It is currently Thu Mar 28, 2024 10:05 pm



Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 15, 2007 10:35 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
At barn ALDRIG blir knyttet til fosterhjemmet slik de er knyttet til biologiske foreldre kan jeg bevise. Min sønn bødde hjemme hos meg til han var mellom 3 og 4 år, Han ble satt i fosterhjem og mistet kontakten med meg. Vi så vell hverandre ca 4 ganger på 10 år. Så fikk gutten lov av bv å være hos meg en lørdag i måneden, i ett år, dette var helt supert og gutten blomstret opp. Østbytunet, der gutten var pasient, sa at gutten hadde vist en meget bra utvikling i den perioden som han fikk være ofte hos oss. Det som da skjer er at bv går inn for å redusere samværet til 4 ganger i året, grunnet at gutten hadde mistet tilliten til bv og fosterhjemmet, anngivelig fordi jeg skulle ha manipulert gutten. Det som egentlig var problemet, og som ikke bv tok høyde for, var at tilknytningen til fosterhjemmet måtte vike for den naturlige tilknytningen som gutten hadde til meg, selv etter minimal kontakt i 10 år, var tilknytingen like sterk! Fylkesnemnda satte samværet til 3 dagssamvær i året nettopp på grunn av at de mente tilknytningen til fosterhjemmet var i fare og måtte værnes. Den var viktigere for fylkesnemnda enn den naturlige tilknytningen gutten hadde til meg. Så jeg vil vell si meg enig i at bv er galsklap satt i system og at denne tilknytningen bv skriker så høyt om er bare løgn og fanteri. Mitt tilfelle skulle bevise det. Jeg er i dag MEGET bekymret for gutten min, dette slaget som fylkesmenmda og bv har påført han nå, er jeg redd vil skade han alvorlig.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 17, 2007 12:19 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Vi ba i sist fylkesnemds sak om at de to minste jentene på 10 og 12 år måtte få komme i broren sin konfirmasjon nå i mai.Det ble ikke godtatt,hva har det med barnevern å gjøre? Nekte dem å komme i broren sin konfirmasjon, barnevernet straffer barn og tar ikke hensyn til hva barn ønsker.

Barnevernet liker ikke at jentene skal få møte sin egen familie,og de har ikke sett sin mormor på snar 6 år,bortsett fra i broren sin begravelse.Jeg måtte kjempe hardt midt i sjokket og sorgen for at de to minste jentene skulle få komme i begravelsen.De måtte da ha fosterforeldrene med,men presten ordnet det så de fikk sitte med oss i kirken,og stå sammen med oss rundt graven.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 17, 2007 2:56 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quote:
Når skal myndighetene få øynene opp for hvordan dette bv systemet fungerer i praksis.Det er rettsikkerheten til barn og foreldre som er truet,og blir brutt i det de kaller rettsaker.


Bedre kan det vel ikke sies. Det er ikke rettsaker, det er rettsskandaler. Å kalle det rettsaker er begrepsmisbruk. "Rett" er noe helt annet enn uretten deres.

Quote:
Skulle ønske dette kunne stått på første siden i alle aviser så folk kunne lese sannheten om hvordan det går når barnevernet ikke hører på barna!


Tenk, det heter så pent at de skal høre på barna. Men de såkalte fagfolkene saboterer det og dommerne agerer nyttige idioter.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 18, 2007 10:51 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Barnevernet benekter barns sorgreaksjoner.

Omsorgsovertakelse som det så fint heter, betyr at barn tvangsflyttet fra sin heim til fremmede. At dette er en stor psykisk belastning for et barn forstår de fleste mennesker.
Men et typisk kjennetegn på barnevern- og helsepersonells tenkemåte er benektelse av skadelige virkninger av tvangsflytting av barn.

Sommeren 2000 ble 2 småjenter 4 og 5 år tvangflyttet i fosterheim. 10 måneder etter tvangsflyttingen, i brev datert 14.05.01 fra Barne og Ungdomspsykiatrisk Poliklinikk, Flekkefjord, gis følgende beskrivelse av den eldste av disse jenta, da 6 år gammel:

sitat: " -sosial isolasjon
-tilbaketrekning
-lite verbal kommunikasjon
-innsovningsproblemer-
-kvelningsfornemmelser
-vondt i halsen uten synlig grunn
-lav frustrasjonsterskel og raserianfall m/ekstrem hyling."

Da jenta bodde heime var hun ifølge rapport fra barnehagen "en blid og omgjengelig jente". I en rapport fra en assistent som barnevernet satte inn i heimen forut for tvangsflyttingen vise at jenta ikke hadde noen av de beskrevne adferdavik da hun bodde heime. I utredning fra en svensk psykolog er ingen av de konkrete beskrivelsene til stede før tvangsflyttingen. Foreldre, flere eldre søsken og andre kan vitne på at jenta ikke hadde slik adferd som beskrevet da hun bodde heime.
Det er derfor sannsynlig, hevet over enhver rimelig tvil, at jenta lidelser slik som her konkret beskrevet, skyldes den sorg og det savn som er påført henne ved tvangsadskillelse fra sine foreldre og søsken.

Psykologen ved BUP derimot unnlot å undersøke jenta adferd før flyttingen og fant dermot en annen forklaring. Ensidig informasjon og ønske fra barneverntjenesten i Sokndal kommune og fostermor ble lagt til grunn. En bror 9 år gammel hadde midlertidig bodd i samme fosterheim i 3 uker.
Eneste årsak til jentas avvikende adferd ble forklart som en reaksjon på brorens besøk. Men jenta hadde etter tvangsflyttingen hatt lignede reaksjoner flere måneder tidliger. Dette er beskrevet i rapport fra psykolog november året før. Den egentlige grunnleggende årsak til jentas reaksjon måtte derfor være sorg og savn på grunn av adskillelse fra foreldre og søsken. Dette ble totalt oversett. I notatet heter det:" BUP fraråder at jentene skulle ha samvær med eldre brødre"
Jentene skulle ikke bare nektes å få se den ene broren det var snakk om her. Jentene måtte ikke se noen av de andre brødrene heller. En kan spørre, hva vondt hadde de gjort? Den minste var 6 år da han flyttet ut av heimen.
Brødrene fikk derfor ikke se småsøstrene sine på 5 år. Er dette barnevern?

Knut Kvelland.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 18, 2007 11:58 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
NEI, Mai Britt, DETTE ER IKKE BARNEVERN! DETTE ER REN BARNEMISHANDLING, SATT I SYSTEM AV MYNDIGHETENE. Jeg syns det er en SKAM for det Norske samfunn, slik de holder på med dere. De ansvarlige for dette burde settes i fengsel, og personlig syns jeg at straffeansvaret bør gå helt til toppen, det vil si, Karita Bekkemellem og tidligere ministre i samme departemang! Vi kan virkelig ikke ha det slik som dette, generasjiner av mennesker vil bli så ødelagte av dette at det vil bli en belastning for sammfunnet om ikke noe drastisk skjer.

Jeg har sagt det før, men sier det igjen. LEGG NED BARNEVERNET, DET ER KUN TIL SKADE FOR DET NORSKE SAMFUNN :!:

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 18, 2007 1:54 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Her er rapporten fra barne og ungdomspsykiatrisk poliklinikk.

notat verd. jente A og B


bAKGRUNN FOR DETTE NOTAT ER SOM FØLGER,TIRSDAG 02.04.01 blir jeg oppringt av fostermor. Hunhar samme dag hatt en henvendelse fra barneverntjenesten om å gjøre en vurdering om hvorvidt det er tilrådelig at jentene har samvær med biologiske foreldre samtidig med eldre brødre.

Besøketer allerede planlagt til tirsdag ,fostermor føler seg ute av stand til å gjøre en slik vurdering,og ber BUP, om veiledning.Undertegnede støtter fostermor i at hun som fostermor ikke skal ta avgjørelser som har med samvær å gjøre.

Saken diskuteres internt på staff med psykolog som har startet undersøkelse og observajoner av jentene.

På bakgrunn av vårt kjennskap til jentene, finner vi at det ikke er tilrådelig at jentene utsettes for større belastninger,sett i lys av hvilke reaksjoner som framkom etter at broren hadde bodd i jentenes fosterhjem i 3 uker.
undertegnet av psykologen.

etter at broren kom til jentenes fosterhjem,hadde vi registrert en stor fremgang i forhold til jentenes adferd.De hadde ikke vist symptomer som nevnt ovenfor på lang tid.,og hadde sovet i egne senger i 2 uker.
De framviste en klar tilbakegang etter at broren kom,som ikke kan forklares på annet vis enn at eldre bror forstyrret deres trygghet i fosterhjemmet.
På bakgrunn av dette fraråder BUP at jentene skal ha samvær med brødrene i biologisk hjem.

undertegnet psykologen

Denne galskapen forårsaket at brødrene ikke fikk treffe jentene på ca.5 år.
Denne psykologen har vi foreldre aldrig møtt,vi ble ikke kontaktet.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 18, 2007 4:29 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Vi ser gjerne navnet på denne psykologtullingen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 19, 2007 8:33 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Hun heter Sine Diemar,men jobber visst ikke lengre ved flekkefjord BUP brevet er og undertegnet av Trine Wilhelmsen men hun er visst ikke psykolog.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 19, 2007 8:55 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
May-Britt, dere er medlem av GFSR vel? I så fall, send en mail til Mona med de to navnene.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Sine Diemar
PostPosted: Mon Feb 19, 2007 9:02 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
may-britt tysnes wrote:
Hun heter Sine Diemar,men jobber visst ikke lengre ved flekkefjord BUP brevet er og undertegnet av Trine Wilhelmsen men hun er visst ikke psykolog.


Mer om Sine Diemar her:

- SINE DIEMAR var den danske psykologen som ble hentet inn til barnevernstiltaket for å være datterens psykolog og tiltakets rådgiver og som kunne faglig bevise incest ved hjelp av jentens beinstilling når hun satt. Hun er bøtelagt i Danmark for lignende aktiviteter og fratatt sin bevilling som psykolog og sitt medlemskap i den danske psykologiforeningen. Hun er antakeligvis fremdeles i virksomhet i Norge.

Sine Diemar er kjent fra Roum-sakeni Danmark:

ABSTRACT: The Roum trial in Denmark is described In this highly-publicized case, seven persons were convicted of sexual abuse on the testimony of three teenagers, two of whom were mentally retarded. The abuse allegations arose out of hours of therapy with the same therapist. Through the efforts of defense attorneys and two journalists, the defendants were granted a new trial and eventually freed several years later.

Terapeuten var Sine Diemar. Hun skal være ekspert på såkalte "fortrengte minner", som ofte viser seg å være falske minner.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 19, 2007 9:19 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Bra jobbet!!

Vi burde vel hatt en spesiell liste hvor vi offentlig krevde at saker ble gjennopptatt. Dette som følge av slike avsløringer.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Justismord
PostPosted: Mon Feb 19, 2007 9:53 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Bra jobbet!!

Vi burde vel hatt en spesiell liste hvor vi offentlig krevde at saker ble gjennopptatt. Dette som følge av slike avsløringer.


Jeg er overbevist om at barna til Familien Tysnes er tatt på bakgrunn av rent sludder og vås. Familien har vært maksimalt uheldige med psykologer. Både psykiater Kirsten Westlye og psykolog Sine Diemar er verstinger. Fremdeles idag blir søsknene nektet samvær med hverandre på bakgrunn av denne psykologens uttalelser. :shock:

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 19, 2007 10:47 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Må skrive en korrigering.Sine Diemar har ikke vert brukt i selve omsorgs overtagelsen.der brukte bv en psykolog som heter Kenneth pettersen han er sjef for lister og fl.fjord BUP. Sine Diemar kom på banen et år etter når det gjaldt besøks samvær,og om jentene skulle få se brødrene.Hun sa og jentene burde få komme mindre hjem.Istarten hadde vi en gang pr.mnd.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 19, 2007 10:54 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Må gjøre en rettelse,det går litt i surr her med så mangen psykologer.Det var Kirsten Westly som ble brukt i saken om barna ,som sa vi ikke var egnet til å dra omsorg for våre barn.Kenneth Pettersen ble brukt som sakkyndig i anke saken i tingretten.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 19, 2007 12:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
De er altså like ille alle 3. En god illustrasjon på at klinisk psykologi og utviklings- og tilknytnings-teorier er rent spekulativt vrøvl og aldri burde fått lov å føres ut i praksis.

Avskaff klinisk psykologi som profesjon!  

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]