It is currently Thu Mar 28, 2024 11:30 pm



Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 24  Next
Author Message
 Post subject: Re: Si nei!
PostPosted: Sun Aug 19, 2007 2:12 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Og denne kommentaren var jo absolutt bare herlig:

agrippa wrote:
Slyngelen Rekland fortjener streng straff for sine brutale og ansvarsløse uttalelser. Hva skal til for at denne imbesillen skal fatte at man ikke kan stjele andres barn? Det er synd at Reitgjerdet er nedlagt, og institusjonen burde gjenåpnes for å gi sosialsjef Rekland et høyst nøvendig og påkrevet hjelpetiltak.


Og jeg vet om flere tullinger som skulle ha vært der, i ca. 20 år....


Takk, Mona, jeg synes det er for ille hva såkalte sosialsjefer kan klare å lire av seg. Det er sjokkerede hvor likegyldige de er overfor den ufattelige lidelsen de påfører andre, helt unødvendig. Å si til May-Britt Tysnes at hun ikke er egnet til å ha barn, er så ufattelig stupid og tankeløst. For det første, hvem er nå han til å vurdere noe slikt? For det annet, hvilken rett har han til å våge å vurdere noe slikt? Vi vet jo svaret på disse spørsmålene, barnevernsloven legitimerer at kommunen går inn i familiene og vurdererer om foreldrene skal få lov til å fortsette å utøve rollen som foreldre. Vurderingen er det de såkalt psykologisk sakkyndige som står for, godt hjulpet av de skjønnsmessige uttalelsene til "høyskoleutdannete" barnevernskonsulenter.

Hadde man gitt sosialsjef Rekland rett til å gå hjem til folk og skyte dem han ikke likte, så kan du være sikker på at han hadde gjort det. Men er det riktig at offentlige ansatte skal ha slik uinnskrenket personlig makt? Svaret er klart nei. Barnevernsloven er et overgrep mot foreldre og barn i Norge. Nå må noen på Stortinget gripe fatt i denne problematikken og kreve barnevernsloven opphevet. Barnevernet har uansett hverken vilje eller evne til å beskytte barn som virkelig blir mishandlet.

Imellomtiden må norske foreldre lære seg å si nei! Sett foten ned fra første stund. Det skal ikke være en plikt å samarbeide om en undersøkelse basert på falske anklager. Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist, og alle har krav på en rettferdig rettergang.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 28, 2007 9:05 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Nå er det bare en mnd til vi skal treffe de to minste jentene,i det kolde gys.En gammel gymsal i en eldgammel nedlagt skole.Vi frøs jo sånn i februar at vi måtte ha ytterjakker på,og enda var det utriveligt.

Jeg ble somsagt nistirret på av en av opp passerene.Det var veldig ubehagelig ,og jeg ble lei meg og sint,sa hun måtte skjerpe seg.

Så møtte jo bare hun minste opp,den andre datter ville ikke møte oss.

Så her i rettsaken i nov i fjor,satte retten bukken til havre sekken.Det var Berit kopperud sosial leder i sokndal,som skulle snakke med hun som ikke kom,om at hun måtte jo treffe oss mente retten.

Så ringte jeg ned i sist uke og spurte om hun hadde snakket med henne om det,nei det hadde hun ikke for det hadde jo vert ferie. Jeg spurte hvorfor hun ikke ville treffe oss ,hun svarte at hun ville bare ikke.Jeg fikk altså ikke noe svar på det.

Men jeg forstår jo utfra hva de andre barna har fortalt,at kopperud sannsynligvis har snakket så mye negativt om oss,at min datter har blitt lei sei,og kansje sint på oss.
Sist hun var hjemme for et år siden hun blir snart 13 år,sa jeg til henne at det var barnevernet sin skyld at
Sigbjørn tok sitt liv ,for han ville hjem i alle år og fikk det ikke.Så ble han syk og tok sitt eget liv.
Dette har hun nok fortalt i fposterhjemmet,og fostermoren vil ikke akseptere oss som dem vi er,nemlig barnas ordentlige foreldre.Fostermor og fosterfar kan ikke få barn sammen,og har 2 adopterte gutter i tillegg til mine 2 jenter på 10 og 12 år.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 28, 2007 10:57 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Var det de jentene som var hos han som hadde vert rektor på bibelskole?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 28, 2007 12:45 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
ja,det er de ja.Nå er han leder,. prest i en menighet. Men de eier ikke samvittighet når det gjelder å holde barna helt vekk fra sine egne foreldre.
Men vi skal aldrig gi oss.Vi skal holde rettsaker til sistemann er 18 år.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Sep 18, 2007 9:22 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Var nede hos sosial leder i går,og fikk vite at vår nest minste datter ville treffe oss,på neste overvåkings samvær.

Det er akkurat et helt år siden vi så henne sist.Et år med savn og sorg for det,og masse tanker og spørsmål.
Hva gjorde jeg galt sist da vi hadde samvær? Nei,jeg gjorde ikke noe galt det vet jeg og mannen min godt.

Da for et år siden hadde vi det siste overvåkings besøk i hjemmet til barna og oss.
Vi gledet oss veldig vi hadde jo bare 4 samvær i året 3 timer pr.gang.

Huset var rent og pent,som det jo alltid er,for mor er glad i å vaske å stelle.Slik har det alltid vert.

Jeg hadde dekket et herlig lunsj bord med sunn mat,og stekt vafler.

Vi koste oss rundt bordet og satt der en time,og minste jenten på 10 år satt på pappas fang da vi spiste,for som hun sa jeg elsker pappa og savner ham,så jeg er ikke for stor til å sitte på fanget.

Hadde hun vokst opp hjemme hadde hun jo ikke gjort det,men hun fikk bare bo hjemme til rett før hun fyllte 4 år.Hun ble helt forstyrret da hun ble tvangs fjernet til helt fremmede mennesker hun aldrig hadde møtt før.
Hun så syner dyr på veggene og hadde mareritt,men det var jo vår skyld sa barnevernet,endaa hun sov som en sten hjemme fra 7 0m kvelden til 6 om morgenen.

Da sprang hun opp til pappa og fikk ligge i arm kroken litt til de måtte opp.

Jeg spurte saksbehandler om hun ikke synes det var nok nå med 6 år med tilsyns besøk? Å, nei sa hun akkurat nå gikk det så veldig fint med hun minste på skolen og alt.Det var så bra besøket var flyttet fra hjemmet,til det kalde hus ,gammel gymsal.Nå var det så bra med hennes utvikling.Siden sist vi frøs der i februar mnd.
Jeg spurte om det var noe galt med veggene hjemme,hun svarte ikke men sa hun minste hadde så masse følelser.Så derfor måtte hun sjermes.

Jeg sa det bare var noe bv vås,men nei det var det ikke for skolen hadde jo sagt det gikk så bra nå.

Så sa jeg vi får visst ta resten opp i nært stående rettsak nå i oktober.Nytter jo ikke diskutere med henne.
Tenk vi foreldre som aldrig har gjort henne noe vondt i de 4år hun bodde hjemme har fått skylden for at hun var en litt spesiell unge vilter,og med et skiftende humør,og i barnehagen hun begynnte i fungerte hun ikke,for hun var redd for så mye der.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Med jentene dine
PostPosted: Tue Sep 18, 2007 4:16 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Det der med din datter som ikke vil treffe mammaen sin,

minner meg om Akselvoll-saken,

i tillegg er fosterforeldrene i dette tilfelle også barnløse

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Sep 18, 2007 5:24 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ja,har lest om Akslevoll saken,og det må være grusomt tøft for dem,litt av en sak det der,men ungene blir heldigvis store en gang.De er jo tydelig helt hjernevasket av fosterforeldre og barnevern.

Nå vil hun treffe oss, hun nest minste, og det gleder vi oss til.Har jo ikke møtt henne på et år nå.Skal nok passe på å ikke stille feile spørsmål,som savner du oss ? og tenker du på oss,og du må ikke tro på alt barnevernet sier når de hun sos.leder besøker dere. i fosterhjemmet.
Slikt har jeg jo sagt før,men nå er hun snart 13 år og kan vel begynne å tenke å mene ting selv.

Hun er en av mine barn og de har nokså sterk vilje,og er bestemmte så det skal nok gå bra.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 24, 2007 7:06 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Det er en stund siden sist jeg har skrevet her inne. Vi er nå ferdig med rettsaken i tingretten.Det var den vanlige seansen med en barneverns leder som snakket som en foss.Hun satte på den gamle platen om hvor flott det var for ungene å være i barnevernet.De samme gamle beskyldningene haglet over oss. At vi fikk en sønn hjem i kiste fra barnevernet betydde ingentimg for barnevernet.

Hun skrøt bare av hvor fint de hadde gjort det for barna.

Vi hadde et vellykket treff med små jentene våre 3 uker før rettsaken.Det rare er at den ene jenten fikk mareritt om monster og demoner som ville ta henne,om natten og hun hadde blitt fryktelig fortvilet og redd.Hun måtte si gå bort i jesu navn før det hjalp litt.

Stakkers barn og nå orket hun ikke treffe oss mere pga.dette.
psykologen hennes forstod ingenting og kunne ikke stille noen diagnose.
Det gikk alltid dårlig med henne etter at hun møtte oss ,og hun har aldrig hatt så sterke reaksjoner før,som nå før rettsaken.

Psykologen sa at det var ingenting som tydet på at hun hadde vert utsatt for vold eller andre traumer i foreldre hjemmet.
Han trodde hun hadde hatt reaktiv tilknytnings forstyrrelse,men den burde jo gått over nå etter 6 år i fosterjem. sa psykologen.Så han forstod ikke hva det var.

Vi foreldre tror hun har blitt forstyrret helt fra da hun ble tatt fra oss 4 år gammel,og at dette blir revet opp hver gang hun møter oss.At de traumatiske minnene om tvangs flyttingen blir aktiviset hver gang hun må forlate oss etter besøk.
Hun hadde ikke vondt før hun skulle treffe oss ,men det var etterpå og det kunne vare lenge i mangen uker.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 24, 2007 8:57 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
may-britt tysnes skrev:

Quote:
Vi foreldre tror hun har blitt forstyrret helt fra da hun ble tatt fra oss 4 år gammel,og at dette blir revet opp hver gang hun møter oss.At de traumatiske minnene om tvangs flyttingen blir aktiviset hver gang hun må forlate oss etter besøk.
Hun hadde ikke vondt før hun skulle treffe oss ,men det var etterpå og det kunne vare lenge i mangen uker.


Det virker veldig sannsynlig, men det er jo bare sunn fornuft og det biter ikke på barnefjernerne.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 24, 2007 9:15 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
may-britt tysnes wrote:
Vi hadde et vellykket treff med små jentene våre 3 uker før rettsaken.Det rare er at den ene jenten fikk mareritt om monster og demoner som ville ta henne,om natten og hun hadde blitt fryktelig fortvilet og redd.Hun måtte si gå bort i jesu navn før det hjalp litt.

Stakkers barn og nå orket hun ikke treffe oss mere pga.dette.
psykologen hennes forstod ingenting og kunne ikke stille noen diagnose.
Det gikk alltid dårlig med henne etter at hun møtte oss ,og hun har aldrig hatt så sterke reaksjoner før,som nå før rettsaken.

Psykologen sa at det var ingenting som tydet på at hun hadde vert utsatt for vold eller andre traumer i foreldre hjemmet.
Han trodde hun hadde hatt reaktiv tilknytnings forstyrrelse,men den burde jo gått over nå etter 6 år i fosterjem. sa psykologen.Så han forstod ikke hva det var.

Vi foreldre tror hun har blitt forstyrret helt fra da hun ble tatt fra oss 4 år gammel,og at dette blir revet opp hver gang hun møter oss.At de traumatiske minnene om tvangs flyttingen blir aktiviset hver gang hun må forlate oss etter besøk.
Hun hadde ikke vondt før hun skulle treffe oss ,men det var etterpå og det kunne vare lenge i mangen uker.

Påstand om mareritt etter samvær med familien? Og særlig i tiden rundt rettssaker? Reaktiv tilknytningsforstyrrelse? Herregud, jeg tror de driver med blåkopiering rundt om i landet!!
:shock: :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 24, 2007 9:26 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
De gjør det- kall det gjerne blåkopiering men i virkeligheten bygger de- både individuellt og kollektivt, opp en erfaringsbase med påstander, synsinger, "diagnoser" og forklaringer (taktikker) som de ser fungerer hensiktsmessig i forhold til hva de ønsker å oppnå med det.

I tillegg trenger de da bare noen nyttige idioter å presentere dette for, til å støtte dette og komme til den "riktige" kjennelsen utifra "barnas beste"
- disse finnes med letthet mer som regelen enn unntaket!

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 25, 2007 7:37 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ja,det ermye her som er rart ,og som vi ikke forstår. Er det ikke merkelig 5 ganger fulgte psykologen barnet hjem,og fulgte henne ned igjenn i fosterhjemmet.Da var der ingen reaksjoner verken i bil turen ned eller etter på i fosterhjemmet.

Vi hadde koselige besøk med barne psykologen,for han er en koselig fyr,og han opptrådte på en helt annen måte enn oppasserne ,de to tilsyns damene i hjemmet vårt.Det ble tilslutt uutholdelig for meg hver gang de kom.

Han sa en gang til oss psykologen at dette var den rareste barneverns sak han hadde vert borte i,og at han ikke forstod så mye.

Det systemet nytter det ikke å sloss mot i rettsaker,for det har vi virkelig fått erfare.Tiden jobber for oss ,og vi ser frem til at om noen få år er jentene store,og vi er her og venter på dem.De skal være velkommen visst de vil i sitt hjerte.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: rettsløse
PostPosted: Thu Oct 25, 2007 12:54 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Quote:
Det systemet nytter det ikke å sloss mot i rettsaker,for det har vi virkelig fått erfare.Tiden jobber for oss ,og vi ser frem til at om noen få år er jentene store,og vi er her og venter på dem.De skal være velkommen visst de vil i sitt hjerte.


Du har så rett her, slik tenker også jeg omkring min sønn som snart blir 16 år. Velkommen vil han altid være den dag han selv sier han vil hjem til sin mor. I øyeblikket får jeg ikke snakke med han fordi jeg legger ut bvt saken til offentlig beskuelse, men det kommer en tid, når barna selv vil lese det som er skrevet og forstå hva de er blitt utsatt for.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 25, 2007 1:04 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Man kan ikke slåss mot et "system"- det fritar utøverne for ansvar, man må gå på utøverne av systemet da det er dem som er ansvarlige for utfallet i hvert enkelt tilfelle og idag er de så opplyste at det er både moralskt og etisk forsvarlig å stille dem til ansvar for SINE handlinger.

I den sammenheng det med ansvar diskuteres her blir utøverne kollektivt ansvarlig om de støtter og hjelper til med å skjule hverandres fataliteter.

Om en bussjåfør kjører over og dreper en passasjer blir han holdt ansvarlig, veldig ansvarlig.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 25, 2007 1:33 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er viktig at man ikke bare slost mot "systemet", men at man ansvarliggjør eksakt de individene som har gjort galt. Målet må være å få de menneskene straffet, som har ødelagt for familiene. Et hvert menneske er ansvarlig for sine handlinger.

Selvsagt er det noe galt med "systemet", når mennesker får LOV å gjøre galt. Likevel er det individene som gjør galt, og som står ansvarlig for grusomhetene sine.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 24  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]