It is currently Thu Mar 28, 2024 11:38 pm



Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Next
Author Message
 Post subject: Re:
PostPosted: Sat Feb 23, 2013 2:51 am 
Offline

Joined: Thu Feb 21, 2013 9:50 am
Posts: 4
Location: Malmö,Sweden
Annette Olsen wrote:
NEI, Mai Britt, DETTE ER IKKE BARNEVERN! DETTE ER REN BARNEMISHANDLING, SATT I SYSTEM AV MYNDIGHETENE. Jeg syns det er en SKAM for det Norske samfunn, slik de holder på med dere. De ansvarlige for dette burde settes i fengsel, og personlig syns jeg at straffeansvaret bør gå helt til toppen, det vil si, Karita Bekkemellem og tidligere ministre i samme departemang! Vi kan virkelig ikke ha det slik som dette, generasjiner av mennesker vil bli så ødelagte av dette at det vil bli en belastning for sammfunnet om ikke noe drastisk skjer.

Jeg har sagt det før, men sier det igjen. LEGG NED BARNEVERNET, DET ER KUN TIL SKADE FOR DET NORSKE SAMFUNN :!:




KAN IKKE BLI MER ENIG!!!!!!!!! LEGG NED BARNEVERNET!!!!!!!!!! Pengene de slöser til barnevernet og fosterhjem kan brukes til mer fornuftig....Men de vil gi MER penger til BV! SYYYYKT!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Sat Feb 23, 2013 2:36 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Barnevernet gjør noe med barna Det er forsknings messig bevist,at det er bedre for barn å vokse opp i problem hjem,der foreldre har endel probleme,enn å la dem vokse opp på institusjon,eller fosterhjem.

Barn får masse nye problemer å av å komme på bv,der bv skal ramme dem inn,og frelse dem.

Barnevernet har ingen makt over oss mere,vi har i grunne bedt dem om å dra til helvete. Vi vil ikke møte de to minste bv har hånd om under tilsyn,så nedverdigende og meningsløst. Det perverse bv de har ike grenser for sin utspekulert het.Blir enda kvalm når jeg tenker på hvordan de har herjet med barna våre,og især Sigbjørn fikk gjennomgå,han fikk et helvete med dem ,bare han tok seg en tur opp til oss uten at det var klarert av bv på forhånd,de skulle ha full kontroll over ham.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Si nei!
PostPosted: Sat Feb 23, 2013 3:33 pm 
Offline

Joined: Thu Feb 21, 2013 9:50 am
Posts: 4
Location: Malmö,Sweden
Mona Lygre wrote:
Si NEI! Jeg kan bare ikke få sagt det ofte nok til folk:

agrippa wrote:
Jeg er ikke "ferdig-utdannet" i hvordan man skal håndtere konflikt med barnevernet, men noe har jeg skjønt: De som frivillig inngår kontakt med barnevernet, kommer ofte verst ut. Det er bedre å sette foten ned tidlig i prosess, ikke minst er det viktig å nekte all såkalt "utredning".


Og denne kommentaren var jo absolutt bare herlig:

agrippa wrote:
Slyngelen Rekland fortjener streng straff for sine brutale og ansvarsløse uttalelser. Hva skal til for at denne imbesillen skal fatte at man ikke kan stjele andres barn? Det er synd at Reitgjerdet er nedlagt, og institusjonen burde gjenåpnes for å gi sosialsjef Rekland et høyst nøvendig og påkrevet hjelpetiltak.



Heeeeelt enig....Hadde jeg fortsatt bo i den bydelen jeg bodde da det ble sak og fortsatt å samarbeide så hadde jeg kanskje ikke hatt min datter idag....Fikk tips å si nei til dem av advokat....Men det var etter at jeg hadde flyttet til annen bydel...Har senere hört at den bydelen i Oslo vi tilhörte först ang BV -Nordstrand-er det verste BV kontoret i hele byen......Masse overtramp...

Og jeg vet om flere tullinger som skulle ha vært der, i ca. 20 år....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Sat Feb 23, 2013 4:38 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Fikset i kommentaren over. Håper det ble rett. Skriver man innenfor disse:
Code:
[quote][/quote]
... så kan man ikke skille kommentaren fra sitatet.

Her kan man teste forumet:
viewforum.php?f=117
Der kan man skrive alle feil man vil, og rette og endre som man ønsker.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Fri Mar 29, 2013 10:10 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Barnevernet gjør noe med barna Det er forsknings messig bevist,at det er bedre for barn å vokse opp i problem hjem,der foreldre har endel probleme,enn å la dem vokse opp på institusjon,eller fosterhjem.

Barn får masse nye problemer å av å komme på bv,der bv skal ramme dem inn,og frelse dem.


Barna mister tilknytningen til sine egne foreldre, og når de er voksne står de der alene. Da må tilknytningen til foreldrene reetableres, og det er sikkert ikke lett når barna ikke har fått treffe sine foreldre.

Denne praksisen er i strid med menneskerettighetene. Derfor er det viktig å få sendt inn saker hvor barnevernet nekter barn og foreldre å få treffe hverandre, til den europeiske menneskerettsdomstolen i Strasbourg.

Husk at landets egne rettsmuligheter må være uttømt før klage sendes til EMD. Det er en frist på seks måneder.

Det er viktig å benytte seg av denne klagemuligheten. Hvis ingen klager på praksisen med å nekte barn og foreldre å treffe hverandre, så vil den fortsette.

Det er barbarisk å nekte barn og foreldre å ha kontakt. Vi som rammes av ondskapen må ta til motmæle. Barna er svakere enn de voksne og klarer ikke å si ifra. De blir som May Britt Tysnes skriver, fratatt iphone og internett, for slavedriverne vil ha full kontroll. Slik kan barna manipuleres til å si at de ikke vil treffe sine egne foreldre. Da kan barnevernskvinnene legge ansvaret på barna.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Wed Jan 01, 2014 5:25 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Godt nytt år til alle ofre for barnevernets galskap.


Det er en stund siden jeg har skrevet noe her inne livet det går sin gang i Kvelland Family Vi er merket for livet av det vi har opplevd i barnevernets jerngrep,det kommer mangen fæle filmer som er lagret på computeren.

De kommer og går det er ikke en dag uten at jeg tenker på ting som skjedde i de årene,og hvor hjelpesløse vi følte oss alle de ekle brevene med nedlatende ordbruk i biologiske f oreldre var vi blitt barna var alle tilknytnings forstyrret.De ble ammet i 8-10 måneder,og var sammen med moren hele dagen jeg tok dem med der jeg gikk.

Synes det er preserende nødvendig få frem hvordan barneveret ved berit Kopperud her i sokndal kommune virket i praksis.

Den viktigste feilen barnevernet gjorde var at de ville frelse barnet fra foreldrene og familien ved adskilelse.

De bv tror de kan gjøre barnet noe godt ved adskillelse i stedet påfører de barn store smerter.
bv reagerer med makt et maktsystem som tror på sin fortreffelighet.Barnet blir rammet inn av bv.det betyr barnet skal bestemme minst mulig.

bv må til enhver tid ha kontroll Det er noe de lærer allerede under utdanningen sin.barnevernet vet de har tapt pålang sikt visst barnet opprett holde kontakt med familien sin foreldrene og spesiellt visst foreldrene ikke ligger nede. er oppegående og resurssterke.er de en trussel mot bv.

Det så ut til i vårt tilfelle at bv kunne si de ikke hadde noen tilknytning ved å bryte tilknytningen barnet hadde til foreldrene.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Thu Jan 02, 2014 2:19 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Jeg skrev litt uforståelig så må rette litt.Det var veldig nedverdigende med alle brevene fra bv som hele tiden dumpet ned i postkassen.Det er en nedlatende ordbruk bv bruker,vi var med ett blitt biologiske foreldre.Det er vi jo uansett når vi selv har født dem,for bv var vi ikke lenger mor og far,eller mamma og pappa.

Det var det fosterforeldrene som var, mor og far,barna blir manipulert i dette spillet,bv mislykkes i det på sikt når ungene flytter hjemme fra fra 6år og oppover.De husker nemlig godt,men jo mindre de er dess bedre for bv.

Bv var påpasselige med å sende negative vedtak for oss,rett før jul eller påske så visste de vi fikk det tøft.Det var også ikke så lett å få fatt på saksbehandler i tlf det gikk i møter og kurs der ja.

He he ja må smile og, ser de damene for meg, tror det går med noen liter svart kaffe til dagen når de tar ungene fra folk...

Det er viktig å skrive ting ned i det offentlige rom så alle kan lese hva andre har opplevd i det systemet,en stat i staten er det jo,med uendelig mye makt.

Politikere fra frp nå må dere våkne og legge ned buf etat og virkelig renovere barnevernet . Så det kan tjene det godes hensikt og hjelpe familier som sliter på en rederlig måte.Det må vel være kun i ytterste konsekvens at barn må fjernes helt fra familiene sine.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Tue Jan 14, 2014 10:50 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Kjære mine to minste barn,mine to døtre,dere bor hos pastor Sten sørensen og hos elsebeth kolflåth i Lyngdal.

Dere må være godt hjernevasket dere to ,dere vil jo ikke møte foreldrene deres mere,og ser ikke deres 8 flotte søsken heller.

Fikk en beskjed i kveld om at dere ikke kunne komme i deres farmors 90 års dag nå til mars mnd,visst foreldrene deres skulle være der.

Kjære dere jenter, farmor har kun en sønn ,deres far han må jo stille der ,men visst det kan hjelpe dere til å komme, så kan jeg deres mor utebli.

Dere har to strev somme flotte foreldre som har vert utsatt for mye løgn og store påkjenninnger av barnevernet ved Berit Kopperud, synd dere nå 19 og 17 år gamle ikke er istand til å møte oss med resten av deres familie i farmors 90 års dag.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Tue Jan 14, 2014 11:02 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Kjære May-Britt.

At døtrene, til og med voksne, ikke skulle være i stand til å komme for å gi sin farmor og sin øvrige familie en glede, er fullstendig absurd. Det er enda et eksempel på det vi så ofte ser: at barnevernet skravler om at fosterbarn må dirigeres og isoleres på alle måter fra sin familie fordi de er så "sårbare". Virkeligheten er ikke slik. Det er vel snarere slik at barnevernet & co er livende redde for at det, ved at de får kontakt med dere, endelig skal gå opp et lys eller to for dem.

Kun vedvarende usannhet fra barnevernets og fosterforeldres side skaper en slik tankegang. Det er ingen grunn til at du skal utebli, bare en ny runde med at det dynges skyld på deg og din mann fra dem som virkelig har skyld. Det er fullstendig mangel på kjærlighet og generøsitet som innpodes i disse barna og ungdommene under barnevernet.

Vi vil tenke på dere og ønske at både du og din mann får en god dag i feiringen av din manns mors store dag.

   

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Tue Jan 14, 2014 11:37 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Takk for det, vet at sannheten vil seire over all forvregning og løgn tilslutt,men sannhetens kver,n den jobber jammen seint,synes jeg.Er vel rundt 7 år siden vi sist så våre to minste barn

Så ja det ble som å få en bøtte kaldt vann i fjeset,ja de har prentet inn i dem ,barnevernet at de får reaksjoner spesiellt hun minste ,som de ikke tåler,og de tar skade på sjelen ,av å møte sine foreldre især,sier fostermor og barnevernet ,de støtter oppunder det.

Så tror jo jentene på det for de kjenner velpå at ike alt er bra ,for fosterbarn sliter jo ifølge nyere forskning med livene sine,mere en andre hjemme boende barn.

Barnevernet dreper, med Norges lover i hånd,det må ikke glemmes at vi bitterligt har fått erfare det

Ikke en beklagelse, eller unnsyldning eller innrømmelse ,av feil vurdering har vi fått til dags dato.fra barnevernet ved berit Kopperud i sokndal kommune

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Wed Jan 15, 2014 10:02 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
"Får reaksjoner" - - ?

Kanskje de er blitt kjørt inn i så unormal en tankegang at de er utilgjengelige for normale følelser i sitt forhold til sin familie. Altså ingen reaksjoner. I så fall ville det jo ikke gjøre noe inntrykk på dem å være med på å ære sin farmor, så da kunne de like godt gjøre det, ikke bare kretse om sin egen person, men gjøre det for farmorens og de andres skyld.

Men:
"Få reaksjoner" ved å glede sin farmor, sine foreldre, sine søsken - - ja, jeg tror faktisk det er fullt mulig at de ville få det.

Så er det da et spørsmål om hva slags reaksjoner og av hvilken grunn.

Kanskje - bare kanskje - det istedenfor null reaksjon ville gå opp for dem at de avgrunnsdype sjofelhetene som de selv og hele deres familie er blitt utsatt for, de sjofelhetene er de selv nå med på å forlenge, ved å ikke gjenoppta kontakten med dere og prøve å gjøre godt igjen for de tapte årene. De er nå fullt ut i stand til å ta ansvaret for hva de selv gjør og de resultater deres handlinger har for andre. Da er det jo alltid mulighet for at de ville begynne å tenke selv, tenke på dette ansvaret, sette seg inn i hva som egentlig har foregått, tenke selvstendige tanker om familiekjærlighet som er blitt skjendet og behandlet med forakt.

Jeg synes noe av det verste er at denne vanvittige tankegangen som barneverns-kretser driver med, og som disse døtrene nå er med på, den tar nå sikte på å hindre at de gleder en 90 år gammel bestemor og ærer henne. De skulle gjøre det riktige selv hvis det var til besvær for dem selv. Og her er det ikke engang negativt for dem selv, men ville åpne en dør til familiekjærligheten.

May-Britt, dere gjør deres beste i en nærmest umulig situasjon. Det skal dere ha vår respekt og sympati for. Det skal da ikke stort mere til enn dette tullet for å skjønne hvilken forskrudd, forvridd vei barneverns-ideologien går. Parkert hos kristelige fosterpersoner? Jaja, kristelighet og kristendom er i sannhet forskjellige. Det fjerde bud lyder: "Du skal hedre din far og din mor." Det omfatter naturligvis også besteforeldre.


Marianne

  

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Thu Jan 16, 2014 12:50 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
  
Det fjerde bud lyder: "Du skal hedre din far og din mor." Det omfatter naturligvis også besteforeldre.
  

I Bibelen bruker man svært ofte et utvidet mors og farsbegrep som gjelder dem man stammer fra. I det store og hele er begrepet eldste et hedersbegrep i Bibelen.

Pastor Sten Sørensens posisjon blandt frikirkelige og karismatiske lager uopprettelige skader for kristen tro om han ikke snart kan kritisere det han gav seg ut på når familien ble lønnet av det såkalte barnevernet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Fri Jan 17, 2014 4:18 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Kjære May-Britt igjen.

Jeg har prøvet å "sy sammen" de to innleggene jeg skrev ovenfor her, og har lagt ut resultatet på hjemmesiden min:
Fosterbarn som blir sårbare og får reaksjoner

Jeg håper jeg har oppfattet nogenlunde riktig gangen i det hele.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Fri Jan 17, 2014 6:03 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Tusen hjertelig takk for hjelpen ,godt å få det ut i samfunnet,så folk kan lese hva som skjer med barn i barnevernet.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 15 år gammel tok han sitt liv - drevet inn i døden
PostPosted: Sat Jan 18, 2014 9:02 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Man må ikke klandre barna som er blitt tatt av "barnevernet". Det kan ta mange år før de blir "normale" ig jen etter å ha levd i en unormal setting i så mange år. Vi vet at "barnevernet" og fosters hjernevasker barna og manipulerer dem. Dette er ikke barnas feil. Ta den tiden det trenger. Kanskje må barna bli voksne og selvstendige før de kan forstå hva som er blitt gjort mot dem. Ellers synes jeg May-Britt Tysnes viser stor grad at romslighet når hun tilbyr seg å ikke gå i nittiårslaget for at barna skal kunne komme. Med et slikt sinnelag, vil det gå bra til sist. Barna vil føle kjærligheten fra sin mor. Bare ha tålmodighet!
Men selvfølgelig er det trist at de nekter å komme nå som de er blitt myndige. Det viser hvor ødeleggende "barnevernet" er. Det gjør ingenting godt, gjør bare ondt mot både barn og foreldre. Derfor bør det legges ned. "Barnevernet" er en kreftbyll i samfunnet. Såkalt kristne som profitterer på "barnevern" går djevelens ærend. De har solgt seg for en neve sølvmynter, akkurat som disippelen som angav Jesus.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]