It is currently Thu Mar 28, 2024 5:49 pm



Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 24  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 11, 2007 9:47 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Hos oss var det nok at våre barn hadde stor apetitt hos sin tante. Da gav vi dem ikke mat. Det såkalte barnevernet brukte imidlertid ikke dette i fylkesnemnden. Men de brukte det for å trenge inn i hjemmet med politiets hjelp.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 12, 2007 7:55 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Noe så grusomt som å få politiet inn i hjemmet sitt.Det må ha vert forferdelig for dere.Det var det for oss da de kom 4 dager på rad 2 ganger for dagen,for å springe etter Sigbjørn som ikke ville ned i fosterhjemmet. De gikk fra rom til rom og undersøkte,og vi har 7 soverom og det føltes så krenkende.De forstyrret privatlivets fred i høyeste grad.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg vil bare si
PostPosted: Sun Aug 12, 2007 12:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg vil bare si at jeg har vært her inne og lest,

og jeg har tårer i øynene,

jeg blir så usigelig trist og lei meg,

for jeg vet om så mange familier der ute som har det på samme måte,

og så vet jeg at det vil skje igjen,

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 12, 2007 3:11 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ja,jeg vet det er mangen der ute,og det er flott Mona alt du gjør og har gjort i kampen mot barnevernet,slik det fungerer i vårt samfunn.

Jeg kan bare snakke for det barnevernet jeg har møtt,her i sokndal og tror det må være noe av det værste ,og mest ukompetente.

Isommer har vi vert på kypros med våre 3 gutter,og de koste eg en hel uke,og kranglet ikke en gang.Vi manglet en gutt i ferien,men hadde ham med i hjertene våre.Det var rart det manglet hele tiden et hode med litt lyst hår.

Barnevernet har aldrig snakket ett ord til oss om at Sigbjørn er død.Burde de ikke tilbudt oss å kommme ned og snakke om det som skjedde?

Den ferien var kjempe dyr for 5 stk,den burde barnevernet betalt,men de har aldrig gitt oss en krone.Men å pøse ut millioner til fosterforeldre og institusjoner i året ,det gjør de gladelig.Da ser de ikke på pengene visst de kan splitte opp en hel familie.

Jeg er merket for livet etter det med Sigbjørn ,men må passe meg for ikke å bli bitter for da ødelegger jeg meg selv.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 12, 2007 4:02 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
may-britt tysnes wrote:
Men å pøse ut millioner til fosterforeldre og institusjoner i året ,det gjør de gladelig.Da ser de ikke på pengene visst de kan splitte opp en hel familie.


Det er galskapen i et nøtteskal!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Aug 13, 2007 8:06 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Fire av mine barn var nede og besøkte de 2 minste søstrene sine,på snart 13 og 11 år.De ble veldig glade for å se hverandre og det ble et kjekt besøk med mye latter og glede.
Da hadde de ikke sett hverandre siden i desember i fjor da de besøkte dem sist.Jo,en av dem var med i den kalde gymsal i februar,da vi fikk se en av dem under tilsyn av to damer,og hun ene ni stirret på oss.

Hun på snart 13 i desember hadde fått mobil telefon.broren på 15 spurte om å få tlf nr hennes,men hun svarte at det hadde hun ikke lov til å gi fra seg.
Stakkers barn de har ikke lov til slikt som vanlige barn tar som en selv følge.
Det er kun disse 2 minste barnevernet har grepet på nå alle de andre 8 barn er hjemme i hjemmets lune trygge havn.De har kommt tilbake en etter en,og 2 av dem rømmte fra fosterhjemmene der alt så helt perfekt ut.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sosiopaten Rekland trenger hjelp
PostPosted: Mon Aug 13, 2007 4:17 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Spør man dem om noe får en tilsvar at de sakkyndige og dommerene har sagt du får ikke ha et eneste barn hjemme,for du er ikke i stand til det.
Det sa sosial sjef rekland til meg i telefonen på den tiden.
Han spurte hvor mangen rettsaker skal du ha for å forstå det?


Slyngelen Rekland fortjener streng straff for sine brutale og ansvarsløse uttalelser. Hva skal til for at denne imbesillen skal fatte at man ikke kan stjele andres barn? Det er synd at Reitgjerdet er nedlagt, og institusjonen burde gjenåpnes for å gi sosialsjef Rekland et høyst nøvendig og påkrevet hjelpetiltak. :evil:

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 14, 2007 2:32 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Det er så flott at du forlengst har avslørt barnevernets metoder,og hvordan de kan manipulere,ta ting ut av sammenheng,lyve ,legge til og trekke fra.
Det de kaller bevis er ikke noe bevis som holder i en straffesak.
Men de vet godt at i barneverns saker får de lett medhold.

Saksbehandler berit kopperud hun er barnevernet i sokndal kommune ,var kun oppe en gang og møtte de 5 minste barna.
De kom kjørende en tirsdag kl.18 uanmeldt,og jeg kom kjørende bak dem.Jeg hadde vært på jobb i 10 timer den dagen,og var selvsagt nokså trøtt da jeg satt meg ned.

Mannen min hadde gitt barna middag og hentet dem i barnehagen etter sin jobb.Han badet alle 5 ungene fra 9,8,7,5 og 3år gamle.Han fønet håret på små jentene ,for det likte de så godt.Så var det kveldsmat og barne tv og så legging for de 2 minste og de 3 andre i seng halv 9 på kvelden.
De sa ikke ett ord kopperud og sosia,men de hvisket litt seg imellom.
lsjef rekeland. De satt helt fra kl.18 til kl 22 før de gikk.Det eneste hun skrev i rapporten sin etter det besøket var at ungene virket bleke og pjuskete,og hvem er sol brun i februar mnd?. Det var ren løgn de var ike bleke og pjuskete.Mine barn var aldrig syke ,men sunne og friske ,glade og flinke til å leke ,og herje rundt i huset.

Men saken var at de hadde bestemt seg på forhånd,brevet om at vi skulle ha sak i fylkesnemda om de 5 fikk vi rett før påskeferien,og legg merke til før påskeferien.Så var de sikker på vi fikk en god og avslappet påske.De har vert flinke til å sende brev rett oppunder jul også.

Mannen min og jeg var godtroende og trodde aldrig de kunne få overta omsorgen for de 5 minste ,på bakgrunn av at en eldre søster hadde falt i barnevernets klør.
De har jo ikke noe på oss angående de 5 minste ,men barnevernet klarte å få det til at jeg ikke hadde empati,og ikke kunne vise kjærlighet,og jeg var umoden.,og mannen min burde skille seg fra meg,og når han ikke ville det så skulle han miste ungene.
Han ville jo gjerne beholde sin kone som hjalp ham i hjemmet med barna,men jeg var mindre medgjørlig ovenfor barnevernet.

Så var vi dum nok til å slippe inn noen sakkyndige Kirsten westly bl.annet og da var vi fritt vilt for barnevernet.

Når vi ikke var rusmisbrukere så tok de empatien,frekke som de er.De skulle altså gjøre meg til et halvt menneske.

Det de gjorde mot barna var enda verre de fikk det ikke lett,og alle vet hvordan det endte med Sigbjørn etter 5 og et halvt år på barnevernet.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg legger ut
PostPosted: Tue Aug 14, 2007 9:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg legger ut barnevernets sak på meg, fordi jeg vet at alle dere andre også har "sammenfallende notater" mot dere....

Og det er ikke for ingenting at hjemmesiden min heter Advarsel: Barnevernet dreper!, for psykologen som jeg nevner navnet på, har medvirket til et selvmord. Så vet dere det.

Jeg er sint, rystet, fortvilet, lei meg og you name it. Barnevernet skal vekk. Ferdig arbeid.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Et selvmord
PostPosted: Wed Aug 15, 2007 1:22 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Er du sikker på at det kun er ett selvmord denne psykolog har fremdrevet, jeg vil personlig tro antallet er lagt høyere, spesielt da jeg så navnet, og at rett betegnelse er seriemorder (når en en person har forsårket død til flere personer).

Dessverre er det vanskelig å få ut denne form for info, da ikke alle selvmord blir opplsag i avisen.

Grethe Kvåle ved Fana sosialkontor/barnevernskontor er også en som har lørt hvordan hun skal drive sine klienter til å frivillige ta selvmord. Tror at dersom man får istand en undersøkelse av alle henlagte saker på stasi arkivet ved de fleste barnevernskontorr, vil man se skremmende høye tall. Her bør det spesielt legges merke til:

Hvor mange timer/dager gikk det etter siste møte med sosialkurator/banevernskurator før klient tok sitt eget liv.

Hvor mange selvmord har den enkelte kurator ansvar for...

Hvilken utallelser finner den kurator som best egnet for å drive sine klienter inn i døden...

Skal jeg fortsette? Det vil være meget grotesk lesning for dem som ikke aner hva som skjer på barnefjernskontoret. Selv, tror jeg dt er viktig å få frem, og jeg håper gruppesøksmålet kan få anledning til å iverksette en slik undersøkelse...

I journaler fra Solli sykehus står der blandt annet att 4 andre pasienter mottar tilsvarrende "behandling" som meg. Jeg lurer på om noen av dem lever fortsatt...

Ved legejournal av Stine Sivertsen leser jeg..."Det er til pasient og andres beste at hun tar et suicid."

Mange år i etterkant kan jeg fortsatt høre den skrikende stemmen til Grethe Kvåle skrike at jeg må jo forstå at det er til min sønns beste at jeg gjør meg ferdig og tar mitt eget liv..

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 17, 2007 8:34 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Legger ut brevet fra barnevernet som forteller hvordan min ene sønn klarte å komme seg fra fosterhjem-og hjem til mor og far.

Hauge i dalane 15.03.06

Barnevernssak tysnes-kvelland-gjelder sønn .........

Imotsetning til tidligere informasjon til barnevernstjenesten har det i dette tilsvaret kommet frem følgende,at sønn mistrives ganske sterkt i fosterhjemmet,som fungerer langt fra optimalt i forhold til hans behov,og han har i de siste månedene vært mye hjemme,sammenliknet med tidligere,noe som har vært en entydig suksess.

Da dette at gutten mistrives i fosterhjemmet,er nye opplysninger for bv.tj. og så alvorlige opplysninger,tok bv.tj.omgående kontakt med fosterforeldrene og gjorde avtale om besøk.Den 13.03.06 besøkte saksbehandler fosterhjemmet,og da først en samtale med gutten alene på rommet hans.Gutten bekreftet at han ikke hadde det bra i fosterhjemmet.Han sa da at han ikke kunne trives i noe fosterhjem.Dette gjentok han flere ganger.Gutten,fosterforeldrene og saksbehandler hadde deretter en felles samtale i stuaGutten gjentok flere gange at han ikke hadde det bra i fosterhjemmet han mistrivdes.Men at han hadde valgt disse fosterforeldre visst han likevel måtte bodd i fosterhjem,så kunne han ikke hatt det bedre et annet sted.

For fosterforeldrene var dette at han mistrivdes hos dem helt nye opplysninger.Årsaken til at de hadde holdt ut i over 4 krevende år,og klart å stå i den krevende oppgaven,det er å være fosteroreldre til gutten
har nettop vært det at de trodde at gutten ville være hos dem.Dette hadde han gitt uttrykk for i alle instanser. at han trivdes godt hos fosterforeldrene og kunne ikke hatt det bedre.
På bakgrunn av disse nye opplysningene har fosterforeldrene kommet frem til at de ikke lenger kan ha ansvar for gutten.Den 14.03.06 mottok barneverns tjenesten oppsigelse fra fosterforeldrene.

BV.TJ. HAR I FAGMØTE DRØFTET GUTTENS SAK. Vi har kommet frem til at guttens uttalelser nå som han er 14 år,bør tas på alvor.Gutten ønsker å flytte hjem.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: There you go
PostPosted: Fri Aug 17, 2007 10:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
There you go...

Rystende lesning, May-Britt.

Minner meg om denne; siden statistikken for adopterte barn er langt bedre enn for fosterbarn, går bv heller inn for tvangsadopsjoner. De gidder ikke å se på statistikken som viser at barn i vanlige familier og "risiko-familier" har tilnærmelsesvis like store (les: små) sjangser for å ryke utpå med rus og kriminalitet.

Sigbjørn sier at han vil hjem, for han trives ikke i fosterhjemmet, men de vil ikke høre på ham. Han sier at fosterhjemmet likvel er det beste av de verste, MEN HAN VIL LIKEVEL HJEM....

Bv folkene er stumblinde. De mente at de skulle klare å "fikse" ham, men det gikk shit. -Jeg skjønner bare ikke logikken, når de påstår om seg selv at de innehar den aller beste ekspertisen?

I tilfellet Ama nevner over, mener altså bv-folkene å si det sånn når fortvilte mennesker begår selvmord: VEL, VI SA JO DET AT DET VAR NOE I VEIEN MED NN....

Og ja, jeg tviler ikke et sekund på at der ligger flere "lik" i kjølvannet av den psykologen som jeg nevner navn på i min story....

(Lik: Det er en forferdelig tale-/skrivemåte, men for dem er det jo ikke noe annet enn snakk om et "lik" fra eller til, "pytt-pytt - vi hadde jo rett".)

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 7:59 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Hei,nei det var ikke Sigbjørn han var ikke så god til å snakke barnevernet midt i mot.Det er en yngre bror av Sigbjørn som bor hjemme på 2 året.
Sigbjørn bar så mye inni seg ,og han gråt mye til saksbehandler og,når hun kom og snakket drit om foreldrene og familien hans som han visste ikke var sant.
Sigbjørn fikk flytte hjem for en periode etter at en psykolog fra bufetat snakket med ham,og konkluderte med at det ikke gikk å ha ham der i fosterhjemmet mer.Men barnevernet her ville hele tiden ha ham på institusjon,ja,de kalte det så fint for bokollektiv!

Det som ikke står i brevet er at saksbehandler ville ha denne gutten i brevet til å lyve,og til å lyve på foreldrenes advokat.Hun sa visst han trakk alt tilbake så skulle han få bli i fosterhjemmet.Men han nektet å si at han ikke hadde sagt han mistrivdes til vår advokat.
Det er utrolig hun oppfordret gutten til å lyve,men han var sterk og stod på sitt.
Han laget mye turbulens i fosterhjemmet,og fosterforeldrene hadde psykolog veiledning,og engang måtte gutten på minde brnehjem 14 dager i stavanger ,for fosterforeldrene var utslitt av ham og måtte hvile seg.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Si nei!
PostPosted: Sun Aug 19, 2007 1:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Hei,nei det var ikke Sigbjørn han var ikke så god til å snakke barnevernet midt i mot.


Jeg vil si at noe av det viktigste for å slippe fri fra barnevernet, er at man klarer å si "nei". Dette er langt viktigere enn mange synes å være klar over. Naturlig nok, er foreldre redde for å si nei til barnevernet, for de frykter hva barnevernet da kan finne på. Likevel er det mulig å simpelthen sette foten ned, og det går ofte bedre enn når man sier "tja" eller "ja".

Barnevernet har problemer med å få tak i (få i posisjon, som de uttrykker det) de menneskene som har en sterk vilje. Samtidig er det ofte mange i omgivelsene som råder de forfulgte foreldrene til å samarbeide og ikke klart si nei. Dette leder barnevernet til å tro at de kan klare å presse eller true familien inn i hjelpetiltak eller omsorgstiltak.

Jeg er ikke "ferdig-utdannet" i hvordan man skal håndtere konflikt med barnevernet, men noe har jeg skjønt: De som frivillig inngår kontakt med barnevernet, kommer ofte verst ut. Det er bedre å sette foten ned tidlig i prosess, ikke minst er det viktig å nekte all såkalt "utredning".

Barnevernet er en udemokratisk kontrollinstans, som misbruker sine svært vide fullmakter til å frihetsberøve barn og voksne. Barnevernet spiller på frykten. Dessuten er det de færreste familier i Norge som har råd til å ha advokat ansatt på heltid for å forsvare familien mot barnevernets angrep, noe man faktisk kan trenge. Familier i Norge er relativt fattige, for det er jo staten som skal sørge for oss. Når så stat og kommune angriper og skal ta fra familiene det kjæreste de har, nemlig barna, så er familiene nærmest forsvarsløse. Det er utmattende å måtte kjempe mot barnevernet, men når man har dem i nakken så må man ikke gi opp kampen. Det er onde, likegyldige mennesker som har barnevernet som sin arbeidsplass. Det er umoralsk å ha som yrke å bortføre andres barn, selv om det er legitimert av den totalitære barnevernsloven.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Si nei!
PostPosted: Sun Aug 19, 2007 1:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Si NEI! Jeg kan bare ikke få sagt det ofte nok til folk:

agrippa wrote:
Jeg er ikke "ferdig-utdannet" i hvordan man skal håndtere konflikt med barnevernet, men noe har jeg skjønt: De som frivillig inngår kontakt med barnevernet, kommer ofte verst ut. Det er bedre å sette foten ned tidlig i prosess, ikke minst er det viktig å nekte all såkalt "utredning".


Og denne kommentaren var jo absolutt bare herlig:

agrippa wrote:
Slyngelen Rekland fortjener streng straff for sine brutale og ansvarsløse uttalelser. Hva skal til for at denne imbesillen skal fatte at man ikke kan stjele andres barn? Det er synd at Reitgjerdet er nedlagt, og institusjonen burde gjenåpnes for å gi sosialsjef Rekland et høyst nøvendig og påkrevet hjelpetiltak.


Og jeg vet om flere tullinger som skulle ha vært der, i ca. 20 år....

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 24  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]