It is currently Thu Mar 28, 2024 11:40 pm



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Dreper barnevernet?
Ja 94%  94%  [ 17 ]
Nei 6%  6%  [ 1 ]
Total votes : 18
Author Message
 Post subject: Uke 44 Saksdokumenter varetekt
PostPosted: Wed Apr 30, 2008 2:03 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning

Det står i sykepleier journalen at jeg har kiontaktet barnevernet, høyst sannsynlig etter å ha fått beskjed om å ringe angående min bekymring for min sønns nåværende situasjon. Jeg tror ikke samtalen har vært god som de sier, og jeg er svært nedfor etterpå. Jeg har nok fått beskjed om at min sønn skal bli boende hos sine besteforeldre fordi ”her føler han seg trygg”. Jeg nok også informert at om min sønn ikke ønsker samtaler på BUP eller Solli, så skal han slippe dette. Han har behov for å vite at jeg blir frisk og ting vil bli normalt etter jeg er utskrevet fra sykehuset, ogt jeg tror ikke dette er hva han får beskjed om.

OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 24

29.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Tvje, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:00

Sovet å se til.

29.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 13:10

Ringt Lise Sundal (barnevernet) sjå G.5,2. tok kontakt etterpå slik vi hadde avtalt. Var lei seg og gråtende sjøl om beskjeden ho fekk var god. Etterpå oppholdt seg i arbeidsstova og har vært i bassenget.

29.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:50

Har hatt en god ettermiddag. Vårt på røykerrommet med medpasienter. Ellers malt akvareller på rommet. Synes det var godt å ha tatt telefonen til barnevernet.

29.10.02 INGY SYKEPLEIEPLAN Ark B nr 7.1.6

29.10.02 INGY TILTAK

RESSURSER

Har innsikt i, og erfaring for at det nytter å skjerme seg.

TILTAK

1. Skal ikke besøke mannlig medpasient (K).
Bruker arbeidsstuen – male og andre aktiviteter.
Basseng
Bruke rom til skjerming ved behov.
Minus fjernsyn, radio og aviser. Kommer ikke mye inn i stuen når fjernsyn står på.
Skal ikke ha telefoner fra foreldre, søster eller venninne (Lillan). Heller ikke ha beskjed om at de har ringt.

BESKYTTELSE

Pasient trenger oppfølging/hjelp til å gjennomføre disse tiltakene dersom hun er veldig plaget av stemmer.

STØTTE

Klarer for det meste å gjennomføre de på egen hånd. Samtaler jevnlig om de er i sammen med kontaktsykepleier.


09.10.02 INGY SYKEPLEIEPLAN Ark B nr 7.1

29.10 INGY EVALUERING

Har hørselshallinsinuasjoner hver dag, spesielt mye fra kl 18:00 og frem til hun tar Trilafon 21:00.
Synes det bedrer seg ca ½ time etter at hun har tatt medisinen. Sier hørselhallusinasjonene ikke skremmer henne lenger –hun forstår det som foregår i hennes hode. Det er ikke yrte trusler. Pasient tar selv initiativ til disse tiltakene nå, men har behøvd støtte fra personalet til å gjennomføre det dersom hun er veldig plaget av stemmer. Trenger også hjelp til skjerming og grensesetting i de nye situasjoner der hun er ute erfaring fra hvor belastende de kan være.


INFORMASJON, OG AVTALER MED SAMARBEIDSPARTNERE SOLLI G5,2 Ark 1

29.10.02 INGY

Pasient har snaket med Lise Sundal fra barnevernet i dag. Fosterhjemmet er godkjent og det er planlagt et fellesbesøk der for Agnethe, OT og representant fra barnevernet 22/11. Agnethe har informert Lise Sundal om at hun planlegger å flytte til Voss.

Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus

Dato 29.10.02

Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert
8 – 12 – 14 - 21
Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg INGY/Wiles/LM/LNAS/Babl
Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg INGY/Wiles/LM/LNAS/Babl
Trilafon tab 4 mg p.o. 1 1 0 2 20 mg INGY/Wiles/LM/LNAS/Babl


29.10.02 Fana Barneverntjeneste
Journalnotat Barneverntjenesten i Fana: OT. F. 160392
Mottatt av Fana barneverntjeneste 11.01.06 etter brev vedrørende manglende saksdokumenter ved innsyn i henhold § 18 og 19 i forvaltningsloven den 07.11.05.

Dato: 29.10
Mottatt av: Lise
Gjelder: OT

OT er lei seg når han er hos mor. Han lurer på om man kan bli deprimert som barn. Gråter mye.

Julen, han lurer på hva som skal skje med ham da?

Er begynt i gruppe på Solli. Positivt i følge OT.

Jeg sier til mor at det er viktig for OT at han ikke må ha ansvaret for mors tilfriskning, men at han blir hørt på hva han vil. Så må vi voksne bestemme det beste for ham.

Vi avtaler et møte i besøkhjemmet 22/11. kommer tilbake til klokkeslett.

Notat: Lise Sundal i håndskrift

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 44 Saksdokumenter varetekt
PostPosted: Thu May 01, 2008 4:16 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning

Jeg har mye tanker og er svært bekymret for min sønns situasjon. Jeg ønsker ikke mer medisinering men er sluttet å argumenterer, prøver å vise at jeg er bedre, men behandler er negativ vedrørende alt jeg sier. Jeg blir spurt ut omkring helgen og tar opp episoden med den gamle damen som jeg denne gang var tvunget å dele rom med. Jeg ber igjen om hjelp til å skaffe egnet bolig. Hun sier det vil ta tid å finne bolig, jeg er for dårlig nå. Når hun spør meg ut om min tur på aboret med Kenneth i helgen, sier jeg at alt gikk fint. Psykolog Jorunn Axelsen snakker kun om å øke doser med trillafon, og jeg forstår ikke hva disse medisiner er, det forteller hun ikke. Hun vil heller ikke fortelle noe om bivirkninger. Jeg kan ikke forstå hvorfor en psykolog kun er opptatt av medisiner, poenget var samtaleterpi, slik at jeg slapp medisiner.

30.10.02 Psykolog Jorunn Axelsen

STATUS/VUD:

Vedrørende kommende helg på A: Jfr. Tidligere, se sykepleierplan spesielt romsituasjonen må ivaretas bedre.

BEHANDLING:

Fullføring av siste side på spørreskjemaet fra BUP. Pasient har en dårlig dag i dag. Hører mer stemmer. Kan ha sammenheng med dårlig natt, mer mareritt sist natt. Ber pasient reg. de dårlige dagene dagene/nettene, se eventuelt sammenheng utenom at helgene er vanskelig. Generelt er det bedring. Det er mulig å øke Trilafon dosen. Ved behov før helgen: gi beskjed til kontakt sykepleier, undertegnede er borte torsdag-fredag.

Skal være møte i fosterfamilien 22/11. Pasient har ringt til Lise Sundal, også informasjon om hennes boligplaner.

Gråter mer i det siste. Det kan være godt, så lenge hun får være en del for seg selv, spesielt kan skjerme seg i forhold til de andre pasienter. Det er godt når sykepleier tar kontakt på rommet. Denne gråten er et tegn på bedring, så lenge det ikke er overveldende. Viktig å holde frem dette, da pasient blir motløs av dårlige dager innimellom.

Et annet tegn på bedring er at pasient ytrer ønske om å delta i samtalegruppen. Dette tar vi opp igjen neste uke. Snakk rundt helgen. Pasient bes om å tenke over og eventuelt problematisere (betydning, konsekvens, problem ?) sammen med kontakt sykepleier, samvær med medpasient.

Snakk rundt helgen. Stort problem at pasient må dele rom med svært spesielle pasienter som umuliggjør skjerming. Dette er ikke bra. Undertegnede vil prøve å gjøre noe med det.

BEHANDLING:

Snakket med avdeling overlege Arild Sæterdal, vedrørende pasient sitt behov for skjerming, eventuelt enerom, i helgen på A. Han vil ta dette opp videre.



OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 24

30.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Boll, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:20

Sov frem til 02, gikk på røykerrommet, laget kako og sov ved 03 og 06.

30.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 11:30

Satt litt på stova og pratet før frokost. Deltok på morgenmøte. Etterpå vært i arbeidsstova. Skal ha samtale med psykolog 14:30.

30.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Wes, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:30

Agnethe sier hun har hatt en dårlig dag fordi hun har hatt så mye stemmer i hodet. Hun har holdt seg for det meste inne på rommet.

Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus

Dato 30.10.02

Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert
8 – 12 – 14 - 21
Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg LNAS/Åmo/Wiles/kako
Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg LNAS/Åmo/Wiles/kako
Trilafon tab 4 mg p.o. 1 1 0 2 16 mg LNAS/Åmo/Wiles/kako


Dato/kl : 30.10.02
Se BUP Fana brev til AMA den 13.09.2005 Vedlagt : Innsyn i egne saksdokumenter

Type: Indirekte pasientarbeid
Timer: 0.5
Forarbeid: 0.5
Reise: 0
Ressurs: 1.5 poliklinikk

Møte med 1 linje med ansatte : 2

Ansvar for tiltaket: Lena Charlotte Tungodden (sosionom)
Intern deltaker: Bent Arne Larsen (overlege)

Drøftet saken med Bent Arne vedrørende nye opplysninger Ina M-A kom med. se for øvrig journalnotat fra 28.10.02. Svar på brev om innhenting av opplysniner til barneverntjenesten, kopi sendes besteforeldre og behandler til mor på Solli som igjen vil vurdere om opplysningene kan gis til mor.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uke 44 Saksdokumenter varetekt
PostPosted: Fri May 02, 2008 5:57 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Innledning

Jeg får beskjed om å komme til samtale med studenten som skal hjelpe meg med bolig og hun vil sette inn anonse i lokalavisen på Voss, under bolig annonser. Jeg informerer om hva jeg ca kan betale i leie.

Utover dette kan jeg lese utfra pleierjournalen at jeg har vært en tur på lokalbutikken, sansynligvis for å handle røyk. Ellers har jeg malt og fluktet på røkerommet for å skygge unna personalet på sykehuset.
31.10.02 sekretær Sigrun Nytveit

NOTAT DIKTERT AV SOSIONOMSTUDENT MARIT FJELLBY

Samtale med sosionomstudent Marit. Undertegnede har snakket med Voss kommune angående kommunal leilighet. Pasienten ønsker ikke kommunalleilighet.

Avtale:

Undertegnede ringer på boligannonser og avtaler eventuell visning. Undertegnede blir med på visninger.


OBSERVASJON/RAPPORT SOLLI NERVESANATORIUM G4 Ark 24

31.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, Kako, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 06:15

Sovet ved tilsyn etter middnatt.

31.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, LNAS, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 13:20

Pratet med pasient. Har hatt en dårlig natt. God effekt av Trilafon til morgenen. Føler seg bedre enn i går. Planer for dagen, en kort tur til butikken, arbeidsstuen og basseng.

31.10.02 OBSERVASJON/RAPPORT, INGY, sykepleier ved Solli Avd B. Kl 20:00

Rimelig bra i ettermiddag men tilbakevendende hørselhallisunert etter 17:00, skjerma seg.

Medisinjournal
Innsyn i egen saksdokumentasjon etter §§ 18 og 19 utlevert fra Solli sykehus

Dato 31.10.02

Preparat Adm Tidspunkt Total døgndose Ord. lege sign Seponert
8 – 12 – 14 - 21
Remeron tab 30 mg p.o. 0 0 0 2 60 mg Å.Mo/J.Jonsen/RISK/Keles
Tolvon tab 30 mg p.o. 0 0 0 1 30 mg Å.Mo/J.Jonsen/RISK/Keles
Trilafon tab 4 mg p.o. 1 1 0 2 16 mg Å.Mo/J.Jonsen/RISK/Keles

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dikt
PostPosted: Sun May 04, 2008 6:27 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Mappebarna

Bortgjemt, i rekker på rad
ligger de gamle papirer
og støver ned
…med de nye.

Ikke tilgjengelig
…for den det gjelder,
eller de som er tilbake
for å søke etter sine foreldrene
som forsvant i de mange…
barnevernsakene.

Ordrer om
hvilke psykisk diagnose
som er bestilt av hvem
og utført av hvilke leger,
…går igjen og igjen.

Tyske navn som kan
sammenlignes med de
som forsvant under 2 verdenskrig.

Det er de kjærlighetsbarna
ingen ville ha ansvar for,
de som er tilbake
med spørsmål
om alle de som forsvant
sporløst og uten et ord.

De som ingen savnet eller ønsket å tale om.
De som politiet i dag sporer opp
…på pedofile internettsider.

De som ble solgt i den siste verdenskrig
…som slaver til filmens sexindustri.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Forord November
PostPosted: Tue May 06, 2008 3:02 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
November
Forord

Etter at Lene ser meg og Kenneth tett sammen på røykerommet, jeg ligger meg mitt hode i hans fang i det hun dukker opp, blir vi forbudt å være alene sammen. De jakter etter oss begge og Kennet blir utskrevet fra all behandling på Solli. Det hele er latterlig.

Det er som om de totalt glemmer at vi er to voksne mennesker. Vi liker jo å være sammen. Han er den første som har fått meg til å le på mange måneder.

Jeg forstår at de tenker på eventuelt seksuelle følger av et forhold mellom oss. I og med at vi alt har hatt sex sammen når jeg har vært alene med Kennet i hans leilighet har de på en måte rett. Men jeg sier ingenting om det. Jeg tror heller ikke Kenneth har fortalt noe, så det er latterlig. De er mer opptatt av dette, enn av at jeg skal bli frisk fra depresjonen som utløste et selvmordsforsøk.

Jeg får fortsatt ikke sove mer enn en til to timer om natten. Våkner av det samme mareritt gang på gang. Jeg er bunnet til korset naken. Ukjente menn har sex med meg bakfra. Jeg blir straffet.

De informerer om trillofon piller kan hjelpe mot mareritt og hallusinasjonene som er en naturlig følge av manglende søvn, jeg tror medikamentene øker mine syner og gir meg følelsen av å leve utenfra kroppen. Jeg er oppgitt og fortvilet. Klarer ikke å nekte denne feilmedisinering. Innerst inne vet jeg at pillene aldri vil hjelpe, de får meg kun neddopet slik at jeg ikke lenger er i stand til å kommuniser med omverden. Jeg trenger inn i meg selv og beskytter meg med musikk på diskman mens jeg tegner og maler. Slik ungår jeg å ha kontakt med andre. Isolasjon er intet problem for meg etter 10 år som alenemor. Jeg har for lengst lært hvor onskapsfulle mennesker i den verden jeg befinner meg i er. Jeg ber mye til Den Hellige Ånd, og han lytter til mine tanker og bønn. Det er nok fortsatt det eneste som hjelper her. Men han ønsker ikke at jeg skal dø, det er fortsatt oppgaver jeg må fullføre. Jeg forstår at han ønsker å hente min sønn først, og jeg må bli igjen.

Barnevernet innkaller meg i et møte med fosterfamilen som nå skal fungere som ”avlastningshjem” (besøkshjem) for mine ”foreldre” som er fosterfamilie for min sønn. Barnevernskurator Grete Kvåle som nå på har tatt over ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) sin sak fordi familien barnevernet har funnet til ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) er private venner av Lise Sundal, skremmer meg. Når jeg ser på henne minner hun meg om en slange som snor seg om seg selv, totalt skruppløs. Hun ser ondskapsfull ut fordi hennes øyner skinner fanatisk. Hun prater også med en høy skrikende og falsk stemme på sammen måte som min mor, når hun lyver eller fornekter noe.

Jeg er svært dårlig psykisk, som følge av den onskapsfullhet som omgir meg og feilmedisineringen. Giften sprer seg i kroppen. Det er merkbart at jeg ikke får sove og jeg har hallsisunasjoner både med synsopplevelser og i hørselsopplevelser.

Dette kan også være forårsaket av anti psykotisk medisinering (trillofon) som jeg ikke tåler. Det er umulig å nekte denne medisineringen så lenge jeg er innlagt på ondskapens asyl under navnet Solli sykehus. Medikamenter er den eneste form for behandling man får her, også selv om den ikke har noen effekt, og forverrer min mulighet til å la kroppen og sjelen heale seg selv. Det er i øvrig åpenbart at medikamentene ikke blir benyttet for å hjelpe, men for å manipulere meg og fjerne min mulighet til å få kontroll i mitt eget liv.

( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ) har fått beskjed om at han ikke kan flytte tlbake til meg og at han skal bli kjent med sin nye fosterfamile ved helgebesøk. Grethe Kvåle og Lise Sundal omtaler meg som om vi begge skulle værte mentalt tilbakestående. Gjentagende sier hun at dette er min vilje og det er derfor han må flytte fra sine besteforeldre, og ikke kan flytte hjem til meg fordi jeg aldri vil bli frisk.

Hun oppnår det hun ønsker. Jeg har aldri noensinne sett ham slik før. Han hater meg nå. Det vet jeg. Det føler jeg helt inn i mitt hjerte. Etter møte nekter han å se meg og han nekter å snakke med meg. Mine foreldre støtter ham selvfølgelig. Det er jeg som er gal, jeg er jo psykisk ustabil og farlig. En forferdelig menneske, det er hva jeg er. Ja og en dårlig mor. Det sier de riktig ofte til ham, helt til han tror det selv.

Han får også beskjed om at jeg ikke vil se ham, noe som selvfølgelig heller ikke er sant. Jeg er så dårlig etterpå at jeg blir helt motløs. Maktesløsheten ovenfor situasjonen fører til at jeg igjen begynner å planlegge å ta mitt eget liv. Smerten er utholdelig og jeg ønsker ikke lenger å leve. Døden fryker jeg ikke, jeg har fred med Den hellige ånd og vet at han vil ta i mot meg når jeg dør. Det er planlagt i alle detaljer. Jeg gir opp kampen.

Jeg mister all tro på at det nytter å kjempe seg tilbake til en normal tilværelse. Det er ingen ting å kjempe for lenger. I mitt hjerte vet jeg at jeg har mistet ( Datatilsynet krevde sletting av fornavnet ). Vårt forhold er for alltid ødelagt.

De gir meg valium oppå all den andre medisineringen de tvinger i meg. Nå er jeg helt neddopet. En fange i et skall av en kropp. Tankekjøret surrer, men jeg er ute avstand til å kommunisere overhodet.

Jeg fortsetter å male og lukker meg helt vekk. Sitter på røykerommet og maler. Kommuniserer kun overflatisk med de som sitter der, men har ikke tillitt til noen, verken personale eller pasienter. Alle er fordervet av onskap.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 170 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]