It is currently Sun Apr 28, 2024 11:14 am



Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 24  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 25, 2008 6:47 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
VI HAR EN ELDRE DATTER SOM IKKE VILLE BO I FOSTERHJEM MERE.HUN FLYTTET HJEM FØR HUN VAR 18ÅR.Først rømmte hun fra fosterhjemmet til en slektning av fostermor ,men der ville hun heller ikke bo og flyttet hjem.Hun hadde på forhånd fått skriftlig tilsagn om sommer jobb i kommunen,men den ville barnevernet ta fra henne siden hun flyttet hjem.Min mann faren til jenten tok henne med til ordføreren, han synes det var uhørt de skulle ta fra henne sommer jobben.Ordføreren sa han stolte på barnevernet,ekspertisen som han kallte det,og ville ikke snakke mere med min mann.Datteren våres tok så kontakt med en advokat og satt advokaten på barnevernet.Da måtte de gi seg, og hun fikk sommer jobben.Hun var så flink og godt likt at hun fikk jobbe hundre prosent,og da høsten kom ringte de etter henne,men da måtte hun jo på skolen.Det er en ny ordfører i kommunen nå.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 25, 2008 6:59 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
Da ville jeg prøvd den nye ordføreren eller, hvis du ikke får gjennomslag der, til et parti som ikke er i styring i kommunen. Du får navn og nummer på servicetorget i kommunen. Jeg mener de ikke skal si de stoler på barnevernet, men hjelpe dere å få saken opp til behandling. Håper noen retter meg hvis jeg er helt på jordet her nå. Men det må være verdt å prøve i alle fall.

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 25, 2008 10:24 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg har sett et eldre bilde av han, men dette ser da nytt ut:
http://www.dagenmagazinet.no/artikkel.asp?Artid=26703
Bildet:
http://www.dagenmagazinet.no/images/200 ... 1556_1.jpg

Går ut fra at det er han?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 26, 2008 8:01 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ja,det er ham. Da Sigbjørn ble begravet så klarte jeg å få små jentene i begravelsen.Det var rart jeg klarte det.Ringte til sosialsjefen og sa de skulle i sin brors begravelse,for det var en menneskerett.
Kansje Gud hjalp meg den dagen for det var rart de fikk komme.Fosterforeldrene kom med dem og da var kirken fullsatt med over 300 mennesker.
Presten her i Sokndal han er en fin person,som kjemper for familien.
Han gikk bort til Sten Sørensen og ebbe, fostermoren.Her i kirken bestemmer jeg sa han,så tok han barna en i hver hånd ,og kom ned på første benk til oss med dem.

Det var så godt å få holde barna i hånden under sermonien.De hører jo til hos oss.Det jeg la merke til var at de var så stygt kledd i vanlig hverdags tøy.Det var folk som sa det til meg og påpekte det.Nå er jo det en bagatell, ungene er skjønne og herlige uansett.Men jeg ville jo ha tatt på dem lakk sko, kjoler og kåper.Det bruker vi her i familien ungene ble alltid pyntet til barnetog 17 mai,med hvite strømpebukser noen i bunad og noen i kjoler.Guttene i dresser og hvit skjorte. og slips el. sløyfe.

Da jeg sa det til dem i et møte at de var stygt kledd for anledningen,så svarte de surt at de kledde ungene i akkurat det de ville.

Nok om det,etter begravelsen hadde vi fullt hus med familie og venner.Jeg gikk bort til Sørensen og sa vi gjerne ville ha dem med opp på mat og kaffe.Men nei,han måtte ned i et møte.De kunne ikke komme fort nok derfra med ungene,vi fikk bare klemme dem,og mormor i bergen har bare sett dem en gang på 8 år ,og det var i begravelsen til Sigbjørn Andreas.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 26, 2008 9:16 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Som kristen synes jeg det er svært ubehagelig at profilerte såkalte kristne deltar i å stjele andres barn.

Bildet er godt egnet til litt forstørrelse. Se nøye på han. :x

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Slavehandleren og "prest"
PostPosted: Sat Apr 26, 2008 9:24 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Da jeg sa det til dem i et møte at de var stygt kledd for anledningen,så svarte de surt at de kledde ungene i akkurat det de ville.


Det viser hvor lite de bryr seg om barna. Barna er kun en inntektskilde, for denne grådige alternative "presten" Sten Sørensen. De gidder ikke bruke et øre på klær til barna. Alt skal gå til eget personlig forbruk. Han burde skamme seg. Istedefor å se etter splinten i sin brors øye, burde han fjerne bjelken fra sitt eget. Som praktiserende slavehandler burde han sannelig lå være å kritisere andre.

may-britt tysnes wrote:
Nok om det,etter begravelsen hadde vi fullt hus med familie og venner.Jeg gikk bort til Sørensen og sa vi gjerne ville ha dem med opp på mat og kaffe.Men nei,han måtte ned i et møte.De kunne ikke komme fort nok derfra med ungene,vi fikk bare klemme dem,og mormor i bergen har bare sett dem en gang på 8 år ,og det var i begravelsen til Sigbjørn Andreas.


Det var sikkert bare løgn at han skulle på møte. Slike glatte mennesker lyver uten problemer. Alt er tillatt for å hegne om egne interesser. Han burde tilbakebetale hvert øre av blodpengene han har mottatt av myndighetene for å stjele familien Tysnes' barn.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 26, 2008 10:44 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Tror nok de er glade i dem,og gjør det beste de kan for barna.De kan forøvrig ikke få egne barn selv.Så kansje de ikke kan skille helt mellom det å ha en jobb som fosterforeldre,og ha egne barn.De har 2 adopterte gutter.

Det er noe som er spinn gale når jentene reserverer seg fra å møte egne foreldre og søsken ,under tilsyn av to damer barnevernet har hyret til det.

Vi skulle ha to søsken treff dette året,neste er på slutten av dette år.
At hun minste fikk mareritt etter sist samvær kan ikke vi lastes for,møte var vellykket.
Fostermor krise maksimerer allt,og har stått i retten og sagt av visst jentene fikk komme hjem på helge besøk så sa hun dem opp,for hun orket ikke krigs lignende tilstander i sitt hus.Ungene hadde avvist henne etter et vellykket helge besøk hjemme.Ungene lengtet jo hjem igjenn.

Hun har iallefall aldrig tenk på oss stakkers foreldre og hva vi må gjennom gå.Vi elsker jo våre barn over allt på jorden ,uten betingelser er vi glade i dem uansett.
Vi har mistet hele barndommen deres og alle opplevelsene vi skulle hatt med dem.
Ungene har mistet samvær med hele sin familie.
Jeg gjenntar hva retten sa,det er viktig at barna har kjennskap og samvær med sin familie.
Det er fast satt 3 samvær neste år,og hele 4 samvær i2010.Det viser jo at retten mener det er viktig de treffer oss mere.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 26, 2008 2:01 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
may-britt tysnes wrote:
(...)
Fostermor krise maksimerer allt,og har stått i retten og sagt av visst jentene fikk komme hjem på helge besøk så sa hun dem opp,for hun orket ikke krigs lignende tilstander i sitt hus.Ungene hadde avvist henne etter et vellykket helge besøk hjemme.Ungene lengtet jo hjem igjenn.
(...)

Som det stadig gjenntas, så er tilknytningsideene til barnefjernerne bare svada. Barn skades grovt av å fjernes fra foreldrene.

Man MÅ få slutt på disse overgrepene.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 26, 2008 6:06 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
Hadde dette vært en vanlig mamma som hadde sagt dette, og ikke en fostermor ansatt av barnevernet, hadde hun mistet ungene på tvangsvedtak med en gang. Da hadde hun vært "psykisk ustabil". Denne fostermoren har jo totalt misforstått jobben sin. Hun er betalt for å ha disse barna, og loven sier de skal ha kontakt med biologisk foreldre. Skal barna miste sin biologiske familie bare for at de gråter og vil hjem etter besøk hos de personene som de elsker og savner? Hva slags opplegg er dette? Totalt tragisk....Noen i det offentlige systemet må jo snart våkne fra dvalen, og skjønne hva som foregår....??

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject: hei.
PostPosted: Sat Apr 26, 2008 7:13 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 10, 2008 7:52 am
Posts: 75
may-britt tysnes wrote:
Tror nok de er glade i dem,og gjør det beste de kan for barna.De kan forøvrig ikke få egne barn selv.Så kansje de ikke kan skille helt mellom det å ha en jobb som fosterforeldre,og ha egne barn.De har 2 adopterte gutter.

Det er noe som er spinn gale når jentene reserverer seg fra å møte egne foreldre og søsken ,under tilsyn av to damer barnevernet har hyret til det.

Vi skulle ha to søsken treff dette året,neste er på slutten av dette år.
At hun minste fikk mareritt etter sist samvær kan ikke vi lastes for,møte var vellykket.
Fostermor krise maksimerer allt,og har stått i retten og sagt av visst jentene fikk komme hjem på helge besøk så sa hun dem opp,for hun orket ikke krigs lignende tilstander i sitt hus.Ungene hadde avvist henne etter et vellykket helge besøk hjemme.Ungene lengtet jo hjem igjenn.

Hun har iallefall aldrig tenk på oss stakkers foreldre og hva vi må gjennom gå.Vi elsker jo våre barn over allt på jorden ,uten betingelser er vi glade i dem uansett.
Vi har mistet hele barndommen deres og alle opplevelsene vi skulle hatt med dem.
Ungene har mistet samvær med hele sin familie.
Jeg gjenntar hva retten sa,det er viktig at barna har kjennskap og samvær med sin familie.
Det er fast satt 3 samvær neste år,og hele 4 samvær i2010.Det viser jo at retten mener det er viktig de treffer oss mere.


Hei.

har lest din historie. den er bare trakisk det bv har gjort mot dere alle.
Har du noen gode råd og gi, skal snart opp i fylkesnemda. trenger alle gode råd og tips. har barn ifra 4,5 til 15 år.
Hvordan kan jeg hjelpe dem me d alle tanker de har for tiden. de har fått med seg mye.
Hvordan skal jeg klare dette hvis vi taper. når jeg tenker på hvordan mine kan få det. splitta opp, mister samholdet de har med meg og de andre søskene sine.

Klem


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 26, 2008 8:37 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Vet ikke hva jeg kan gi av råd og tips.Fylkesnemda er jo barnevernets forlengede arm. Du skulle flyttet til spania før det ble begjært opp i nemda.Det er vanskelig å vinne frem der.Du må gjøre allt du kan for å vise at du tenker først å frem på barna dine.At du er opptatt av deres ve og vel.Har du sakkyndige imot deg så hører jo nemda på dem.Den på 15 kan vel klare seg med en egen advokat det har en rett på. Du kan sende meg en privat melding visst du vil.

Taper du så må du anke til tingretten,og ikke gi deg. nei,fylkesnemda er et grusomt sted for foreldre å havne. Du er i prinsippet totalt rettsløs,og vil ikke kalle det rettsak det som foregår der,men en teater forestilling!!

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 26, 2008 9:29 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Du må be advokaten din om å være svært kritisk til sakkyndiges vurderinger. De sakkyndige er "Gud" i barnevernet og i fylkesnemdene.
Men de gjør store og systematiske feil.
Personvurderingene deres har som regel følgende feil.
1. De må gis MANGE konkrete eksempler på at personen er slik den sakkyndige hevder. Som regel mangler den sakkyndige det eller kan bare gi noen få eksempler. Det holder ikke.
2. Eksemplene må være fra det siste året. Hva du må ha gjort for mange år siden forteller ikke hvem du er i dag.
3.Sakkyndige løsriver eksemplene fra situasjonen. Forhold som kan forklare at du handlet som du gjorde ser sakkyndige bort fra.
Hvordan ville andre mennesker ha handlet dersom de var i samme situasjon som deg? Dette må sakkyndige ta hensyn til.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 29, 2008 11:54 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
hEIA MONA LYGRE,SÅ DEG NETOPP PÅ VIDEOEN FRA TV NORGE.Det var så sannt allt du sa,tenk hun barneverns damen sa etter grundige sakkyndige vurderinger så tok de barna.Nei,det er løgn det er ikke grundige vurderinger,en halv time pr.barn brukte en svensk psykolog som het,kajavi en de hadde leid inn helt fra Sverige,for det var mangel på bv.psykologer i stavanger akkurat da.Hun var i hjemmet i 20 min ,og snakket med meg og mannen min i 20 min.Hun sa og skrev hun minste virket trygg i sitt hjem. Hun hadde alle barnevernets papirer foran seg,og koste seg på sogndal strand kulturhotell på statens regning.En jeg kjenner hadde sett henne der om kvelden der hun satt nede i kafeen og skrev som en gal.

Sigbjørn fortalte han var så redd da han ble kallt inn på kontoret til denne damen.Hun fant på en halv time ut at alle ungene var mycket lessna och ensamma,som ikke stolte på dom voksna.

Hun var nesten 50 år men hun så ut som et spjåk hun hadde stylet seg veldig opp da hun ankom stuen vår i høye heler og i flagrende sort frakk med masse sminke.

Ja, her er det bare å brette opp armene tenkte hun vel,masse små unger her å ta av ,ser jeg hele 5 små redde krabater.Hun hev vel innpå litt ekstra rødvin når hun kom ned på hotellet igjenn.

Snakket med saksbehandler i dag om de 2 minste som ikke vil møte oss,og jo riktig hun gjemmte seg bak fylkesnemda og hun nevnte den kajavi,så nei hun saksbehandler hadde ikke tatt noen unger fra oss.
Ja,de lyger så de tror det selv,du må jammen snart en tur på tv igjenn Mona,er det noen kanaler som tør ta inn oss som jobber mot barnevernet slik det fungerer i dag.??

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 26, 2008 1:08 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Leste et to sides stykke i avisen i går,i stavanger aftenblad om selvmord.Der skriver forskeren Kari Dyregrov hvor komplisert og vanskelig en sorg etter selvmord er,og hun skriver om hvor viktig det er å få hjelp.

Hjelpen vi fikk etter Sigbjørn Andreas sitt selvmord fra barnevernet i sokndal kommune var,de to minste barna våre fikk ikke komme mere hjem på besøk,barnevernet stod på i at vi skulle treffe dem ikke mere enn 2 ganger i året,og helst sa de så burde vi ikke få se dem i det hele tatt.Det skulle være til det beste for barna.Situasjonen er nå den at vi ikke har sett de to minste på et helt år.
Ellers har de tiet det ihjel, barnevernet i kommunen har ikke nevnt det med et ord ovenfor oss ,de gangene vi har møtt dem.De later som ingenting har skjedd.Vi var i et møte med saksbehandler og sosialsjefen 5 uker etter dødsfallet til Sigbjørn ,vi ble ikke kondulert engang de nevnte det ikke.Vi var i et møte angående et annet barn som ikke ville bo i fosterhjemmet mere.
Blir så sint å provosert når jeg leser det forskeren skriver,når jeg tenker på hvordan vi har blitt behandlet.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 26, 2008 2:04 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Aug 21, 2008 2:56 am
Posts: 16
Location: Østfold
Jeg hadde gjort ting jeg ikke burde gjort om jeg ville ha opplevd det samme som deg:( jeg føler med deg!

_________________
www.bvfilmer.piczo.com
www.henrikquam3.piczo.com
Bra med saklige debatter som rbv har!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 24  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]