20, 2024 3:08 am



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Next

Dreper barnevernet?
Ja 94%  94%  [ 17 ]
Nei 6%  6%  [ 1 ]
Total votes : 18
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 02, 2008 12:44 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
September

Innledning

( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) kommer en time tre dager i uken. Det er det eneste jeg ser frem til. øyeblikkene med ham. Jeg tror han også ser frem til å se meg…



På Solli er en ny pasient kommet. En kvinne som er avhengig av nervemedisin. Hun skaper uhygge og det er tydelig at hun ikke liker meg. Det blir snakket om meg bak ryggen, jeg vet det før noen sier det. Jeg isolerer meg fullstendig. Sitter alene på røykerommet, selv om solen skinner, og andre sitter på altanen. Jeg får vite de går rykter, omkring min fortid og OTO.



En av pasientene har hoppet ufor askøybroen, han kom fra det med å brekke foten. Jeg prater og blir litt kjent med han. Han har hatt rusproblemer, og så isolert seg. Hans mor arbeider på skolen der min sønn går. Jeg gir han aromaterapimassasje, og han slapper av. Men vi får problemer med personalet på Solli sykehus. Han blir utskrevet og får vite han er sizofren. Jeg vet ikke hvordan det gikk videre med han. Han er alene selv om han konstant har besøk. Jeg ser vennene og familien hans med hans øyne. Jeg forstår…



Baksnakkingen går allikevel svært inn på meg og jeg blir dårligere. Jeg er redd jeg er i ferd med å bli psykotisk. Sykepleiere og ”leger” snakker mye om at jeg har vært psykotisk og om tiden da jeg var innlagt i Danmark. Jeg vil vekk. Det eneste de er opptatt av er å gjenskape situasjoner fra 1991.



Medisineringen gjør at jeg hverkan kan sove eller snakke med andre. Jeg blir ved å tegne og maser på Rigmor til hun tar kontakt og lager avtale slik at jeg kan male. Hun er ”skuffet” over meg fordi jeg ike samarbeider med Solli sykehus. Jeg sier jeg vil skrives ut. Hun mener at jeg må ha tillitt…



Rigmor snakker med Solli og jeg får lov til å male. Jeg står ute nå når det er så fint vær og kan bruke kjelleren til å tørke bildene mine. Jeg maler og maler…



I slutten av måneden blir jeg overført til avdeling B. Dette er en roligere avdeling med mindre pasienter og færre sykepleier. Mindre gjennomtrekk av mennesker. En langtidsavdeling. Her skal jeg altså bli frisk.



Fordi jeg ikke har eget sted bo skal jeg opp på avdeling A i helgende. De mener jeg er for syk til at de kan hjrlpe meg med egen bolig. Jeg spør om jeg kan komme ut i helgene ved å besøke en ”vennine”, da Lill Ann på den tiden sa at jeg kunne overnatte hos henne i helgen.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 35 (01.10.02)
PostPosted: Sun Feb 03, 2008 12:51 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Lill Ann kommer på besøk. Jeg ber hun hjelpe meg med å handle noen pastellkritt (for tegning) da jeg ikke får reise til byen for å kjøpe disse. Hun får med penger for å kjøpe disse. Hun snakker masse om seg selv og sine problemer. Selv føler jeg det er vanskelig å kommunisere og medisinering gjør det ikke bedre. Hun sier at jeg kan overnatte hos henne i helgene da dette er en betingelse for at jeg skal få slippe vekk fra akuttavdelingen på Solli. Dvs jeg kommer da ned en etasje hvor det ikke er så stor gjennomtrekk av pasienter og sosionom og "psykolog" hjelp. De kan ikke behandle pasienter på avdeling A får jeg beskjed om av lege Stine Sivertsen.



35 uke (01.10.02)


OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 7
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



01.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, TRSE, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:00



Fikk ikke sove, følte seg urolig. Sa hun ikke hadde sovet de siste tre dager. Fikk Vival 5 mg kl 02:00. har sovet senere.



01.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, S Skorsgård, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 13:00



Fornøyd med god søvn på etternatten/morgenen. Stod opp i 10:30 tiden. Har sett litt på tv i stuen. Ellers ikke noe spesielt å bemerke.



01.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, egel, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:00



Det ser ut som pasient har hatt det bra. Hun har hatt et lite besøk av venninnen.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus






Uro/søvnproblem Trse

01.09.2002 Vival 5 mg kl 02:00 lemer ???





01.09.02 Folketrygd for utlandsaker



Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Folketrygd for utenlandssaker, bidragavdeling den 22.04.2005



Avskrø øket uerh 010902 1180.00 -1180.00

Forsk Agnethe 010902 -1180.00 1180.00

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 36 Saksdokumenter varetekt (02.09.02-08.09.02)
PostPosted: Mon Feb 04, 2008 3:16 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Jeg har fortsatt abstinenser av medisinering og har fått beskjed om at ikke får gå ut av området alene, jeg har behov for å handle sigaretter, men ingen kan ”følge” meg, jeg får slett ikke kontakt med noen av de som arbeider og går derfor alene. I det jeg skal betale får jeg problemer med å huske koden til kortet men det går greit og jeg kommer meg ut av butikken. Jeg har fortsatt masse selvmordstanker og kommer på ideen at jeg kan jo bare kjøpe en rep, det er mange trær man kan kan bruke rundt Solli, og det er for lengst klart for meg at jeg neppe slipper ut av toturen på Solli uten varig men…



Uke 36 (02.09.02 - 08.09.02)
02.09.02 ass lege Stine Sivertsen
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



STATUS/VURD:



Undertegnede kommer i dag endelig i telefonisk kontakt med BUP i Fana, og får opplyst at de vet mer om når OT kan få time etter inntaksmøtet 04.09.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 7
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



02.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LOMidtbø, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:10



Pasient la seg ved 23:30 tiden. Ba om Vival 5 mg kl 02:30, fordi hun ikke fikk sove. Sovet å se til ved 03 runden og 06 runden.



02.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, ingve, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 14:00



Pasient var oppbrakt over at ingen kunne følge henne på Nesttun da hun ønsket det. Følte at hun ble dårligere etter turen på Nesttun. Sier hun ikke orker mer, har ikke vært tilgjengelig for kontakt på vakten.



02.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Eva Rønseth, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:00



Har ”skygget unna” kontakt. Vært mye på røykerrommet, og da sa hun at hun hadde det ”pyton”. Ingen nærmere prat om det da det var andre tilstede.



Medisinjournaler

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Uro/Søvnproblem v. mid.

02.09.2002 Vival 5 mg kl 02:30 lemer tbøe

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 36 Saksdokumenter varetekt (02.09.02-08.09.02)
PostPosted: Tue Feb 05, 2008 2:37 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Jeg nekter å ta medisinen og får følgende beskjed. Dersom du ikke tar din medisin blir du utskrevet og må bo på gaten. Jeg er blitt orientert om at det eneste jeg så ville kunne motta av hjelp var hospitsplass og det må jeg selv søke om via sosialkontoret. Jeg sier at det er i orden. Dermed får jeg den legesamtale som jeg i flere dager har spurt etter dagen derpå. Da jeg har øreverk og ber om hjelp til en øreskyller får jeg etter undersøkelse beskjed om at det skal bli kjøpt inn. Jeg får beskjed om at jeg blir utskrevet og vil miste min sønn om jeg ikke går med på å forsøke ”medisinering” litt til, denne gang lover hun at det skal kun være noe som gjør det enklere å få sove og hvile ut om natten.



03.09.02 Sakdokumenter



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 7

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus







03.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, mmea, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:15



Ville ikke ta sin 21 medisin i går kveld. Sovnet først etter kl 02:00 og har sovet å se til siden.



03.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, ms, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 13:00



På spørsmål om hva hun ønsker å bruke dagen til svarer hun røyke. Hun har vært til legesamtale.

Pasient ønsker øreskylling, snakket med Dr Sivertsen om det. Vi bestiller kjøper øreskyll på apoteket i morgen. Hun kan da gjøre det selv.



03.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, ATRotoa, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:00



Hatt besøk av sønnen. Sittet noe på røykealtanen.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus







Dato 03.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 ½ 15 mg SS Obs dato

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg SS Forskjøvet en dag

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 0 mg SS Feilført

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 ½ 15 mg SS Obs dato 4/9-02



Uro/søvnproblemer Unro Vival 5 mg kl 23:00 r? God?

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 36 Saksdokumenter varetekt (02.09.02-08.09.02)
PostPosted: Wed Feb 06, 2008 3:44 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Jeg mottar utskrift av Stine Sivertsens ”legejournal” det jeg utdrag av det jeg senere får utlevert fra Solli sykehus. Jeg ber også om utskrift av sykepleierjournal, jeg får da lese utdrag av deres håndskrevne observasjonsrapport bok, og kommenterer hva de her har skrevet som ikke stemmer overens med det jeg selv opplever.



04.09.02 Saksdokumenter



04.09.02 ass lege Stine Sivertsen

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



STATUS/VURD:



Notat fra 03.09. pasient kommer alene til samtale. Hun er agitert. Har bedt sykepleierne formidle at hun ønsket legetime siden 27.08. undertegnede har ikke fått beskjed om dette.



Hun ville nemlig få undersøkt ørene. Otoskopi viser ørevoks inn mot trommehinnen på begge sider. Hun er selv vant ti å skylle ørene dusjen og vil gjøre dette nå også.



Videre er pasient misfornøyd med behandlingen hun får, synes sykepleiere er uhøflig og lite imøtekommende og at hun får for få timer hos behandler. Undertegnede sier seg enig i det siste. 1 samtale i uken kan være i minste laget (undertegnede regnet fellessamtale med sosionom 27.08 som en samtale), men det er det jeg har kapasitet til i en periode med stor pasientpågang og med en samtidig mangel på behandlere. Pasient synes det er bedre om vi sette opp minimum en fast dag i uken til samtaler, og vi avtaler at dette blir fredager. Undertegnede vil så langt det lar seg gjøre også sette opp timer tirsdagene, men med forbehold om at pasientpågangen ikke er så stor som den har vært. Pasient virker fornøyd med dette.



Hun gjør også oppmerksom på at hun trenger hjelp til å undersøke videreutdannelse (makter ikke dette selv) og ønsker mer aktiv hjelp vedrørende å skaffe ny leilighet. Undertegnede formidler dette til sosionom.



Til sist ber pasient om utskrift av journalen, og ønsker kopi av sykepleierdokumentasjonen. Undertegnede understreker at vi ikke har noe å skjule for henne.



STATUS/VURD:



Undertegnede ringer til psykolog Rigmor Dyrkorn, viser til at Agnethe har tillat meg å utveksle informasjon med denne. Informerer om at vi har begynt å jobbe med følgende felter: Henvisning av Agnethe sønn til BUP, kontakt med sønnen er etablert, hun har begynt med antidepressiv behandling og vi har vært innom temaene bosted og videreutdanning. Agnethe følte imidlertid selv at det var for tidlig å ta fatt på dette og at hun trengte støtte for å kunne undersøke dette videre. Informerer også om at personalet her fortløpende forsøker å møte henne og støtte henne, men hun har flere ganger vært misfornøyd og utrykt at hun vurderer å slutte med antidepressiva og eventuelt skrive seg ut.



Undertegnede jobber imidlertid med å skape en allianse med henne og fortsøker å legge de praktiske forholdende til rette sammen med sosionom. Dyrkorn ytrer ønske om at vi hjelper mer aktivt å finne bolig, dvs. finne noen som kan følge henne når hun skal ut å se på utleiebolig. Undertegnede gir da tilbakemelding på at det vi har begrensede ressurser til å gjøre dette, men at jeg vil ta det opp med sosionom og se om det er mulig. Dyrkorn føler at dersom vi ikke har noen som kan støtte henne i dette, må hun selv stille opp der.



Får i dag brev fra BUP om at de trenger ytterligere informasjon på eget skjema, vil fylle ut dette og sende det inn snarest.



BEHANDLING:



Oppjusterer remeron til 30 mg vesp f.o.m. 04.09 Pasient angir lite bivirkninger med disse, føler ikke at de har noen søvndyssende effekt. Ønsker å seponere Tolvon, ønsker ingen andre sovemidler da hun generelt er skeptisk til medisiner.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 7+8
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



04.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Uuro, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:15



Vival 5 mg kl 23:00, sovet å se til. Våken ved 04:00 tiden, men sov senere.



04.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, ATRotoa, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 13:15



Var med på morgenmøte. Bad om å få lese sykepleierjournalen. Pratet med en sykepleier etterpå. Hadde da gitt utrykk for at det var ting hun ville ta opp med sin kontaktsykepleier.



04.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, S Skorsgård, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 21:00



Har sittet en del utenfor og malt i dag. Ikke kommet fem med noen spesielle plager. Ønsker følge til Nesttun i morgen med kontakt sykepleier.



Medisinjornal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus

Dato 04.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg SS Obs dato 11/9

Tolvon tab 20 mg p.o. 0 0 0 1 20 mg




Uro/søvnproblemer T Jensen Vival 5 mg kl 22:35 effekt: God

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 36 Saksdokumenter varetekt (02.09.02-08.09.02)
PostPosted: Thu Feb 07, 2008 2:32 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Jeg får beskjed av en av sykepleierene som er hovedansvarlig for et prosjekt der de samler barn av de pasienter som er innlagt i en form for barnegruppe, der meningen er at de skal få hjelp til å bearbeide inntrykk og tanker som oppstår når foreldre blir psykisk syk og innlagt på sykehus. Hun vil gjerne ha min sønn med i denne gruppen. Jeg sier at det må jeg først spørre min sønn om og la han avgjøre om han vil delta. Jeg lover å spørre han neste gang han kommer på besøk. Hun forteller at det er viktig at han er med, for på den måte blir det lettere at han vil komme å besøke meg på sykehuset. Inntil da har jeg fått beskjed om at han ikke vil se meg. Jeg får avtale med kontaktsykepleier Inngun om at vi kan gå en tur til Nesttun, jeg skal handle noe papir og andre små nødvendigheter og har fått beskjed om at jeg ikke får lov å forlate område uten følge.



05.09.02 Sakspapirer





05.09.02 Sosialkonsulent Gina Daviknes

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



SEF/SKOLE:



Får tilbud om samtalegruppe til sønnen OT



05.09.02 ass lege Stine Sivertsen



BEHANDLING:



Det er en misforståelse at hun ikke ønsker sovemedisin. Ønsker Tolvon. Øker dosen forsiktig, fra 10 til 20 mg vesp.



BEHANDLING:



Bør seponere Tolvon før remeron økes videre, da de to substansene er svært like. Kan forsøke vallergan i stedet for Tolvon.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 8
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



05.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, T Jensen, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:00



Sovet å se til. I 06 tiden gråt hun i søvne.



05.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, ingve, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 14:30



Har vært en tur på Nesttun med undertegnede, dette gikk greit, noe angst, opplevde litt pustevansker. Var fin i samtale.



05.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, R Sadli, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:30



Pasient har vært på røykealtanen, ute i miljøet.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 03.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Tolvon tab 10 mg p.o. 0 0 0 2 20 mg SS 10/9-02


Remeron tab 30 mg p.o. 0 1,5 0 1, 5 30 mg





Uro/søvnproblemer E-Stub Vival 5 mg kl 22:45

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 36 Saksdokumenter varetekt (02.09.02-08.09.02)
PostPosted: Fri Feb 08, 2008 4:07 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Jeg har samtale med ”behandlende lege” Stine Sivertsen. Jeg begynner med å oppsummere feil jeg har lest i legejournalen hun har utlevert. Hun spør meg ut om min spiseforstyrelse og jeg svarer som sant er at dette har jeg ikke hatt problemer med siden jeg fødte min sønn, men at jeg kan fortsatt kaste opp dersom jeg blir svært oppskaket over noe følelsesmessig. Hun mener spiseforstyrrelsen oppstod den tid jeg var utvekslingstudent i USA, noe jeg avkrefter da mitt ønske om å endre kosthold startet i ungdomskolen. Jeg forstår det er min far som tydligvis oplyser legen om mine mange psykiske problemer og om hvor vanskelig jeg altid har vært da hun bruker typisk de ord han benytter når han omtaler meg. Jeg påminner om at jeg ikke ønsker at hun driver å snakker om eller med mine foreldre, da våger jeg ike bli i ”behandling”. Hun forsikrer om at hun ikke gjør det, hun leser bare i opplysninger i journalen. Noe som får meg til å påpeke alle løgnene og uriktige opplysninger som står nå i journalen jeg har fått lese. Hun mener jeg ikke har innsikt i meg selv og nok har andre problemer i form av personlighetsforstyrrelse og nevner borderline, og vil at jeg skal testes for dette i avdeling B. Jeg sier at jeg bør vel først ha stabile forhold på plass som egen bolig og mulighet til å ta vare på min sønn før slike tester blir utført, i øyeblikket er jeg innlagt som følge av depresjon g et selvmordsforsøk og det bør holde å behandle meg for dette først, noe lege Stine Sivertsen ikke er ening i. Hun informerer om at kriterier for å få ”behandling” og hjelp er at man først må innskrives på avdeling B og denne form for undersøkelese er en del av dette.



Deretter går hun videre i å utspørre meg om hvordan jeg har det i forhold til sosial omgangkrets, skoleproblemene og i arbeidsliv. Jeg bekrefter at i tiden etter at jeg kom ut fra mødrehjemmet har jeg isolert meg sosialt og lar folk kun se den personen jeg vil la dem se. Jeg får bekreftet av lege Stine Sivertsen at alle problemer jeg har hatt i arbeidslivet og på skolen antagelig er min egen feil fordi jeg ikke er slik andre ønsker at jeg skal være, fordi jeg ikke er normal, og igjen begynner hun å snakke om at jeg nok har en personlighetsfostyrrelse. Jeg gir opp å prøve å snakke henne videre til rette….



06.09.02 Saksdokumenter



06.09.02 ass lege Stine Sivertsen

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



ANAMNESE:



Opplyser at har hatt en spiseforstyrrelse siden ungdomsårene som forsterket seg da hun var utvekslingselev i USA (og som gjorde at hun ble sent hjem før skoleåret var slutt), og som varte helt frem til hun ble gravid med OT.



STATUS/VURD:



Kommer alene til samtale. Opplyser at hun synes at det kommer dårlig frem i journalen hvordan hennes skolegang og jobbing har vært. Har følt gjentatte ganger at hun faller utenfor i klasse og jobbsituasjon. Nevner selv at hun bli svært ivrig og pratsom, og at hun ble mobbet av en lærer på handelsinstituttet for dette. Har følt at andre elever og kollegaer boikotter henne og trekker seg unna. Har tenkt at grunnen til dette kan ligge hos henne selv. Har på en måte lært å holde seg til en sterk fasade, heller litt kald eller ”autistisk”, eller eventuelt sint, enn å virke sårbar. Hun har dermed vanskelig for å få seg gode venner. Gråter en del når hun forteller om dette. Føler tildeles at psykologen ikke vil fokusere på dette, eller at denne finner årsaker i omgivelsene omkring Agnethe til at det alltid skjærer seg. Agnethe føler derimot selv at hovedårsaken til at hun ikke klarer å sosialisere seg ligger hos henne selv, og undertegnede åpner for at hun kan ha trekk i sin personlighet som gjør at andre trekker seg unna. Ønsker selv å grave dypere i dette og finne årsaker til at hun er slik.



Ser fortsatt mørkt på tilværelsen, synes det er lettere å tenke seg døden som en utvei en å tro at ting vil ordne seg. Føler seg svak og hjelpeløs, og at hun er et problem for andre. Føler at familien ser ned på henne fordi hun ikke fikser livet, føler også utfra sønnens bemerkninger at hun ikke fikser livet. Synes det er sårt.



Tynning ved BUP i Fana ringer. Ønsker møte mellom undertegnede, Agnethe, sosialkurator, psykolog og seg selv i behandlingstilbud for OT.



Vurdering: Virker samlet, tillitsfull og åpen i samtalen i dag. Er fortsatt alvorlig deprimert, men kanskje en liten tanke lettere. Depressivt tankeinnhold, fortsatt ser suicid ut som den enkleste løsningen på hennes problemer. Ingen agitasjon i dag. Åpner selv for at det kan foreligge personlighetsmessige avvik som gjør det vanskelig å sosialisere seg.



BEHANDLING:



Sov noe bedre i natt med 20 mg Tolvon kombinert med 5 mg vival, til tross for lengre våkeperiode midt på natten.



Undertegnede konfererer med sosionom Daviknes. Vi blir enig om at det riktigste er å fokusere på bolig i første omgang, det er mulig at en av sosionomstudentene som vil være her i midten av september kan bistå med at hun finner seg en bolig. Deretter vil hun kunne fylle kravene til å søke attføring, som kan gjøres når hun friskmeldes 50%. Det kan da bli aktuelt å ha et møte med aetat.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 8


Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus








06.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, E Stels, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:30



Har vært noe våken i natt, men har ikke klaget.



06.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, S Skorsgård, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 14:00



Pasient har vært i svømmebasseng og i time med lege og sosionom. Sier det er greit å ha faste lege timer. Har vært fornøyd med dagen sier hun, selv om det har vært travelt og hun trenger tid på å roe seg ned.

06.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, S Skorsgård, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:25



Vært på røykerrommet omtrent hele vakten. Sitter der og tegner og maler. Synes det er godt å være alene.



Medisinjournal

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus




Dato 06.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 – 21



Remeron tab 30 mg p.o. 0 1,5 0 1, 5 30 mg

Tolvon tab 20 mg p.o. 0 0 0 1 20 mg





Uro/søvnproblemer mmea Vival 5 mg kl 22:45 effekt: God

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 36 Saksdokumenter varetekt (02.09.02-08.09.02)
PostPosted: Sat Feb 09, 2008 2:04 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Jeg bestemmer meg for å prøve å komme meg vekk fra solli og gjør mitt beste for å virke opplagt. Det er lørdag og ingen pålagte aktiviteter. Ellers blir jeg sittende å male utenfor. Det er fint vær og når jeg tegner eller maler får jeg stort sett være i fred. Sykepleiere og noen pasienter kommer for å se bildet, men forsvinner hurtig, når jeg ikke innleder til noen samtale.


Denne kvelden har en av mine favoritt artister David Bowie konsert i TV, det er mye mas for å få lov å bli sittende oppe for å se denne. Til sist går de med på at jeg kan se konserten fra Biljardstuen, og utvekslingen av komentarene deres har mye preg av hvordan man behandler ett barn.








OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 8
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



07.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, mmea, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:30



Bad om Vival i går kveld. Gikk til ro kl 23:25. Har sovet ved tilsyn i natt.



07.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, MGod, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 13:00



Pasient opplever at hun har hatt en god natt var derfor opplagt på morgenmøte i dag. Smilende, og blid. Ikke kommet frem med noe spesielt. Vil prøve å hvile litt i ettermiddag.



07.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, lgdl, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:30



Hatt en god dag, føler seg veldig opplagt. Vært ute på tur med medpasient.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 07.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21



Remeron tab 30 mg p.o. 0 1,5 0 1, 5 30 mg

Tolvon tab 20 mg p.o. 0 0 0 1 20 mg





Uro/søvnproblemer mmea Vival 5 mg kl 00:15 effekt: God

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 36 Saksdokumenter varetekt (02.09.02-08.09.02)
PostPosted: Sun Feb 10, 2008 4:14 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning



Det er søndag og de fleste pasienter har besøk eller er hjemme. Jeg sitter på kottet som er røykerom og tegner/maler. Jeg prøver å unngå andre, og ikke minst personalet som blir ved å mase om hvor syk jeg er og at jeg må ta medisiner o.l



Jeg blir spurt av en sykepleier om hvordan jeg har sovet. Jeg har fortsatt mareritt og våkner av disse, men valgt å la være å gå ned å ta en røyk, slik at nattepleier registrer det. De låser røykerom og altan om natten slik at man må spørre om å få låst opp for å ta en røyk.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 8
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



08.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, babl, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:00



Satt på biljardstuen og så på en konsert som begynte 23:35. gikk til ro 00:15, fikk Vival 5 mg. Sovet ved tilsyn.



08.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, lgdl, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 13:00



Sovet i hele natt, men føler seg allikevel sliten.



08.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, MGod, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:00



Pasient har for det meste sittet ute og på røykerrommet og malt. Sier hun liker å sitte for seg selv. Tatt lite kontakt.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 08.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21



Remeron tab 30 mg p.o. 0 1,5 0 1, 5 30 mg

Tolvon tab 20 mg p.o. 0 0 0 1 20 mg





Uro/søvnproblemer mnea Vival 5 mg kl 23:20 effekt: Bra

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 37 (09.09.02 - 15.09.02)
PostPosted: Mon Feb 11, 2008 3:42 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Uke 37 (09.09.02 - 15.09.02)


Innledning


Jeg får beskjed om at jeg skal gå i bassenge å svømme hver dag, noe jeg aksepterer og videre at jeg må på ”arbeidstuen” og holde på med en aktivitet. Jeg ønsker å male, men det får jeg ikke lov til. Sykepleier mener fortsatt det er ”skadelig”, de vil helst at man skal strikke eller lage silkesjerf hvor man må betale for matrialet.



Jeg får også beskjed om at jeg må på ”kjøkkentjenste” og lage kake og bli testet for om jeg kan lage mat. Jeg lurer på om de er riktig velbevart…



På ettermiddagen kommer Lill Ann på besøk. Hun trenger å låne penger, er i krise og uten bolig. Hun trenger å låne 6000 kr til dipositum for my leieleilighet i Åsane, og jeg lar henne låne. Jeg får forståelsen av at jeg skal få tilbakebetalt penger i løpet av kort tid. Disse er fortsatt ikke tilbakebetalt.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 8


Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



09.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, mmea, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:30



Fikk Vival 5 mg 13:30 sammen med Tolvon tablett og gikk til ro. Våknet i 02:00 tiden av mareritt. Var med henne på røykerrommet. Var ikke sovnet kl 03:00, bad om Vival, virket som om hun sov bra etterpå.



09.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Ingve, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 14:20



Var fin i kontakt. Laget nytt ukeprogram. Vært på arbeidsstuen og i bassenget. Skal søkes avdeling B.



09.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, MBTgsues, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 21:00



Har vært i Lagunen sammen med en venninne og fått ordnet diverse ting. Er fornøyd med ettermiddagen.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 09.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 1,5 0 1, 5 30 mg

Tolvon tab 20 mg p.o. 0 0 0 1 20 mg

Uro/søvnproblemer mmea Vival 5 mg kl 05:00 effekt:

Uro/søvnproblemer T. Jensen Vival 5 mg kl 23:10 effekt:





09.09.02 Henvisningskjema fra BUP Fana
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter



AMA notat



Skjema utlevert med brev av BUP Fana til Dr. Sivertsen ved Solli nervesanatorium den 29.08.02.



Tilbake levert av Dr. Stine Sivertsen ved Solli nervesanatorium, som er ansvarlig for medisin journal sammen med psykolog Jorunn Axelsen til et saksdokument for videre ”behandling” ved BUP Fana den 09.09.02, og lagt i deres saksdokumentmappe for videre behandling av meg og min sønn. Originaldokumenter er skrevet for hånd. Det virker som det er flere håndskrifter, og i og med at jeg ikke hadde fast bosted adresse den 09.09.02, da Dr Stine Sivertsen signerte det, gjetter jeg at det er Dr. Arne Holme, som har oppgitt adressen min, eventuelt sosionom Lene C Tungodden på et senere tidspunkt. Jeg lager derfor også skjema med kopi på senere tidspunkt med adressen min på. Hånskriften skjemaet er utfylt med virker som det er fra min mor, så jeg lager en ekstra versjon på henne også.



HENVISNINGSKJEMA TIL BARNE OG UNGDOMSPSYKRATRIEN


Dette er et felles henvisningsskjema for landets barne og undgomspsykriatiske institusjoner. Skjemaet er en del av sektorens EDB- og skjema system (Bup) utviklet av Norsk forening for Barne og ungdomspykriatiske institusjoner i samarbeid med Statens sentralbyrå og Hiadata AS. Revidert 1.7.1998



Dette er et obligatorisk vedlegg til standard henvisningskjema 2. linje helsetjeneste (blankett 1-0908 B). Ved spørsmål, kontakt BUP institusjon.





Gjelder øyeblikkelig hjelp, innen 24 timer:

(Sykehuslovens §6/Lov om psykisk helsevern.)

(Sett kryss)



Henvises til:







FYLLES UT AV BUP:



Saknr:

Inn dato:

Inntaker:

Reinntak:



BARN/UNGDOM SOM HENVISES:



Fødselsnr: 16.03.92

Fornavn: OT

Etternavn: M-A

Adresse: Sleipnersvei 1

Postadresse: 5221 Nesttun

Gutt/Jente: Gutt

Kommune: Bergen

Telefon: 55 13 14 38



MOR/FORESATT

(Adresse fylles ut hvis ulikt det som er notert over.)



Navn: AMA

Adresse:

Postadresse:

Stilling

Relasjon: (sett kryss)

Biologisk mor:

Adoptert/stemor

Fostermor:

Annet:

Født dato: 27.03.68

Tlf privat: (55399275) Dato og navn når noen tar tlf:

Tlf jobb:



PERSONOPPLYSNINGER FOREVENTUELLE ANDRE OMSORGSPERSONER



Navn: Ina M-A

Adresse: Sleipnersvei 1, 5521 Nesttun

Telefon: 55 13 14 38

Relasjon: Mormor



Navn:

Adresse:

Stilling.

Relasjon:



SØSKEN/HALVSØSKEN/ANDRE I FAMILIENS OMSORG



Navn og fødselsår:



SKOLE/BARNEHAGE

(Fylles ut hvis barnet går på skole eller i barnehage)



Navn skole/barnehage: Midtun skole

Kontaktpersoner: Ingeborg Kvamme

Adresse: Osveien 10, P.B 240 Nesttun

Postadresse: 5843 Bergen

Telefon: 55 52 45 10



ETNISK TILHØRIGHET/HJEMMESPRÅK

(skriver her navn det er krysset av for)



Kryss for etnisk tilhørighet mor: Norsk

Kryss for etnisk tilhørighet far: Europeisk

Sett kryss for hjemmespråk: Norsk

Kryss av hvis det er behov for tolk:



OMSORGSITUASJON

(Oppgi hvem som har omsorgen for barnet).



Beskrivelse:



Mor er innlagt på Solli, og OT bor nå hos besteforeldre. Mor har imidlertid søkt om midlertidig fosterhjem for ham.



Hvem har foreldreansvaret?

(sett kryss, som her oppgir navn på krysset)



Mor X
Far
Begge
Andre, hvem




Sett kryss for omsorgsituasjon?

(sett kryss, som her oppgir navn på krysset)



Bor hos begge foreldre.
Pendler mellom mor og far
Hos en av foreldrene
En av foreldrene og samboer/ektefelle
Hos besteforeldre eller annen familie X
Bor i fosterhjem.
Bor på institusjon.
Bor alene.
Annet.


HENVISNINGSGRUNN

(Velg inntil 3 henvendelser grunner fra hver liste. Sett den viktigste først. Skriv nummer i rutene.)



Henvisningsgrunner barnet



1: 3

2: 7

3:



Autistiske trekk
Psykotiske trekk
Suicidalfare
Hemmet adferd
Angst/fobi
Tvangstrekk
Tristhet/depresjoner/sorgreaksjoner
Skolefravær
Adferdsvansker
Hyperaktiv/konsentrasjonsvansker
Rusmiddelmisbruk
Asosialitet/kriminalitet
Lærevansker
Språk/talevansker
Syn/hørselsproblem
Spiseproblem
Andre somatiske symptomer
Annet
Ingen


Barnets miljø (siste 6 måneder)

(Velg inntil 3 henvendelser grunner fra hver liste. Sett den viktigste først. Skriv nummer i rutene.)



1: 1

2: 2

3:



Belastninger i familien.
Belastninger i nærmiljø/samfunn.
Belastninger i skole/barnehage.
Akutte livshendelser.
Belastende hendelser som resultat av barnets egen forstyrrelse/funksjonshemning.
Ingen


Beskrivelse (ikke nødvendig hvis blankett l-0908 B benyttes)



Mor og OT har flyttet mye det siste året, i en periode bodde de på hospits. Mr har vært deprimert siste året, og har flere ganger formidlet til ham at hun vil ta livet av seg. Suicidforsøk før hun ble innlagt her. OT har også sagt at han ikke ønsker å leve lenger, han er redd for å komme på barnehjem hvis mor dør, og han er lei seg fordi han må velge mellom mor og besteforeldre (krav fra mor)



SPESIFISERING AV OPPDRAG

(Henvisers vurdering av hva BUP skal bidra med i saken)



Beskrivelse (ikke nødvendig hvis blankett l-0908 B benyttes)



Ønske om poliklinisk oppfølging i første omgang.



Hjemmel for innleggelse (Gjelder ikke poliklinikk)

(sett kryss, som her oppgir navn på krysset)



Lov om psykisk helsevern § 4.1
Lov om psykisk helsevern § 4.2
Lov om psykisk helsevern § 4.3
Lov om psykisk helsevern § 3
Lov om psykisk helsevern § 5
Lov om barnevern


HVEM ARBEIDER MED SAKEN

(Oppgi tidligere undersøkelser/løsningsforsøk og hvem som arbeider med saken.)



barnevernet ved Lise Sundal arbeider med å skaffe en midlertidig fosterhjemplass.



Barnevernets rolle

(sett kryss, som her oppgir navn på krysset)



Barnevernet arbeider ikke med saken.
Rollen ikke fastlagt.
Undersøkelser § 4-3
Hjelpetiltak § 4-4 X
Frivillig plassering § 4-4
Undersøkelser/behandling § 4-10, 4-11
Omsorg § 4-12, 4-8
Akutt vedtak § 4-6
Foreldreansvar § 4-20
Vet ikke


HENVISENDE INSTANS



Navn/Instans DR. STINE SIVERTSEN, SOLLI NERVESANATOIUM

Adresse/tlf OSV 15, 5227 NESTTUN, TLF: 55 11 82 00

Dato: 09.09.02

Underskrift: Sign. Stine Sivertsen



Er foreldre kjent med henvisningen?

(sett kryss, som her oppgir navn på krysset)



Ja

Nei



Plass for stempel





HENVISENDE LEGE

(Fylles ut hvis henvisende instans ikke er lege)



Navn/Instans

Adresse/tlf

Dato:

Underskrift:



Plass for stempel

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 37 Saksdokumenter varetekt (09.09.02-15.09.02)
PostPosted: Wed Feb 13, 2008 7:26 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning


Etter jeg leste ”legejournalen” er dette første gang jeg går uten å ha en kontaktsykepleier med inn til samtalen. Jeg ønsker at noen skal sitte der under samtalen og kunne vitne på hva som er sagt, men ingen vil og ingen har tid. Jeg får beskjed om at jeg må gå alene. Jeg får beskjed om at jeg skal ha samtale med behandlende lege Stine Sivertsen. Hun informerer meg kort om at jeg skal overflyttes til avdeling B, og betingelsene som gjelder. Jeg kan ikke nekte medisinering, må godkjenne en test på personlighetsforstyrrelse og at jeg her vil få sosionomhjelp slik at jeg kan få en egnet bolig. Jeg skal forløbig overnatte hos Lill Ann, med mulighet til å kunne overnatte på avdeling A (Akutt) om det oppstår en situasjon som ikke gjør dette mulig.



På dette tidspunkt har jeg trukket meg tilbake fra samtlige pasienter på Solli. Sladder og rykter omkring min tilhørighet til OTO og hva det er for noe medfører at jeg trekker meg helt unna. Når hun spør hvorfor jeg trekker meg unna, svarer jeg bare med at jeg ikke vil innvoldvere meg. Jeg er så vant til rykter og sladder, og når jeg er så lagt nede klarer jeg ikke håndere det. Jeg har ingen problemer med å være alen. Jeg tegner og maler.



Men jeg jeg sier ikke at jeg har vært grensepykotisk, det vet jeg ikke hva er, og hun forteller at det har jeg vært i 1991. Jeg sier så at Rigmor Dyrkorn har informert meg om at dersom man er psykotisk, så vil man ikke huske det. Hun sier det stemmer. Da sier jeg at jeg har ingen problemer med å huske hva som sjedde i 1991.



Så spør hun meg ut om hvordan jeg har det nå. Jeg sier at jeg er svært deprimert og reagerer på alt som er av negativt innhold i f.eks TV og aviser. Hun sier så at jeg skal skjerme meg for dette, og jeg sier at det gjør jeg og. Videre sier jeg at jeg føle summing i hodet, jeg mene jeg fortsatt har problemer med ørevoks, da jeg ikke er utdannet i medisiner og ikke vet at en av bivirkningen av feilmedisineringen nettopp er øresus…



Jeg aner ikke hvorfor hun mener dette er noe jeg opplever med 1 års mellomrom, da jeg aldri har opplevd dette før, men jeg har opplevd å være deprimert i perioder, spesielt oppunder jul...



10.09.02 ass lege Stine Sivertsen

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



STATUS/VURD:



Kommer alene til samtale i dag. Undertegnede formidler at det nå er plass til henne på avd. B, der hun gjerne vil. Vil overnatte hos en venninne i helgene inntil det blir ordnet med egen bolig. Sosionom vil jobbe videre med sistnevnte. Undertegnede setter også som krav at hun er med på alle avdelingens tilbud, noe hun også går med på. Forteller at hun har hatt det vanskelig på avdelingen den siste uken, da det har vært mye splitting i miljøet, har forsøkt å skjerme seg for dette. Føler foreløpig ingen antidepressiv effekt selv, men oppleves mer tilgjengelig, mindre agitert og mer deltagende i miljøet.



Forteller at siden hun var innlagt for en paranoid psykose for 11 år siden, har hun gjentatte ganger hatt episoder ned grensepsykotiske symptomer i form av negative tanker/stemmer, skrapelyder, opplevelse av negativt/skremmende innhold på TV, radio og aviser. Opplever dette med ca 1 års mellomrom, føler da at det hjelper å skjerme seg eller å i hyppig samtaleterapi med psykolog Rigmor Dyrkorn. Disse opplevelsene kan vel støtte opp under en borderline diagnose, men pasient bør først bli bedre av sin depresjon, deretter vurdere SCID-2testing.



BEHANDLING:



Obs. Behandler er bedt om å møte på BUP i Fana sammen med pasienten 20 september kl 14. undertegnede har i utgangspunktet sagt ja til dette, men behandlingsansvaret flyttes nå!!!!



Øker til Tolvon 30 mg vesp, da noe og forbigående effekt av 20 mg.



Innledning



Dagene gå for det meste til å male å tegne. Jegfinner steder der jeg kan sitte i fred. Jeg håper leger og personalet på et tidspunkt går lei slik at jeg slipper ut fra onskapens asyl som jeg på dette tidspungt begynner å navnegi stedet jeg er innlagt.



Jeg får beskjed om at min sønn har fått plass på barnegruppen en sykepleier arrangerer, nå skal jeg nok snart få se min sønn. Han ønsker fortsatt ikke å se meg, så jeg setter pris på at de skal hjelpe til med dette…



Siden jeg har fått beskjed om at jeg ikke kan forlate området uten følge gir jeg beskjed om at jeg ha behov for å gå i butikken for å kjøpe noe toalettsaker og sigaretter, de har ikke tid men lar meg gå alene. Noe som jeg setter pris på.



På arbeidstuen hvor man er pålagt å være et viss antall timer hver dag har jeg funnet ut at de har leier. Så jeg forsøker meg på dette…



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 8+9
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



10.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, T Jensen, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:00



Fått Vival 5 mg kl 23:00 og 02:30. Sovet å se til 06:00.



10.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, S Storgård, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 14:00



Pasient bad om følge til butikken i morges. Har siden tegnet litt ute og vært på arbeidsstuen og jobbet med leire etter lunsj. Er i legetimen i dag informert om overflytting til avdeling B i morgen, og er glad for dette.



10.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, AT Rotn, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 20:15



Sittet nede og malt. Ble veldig glad for at sønnen for tilbud om å delta i gruppe for barn.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 10.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 1,5 0 1, 5 30 mg Jorunn J

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg (ikke gitt?)



Uro/søvnproblemer T. Jensen Vival 5 mg kl 02:30 effekt:

Uro/søvnproblemer E - Stub Vival 5 mg kl 22:33 effekt:

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 37 Saksdokumenter varetekt (09.09.02-15.09.02)
PostPosted: Wed Feb 13, 2008 7:27 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning


Jeg får beskjed etter frokost at jeg skal ned på avdeling B. Jeg må hurtig pakke alle mine ting og legge dem på sengen som står i gangen nede på denne avdeling. Det tar noen timer før jeg får vite hvilket rom jeg skal på og jeg bruker tiden til å sitten utenfor å male. Jeg blir presentert for mine nye kontaktsykepleiere som heter Lena og Ingunn.



Jeg blir spurt om jeg skal overnatte hos min venninde i helgen. Jeg ringer henne og får beskjed om at de ikke passet, jeg overbringer denne beskjed. Deretter blir jeg utspurt om de siste 2 uker, og jeg forstår de er oppdatert på all sladder. Jeg bekrefter at jeg sover dårlig, har mareritt, og at når jeg våkner vil jeg gjerne stå opp, ta en røyk før jeg går til ro igjen. Jeg sover gjennomsnittlig 2 – 3 timer for natten…



De spør meg ut min sønn og barnevernet og jeg informerer om at jeg ville funnet det var en stor hjelp om ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) kunne bli flyttet i et fosterhjem som føle av den konflikt som nå er mellom meg og mine foreldre. Jeg informerer også om at meningen er at han skal så kunne flytte hjem til meg når jeg er kommet i orden i egen bolig, så jeg vil svært gjerne ha hjelp til dette. Jeg har i øyeblikket ikke nok penger til å betale et depositum til en leieleilighet, og jeg håper dette kommer hurtig på plass. Da svarer hun at nå er jeg for syk til dette, vi måtte vente å se…



Når jeg blir spurt om jeg kan gå ut alene sier jeg at det ikke er noe problem, men jeg liker ikke gå å bli gjenkjent mens de propper meg full av medisiner. (Apedop er et annet ord)



Jeg gir beskjed om at jeg ikke ønsker å ha kontakt med mine foreldre og min søster som har ringt.





11.09.02 ass lege Stine Sivertsen

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



STATUS/VURD:



Pasient overføres til avdeling B, da hun trenger lenger opphold enn det avd A kan tilby henne, og da avd B synes mer egnet for henne. Pasient ønsker seg samtaler med behandler helst 1 gang i uken. Hun ønsker også at man holder psykolog Rigmor Dyrkorn, tel 55323275, oppdatert gjennom oppholdet.



BEHANDLING:



Pasient er foreløpig SM 100% som arbeidssøkende, men vil ved bedring og ved min 50% friskmelding kunne søkes til attføring.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 8
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



11.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, E Stub, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 06:30



Fikk Vival 5 mg 22:55. følte seg lit urolig. Sovet bra ved min tur, men våknet rett før 01:00.



11.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Ingve, sykepleier ved Solli Avd A. Kl 12:15



Pasient overføres til avdeling B.



11.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 12:15



Kom til avdeling B i formiddag, fornøyd med overføringa. Synes de siste to vekene i avdeling A har vore vanskelege. Ønsker ikke telefon fra foreldre eller søster, heller ikke få beskjed at de har ringt. Søv dårlig, vakner ofte av mareritt, seier det hjelper å stå opp ta en røyk. Seier ho forløbig dårlig tåler å gå ut alene. Kjenner mange i området her og mener det blir prata mykje om henne. Håper ho vil se betre på situasjonen når barnet har fått fosterhjemplass og ho har fått leilighet. Kan ikke være hos venninne i helgen fordi det var for kort varsel. Venninne hadde lagt andre planer. Neste helg er ok.



11.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, GBudt, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:00



Vært i avdeling. Holdt seg mye for seg selv. Malt.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 11.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 45 mg SS

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg SS



Uro mmea Vival 5 mg kl 22:50 effekt: bra

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 37 Saksdokumenter varetekt (09.09.02-15.09.02)
PostPosted: Thu Feb 14, 2008 1:37 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning


Det er torsdag. Jeg får beskjed om jeg skal pakke ting slik at jeg kan sove på avdeling A i helgen. Dette må legges på sengen om morgenen slik at man kan bære det opp med sengen. Jeg føler meg som i en døs, medisineringen fører til at jeg er lett å manipulere, det er ingen mulighet å unnslippe…



Jeg savner min sønn…



12.09.02 ass lege Stine Sivertsen



BEHANDLING:



SMfra: 13.08.02 SM: 13.09.02 – 30.09.02



Notat: 12/9 Permisjon medisin helg 13/9 til 16/9 Kontrollert av Jorunn Johnson



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 12.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 45 mg SS

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg SS



Uro Urno Vival 5 mg kl 01:50 effekt: God BESK

Uro A.L. Vival 5 mg kl 23::05 BESK

12.09.02 SYKEPLEIEPLAN G3,2 Ark B nr 1

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



EVALUERING



12.09.02 IGVE



Dette har fungert bra. Pasient funnet seg til rette, skrevet ukeprogram. Hatt daglige samtaler om pasient har ønsket det.



Pasient sin sønn har vært inne til samtale. Fått tilbud om samtalegruppe. Mor ønsker dette og sønnen vil.


Må legges til rette fra besteforeldre.

Henvist sønnen til BUP.

Sønnen er jevnlig på besøk.



TILTAK

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 37 Saksdokumenter varetekt (09.09.02-15.09.02)
PostPosted: Fri Feb 15, 2008 2:22 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning


Det er fredag og jeg har min første samtale med min nye behandler Jorunn Axelsen. Hun sier hun er psykolog, men er kun opptatt av medisinering. Jeg forstår ingenting, poenget med at jeg skulle være her var jo at jeg ville ha en psykolog (samtaleterapaut) og ingen medisiner. Det er ikke mulig får jeg beskjed om. Jeg sier så at jeg trenger hjelp til å få meg en egnet bolig, det jeg mottar i arbeidsledighet trygd er ikke nok til å betale huslei, så jeg trenger hjelp til å få en bolig som jeg kan få økonomisk boligstøtte til. Hun vil ikke snakke om det, mener jeg er for syk til det nå. Så spør jeg henne om denne testen som lege Stine Sivertsen har pålagt meg at jeg skal ta. Hun sier at de må vente til senere, jeg må komme meg først fra depresjonen. Det er jeg enig i.



Så spør hun meg ut om hva som har sjedd de siste to ukene og hvorfor jeg holder meg for meg selv. Jeg svarer det er ubehagelig med all den sladder som går rundt omkring meg. Hun spør hva sladderen er om. Jeg svarer at de snakker om mennesker jeg kjenner fra ungdomstiden og hva de mener foregikk. Hun spør ut om de dreier seg om seksuelle ting og jeg bekrefter det, det var noen jeg ble kent med etter at barndomsvenninden min Irene Teres Litrer ble voldtatt og drept i romjulen da jeg gikk i 8 klasse...



Hun vil så vite hvem det gjelder, og det vil jeg ikke fortelle. Så kommer hardkjøret og avhøringen i kjent miltærstil. Jeg svarer jeg ikke har tillitt ennå. Til hva da, spør hun, og jeg svarer henne. Ja vet du hva det gjelder spør hun så hånene, jeg svarer, at det vet jeg. Da må jeg også fortelle det, noe jeg ikke vil…



Ja, hva har jeg ikke tillitt til? Jeg svarer at jeg ikke har tillitt til at hun overholder taushetsplikten sin ovenfor meg. Jo, det gjør hun, påstår hun så…



Jeg spør, også ovenfor barnevernet? Ja, hun har full taushetsplikt. Jeg vil fortsatt ikke si noe. Hun blir irritert og ennå mer pågående. Jeg svarer til sist, dersom jeg sier det må du love å aldri nevne ordet i noe som helst skriftlig eller til andre. Det lover hun, hun vil nevne det med et annet navn og ber om et forslag. Jeg sier Wicca. Wicca sier hun som om hun aldri har hørt ordet. Ja vi kan nevne det under ordet Wicca, poenget er vel ikke hva det heter. Jo, det er det, sier hun, og jeg må bevise at jeg har tilitt til henne og fortelle det. Hun lover å ikke skrive det eller fortelle det videre til noen.



Så sier jeg ordet: OTO…



13.09.02 Psykolog Jorunn Axelsen

Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



ANAMNESE:



Pasient har siden 12 årsalderen vanket i et rus – og kunstner miljø. Selv brukt kun hasj og marihuana og kun frem til graviditeten. Redd for rykter om henne på Nesttun og i Bergen pga ”seksuelle ting”, føler seg stigmatisert.



Hun var tidligere medlem i sekt OTO, som bland annet drev med seksuelle ritualer. Sier nattlige mareritt har tilknytting til dette. Senere hatt kontakt med wicca grupper i København og i Bergen. På nåværende tidspunkt ingen kontakt. Nettverk nå stort sett bekjente fra ovennevnte miljø, i tillegg en venninne Lillian fra wicca gruppen, som hun skal bo hos i helgene.



Pasient bodde 1 ½ år på mødrehjemmet ifm. Sønnens fødsel. Sier at hun fra barnevernet den gang ble rådet til å bryte helt med sin familie. Kontakten med psykolog Rigmor Dyrkorn startet på denne tiden.



Pasient beskriver at første psykotiske episode, i København ifm dansing, kom da hun åpnet opp for bilder fra barmdom: seksuelt misbruk før skolealder – praktikant hjemme hos dem som hadde fast og hvor hun og søskene måtte gå rundt nakne, ble befølt. Beskriver også en annen husmorvikar/praktikant som stengte dem ute. Gode miner fra en husmorvikar de hadde i 2 år. I oppveksten var pasient svært redd for at mor skulle dø.



STATUS/VUD:



Pasient gir advekat kontakt, kan virke noe ”fjern” innimellom, forteller til dels mye i samtalen gråter litt. Rapporterer subjektiv bedring, fremstår også antagelig mindre deprimert enn tidligere. Klarer å svømme en del. Fortsatt dårlig matlyst, men tvinger seg til å spise. Ekstra Vival om naten gir søvn etter oppvåkning fra mareritt, men hun føler seg sliten om morgenen. Har ikke bivirkninger fra Remeron, men sier også at det heller ikke har positiv effekt.



BEHANDLING:



Første samtale: Gitt rammer for kontakten her. På spørsmål sier pasient to områder hun ønsker å arbeide med: 1) Hva gjør henne utstøtt sosialt, noe med personligheten? Har blitt kalt ”autist”. Vet hun kan fremstå intens. Det pleier å gå greit en stund så føler hun seg utstøtt, mobbet. Ønsker å finne ut av dette, ønsker å fungere bedre sosialt. Har isolert seg mye, selvvalgt pga spesielt miljø hun vanket i ( se anamnese). At folk har brukt henne for å få hjelp med data. Føler seg stigmatisert, uthengt både på Nesttun og i Bergen, gått mye i byen. Dette har til og med ført til tap av jobb, sier hun. Opptatt av om jeg kan teste henne, gi henne en diagnose. Oppfordres til å ta opp de sosiale problemer også her med kontakt sykepleier, ifm. Pleieplan, delt. Synes å være problem med egne grenser, jfr. Bakgrunn med seksuelle overgrep.



Pasient forteller at hun begynner å føle seg trygg her, men det er vanskelig ute. Det har vært mye vanskelig opp gjennom. Siste året har hun flyttet 8 ganger. Venninnen hun skal bo hos i helgene har nettopp miste jobben, og mister leiligheten om to måneder. Inntil da kan hun bo der fra neste helg. Det var denne venninnen som fant henne og brakte henne til legevakten.



Pasient ser ut til å ha gjennomgått en prosess i forhold til sønnen: Sier nå hun vil bosette seg i nærheten av Bergen, kanskje ta tilbake omsorgen når hun har kommet seg mer, om for eksempel et år. Ønsker selv å bryte helt med opphavfamilien, men at sønnen kan ha kontakt med dem. Det er svært konfliktfylt i forhold til sønnen og hennes familie.



Pasient opplever stor nyte av maling/tegning/leire: Hjelper på tanke kjør. Hun vil gjerne ha hjemmelekser i forhold til timer her. Understreker at hun ønsker at jeg ringer Rigmor Dyrkorn, men at jeg ikke gir ut informasjon om ting hun har snakket om i dag. Det er mye av det ovenstående (se anamnese) hun ikke har fortalt henne.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 10
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



13.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, AL, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:15



Pasient fikk Tolvon 30 mg og Vival 5 mg kl 23:05, sov frem til 01:30.Hadde da våknet av mareritt. Var ute og røykte, bad om Vival 5 mg. La seg med det samme og har sovet resten av natten ved tilsyn.



13.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 13:30



Deltatt på morgenmøte og ukeslutt. Hatt samtale med psykolog Axelsen. Vil ta det med ro og være på avdeling A og utenfor og male i helgen. Gruer litt for neste helg siden hun fortsatt ikke klarer å gå til butikken og ned til Nesttun alene.



13.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, janjan, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 21:00



Være aktiv med motivasjon. Hun hadde et besøk i kveld hun satte pris på.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 13.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 1,5 0 1, 5 30 mg

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg



Uro/søvnproblemer A.L. Vival 5 mg kl 01:40 effekt:

Uro/søvnproblemer Tuje Vival 5 mg kl 23:05 effekt:



13.09.02 Email fra Poetry Com


Dear Agnethe,



Several weeks ago we informed you by mail that our editors wish to include your poetry in a new collection of poems written by the best poets we have encountered. We need to hear back from you immediately if you wish to be included in the special edition . . .



The Best Poems and Poets of 2002
Library of Congress ISBN 0-7951-5175-6




To honor the accomplishments of this elite group of talented individuals, we have also established a separate contest with over $3,500.00 in prizes to be awarded among you. You will automatically be entered into the final competition, but you must submit a new poem (if you have not yet done so by mail) to participate in this historic project. Prizes will be announced by December 31, with an anticipated publication date of Spring 2003.



The Best Poems and Poets of 2002 will be among the finest quality books we have ever produced. Every aspect of publication and design will convey the quality craftsmanship and attention to detail that will go into the production of this special edition. This coffee-table quality book will feature an "Arristock leather" cover stamped in gold and a satin bookmarker. The stock itself will be a fine-milled, acid-free paper to last for generations, all edges will be finished in genuine 24K gold leaf, and quality typography will be displayed throughout. And best of all . . . this special edition will showcase the poetry of Agnethe Mehn-Andersen!



SO WHAT HAPPENS NOW?



As I mentioned above, your poetry will automatically be accepted into this special edition, and as soon as you submit your poem, it will be typeset for publication and entered into the final competition for the contest. You will also receive a typeset "Artist's Proof" of your poem by mail for your final review prior to publication. And let me assure you, your poem remains your property -- The Best Poems and Poets of 2002 is copyrighted as a compilation. This means that you retain all rights to your own work of art.



In order to make our scheduled publication date, you must submit your new poem as soon as possible. Your poem must be original, it must be 20 lines or less, and it must be written by you as one of our Best Poets of 2002. (Since you have been specially selected for the quality of your poetry, if you use a pen name you must certify that the poem you submit was written by Agnethe Mehn-Andersen). And, if you wish to own a copy of The Best Poems and Poets of 2002 we've provided a special pre-publication offer available only to contributing poets (you are under no obligation to order anything).



You must also decide if you would like to have some information about yourself and your poetry included in this elegant edition. In this way, the media and public can gain a greater awareness of your motivations, the meaning poetry has in your life, the story behind your poem, or your personal philosophical point of view. We have set aside a special biographical section in the anthology for this purpose. And although we must charge a nominal fee for this service, you are under no obligation to include this information. Your poem can be published without it if you wish.



In the meantime, our design department has already begun working on a distinctive layout for the poetry selected for this anthology. But remember, you must submit a new poem to us as soon as possible (if you have not yet done so by mail). And, if you wish to acquire a copy of The Best Poems and Poets of 2002 at a contributor's special pre-publication discount, please complete the appropriate information.



Again, congratulations. The Best Poems and Poets of 2002 promises to be the most exclusive and widely enjoyed collection of poetry we have ever published. We feel you have a special talent and we believe your poem will add to the importance and appeal of this edition. You contribution to this project is greatly appreciated.



Sincerely,



Howard Ely

Managing Editor





P.S. Agnethe, you should be genuinely proud of your accomplishment. You have been selected to participate in this very special edition because of your unique vision. It is our pleasure to publish fine poetry such as yours in this historic volume. And, if you decide to order The Best Poems and Poets of 2002, we are so certain that you will love the quality of the edition and the way your poetry is presented, we can proudly offer an unconditional iron-clad guarantee. If for any reason you are dissatisfied, your money will be promptly refunded.



You may also return the Artist's Proof we previously mailed you if you find that more convenient than ordering online. But either way, we must hear from you within three weeks if you wish to be included in this historic poetry edition.



Submit your poem and order the hardbound anthology now or go to
https://www.poetry.com/poetrybuy/quicko ... 90&SC=N218



Everything you want to know about participating in this historic project

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 37 Saksdokumenter varetekt (09.09.02-15.09.02)
PostPosted: Fri Feb 15, 2008 2:24 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning


Jeg sitter utenfo I solen og maler på dagen, det er helg og ingen pålagte aktiviteter. Det e stille da de fleste pasienter er reist hjem. Om kvelden ser jeg ingenes Herre med noen av de andre pasientene som har leid en movieboks.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 10
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



14.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, tvje, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:00



Fikk Vival 5 mg kl 23:05. Sovet å se til ved 3 runden.



14.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, tebo, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 13:45



Ser ut til å ha det godt. Har sittet på haugen og malt mesteparten av formiddag.



14.09.02 OBSERVASJON/RAPPORT, veole, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:30



Satt en stund også utover ettermiddag og malte. Kom så inn og hadde det tilsynelatende bra. Vasket malepenslene sine, men lite ute på stuen. Nå etter kvelds har hun sittet i biljardtuen og sett video samen med to medpasienter.



Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus



Dato 14.09.02



Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert

8 – 14 – 18 - 21

Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 1, 5 30 mg

Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg



Uro/søvnproblemer Tuje Vival 5 mg kl 23:00 effekt:

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]