It is currently Thu Mar 28, 2024 10:27 am



Post new topic Reply to topic  [ 78 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Vil mennesker bli rystet om de visste hvor mange som tar sitt liv etter barnevernsovergrep og andre offentlige inngrep?
Ja, det vil være en vekker! 53%  53%  [ 23 ]
Nei, likegyldigheten er massiv! 37%  37%  [ 16 ]
Vet ikke. 9%  9%  [ 4 ]
Total votes : 43
Author Message
 Post subject: De tause rop
PostPosted: Sat Mar 25, 2006 1:24 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Den absolutte fortvilelse
Når mennesker i sin store fortvilelse tar sitt liv, tyster samfunnet det ned.

Barn tar sine liv etter barnevernsovergrepene. Foreldre gjør det samme.

Etter incestbeskyldninger og annet i et subjektivt rettsvesen, tar mennesker sitt liv i grenseløs fortvilelse.

Tragediene må bli kjent. Bare slik kan lidelsen få en minste form for mening. Oppreisning får de avdøde eller pårørende.

Vis respekt for pårørende og vis respekt for det alvorlige temaet.

Likevel er dette plassen hvor du sier din mening om kyniske inngrep fra hensynsløse byråkrater og politikere som driver mennesker inn i døden.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: De tause rop
PostPosted: Sat Mar 25, 2006 4:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Den absolutte fortvilelse
Når mennesker i sin store fortvilelse tar sitt liv, tyster samfunnet det ned.

Barn tar sine liv etter barnevernsovergrepene. Foreldre gjør det samme.

Etter incestbeskyldninger og annet i et subjektivt rettsvesen, tar mennesker sitt liv i grenseløs fortvilelse.



Jeg tror mennesker, og da barnevernerne spesielt, tar ofrenes selvmord som en bekreftelse på hvor svake, uverdige og hjelpetrengende ofrene var. Det bekrefter bare forutsetningen om at alle som kommer i kontakt med barnevernet er stakkarslige slyngplynter som ikke greier å stå oppreist ved egen hjelp og som bukker under.

Selvmord blir bekreftelse på anklager om psykisk sykdom, "umodenhet", uegnethet, rusmisbruk, you name it.

Selvmord er det endelige nederlaget, og det påføres mennesker av dem selv. Ironisk nok trenger mennesker som begår selvmord, virkelig hjelp, men hjelpen er der ikke. Det er derfor de begår selvmord. Det er da man må hjelpe seg selv, om man så må dra seg selv oppover i håret.

Dessverre er det nok mange som blir drevet til selvmord av barnevernet. Disse menneskene hører vi ikke noe om, for de tar sin historie med seg i graven.

Uansett bør ingen "oppmuntres" til å begå selvmord. Det er alltid håp. "Om jeg så går gjennom dødsskyggenes dal, så er Du med meg". Fritt fra Bibelen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 26, 2006 12:46 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
––
Dessverre blir det møtt av verre enn likegyldighet: Snusfornuftige mennesker resonnerer som Agrippa sier med å ta det som en bekreftelse på at det var riktig å fjerne barna.

  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 26, 2006 7:17 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
––
Dessverre blir det møtt av verre enn likegyldighet: Snusfornuftige mennesker resonnerer som Agrippa sier med å ta det som en bekreftelse på at det var riktig å fjerne barna.

  


Hvor mye motgang kan et menneske takle før det bukker under?

Det å bli undersøkt av barnevernet og havne under deres kontroll er en stor belastning, som oppleves ydmykende og plagsom. De som opplever å bli fratatt barn mot sin vilje, opplever et av livets aller største nederlag. Det skal sterk rygg til for å komme seg igjennom noe sånt. Det er ikke merkelig at noen i en slik situasjon, dersom de ikke ser annen utvei, simpelthen gir opp.

Selvmord er som oftest et rop om hjelp, men vi vet jo alle at særlig hjelp til de som blir fratatt barn, finnes ikke. Det blir en sosial død i tillegg til sorgen og savnet over barnet som er fratatt en.

Det som imidertid er viktig å understreke, dersom noen mennesker som leser denne siden vurderer selvmord, er at det er alltid håp, selv når det ser mørkest ut. Man er ikke alene, for Gud ser all urett, selv om han er usynlig. Man må ikke la barnevernet vinne ved å ta sitt eget liv. Da gir man dem rett.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 26, 2006 10:26 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg er enig i dette, men vil gjerne legge til:

Den aller viktigste grunnen til å holde ut – og den grunnen som svært mange foreldre som er berøvet sine elskede barn føler instinktivt, tror jeg – er hensynet til barna:

En dag blir barnet myndig og kan kaste åket av seg. Eller barnet nekter å la seg hjernevaske i barnevernets grep, og blir allerede tidlig opprørsk og føler samhørigheten med de foreldrene det er berøvet.

Da er det avgjørende for barnet at foreldrene fortsatt er der. Selv når hele barndommen er blitt ødelagt av barnevernet og deres fangevoktere i fosterhjem og institusjoner, selv når forholdet til foreldrene ikke blir så lett fordi barnet ikke har fått oppleve den daglige nærheten og solidariteten med dem i barne- og ungdomsårene, selv da er det aldri for sent å søke hverandre igjen, og få høre fra foreldrene at "vi har aldri holdt opp å lengte etter deg og å kjempe for å få deg hjem. Vår kjærlighet til deg er betingelsesløs."

Nylig hørte jeg om en liten utvikling i en tvangsfjerningshistorie: Et fosterbarn som i årevis har vært tynet, hjernevasket til å skulle "hate", være "redd" for, ignorere sine besteforeldre, har et fattigslig samvær med dem hvert år, og har i mange år knapt sagt noe av betydning til dem når barnevernets snushaner henger over dem. Nå er barnet blitt 15 år, og klarte å komme seg på tomannshånd med besteforeldrene et par minutter. Og sa: "Jeg er så glad i dere."

Lærerikt.

Men ikke uventet for de av oss som har gjennomskuet barnevernets babbel om "tilknytning" som noe som mekanisk skapes bare mellom dem som er sammen. John Bowlby's tilknytningsteori har faktisk påfallende lite støtte i forskningsstudier, skjønt den alltid skyves frem som ren ideologi i kvasi-forskningen.

Marianne Haslev Skånland

*
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 26, 2006 12:24 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Marianne wrote:
Et fosterbarn som i årevis har vært tynet, hjernevasket til å skulle "hate", være "redd" for, ignorere sine besteforeldre, har et fattigslig samvær med dem hvert år, og har i mange år knapt sagt noe av betydning til dem når barnevernets snushaner henger over dem. Nå er barnet blitt 15 år, og klarte å komme seg på tomannshånd med besteforeldrene et par minutter. Og sa: "Jeg er så glad i dere."


Fikk en klump i halsen, jeg...

Å ikke gi mennesker tid med hverandre er kjent fra ekstreme sekter som driver med hjernevasking.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Å ikke gi mennesker tid med hverandre
PostPosted: Sun Mar 26, 2006 5:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Arild Holta wrote:
Fikk en klump i halsen, jeg...

Å ikke gi mennesker tid med hverandre er kjent fra ekstreme sekter som driver med hjernevasking.


Sant... Vi (min datter og jeg) har f.eks. hatt jevnlige samvær med Kristoffer i den tiden han har bodd i fosterhjem (mer enn 3 år), men vi har ikke vært alene med ham ett eneste minutt. En av kommunens snushaner har hengt over oss hele tiden. De sitter og ser på oss (og lytter) enten vi spiser, leser, synger, spiller brettspill, fotball osv. Kristoffer tillates ikke å ha privatliv med sin naturlig familie (noe som i seg selv bryter med FNs barnekonvensjon).

Nå skal tilsynet bortfalle, men barnevernet lager andre begrensninger for oss/ham.

:shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject: selvmord etter utsatt for offentligtmaktmissbruk
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 4:08 pm 
Offline

Joined: Wed Jul 12, 2006 3:39 pm
Posts: 31
Location: rogaland
hei er et faktum at mange tar selvmord,byplanforskin viser . at over tusen foreldre har tatt livet sitt pga, bli fratatt barna i perioden 1990-2005.
samme periode viser det at 152 barn har gjort det samme.er ganske mange.
agrippa wrote:
MH Skånland wrote:
––
Dessverre blir det møtt av verre enn likegyldighet: Snusfornuftige mennesker resonnerer som Agrippa sier med å ta det som en bekreftelse på at det var riktig å fjerne barna.

  


Hvor mye motgang kan et menneske takle før det bukker under?

Det å bli undersøkt av barnevernet og havne under deres kontroll er en stor belastning, som oppleves ydmykende og plagsom. De som opplever å bli fratatt barn mot sin vilje, opplever et av livets aller største nederlag. Det skal sterk rygg til for å komme seg igjennom noe sånt. Det er ikke merkelig at noen i en slik situasjon, dersom de ikke ser annen utvei, simpelthen gir opp.

Selvmord er som oftest et rop om hjelp, men vi vet jo alle at særlig hjelp til de som blir fratatt barn, finnes ikke. Det blir en sosial død i tillegg til sorgen og savnet over barnet som er fratatt en.

Det som imidertid er viktig å understreke, dersom noen mennesker som leser denne siden vurderer selvmord, er at det er alltid håp, selv når det ser mørkest ut. Man er ikke alene, for Gud ser all urett, selv om han er usynlig. Man må ikke la barnevernet vinne ved å ta sitt eget liv. Da gir man dem rett.

_________________
LC"R-B-V.NET


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 12, 2006 7:25 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Hyggelig å ha deg på forumet.

Veldig viktige tall. Skulle vert flott å vite kilden din slik at vi har noe å svare motstandere når de spør hvor vi har tallene fra.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 01, 2006 6:30 pm 
Offline

Joined: Wed Jul 12, 2006 3:39 pm
Posts: 31
Location: rogaland
jo kilden min kan du gjerne få:_
er byplanforsking.
er ei mor i stavanger som tok sitt liv nå sist uke pga barnevernet i stavanger, men har ikke vært nevnt i media.skal nok dysses ned.
hun hang seg.
er trist at de ikke blir tatt for mord disse offentlig ansatte.
håper bare de har det godt med seg selv etter slike triste hendelser, men nå har de hvertfall barnet så da er vel alt greit for toresen og saksbehandlerne hans. :twisted:

_________________
LC"R-B-V.NET


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 08, 2006 2:07 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
He leste om hun moren som hengte seg det er så tragisk ,at ord blir fattige. Min sønn tok sitt eget liv etter 5 år i helvete på barnevernet. Han fant ikke noen mening med livet lengre. Her er et dikt han skrev etter å ha rømmt fra bv fordi de ville sende ham vekk til fremmede folk fordi fosterforeldrene måtte ha avlastning for de ble så slitne for vi skulle ha ny rettsak. En plass så lunefull og tørr. at det er som smørt, å ligge der,i piskende regn og uvær.Der har jeg gjemt meg vekk.fra en diktatorisk fosterfar og fostermor en heks. ja, fra henne jeg stjal kjeks.De skal jeg leve av ,aldrig tilbake dra.Men det var som best,at mine tanker ble sett,av pappa.Som så for å få rede på at jeg var forsvunnen så meg funnen.For hvem har bedre forståelse for et barns følelser og tanker enn dens foreldre, som for barnet hjerte banker.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 11, 2006 8:09 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Hei,det er godt å få skrive om det fæle og meningsløse som har skjedd.Godt at det blir lest av andre sigbjørn skal ikke gå i graven med all sin smerte ,uten at noen snakker for ham.Hvem kjenner barnet bedre enn dens foreldre som for barnet hjerte banker ,skriver han i et dikt 14 år gammel.Hvordan går det ann at voksne mennesker kan herje slik med et barn at det mister helt fotfeste?Når han hadde vert på hjemme besøk en helg og fortalte at han hadde det kjekt.Så ble han møtt med svar som,nei det går ikke an at du bare har hatt det kjekt hjemme.Han ble såret og hans ærlighet ble sådd tvil om.Når han satt foran dommerne i retten med skjelvende knær han gråt og ba fint om å få flytte hjem og få fred.Så sier en sakkyndig de måtte ikke høre på gutten for han var manipulert av foreldrene,og han ville egentlig ikke hjemm.Allerede da var gutten blitt mye ødelagt.Det er vondt for et mors og fars hjerte å føle seg så maktesløse og undertrykket av et system.Når vi vet hva som er sannheten og ikke blir trodd.Så sier dommeren til meg det er jo fint han blir i barnevernet for der får han jo hjelp.Hjelp fikk han ikke han ble sendt til en institusjon med eldre ungdommer som slet med rus .Vår gutt var bare 15 år og røykte ikke engang ,og han var redd disse eldre ungdommene.De råd førte seg ikke med oss engang,og svarte ikke når jeg spurte hvordan han kunne trives der.Han holdt ut der i 8 uker da tok den flotte gutten som var en ressurs person for samfunnet livet sitt.Han trente vekter 3 dager i uken han fikk trenings nekt etter å ha vert involvert i noe trøbbel i helgen med de eldre ungdommene.De tok fra ham det som holdt ham oppe der, treningen.Til oss sa de etter på at de ikke visste hvilken gutt han var,men at de var jo professjonelle,og da var han død. may-britt tysnes

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 11, 2006 8:22 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg synes du skal utstille til spott og spe, ved navn, dommeren og den som sa dere hadde manipulert ham.

Har du forresten sett "listene" over sosialarbeidere, psykologer og jurister som Gruppen til Familiens Selvstendige Rett advarer folk mot, på basis av egne erfaringer? Rune Fardal har lagt ut lister på sitt nettsted "Likestilling.com". De er nyttige, men må suppleres med flere navn, gjerne lagt ut av folk selv på andre nettsteder også.

Lister

MHS


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 11, 2006 9:10 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Få de lagt ut hos Rune Fardal, ja.

Du kan også få de lagt ut her på forumet. Da vil jeg gjerne ha klare beskrivelser av personene som har vert innvolvert. Altså hvordan de relaterer til saken. Så vil jeg legge ut navn OG begrunnelse på en saklig måte.

Jeg vil gjerne at dommere, psykologer oa skal få se offentlig konsekvensene av sine utrolige blåøyde forestillingsverden. Det vil over tid ha en preventiv virkning og kunne redde andre.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 11, 2006 7:53 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Sigbjørn har 2 små søstre det tok nesten 5 år fra de og han ble tvangs flyttet til han fikk se dem igjenn på et søsken treff i regi av bv.Kan tro det var sårt for sigbjørn ikke å få se dem han så en video jeg hadde filmet av dem før han fikk møte dem noen timer.Han gråt tårene rant ,mamma jeg kjenner dem ikke igjenn sa han. Jeg glemmer det aldrig, kan sånnt væe barnevern?Han og 3 andre brødre som bodde hjemme da de var 10-9-8 og 6 år ble beskyldt av bv for å være sex overgripere mot små søstrene,og det var noe fostermoren til små jentene fant ut etter første besøkshelg små jentene hadde hatt hjemme.Det er helt sykt vi protesterte og sa det var ikke mulig men ble avfeid.Nå i dag vil de ike høre snakk om det mer bv altså ,men det ble brukt slik at små jentene måtte skjermes for de brødrene.Så sa de to sakkyndige westly og førland nei,guttene var for små så det gikk ikke an at det kunne være dem.Men sa de til meg det må være andre utenfor familien ,og dere har ikke passet på jentene.JO, DET HAR VI SA JEG DE HAR ALDRIG VERT ALENE MED FREMMEDE ALDRIG NOEN GANG,KUN MED MIN VENNINNE DAGMAMMAEN.sIGBJØRN GIKK RUNDT MED BILDE I lommeboken SINE 2 SMÅ SØSTRE.Vi har den som et kjært minne og mamma og pappa hadde han og bilde av i lommeboken.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 78 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]