It is currently Fri Mar 29, 2024 1:39 pm



Post new topic Reply to topic  [ 78 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Vil mennesker bli rystet om de visste hvor mange som tar sitt liv etter barnevernsovergrep og andre offentlige inngrep?
Ja, det vil være en vekker! 53%  53%  [ 23 ]
Nei, likegyldigheten er massiv! 37%  37%  [ 16 ]
Vet ikke. 9%  9%  [ 4 ]
Total votes : 43
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 10:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Aha, det er altså det samme innlegget. Det var meget godt, hils din mann og si det. Vi ser frem til flere.

Hvis man tror avisene vil refusere et innlegg fordi det først har vært publisert på nettet, så kan man vente med å legge ut på nettet til man ser om det er kommet inn. Nettstedene "våre" har ikke noe imot å være nummer 2.

Det er fint hvis et innlegg kommer først i én eller flere aviser, men det er også bra å legge det ut på nettet, ihvertfall etterpå. Da blir det tatt vare på, og blir stadig lest. Nye lesere av nettartiklene våre har vi hver dag, selv etter måneder og kanskje år.

Ligger artiklene på nettet, er det også lett å underrette andre om at de kan printe ut, så slipper man å sende rundt en bunke fotokopier selv.

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: SYKT
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 2:32 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
.....


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 5:16 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 9:54 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Til Sigbjørn Andreas Kvelland

Tragedien i verden er
ikke grusomheten fra de
onde,men stillheten
og likegyldigheten fra
de gode!

Martin luther King

og vi kunne legge til
unnfallenheten fra de
naive!

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Fattige ord.
PostPosted: Tue Nov 14, 2006 10:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg har sagt det før, og jeg gjentar meg selv; noen ganger blir ord bare så fattige.

Jeg føler med dere, May-Britt.

Jeg synes det er forferdelig leit. Og det egentlig ingenting jeg kan gjøre for lindre sorgen deres. Det skal visstnok ta 7 år før den verste sorgen er over, men gjør det egentlig det da?

Men, jeg har lovet meg selv at jeg skal gjøre det lille jeg kan for at det ikke skal kunne skje igjen med flere unge, fine mennesker.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 15, 2006 11:43 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Quote:
De kaller det så fint for bofellesskap,men i virkeligheten er det en institusjon de bor på alle disse ungdommene.Det er enda farligere å havne på en institusjon enn i fosterhjem.Da er risikoen for å bli utsatt for vold stor,og at ungdommen kutter seg opp er vist dagligdags.At en ender opp med å miste sitt eget liv er og et utfall.


Det gikk nesten slik med min lille venninne. Hun kuttet seg alvorlig opp ved en anledning da institusjonen virkelig fremsto som fullstendig uberegnelig, og hun i sin egen avmakt og fortvilelse ikke klarte å være overbærende overfor deres barnsligheter . Det var nære på - hun måtte på sykehuset for å sy.
Personalet hånet henne for dette. Og dette er den "nye og bedre" måten å internere ungdom på!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 9:53 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Nå er det snart jul og allt skal være så kjekt med mye kos,familie og jule pakker.Men slik er det ikke for alle for mangen er det en ekstra tung tid.

Det er det for dem som har blitt frarøvet sine barn og ikke får se dem i julen.Det er ikke kjekt å pynte juletreet når ingen barneøyne kan stråle mot det skinnende tre.
Det gjør vondt i hjertet å få julekort med bilder av venner med barna sine,som ikke har blitt splittet av barnevernet.Ikke misforstå selvsagt unner jeg dem gleden ved å være sammen,men det føles så urettferdig hvorfor akkurat meg?

Det er da en må ta tak i seg selv ,og tenke fremover for der er alltid et håp. Med håpet kommer troen,og med tro håp og kjærlighet så har en mye.Tenk på de tre ordene,tro håp og kjærlighet.

Ta dem med dere i hjertet nå i denne førjuls tid,og la ikke ditt lys brenne under en skjeppe,men la det komme frem å stråle for alle som kommer i din vei. may-britt Tysnes

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 10:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Dette kan du kanskje gjøre til jul
 
Jeg har et forslag til noe som en del av oss har gjort i tidligere år (jeg legger det også ut under annonseringer og i seksjonen om hvorvidt vi har noe å "feire"):

La oss på julaften eller i dagene rundt ringe et par-tre barnevernsofre for å bare gi livstegn. Om man kan ønske gledelig jul under slike omstendigheter er litt av et spørsmål, men ihvertfall for å si hallo og "Du er ikke glemt av alle". De av oss som tror på Gud kan jo også utveksle ønske om at julen og det nye året vil bringe en Guds velsignelse over våre liv.

Jeg foreslår ikke noe stort opplegg med organisering. Man kan jo utveksle telefonnummer i en pm her på forumet, eller en 3-4 stykker kan liste opp hvilke andre bv-ofre de kjenner og bli enige om hvem som ringer til hvem.

Jeg har pleiet å ta noen slike telefoner i julen, og noen ganger på 17. mai, og det har gitt meg selv megen oppmuntring også.

Marianne

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Thu Dec 07, 2006 10:51 am, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 07, 2006 10:47 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Det er godt å gå på graven til Sigbjørn og tenne lys i mørket.Har en lykt som er montert inne i steinen ,og denn slukker ikke i storm og uvær.

Den brenner i 3 dager og netter og lyser for englene som er rundt.Jeg har satt ned en engel som blåser i basunen,en som spiller gitar og en som kneler foran steinen,og leser hva mor har skrevet til Sigbjørn.

Det skrev jeg til ham på den dagen 5 oktober han skulle fyllt 16 år.


Kjære Sigbjørn Andreas! gutten vår

Nå skulle du fyllt 16 år midt i livets vår.Du var en god gutt med et stort hjerte for dem du var glad i .Det er ikke til å fatte at du har gått bort,og det gikk så fort fra livet til døden er veien så kort.Det gjør vondt i hjertet å savne deg så mye,og nå åpner savnet sine øde vidder.

Du var en gutt som bare ville ha det kjekt i livet,men livet det ble ikke som du hadde tenkt.Andre tok avgjørelser for deg og hørte ikke på hva du hadde å si. din mamma


Det er mangen som leser dette brevet på graven og det synes jeg er fint.
Sigbjørn hadde levet i beste velgående visst han hadde fått vokse opp hos sine foreldre.

Det er mye likt med Sigbjørn og Felicia i Sverige på institusjonen. Sigbjørn ble aldrig mobbet,bare så det er sagt. Men han drev med selv skading på armene og hendene. Et kutt var så stort at det burde vert sydd på hånden.
Han har jo heller ikke følt at han ble respektert og hørt på. Han hadde blitt lagt i bakken av tre voksne tre uker før han døde,og kom hjem på besøk med store klore merker på hele halsen ,og opp etter armene.

De la ham i bakken for han hadde en bok de synes var upassende,en bok han hadde lånt på biblioteket og skulle skrive særemne på skolen om.

Dt må ha vert en stor skuffelse for ham,og han har blitt så såret og knust på disse 5 årene i barnevernet.At han har ikke klart å ta inn mere skuffelser.De siste skuffelsene og urettferdighetene på institusjonen har blitt formye for ham. may-britt Tysnes

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 19, 2006 11:01 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Hei og snart god jul! nÅ HAR VI FÅTT VITE AVGJØRELSEN I FYLKESNEMDA vi får se små jentene de er snart 12 og 10 år ,2 ganger i året med tilsyn på nøytralt sted.

De sa jeg hadde spurt Margareth om hun lengtet hjem og savnet oss,og det var et ledende spørsmål og meget skadeligt.Barna måtte skjermes fra en slik uklok mor. Helst skulle vi ikke få se dem i hele tatt ,sa de men siden alle de 8 andre barna kom på besøk i hjemmet måtte de ha en viss kjennskap til sin egen familie.Så de var så greie tenk vi får se dem hele 2 ganger pr.år!!!!

eLLER SKREV DE EN MASSE PISS JEG IKKE KJENNER MEG IGJEN I De har ikke hørt på noe av det de store barna fortalte.Det er avgjort på forhånd og det har jo gått prestisje i saken for lengst. may-brittl

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 19, 2006 11:12 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Herregud, May-Britt, det er så fryktelig. Jeg føler meg helt hjelpeløs. Jeg tror alle her skjønner hvordan dere har det, og ikke minst hvordan barna har det.

I sympati,
Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 19, 2006 12:04 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ja,eneste måten barnevernet kan holde disse jentene på ,er å holde dem borte fra oss.Ellers vil de bare hjem og lengter seg syke.De har det så kjekt når de er hjemme.Det er synd på barn som må oppleve slikt.Nå fikk de komme hjem 4 ganger i året 4 timer under tilsyn.Dette varte i 18 mnd ,før det traff vi dem i nesten 4 år 3 ganger i året i en barnehage under tilsyn.

Det var simpelt og nedverdigende å måtte treffe sine døtre i en barnehage.Jeg var så lei meg før hvert besøk i barnehagen.De tilsyns damene satt seg foran oss å smilte som om de var itne til en teater forestilling.Jeg sa til hun ene at dt var ikke noe kjekt hun satt der å smilte fra øre til øre,og at dette er ikke en teater forestiling sa jeg.

Dette sa jeg til henne så barna ikke høret likevel kom det opp i rettsaken hvordan jeg hadde fornermet tilsynsdamene,og det var så skadeligt for barna. may-britt

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 19, 2006 1:41 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Men jeg vi har jo på mangen måter vunnet over barnevernet likevel.Nå har jeg huset fullt av voksne barn og en hjemme boende på 14 år. Til julaften blir det alle mine 8 barn rundt bordet.Da er det bare Sigbjørn som er død og de 2 minste jentene som mangler.

Jeg har det travelt nå det går i matlaging til de store slitne studenter som har ferie.De kommer hjem for å få omsorg av sin mor og far. og det trenger de og får.Jeg sier til dem at de er heldige som har foreldre som ikke har bukket under etter alle disse år med barnevernet pustende i nakken.
Snart får disse gode stillinger i samfunnet og de har god greie å hvor ødeleggende dette systemet har vert.En studerer juss og håper hun blir en god advokat for de bv. sakene hun får.Selv om vi vet hvor lite de kan gjøre ,for selv om kongen vitnet for oss så hjalp det ingen ting under dette barneverns regime.Der de ikke trenger bevise noe som helst,og kan ture på slik som degjør. May-britt

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 19, 2006 2:02 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
may-britt tysnes wrote:
Hei og snart god jul! nÅ HAR VI FÅTT VITE AVGJØRELSEN I FYLKESNEMDA vi får se små jentene de er snart 12 og 10 år ,2 ganger i året med tilsyn på nøytralt sted.

De sa jeg hadde spurt Margareth om hun lengtet hjem og savnet oss,og det var et ledende spørsmål og meget skadeligt.Barna måtte skjermes fra en slik uklok mor. Helst skulle vi ikke få se dem i hele tatt ,sa de men siden alle de 8 andre barna kom på besøk i hjemmet måtte de ha en viss kjennskap til sin egen familie.Så de var så greie tenk vi får se dem hele 2 ganger pr.år!!!!

eLLER SKREV DE EN MASSE PISS JEG IKKE KJENNER MEG IGJEN I De har ikke hørt på noe av det de store barna fortalte.Det er avgjort på forhånd og det har jo gått prestisje i saken for lengst. may-brittl


Det er ikke annet enn et fryktelig og brutalt overgrep!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ved godt mot.
PostPosted: Thu Dec 21, 2006 9:07 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Ja, jeg er helt enig i at det er et brutalt overgrep. Hvem skulle trodd at dette går ann, og tenk at slike fryktelige ting skjer i vårt såkalte "fredselskende" Norge... Blæh!

Jeg liker ikke Norge lenger, og jeg skjemst over å være norsk og jeg har bestemt meg for å emigrere om 10 år. Men egentlig er det omvendt. -Det er bv-folket som skal skjemst og de bør helst pakke kofferten og dra dit pepperen gror i dag.

Det er ingen trussel å si at jeg skal love dem at de skal få det hetere her enn i helvete; - det er en naturlig konsekvens av deres onde gjerninger. Myndighetene våre burde tenke seg litt om nå når de smører andre lands regjeringer for å få innpass til å hente ut norske bv-flyktninger. -Når helvete bryter løs her, så blir det en smal sak for oss å hente bv-folk som stikker av til andre land for å unnslippe lange fengselsstraffer...

Og du May-Britt er beundringsverdig. Hvor tar du det fra? Jeg mener styrken, du kunne jo bukket under. Mange gjør det. Men, jeg ser jo det at du ikke kan bukke under fordi at du også har andre barn som trenger deg. Og deres støtte er også beundringsverdig.

Jeg ser ikke noen forbredring av vår situasjon i den nærmeste fremtid, så i mellomtiden må du (også til deg kjære leser, untatt bv-symp.) være ekstra sterk og "holde det ut". Og så må du huske på å slappe godt av, puste med magen og gjennom nesen for å koble ut alt tankekjøret. Og for hver dag som går, kommer vi nærmere målet; vår frihet. Nå har ihvert fall jeg funnet sinnsroen, og nå skal jeg ut på tur med vovven og affirmere: "-Jeg er ett med den kraften som skapte meg!"

Ha det fint så lenge, vær ved godt mot, tenk positivt og be om mange gode MIRAKLER!

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 08, 2007 11:21 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Det er ingen tvil om at dagens barneverns system et et sykt og skadeligt system.Det er en skam for den norske stat som begår overgrep mot barn og deres familier.

Fylkesnemda er barnevernets forlengede arm og det vet vi alle som har vert der.Sakener avgjort på forhånd og det hele er bare teater ,en kan ikke kalle slikt en rettsak.Der nemda lukker ørene for hva som blir sagt.

Til og med inn i døden forfølger de familiene og barn. Jeg ble kritisert i dommen fra nemda for at jeg tok dårlig i mot barnevernets tilsyns damer 4 dager etter min sønns tragiske død. Jeg klarte ike å smile til dem da de kom for å over våke Sigbjørns to små søstre som var hjemme 4 timer.

Det var vondt at tilsynet kom når vi var i sjokk og fortvilelse .De kom med en blomster bukett jeg ba min mann pakke ut.Jeg hadde vel nok med meg selv,men det forstod de ikke. Ting jeg sa til små jentene ble tatt ut av sammen hengen og fordreid til det ugjen kjennelige.

Jeg fortalte dem at han hadde et smykke rundt halsen som ble revet av da han døde.Da sa nemda jeg hadde fortalt små jentene at hans hals var blitt revet av.men det var den jo ikke . De skrev i dommen jeg fortalte dem makabre ting og det viste jo bare hvor mye vett jeg hadde.

Det viser seg bare de gidder ikke engang under søke om ting er sant før de skriver det ned i en dom.

Jeg viste dem et kors han hadde på seg og at lenken hadde jeg ikke for den var blitt revet av.Det fikk bv til at hodet var revet av halsen.

Til og med på graven ble jeg hånet og overvåket da var det så gale jeg hadde tatt min ene datter i hånden og leiet henne bort til graven.Hun var jo helt stiv i kroppen skrev tilsyns damen det ble lest opp i retten.

Kansje hun heller var stiv i kroppen for det var en påkjenning hennes bror lå der død og begravet.
Bv er ute etter folk de er syke og perverse i sine framstillinger,og fulle av løgn og bedrag. may-britt

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 78 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]