It is currently Fri Apr 19, 2024 5:31 pm



Post new topic Reply to topic  [ 78 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Vil mennesker bli rystet om de visste hvor mange som tar sitt liv etter barnevernsovergrep og andre offentlige inngrep?
Ja, det vil være en vekker! 53%  53%  [ 23 ]
Nei, likegyldigheten er massiv! 37%  37%  [ 16 ]
Vet ikke. 9%  9%  [ 4 ]
Total votes : 43
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 21, 2006 7:45 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
God morgen alle her inne. Det har ikke vært mye søvn på hønemoren i natt. Har ligget og tenkt og tenkt, hvordan går det an å være så arrogante, at de vil ta fra oss de samværene på 4 ganger i året, og ned til en eller to ganger. Vi har hatt en barnepsykolog som har vært her hjemme med hun minste io år gammel, og han fulgte henne ned i fosterhjemmet, og det gjorde han 5 ganger, og det var ingen reaksjoner i det hele tatt. Han var vel fornøyd med besøkene de varte i 3-4 tmer. Sist jeg snakket med ham sa han, du dette er den rareste barnevernssaken jeg har vert borte i. Jeg synes dere gjør så mye for barna deres, og engasjerer dere så mye. Så jeg forstår ingenting, ta og ha en rettsak og se hva dere kan få ordne opp i. Jeg kan ikke hjelpe dere men vil heller ikke ødelegge for dere, sa han. Han har engang sittet som som sakkyndig i saken, og dømt oss nord og ned. Men tenk han lært oss å kjenne litt fra innsiden, og har nå begynnt å tvile. Men jeg vet jo ikke hvor dypt det stikker han kan jo si en ting til oss, og noe annet til fostermoren. Ja, jeg er klar til kamp, jeg har uansett iike mistet små jentene mine, de tette båndene er der, og vi er mamma og pappa. En dag blir de store, da er det oss de kommer til, og fostermoren har ingen fremtid med mine jenter. Hun kan selv ikke få barn hun har to adopterte gutter. Så det er nok en av grunnene til at hun holder på slik, hun ville helst ha adoptert mine. Men jeg sa til henne du er fostermor og det er en jobb du har. Disse jentene har en høyst oppegående mor, som står på for familien. Det liker ikke barnevernet de hadde helst sett at vi gikk hver til vårt og solgte huset. Men det må vi jo ha for alle ungene kommer jo tilbake igjenn. og da er det godt vi har et stort hus med mangen rom. Forresten hun ville vel ikke adoptert dem, for da fikk hun jo ingen penger for dem.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 21, 2006 10:02 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
may-britt tysnes wrote:
God morgen alle her inne. Det har ikke vært mye søvn på hønemoren i natt.


Det er ingen tvil om at barnevernet er skadelig for søvn og helse.

may-britt tysnes wrote:
Har ligget og tenkt og tenkt, hvordan går det an å være så arrogante, at de vil ta fra oss de samværene på 4 ganger i året, og ned til en eller to ganger.


Nei, det er ikke normale mennesker man har å gjøre med.

may-britt tysnes wrote:
Vi har hatt en barnepsykolog som har vært her hjemme med hun minste io år gammel, og han fulgte henne ned i fosterhjemmet, og det gjorde han 5 ganger, og det var ingen reaksjoner i det hele tatt. Han var vel fornøyd med besøkene de varte i 3-4 tmer. Sist jeg snakket med ham sa han, du dette er den rareste barnevernssaken jeg har vert borte i. Jeg synes dere gjør så mye for barna deres, og engasjerer dere så mye. Så jeg forstår ingenting, ta og ha en rettsak og se hva dere kan få ordne opp i. Jeg kan ikke hjelpe dere men vil heller ikke ødelegge for dere, sa han. Han har engang sittet som som sakkyndig i saken, og dømt oss nord og ned. Men tenk han lært oss å kjenne litt fra innsiden, og har nå begynnt å tvile. Men jeg vet jo ikke hvor dypt det stikker han kan jo si en ting til oss, og noe annet til fostermoren.


Det er ikke enkelt å forholde seg til mennesker som ikke har følelsesmessige eller ideologiske sperrer mot lyving. Psykologene ser gjerne på løgn som både terapi og fin behandling av folk.

Det er galskap at sosio- og psyko-bablerne skal ha makt over andre mennesker. Det er fullstendig forkastelig.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 21, 2006 10:36 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
may-britt tysnes wrote:
Forresten hun ville vel ikke adoptert dem, for da fikk hun jo ingen penger for dem.



Vet du, jeg tror dette er endret nå. Man kan beholde inntektene selv om man adopterer fosterbarna "sine". Jeg skal lete etter noe om dette...


Top
 Profile  
 
 Post subject: En "fæl" gutt
PostPosted: Sat Oct 21, 2006 1:11 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Bv klarte å få ham til å tro at han var en fæl gutt som måtte endre adferd.Han ble utsatt for fysisk makt bruk på institusjonen.


Det er vi vel ved kjernen i problemstillingen. Barnevernet mener at gode gutter er "fæle gutter" som må endre adferd. Hvordan er de selv? Er de så perfekte?

Det er fryktelig tragisk at Sigbjørn ikke så annen utvei enn å ta sitt eget liv. Det viser hvor fullstendig håpløs tilværelsen under barnevernet oppleves av unge mennesker. Barnevernet knekker de unge istedenfor å bygge dem opp.

Barnevernet mener at alle "oppsetsige" barn og foreldre må "endre adferd". Sterke virkemidler tas i bruk. De som ikke hylder barnevernet er det noe galt med, basta.

Barnevernet anklager alle. De feller harde dommer over sine medmennesker.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 22, 2006 7:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Jeg må si det er hårreisende at barnevernet kan la det gå helt upåaktet hen,at en gutt tok livet sitt på barnevernet. De later som det ikke har skjedd.Vi var i et møte med dem i april bare en måned etter han døde.Det var et møte om andre søsken,og de spurte ikke hvordan det gikk med oss.

De kondolerte heller ikke synes det er betenkelig og skammelig.De bv kan oppføre seg ,og gjøre hva de vil for det får jo ingen konsekvenser av for
dem. Så har vi en advokat som har altfor mangen saker,og han lover og holder ikke tidsfrister.Han spurte heller hvordan det gikk med os.Det er visst bare pengene de er interessert i.Ja, vi skal ikke ha ham mere visst vi anker.

Etter vi har mistet et barn under bv sin omsorg så er de så frekke at de synes 4 ganger i året under tilsyn er formye.Det er så at du ikke tror det går an,men det er ingen grenser for bv i deres ondskap og maktbruk.De snur det hele på hodet hadde de fått komme mere hjem så hadde de blitt mere mette,og ikke vert så sultne på kontakt som de er nå.Det er jo for at det har vert så stort for dem å være sammen med oss ,at de kansje får en slags reaksjon,men det er ikke sikkert det er sant engang.

Så får vi bare ringe dem 3 ganger i året, og da skal høytaleren være på så fostermor skal høre hva vi sier. Jeg har sagt til denne fostermorren at en dag blir disse jentene store ,og de får vite hva du har holdt på med,og du må stå til ansvar for det ovenfor dem.Når de får vite sannheten ,ja,kjenner jeg mine barn rett vil de vende henne ryggen forgodt.Hun har ingen fremtid med dem,og det er en trøst å tenke på.Jeg skal hode familien samlet så vi er der for dem alltid.Det er det som er så viktig at en har noen som er der for oss når vi trenger det.

Det er bare en mnd til rettsaken og den ser jeg frem til.To eldre voksne barn skal vitne for oss.De var under bv sin omsorg i fem år tidligere men de rømmte begge to ,og kom hjem til mamma og pappa.Det er ikke bv de kan ringe til nå når de studerer og trenger noen penger av
og til.Det er jammen godt de har foreldre da som er i live,og som ikke bv har klart å ta knekken på.Til bv store irritasjon går jeg med hodet hevet de hadde helst sett meg med brukket rygg.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kontraster
PostPosted: Mon Oct 23, 2006 8:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Jeg må si det er hårreisende at barnevernet kan la det gå helt upåaktet hen,at en gutt tok livet sitt på barnevernet.


Ja, det er hårreisende. Jeg minnes det oppstyret som var etter at en gutt på samme alder som Sigbjørn ble drept av angivelige ny-nazister. Benjamin het han visst. Da var det fakkeltog i hovedstaden, og det ble samlet inn penger. Det er også blitt reist en statue.

Sigbjørn tok sitt eget liv, men han var under barnevernets "omsorg" mot sin egen og foreldrenes vilje. Benjamins død var politisk korrekt, og makthaverne mobiliserer med fakkeltog, pengeinnsamling og reising av statue. Sigbjørns død forbigås i taushet, og de sørgende foreldrene møtes med kulde og likegyldighet av de ansvarlige.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 24, 2006 8:21 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ja,vi skulle hatt et fakkeltog vi og ,for det hadde vert på sin plass.Barnevernet har skjemmt seg ut for hele bygden det er mangen som har sagt det til meg.Farmoren hans har vert en aktiv dame i bygden,og den første som ble tildelt bygdens kulturpris for aktiv innsats der.Hun sier til alle hun møter at kommunen har drept ham.Hun er veldig bitter fortvilet og sint som vi foreldre og.

Det er enda farligere å komme i bv sine klør i en bygd for der har de forlite å gjøre .Det har tilogmed stått på tekst tv. personen som sitter på det kontoret hadde ikke full jobb før hun begynnte å herje med oss.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Holde sysselsettingen oppe
PostPosted: Wed Oct 25, 2006 2:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
.. personen som sitter på det kontoret hadde ikke full jobb før hun begynnte å herje med oss.


Det er ikke tvil om at hensynet til egne behagelige arbeidsoppgaver ofte er motivasjonen til barnevernernes inngripen i barnefamiliene. Derfor kaller jeg barnevernet et offentlig sysselsettingstiltak. Det er barnevernerne som trenger tiltak i form av arbeidsplasser, ikke familiene som de angivelig skal "hjelpe".

Hvilken organisasjon er mest opptatt av sysselsetting? Jo, det er Fagbevegelsen, det.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 27, 2006 8:45 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
De kaller det så fint for bofellesskap,men i virkeligheten er det en institusjon de bor på alle disse ungdommene.Det er enda farligere å havne på en institusjon enn i fosterhjem.Da er risikoen for å bli utsatt for vold stor,og at ungdommen kutter seg opp er vist dagligdags.At en ender opp med å miste sitt eget liv er og et utfall.

Private institusjoner florerer og det midt mellom vanlige hus.Det går frysninger gjennom meg hvergang jeg kjører forbi huset der Sigbjørn bodde.Jeg ser opp mot rommet hans ,og tenker på det helvete han har hatt der.Han ble lokket med bofellesskap det hørtes så fint ut.Den dagen han tok livet sitt hadde han vert helt normal på skolen.Han skrev en stil om antidoping den dagen.Da han kom på institusjonen var det 5 ansatte på jobb ,og ingen andre barn enn Sigbjørn der.Det må ha virket skremmende på ham, hvorfor så mangen var det takk for sist etter helgen.Da hjalp han en jente med rus problemer ut av institusjonen.Han ble bedt om det av de andre ungdommene og det var nok ikke lett for ham å si nei.De hadde sloss hatt brytekamp med personalet utenfor.Jenten ble senere hentet av politiet. og sendt tilbake.

Da han kom fra skolen hadde han hjulpet til med husarbeid sammen med sjefen,Hun hadde spurt Sigbjørn om hvilken straff han syns var passende for ham. Nei, det visste ikke han hadde han svart.Stakkers ungen min jeg ser ham for meg hadde han bare ringt oss så skulle vi hevet oss i bilen og tatt ham med oss hjem.Men vi visste ikke hvor ille han hadde det der, for han var en stolt person og gav uttrykk for at han hadde begynnt å like seg der.Det hadde han kansje også i hverdagen ,og derfor ble skuffelsen så stor når han forstod hva han hadde havnet på. En institusjon!!! Der er det ikke noe mors hjerte som banker,som forstår et barns følelser og tanker,som han skrev 14 år gammel.Vi forstår nå at det var helgene som var verst der borte,for da skjer der så mye fælt mamma.

Vi er jo profesjonelle sa de til oss,etter han var død 15 år gammel.Det er helt utrolig slikt kaller jeg dårlig selv innsikt.Det er jo et stander uttrykk brukt av sakkyndige,ja også på meg jeg har dårlig selvinnsikt i følge Kirsten Westly og Wenche Førland ,begge psykiatere i rogaland.Ikke nok med det jeg mangler empati.Det er det frekkeste jeg har hørt det er å fra ta et menneske noe av det viktigste i livet .det er å ha evnen til å være empatisk.Uten det er man et halvt menneske,de har en arroganse og en kynisk holdning til barn og foreldre,og til familien som en livs viktig plass for barn.å vokse opp i.

Sigbjørn sa til dem at han ville hjem,men de skrev og sa til dommeren at de ikke måtte høre på ham og brødrene.Det er grusomt det er dem som er uten innlevelse og empati mot barn.De onde mennesker hadde jeg til middag sammen med barna ,der guttene gråt rundt bordet og fortalte troskyldig at de ville hjem.Til kaffen fikk de nybakte skillings boller.Ja, det hadde ikke vert i dag de hadde ikke fått komme inn i mitt hjem.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 30, 2006 4:51 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Hei igjen. Minn mann sendte i går et innlegg til stavanger aftenblad nå er vi veldig spennt på om det kommer inn.Det var om døden på bv og noe statistikk og en kort fortelling om Sigbjørn.Er nesten sikker på det ikke kommer inn.Da skal han ringe til ansvarlig redaktør og si sin mening om det. Vi skal ha sak i fylkesnemd i slutten av nov der er en dommer oppført som har hatt oss 2 ganger før.Alt går visst an der men vi har sagt vi ikke vil ha ham. DET LEVNER KOMMUNEN LITEN ÆRE AT SIGBJØRN ER DØD ,SKREV ADVOKATEN VÅR.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Vondt
PostPosted: Mon Oct 30, 2006 7:35 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Oct 25, 2006 1:51 pm
Posts: 109
...


Last edited by Cecilie Holmen on Thu Jan 04, 2007 5:24 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 30, 2006 10:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
De kaller det så fint for bofellesskap,men i virkeligheten er det en institusjon de bor på alle disse ungdommene.

Men vi visste ikke hvor ille han hadde det der, for han var en stolt person og gav uttrykk for at han hadde begynnt å like seg der.Det hadde han kansje også i hverdagen ,og derfor ble skuffelsen så stor når han forstod hva han hadde havnet på. En institusjon!!!


Det må oppleves nedverdigende å bli plassert med makt på en institusjon, selv om det aldri så meget kalles "bofellesskap". Hvilke lover hadde Sigbjørn forbrutt seg mot siden han ble innesperret og hindret i å bo sammen med sin familie?

Det å ta fra mennesker deres frihet uten videre er udemokratisk. Vi har rett til å bli latt i fred dersom vi ikke bryter noen av landets lover. Hvor mange unge mennesker har tatt sitt eget liv etter at barnevernet har grepet inn i deres liv? Det er sannsynligvis et høyt tall. Alle mennesker må kjempe av all sin makt mot dette onde systemet, som fører til selvmord og fortvilelse blant unge mennesker og deres foreldre.

Psykologene har blitt de nye anklagerne. De anklager oss for å ha "problemadferd" som må korrigeres med psykofarmatika og institusjonalisering.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 8:44 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
I går fikk faren til Sigbjørn inn et innlegg i stavanger aftenblad Når barnevernet blir fiasko heter det.Han skal prøve å få skrevet et innlegg i uken i avisen.Det skulle bare stått på forsiden Stavanger aftenblad debatt side 39. 1 nov.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 8:57 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Glimrende. Nå som det er publisert, bør det også komme på BarnasRett eller her på forumet, gjerne med en bemerkning om at det har vært publisert i Stavanger Aftenblad den og den dato.

Det er helt regulært å kopiere sine egne innlegg inn på nettet. Avisen har jo ikke betalt for det, så det kan de ikke nekte. Noen aviser nekter å ta inn hvis et innlegg har vært publisert andre steder, og fisfornemme Aftenposten vil ikke vurdere innlegg hvis de også sendes til andre aviser e.l. Jeg synes vi i hovedsak skal boikotte dem istedenfor å knegå dem.

Men i alle fall: Frem med din manns innlegg, synes jeg!

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 02, 2006 10:00 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ja helt enig det samme innlegget kom en dag før i avisen til første siden på barnasrett så der kan du lese det.Vi er veldig glad for at vi fikk det inn i avisen Det står meed grønn skrift

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 78 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]