It is currently Thu Mar 28, 2024 5:26 pm



Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 24  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 10, 2007 10:17 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Kommune advokaten heter Bernt Thinn og er advokat for sokndal kommune i vår barneverns sak.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 10, 2007 11:16 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Fikk brev fra sokndal kommunes advokat i går. Det er så frekt det han skriver i tilsvar til rettsaken vi skal ha i tingretten.Han skriver vi ikke er i stand til å gi et minimum av følelsesmessig omsorg for barna.Det er regelrett løgn. Vi har hatt en sønn boende hjemme i et år nå ,og han har virkelig blomstret opp.Han er sint på barnevernet her i kommunen ,for som han sier de tok 5 år av livet mitt,og jeg hadde det så vondt for jeg savnet familien min så mye.

En annen sønn kommer hjem i alle ferier og ellers hver 3 uke,og hvordan kan det ha seg at han vil det.Jo,fordi han har det kjekt med oss og føler han er ønsket,og at vi er glade for ham.osv.
Hvordan kan det ha seg at alle de andre voksne barn kommer mye hjem på besøk,og i alle ferier er her fullt hus.

Det harmonerer ikke med det kommunens advokat skriver. Nå mener de bv.i kommunen at vi ikke skal få se de to minste barna i det hele tatt.

Resultatet av barnevernets følelsesmessige omsorg i 5 og et halvt år var at en 15 år gammel gutt endte sitt liv i graven.


Barnevernet møter ofte foreldrenes motmakt med enda grovere overgrep. Det er deres standardtaktikk. Advokaten representerer barnevernet og skriver det som må til for at barna skal forbli i barnevernets varetekt. Han er ikke objektiv - heller ikke sannferdig. Deres egen advokat må imøtegå de usanne påstandene hans i retten eller ved et skriftlig tilsvar.

Forøvrig er vel døtrene så store nå at deres mening må bli tillagt vekt. Blir motstanden for stor kan barnevernet resignere. Sett inn alt dere har av krefter. Støtt døtrene maksimalt dersom de prøver å rømme. Det barnevernet gjør mot dere er ondt og grusomt. Det har ikke retten på sin side. Be Gud om hjelp mot overmakten.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 16, 2007 9:32 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Nå har min hjemmeboende sønn på 15 år sendt skriftlig innbydelse til sine to minste søstre på 12 og 10 og et halvt år.

Han skal konfirmeres den 6 mai,og på søskentreffet i det iskalde hus,fikk vår datter muntlig invitasjon.Hun ble veldig glad ja,jeg vil gjerne komme,og sa hun ,det ville være helt sykt visst jeg ikke fikk komme.

Da hun sa det siste så fikk jeg helt vondt i meg,for hun virket så sårbar da hun sa det.Det var som hun raskt forstod inni seg at dette kunne bli vanskelig.At andre bestemmer over hodet på henne,og vet hva som er best.Hun er en flink og gløgg jente,men hun virker veldig sårbar.Det er vondt å sitte der som mor å ikke kunne beskytte sitt eget barn.Selv om hun tilsynelatende har det helt topp i fosterhjemmet,så hjelper det lite visst hennes hjerte blør,og hun ikke får lov til å savne sin egen familie.Barne psykolog Kenneth Pettersen sa nå i fylkesnemda at en del avvår datter står utenfor fosterfamilien,og at hun aldrig vil bli helt forent med dem.
Dette satt saksbehandler Berit Kopperud og hørte på,men nå kjører de den helt harde linje de anbefaler til saken i tingretten at de ikke skal ha noen kontakt med sin biologiske familie,for det er så skadelig for dem. Det er og så skadeligt for dem at vi holder alle disse rettsakene,og det må det bli slutt på,har de sakkyndige sagt.
En skulle tro at det er et mareritt en våkner opp til ,at Sigbjørn er død for alltid,og at begge døtrene våre skal vi ikke få se mere. Barna er jo det vi foreldre lever for ,og de er det største og viktigste vi har.Det å ta barna fra oss er som å ta livet fra oss.

Men vi må se framover være sterke, passe hus og hjem så kansje en dag så kommer de også.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Last edited by may-britt tysnes on Fri Mar 16, 2007 5:18 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 16, 2007 9:38 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Fosterfaren til jentene er pastor i en frikirke menighet.Han sier i et avis intervju at han har fått øynene opp for dem som sliter ,for han har to fosterbarn.
De har bodd hos ham i snart 6 år ,og med minimal kontakt med sin egen familie inkl.søsken.
Visst de fortsatt sliter etter så lang tid så er det noe som er galt. Det skal de bøte på ved at de ikke skal få se oss i det hele tatt,fosterfar heter Sten Sørensen

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: "Sliten" - et misbrukt begrep
PostPosted: Fri Mar 16, 2007 9:45 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Fosterfaren til jentene er pastor i en frikirke menighet.Han sier i et avis intervju at han har fått øynene opp for dem som sliter ,for han har to fosterbarn.
De har bodd hos ham i snart 6 år ,og med minimal kontakt med sin egen familie inkl.søsken.
Visst de fortsatt sliter etter så lang tid så er det noe som er galt. Det skal de bøte på ved at de ikke skal få se oss i det hele tatt,fosterfar heter Sten Sørensen


For en forkvaklet mann. Jeg er forresten så lei av denne betegnelsen "sliten". Det er en nedsettende karakteristikk som settes på mennesker som barnevernet planlegger å ødelegge. Ikke noe blir man mer sliten av enn barnevernets destruktive trakassering.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 16, 2007 11:30 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Er det denne fyren?

Quote:

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 16, 2007 2:46 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ja,det var det jeg siterte.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 18, 2007 9:04 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Nå nærmer det seg ett års dagen for Sigbjørn Andreas tragiske død.Kjenner jeg må psyke meg opp nå til den 27 mars kommer.Det blir nok litt spesiellt den dagen,og det er fortsatt uvirkelig det hele.Det har vert et rart år,et år der vi har analysert og tenkt og grublet mye.Men samtidig er dagene travle med alle praktiske gjøre mål,og vi har fått et barn hjem fra barnevernets fangenskap.Det krever sitt og han har mye å ta igjenn.

Da Sigbjørn flyttet hjem 15 år gammel så var det mangen merkelige opplevelser.Når faren skulle gå i løen og hente ved så fulgte Sigbjørn etter ham.Han ville helst faren skulle vere sammen med ham når han spillte play station 2. Gikk faren ut av rommet så kom Sigbjørn straks etter,pappa,pappa hvor er du?Kan du komme inn igjenn og være her sammen med meg. Sigbjørn satt seg på pappas fang ,og tok pappa sine hender rundt sitt eget liv,og så la Sigbjørn sine egne hender opp på derigjenn.Da følte Sigbjørn at han var hos sin pappa som han ble tatt bort fra rått og brutalt da han var 10 år gammel.
Pappa det er helten min fortalte Sigbjørn til en klasse kamerat. Dette fortalte kameraten meg da Sigbjørn var død.
Sigbjørn og pappa gikk lange fjellturer på 5-6 timer mang en gang.De hadde felles interesser,og pappa han visste om så mangen flotte utsikts punkt. Pappa var en stor ressurs for sin sønn Sigbjørn,men det tok barnevernet fra Sigbjørn.Dette gjorde at Sigbjørn mistet fotfeste i livet gråt mye,fikk dårlig matlyst og tilslutt deprimert.

Et par fosterforeldre kunne ikke erstatte Sigbjørn sine virkelige foreldre som levde høyst oppegående ikke så langt unna.

Munnen kan smile ,øyet kan le
men sorgen i hjertet ,kan ingen se.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 19, 2007 10:07 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Tenkte jeg skulle skrive om Sigbjørn sin ene sydentur.Til Mallorca sommeren 05 med fosterforeldrene og et vennepar av dem.

Husker godt Sigbjørn kom hjem og fortalte han hadde funnet syden billetter på kjøkkenet,men det var ikke bestillt noe til ham,og det synes han var urettferdig.Han kontaltet saksbehandler som sa,selvsagt må du også få bli med,og så fikk han det.

Ferien var jo grei nok den,men Sigbjørn hadde det vondt i hjertet sitt.Han fortalte at de hadde vært ute og spist en kveld,og da hadde de tilsynelatende hatt det koselig.ALLE koste seg rundt bordet og var i godt humør.Sigbjørn gikk på toalettet og der begynnte han å stor gråte.En tysker som og var der spurte hva gråter du for.Han fortalte han gråt for han savnet familien sin.DET VAR DERE JEG SKULLE VERT DER MED SA,HAN TIL OSS,OG HAN HADDE FÅTT DET SÅNN OVER SEG DA DE SATT DER RUNDT BORDET.

Det er et godt eksempel på galskapen vi har vert utsatt for.Nå skal vi på ferie til sommeren med våre 3 gutter,men det blir vondt å mangle en når vi koser oss rundt bordet.
Tenk ikke et ord har vi hørt fra noen ang.Sigbjørns død i barnevernets omsorg.De har ikke bekalget det engang ovenfor oss.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 20, 2007 5:20 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Det er så utrolig sårende å se på tv når barnevernet reklamerer for fosterhjems plassering.Det høres ut som de må være tatt fra noen monster foreldre men slik er det jo ikke i virkeligheten.Eller at foreldrene ikke har noe å tilby dem overhodet.

Da ungene var små sang vi godnatt sanger for dem daglig.Det var de samme sangene om og om igjenn.byssan lull var en stor favoritt.Da hun minste kom i fosterhjem skulle fostermor synge den sangen ,men hun kunne ikke hele så vår minste datter måtte synge siste værset selv.

Så kunne ikke synge tippe høne sangen heller så hun måtte synge den selv ,fortalte søsteren.
Da vi var i fylkesnemda og de skulle ta fra oss de 5 minste barna.Så trodde ikke mannen min og jeg at de klarte det.De hadde jo ikke noe grunn til å ta dem.Vi visste jo selv vi ikke hadde gjort noe gale i forhold til dem.
Det vi opplevde var at barnevernet brukte , det at en eldre søster,som var i krise selv noen år tidligere. Det var det de bygget hele raidet mot fam. kvelland på,og tenk at de kunne ta en lærer,og ikke en fordrukken slusk ,eller en narkoman.Det var jo stor prestisje bare det.
Saksbehandler innrømmet at de bygget hele barneverns saken sin på det.

Vi opplevde i nemda at de brukte nesten 2 timer på å diskutere en vaffel episode.Det var hvorvidt det var barne mishandling at jeg gav dem vafler søndag kl. 16 første nyttårs dag ,og ikke middag.Men det fikk de kl.19.00 oppvarmet stek fra nyttårs aften,men da var tilsyns damen gått hjem.De hadde ikke noe mere dramatisk på oss,og ungene de ble tatt de,og måtte flytte innen et par uker.
Vi satt på badestranden med dem alle 5 de lekte i sanden ,fanget krabber ,og var trygg i sitt hjem helt til siste dag.Mannen min og jeg var sønderknust,og det tok sånn på ,at vi måtte levere dem 14 dageretter tapet i nemda.Vi klarte ikke ha dem i de 6 ukene vi kunne etterpå,vi fikk jo ikke sove om nettene,bare gud vet hvor grusomt vi hadde det da.
Det var jo ingen mening i det som skjedde det var totalt meningsløst,og det fikk særlig Sigbjørn erfare for han var ekstra følsom i sitt hjerte.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 20, 2007 7:44 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
may-britt tysnes wrote:
Det vi opplevde var at barnevernet brukte , det at en eldre søster,som var i krise selv noen år tidligere. Det var det de bygget hele raidet mot fam. kvelland på,og tenk at de kunne ta en lærer,og ikke en fordrukken slusk ,eller en narkoman.Det var jo stor prestisje bare det.
Saksbehandler innrømmet at de bygget hele barneverns saken sin på det.

Ja, vi må kjempe til pakket blir straffet for sin grusomhet. Per i dag er det veldig farlig med store familier. Er det mange barn, så er det desto flere fjær man kan lage hønsegård av.

Våre to første barn var det ingenting å si på. Så fikk vi to som overhode ikke interesserte seg for teori, og som samtidig var blant de seneste språklig av våre barn. Øyeblikkelig så tok "systemet" på vei og så det som vår feil. Det er imidlertid like lite vår feil som at barna vekselvist får blå og brune øyne.

Det sitter usedvanlig tåpelige mennesker i styre og stell. Siden dumhet normalt er å velge tankeløshet og ignorering av fakta, så bør de straffes hardt for ødeleggelsene sine.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 21, 2007 10:17 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Tenkte jeg ville skrive mere om den vaffel episoden.Det hadde seg slik at vi ble påtvunget inn en assistent i hjemmet.Sosialsjef Jostein Rekeland ringte opp i oktober mnd. og sa at visst vi ikke tok henne inn så skulle de legge sak for nemda umiddelbart.Det ville vi jo ikke så vi torde ikke gjøre annet enn som han sa.Denne tilsyns damen var en dame som jobbet sånn bak i kulissene for kommunen.Hun hadde ikke hatt et slik oppdrag før.Hun var glad i å spille på spille automater rundt om i bygden.Hun hadde heller ingen utdannelse utover folkeskolen.

Den søndagen ville hun på tur med guttene,en tur faren tidligere hadde tatt med dem.Mannen min mente den var krevende for henne,for hun var ikk.e så god i den ene foten. Jeg gikk meg en lufte tur alene da de kjørte avsted med assistenten.Jeg hadde på et gammelt lekk regntøy,som jeg hadde fått av min bror en gang. Da de kjørte forbi meg hadde hun sagt til de tre guttene sånn et flott regntøy må dere også få dere.Dette forstod Sigbjørn var ren ironi ,og han var lei seg da han fortalte det senere til meg.De måtte forøvrig snu på turen det ble for dårlig vær og tåke,og de kjørte hjem til assistenten. Mannen min gikkogså tur, og det med de to minste jentene som var igjen hjemme.
Da vi vel var kommt hjem fra turene var vi trette begge to,og la oss på hver sin sofa og duppet av mens små jentene lekte rundt oss. Det var så stille når tre gutter var vekke at vi sovnet litt.Så tenkte jeg at jeg ville steke vafler til oss,og vi hadde vafler med iskrem.Guttene kom og det var en 4,5 former igjenn som de fikk.Men de ble ikke helt mett så jeg tilbydde meg å steke flere.Men nei de skulle til assistenten igjenn.

Hun fortalte siden i fylkesnemda at guttene var sultne og hun måtte gi dem av sin og mannens middag,og ellers sa hun at vi gav ikke ungene kjærlighet,så hun hadde sagt opp og orket ikke mere der oppe hos oss.
Jeg sa henne opp samtidig selv for hun baksnakket meg til ungene,og de kom hjem og fortalte det.
Hun deltok ikke i noen gjøre mål i hjemmet, huset var på strøk hver ettermiddag hun kom.Hun skulle bare hjelpe oss med 3 viltre gutter ,men hun rådde ikke med dem.Hun evnet ikke aktivisere dem inne når høst stormene raste,så hun tok dem med hjem til seg selv,og der satt de foran data og tv spill,mens hun røykte og snakket i telefonen fortalte de.De stinket røyk av tøyet da de kom hjem så jeg tok det av dem.

Er det ikke lov i dette landet å utsette middagen noen timer og steke vafler når en er trett etter en times tur? Nei,ikke når du er under barnevernet. Da hun sa i nemda vi ikke gav dem kjærlighet,så fikk hun ikke spørsmål om å utdype det.Kjærlighet er vel alt en gjør for barna? ikke bare det å ha dem på fanget.Jeg sprang rundt med kaffe kannen og sjokolade kaken jeg hadde bakt ,at jeg hadde ikke tid til å ha dem på fanget da.Hun skrøt av min gode gjærbakst og sa så gode boller hadde hun ikke smakt på lenge.Hun spurte om jeg ville komme hjem til henne og bake for henne,og ja jeg kunne vaske litt og ,for jeg var så rask og effektiv til å få ting unna i en fei.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 21, 2007 10:17 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Tenkte jeg ville skrive mere om den vaffel episoden.Det hadde seg slik at vi ble påtvunget inn en assistent i hjemmet.Sosialsjef Jostein Rekeland ringte opp i oktober mnd. og sa at visst vi ikke tok henne inn så skulle de legge sak for nemda umiddelbart.Det ville vi jo ikke så vi torde ikke gjøre annet enn som han sa.Denne tilsyns damen var en dame som jobbet sånn bak i kulissene for kommunen.Hun hadde ikke hatt et slik oppdrag før.Hun var glad i å spille på spille automater rundt om i bygden.Hun hadde heller ingen utdannelse utover folkeskolen.

Den søndagen ville hun på tur med guttene,en tur faren tidligere hadde tatt med dem.Mannen min mente den var krevende for henne,for hun var ikk.e så god i den ene foten. Jeg gikk meg en lufte tur alene da de kjørte avsted med assistenten.Jeg hadde på et gammelt lekk regntøy,som jeg hadde fått av min bror en gang. Da de kjørte forbi meg hadde hun sagt til de tre guttene sånn et flott regntøy må dere også få dere.Dette forstod Sigbjørn var ren ironi ,og han var lei seg da han fortalte det senere til meg.De måtte forøvrig snu på turen det ble for dårlig vær og tåke,og de kjørte hjem til assistenten. Mannen min gikkogså tur, og det med de to minste jentene som var igjen hjemme.
Da vi vel var kommt hjem fra turene var vi trette begge to,og la oss på hver sin sofa og duppet av mens små jentene lekte rundt oss. Det var så stille når tre gutter var vekke at vi sovnet litt.Så tenkte jeg at jeg ville steke vafler til oss,og vi hadde vafler med iskrem.Guttene kom og det var en 4,5 former igjenn som de fikk.Men de ble ikke helt mett så jeg tilbydde meg å steke flere.Men nei de skulle til assistenten igjenn.

Hun fortalte siden i fylkesnemda at guttene var sultne og hun måtte gi dem av sin og mannens middag,og ellers sa hun at vi gav ikke ungene kjærlighet,så hun hadde sagt opp og orket ikke mere der oppe hos oss.
Jeg sa henne opp samtidig selv for hun baksnakket meg til ungene,og de kom hjem og fortalte det.
Hun deltok ikke i noen gjøre mål i hjemmet, huset var på strøk hver ettermiddag hun kom.Hun skulle bare hjelpe oss med 3 viltre gutter ,men hun rådde ikke med dem.Hun evnet ikke aktivisere dem inne når høst stormene raste,så hun tok dem med hjem til seg selv,og der satt de foran data og tv spill,mens hun røykte og snakket i telefonen fortalte de.De stinket røyk av tøyet da de kom hjem så jeg tok det av dem.

Er det ikke lov i dette landet å utsette middagen noen timer og steke vafler når en er trett etter en times tur? Nei,ikke når du er under barnevernet. Da hun sa i nemda vi ikke gav dem kjærlighet,så fikk hun ikke spørsmål om å utdype det.Kjærlighet er vel alt en gjør for barna? ikke bare det å ha dem på fanget.Jeg sprang rundt med kaffe kannen og sjokolade kaken jeg hadde bakt ,at jeg hadde ikke tid til å ha dem på fanget da.Hun skrøt av min gode gjærbakst og sa så gode boller hadde hun ikke smakt på lenge.Hun spurte om jeg ville komme hjem til henne og bake for henne,og ja jeg kunne vaske litt og ,for jeg var så rask og effektiv til å få ting unna i en fei.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kjederøkende, lat "assistent"
PostPosted: Thu Mar 22, 2007 8:02 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Er det ikke lov i dette landet å utsette middagen noen timer og steke vafler når en er trett etter en times tur? Nei,ikke når du er under barnevernet. Da hun sa i nemda vi ikke gav dem kjærlighet,så fikk hun ikke spørsmål om å utdype det.Kjærlighet er vel alt en gjør for barna? ikke bare det å ha dem på fanget.Jeg sprang rundt med kaffe kannen og sjokolade kaken jeg hadde bakt ,at jeg hadde ikke tid til å ha dem på fanget da.Hun skrøt av min gode gjærbakst og sa så gode boller hadde hun ikke smakt på lenge.Hun spurte om jeg ville komme hjem til henne og bake for henne,og ja jeg kunne vaske litt og ,for jeg var så rask og effektiv til å få ting unna i en fei.


De som er ansatt i barnevernet til å "tre støttende til" er så undermåls og så lite egnede, at det er nesten ikke til å tro. Rollene burde vært byttet om; de mest egnede og ressurssterke foreldrene blir satt under administrasjon av spilleavhengige, kjederøkende dustemikler, som har null å bidra med. Det er opprørende. Du er ikke alene om å ha opplevd slikt, selv om din historie er den verste jeg noensinne har hørt.

Kjerringen som baksnakker barnas egen mor, vitner falskt i retten om at moren "ikke gir barna kjærlighet". Jeg har ikke hørt maken til sprøyt. Og dette godtar retten som om det skulle være sannhet. Det er nesten det mest utroligste. Det er ufattelig at det er mulig å baksnakke en familie slik dere har vært utsatt for. Retten stiller visst ingen krav til sannhetsgestalten av det vitnene til barnevernet sier. Det er jo godt mulig at denne kvinnen faktisk tror på det hun selv sier, men det holder ikke. Her er gode foreldre blitt fratatt barna av andre som selv ikke holder mål på noen måte. Det er denne assistenten som kunne hatt behov for hjelpetiltak, ikke dere. Men slik er det overalt i barnevernet. Det er dumhetens og ondskapens tyranni.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Mar 22, 2007 9:12 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Vi hadde en såkalt profesjonell inne i 2 perioder på et år.Hun gav ossgode råd og veiledning i kommunikasjon,grensesetting og samspill med guttene.Det var lære rikt for hun lærte oss å gjøre ting på en lettere måte.Vi hadde god nytte av henne,men kopperud sa henne opp tilslutt.Hun hadde skrevet en veldig flott rapport om oss,men det tok ikke fylkesnemda hensyn til.Hun skrev mannen min og jeg var gode til å lære og lette å samarbeide med.Hun sa jeg hadde 5 flotte unger ,og hun fant ikke noe rart om dem.De var viltre,sunne og friske,og klart det var høyt støy nivå hjemme hos oss.

Det var forferdelig trist å lese om det kniv drapet på institusjonen i dag.Det er noe jeg bare har ventet på skulle skje.Det var det vi var redd kunne skje med Sigbjørn.Han hadde ikke bodd på institusjon mere enn en uke før han ble fra stjålet lommeboken med 500 kroner i .Det ble slåssing og spetakkel ut av det. Vi gikk rundt i angst på slutten for at det skulle skje noe,og så endte det med at han ikke orket mere,og tok sitt eget liv.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 24  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]